Polecamy

Bank Pekao z paletą nagród w rankingu „Instytucja Roku”

W tegorocznej, 9. edycji rankingu "Instytucja Roku", Bank Pekao S.A. został wyróżniony w siedmiu kategoriach. Pierwsze miejsca bank zajął w dwóch kategoriach związanych z obsługą zdalną i mobilną, a w kolejnych pięciu znalazł się w czołówce. Indywidualne wyróżnienia za jakość obsługi otrzymało 30 placówek banku.

W tegorocznej edycji rankingu Instytucja Roku, organizowanego przez firmę Moje Bankowanie, Bank Pekao zdobył nagrody aż w 7 kategoriach. Numerem jeden na rynku okazał się w kategoriach Najlepsza bankowość internetowa i Najlepsza aplikacja mobilna. W projekcie oceniono 13 banków. Nagrodę przyznawano najbardziej uniwersalnym serwisom, które oferują klientom najwięcej użytecznych funkcjonalności ułatwiających zarządzanie finansami. W kategorii Najlepsza bankowość internetowa na uzyskany wynik wpływały 93 funkcjonalności pogrupowane w 16 obszarów. Najlepszą aplikację mobilną wybrano w oparciu nie tylko o wskaźnik dostępnych funkcjonalności, ale także w oparciu o opinie użytkowników. W aplikacjach mobilnych na wynik wpływały 134 funkcjonalności pogrupowane w 22 obszary. Wskaźnik jakościowy obejmował opinie użytkowników aplikacji na podstawie recenzji aplikacji w sklepach Google Play i App Store. W projekcie wzięto pod uwagę aż 84 569 opinii klientów. Bank Pekao został zwycięzcą w obu kategoriach, uzyskując najwyższy wskaźnik dostępnych funkcjonalności i jedne z najwyższych na rynku ocen użytkowników aplikacji mobilnej.

Bank został również wyróżniony w kategorii Najlepsza obsługa w placówce za pozytywne doświadczenia i zrozumienie klientów podczas bezpośrednich kontaktów. Tytuły Najlepszych placówek bankowych w Polsce otrzymało aż 30 oddziałów banku. W kategorii Najlepsza bankowość prywatna Bank Pekao został doceniony za wysokie kompetencje doradców, umiejętność przedstawienia szerokiego wachlarza rozwiązań oraz partnerskie podejście prezentowane podczas spotkań. W kategorii Najlepszy bank dla firm doceniono wyróżniającą się jakość obsługi klienta zainteresowanego poznaniem oferty rachunku oraz dodatkowych usług dla firm.

W kategoriach Najlepszy proces otwarcia konta w placówce oraz Najlepszy zdalny proces otwarcia konta, Bank Pekao doceniono za sprawny i przyjazny klientom system otwarcia konta zarówno w oddziale, jak i w procesie na selfie.

Ogółem, po podsumowaniu wszystkich 10 kategorii rankingu, Bank Pekao został uznany za drugi Najlepszy bank w Polsce.

Jak podaje firma Moje Bankowanie, Instytucja Roku to największy na rynku, a przy tym najbardziej kompleksowy projekt skupiony na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym. Celem projektu jest ciągłe podnoszenie standardów jakości obsługi, a zarazem sprostanie stale rosnącym i zmieniającym się oczekiwaniom klientów. W tegorocznej, dziewiątej edycji konkursu, 13 banków było ocenianych w 10 kategoriach tematycznych, które obejmowały 4 segmenty klienta: detaliczny, zamożny, private banking oraz firmowy. Projekt był prowadzony w sposób ciągły przez cały 2023 rok. Dla stworzenia rankingu zrealizowano 1711 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 1382 połączenia z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 390 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych oraz uwzględniono 84 569 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych.

Źródło: Pekao