Bank BNP Paribas po raz kolejny zachęca, aby doceniać i wspierać innych w realizacji marzeń

Pieniądze pomagają realizować wyznaczone cele, ale niezbędna jest do tego również wiara w powodzenie naszych planów i wsparcie najbliższych. Dlatego Bank BNP Paribas startuje z drugą edycją kampanii #DOCENIAJnieoceniaj podkreślając rolę pozytywnych słów, którymi warto motywować swoich bliskich do działania. Kampania #DOCENIAJnieoceniaj ruszyła 17 lutego br. i połączona jest z promocją kredytu gotówkowego bez kosztów prowizji. 

Podobnie, jak w pierwszej edycji #DOCENIAJnieoceniaj, Bank chce zwrócić uwagę na to, jak wielką moc mają pozytywne słowa i gesty bliskich. Krytyka i wygłaszanie negatywnych opinii podcina skrzydła i zniechęca do podejmowania wyzwań. Bank BNP Paribas zachęca do zupełnie innej postawy – doceniania.

- Obawa przed krytyczną oceną innych potrafi zdusić w zarodku najbardziej kreatywne pomysły i inicjatywy. Dlatego też, postanowiliśmy wystartować z drugą edycją kampanii #DOCENIAJnieoceniaj, by po raz kolejny podkreślić, jak ważną rolę w codziennej komunikacji odgrywają pozytywne słowa. Jako Bank wspieramy ludzi w realizacji ich planów i marzeń, przede wszystkim dzięki finansowaniu, którego udzielamy. Jednak warto pamiętać, że do ich powodzenia potrzebne są nie tylko pieniądze lecz także wiara w siebie i wsparcie otoczenia, a nasza kampania ma o tym skutecznie przypominać – tłumaczy Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

Kampania promuje kredyt gotówkowy. BNP Paribas proponuje klientom kredyt w wysokości od 1000 do 200 000 złotych, bez prowizji. Czas na spłatę zobowiązania to minimum 6 miesięcy i nie więcej niż 10 lat, a rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) wyliczona na 10.02.2020 r. to 10,37 proc. Bank oferuje również możliwość ubezpieczenia kredytu.

Rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) na 10.02.2020 r. wynosi 10,37%. Całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 32 000 zł, całkowita kwota do zapłaty 44 162,21 zł, oprocentowanie stałe 9,9% w skali roku, całkowity koszt kredytu 12 162,21 zł (w tym: prowizja 0 zł, odsetki 12 162,21 zł), 82 miesięczne raty (81 po 538,56 zł i jedna 538,85 zł).

Szczegółowe informacje odnośnie oferty kredytu gotówkowego dostępne są w oddziałach Banku oraz na stronie www.bnpparibas.pl.

Działania promocyjne w ramach kampanii #DOCENIAJnieoceniaj obejmą telewizję, Internet, media społecznościowe i kina. W spocie zobaczymy, jak duży wpływ na nasze decyzje mają opinie bliskich. Widzimy w nim matkę, która opowiada o tym, jak na własnym przykładzie przekonała się o mocy wypowiadanych słów. Wiara w plany córki, choć te są sprzeczne z zapatrywaniami rodziców, okazuje się słuszna. W ostatniej scenie rodzina wspólnie cieszy się wyremontowanym poddaszem.

Za przygotowanie koncepcji i realizację kampanii odpowiada agencja kreatywna Publicis Lion, za produkcję filmu reklamowego Papaya Films.  Za obsługę mediową kampanii odpowiedzialny jest dom mediowy Havas Media, a w zakresie mediów online agencja Sales and More. Komunikację w Internecie przygotowała agencja Point of View.

Spot reklamowy – #DOCENIAJnieoceniaj

ING z miłością zachęca aby oszczędzać, ale nie na tym, co ważne

ING Bank Śląski kontynuuje kampanię oszczędności, w której przygotował dodatkowy spot do Internetu z okazji walentynek.

Poprzez zabawną i przekonującą historię pokazujemy, na czym nie warto oszczędzać. Odwołując się do prawdziwych insightów chcemy zaangażować szeroką grupę odbiorców w Internecie. Walentynki to doskonała okazja aby oszczędzić na rzeczach mniej istotnych a zainwestować w to co naprawdę ważne, na przykład w emocje, przeżycia i czas dla bliskich – powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Bohater spotu internetowego, to Joachim, który w życiu oszczędzał na wszystkim… aż do momentu, kiedy się zakochał. Wtedy jego życie diametralnie się zmieniło. Nadal oszczędza, ale już nie na tym, co dla niego ważne.

Spot „Człowiek, który na wszystkim oszczędzał” jest częścią kampanii „Są rzeczy, na których nie warto oszczędzać. Na całej reszcie – warto!”, która wystartowała w grudniu 2019 i objęła różne działania, m.in.: TV, kino, Internet, social media, OOH (w tym komunikację miejską w wybranych miastach).

Wsparciem kampanii są oferty specjalne na koncie oszczędnościowym - 2,5% w skali roku, przez 4 miesiące od założenia konta oszczędnościowego:

  • „Bonus na start” – dla klientów rozpoczynających oszczędzanie w ING;
  • „Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus” – na nowe środki, dla klientów, którzy już oszczędzają w ING.

Bank proponuje również ofertę dopasowaną do oczekiwań młodych (18-26), którzy idą własną drogą, robią swoje i rozwijają swoje pasje - aplikację Moje ING mobile z Kontem MOBI. Teraz w pakiecie z kartą i Otwartym Kontem Oszczędnościowym w promocji do 160 zł za otwarcie konta. Więcej na:  https://www.ing.pl/indywidualni/konta-osobiste/konto-dla-mlodych

Szczegóły kampanii:

  • Tytuł: ”Człowiek, który na wszystkim oszczędzał”  (element kampanii „Są rzeczy, na których nie warto oszczędzać. Na całej reszcie - warto!”)
  • Start: 14.02.2020 r.
  • Narzędzia: Internet
  • Kreacja: GONG
  • Media: Mullen Lowe Media Hub
  • Spot:  https://www.youtube.com/watch?v=hIRNUvKvmwU

Akcje na GPW oraz przyszłość naszej planety – BM BNP Paribas typuje inwestycje na 2020 rok

Na polski rynek akcji może w tym roku dotrzeć długo wyczekiwana poprawa. Zysk może przynieść również odpowiedzialne lokowanie pieniędzy, a inwestycje w przyszłość planety mogą okazać się podwójnie opłacalne, wskazują eksperci Biura Maklerskiego Banku BNP Paribas, którzy opisali najistotniejsze tematy inwestycyjne 2020 roku.

W 2019 roku widmo globalnej wojny handlowej i niejasności związane z brexitem w połączeniu ze spowalniającą gospodarką, wypychały krajowych inwestorów w stronę bezpiecznych przystani. W Polsce były to m.in. nieruchomości i obligacje skarbowe, jednak zdaniem ekspertów BM BNP Paribas zbliża się moment przesilenia i już w drugiej połowie 2020 roku gospodarkę może czekać ożywienie.

- Oczywiście trudno dziś przewidzieć z jaką siłą na globalne rynki wpłynie koronawirus jednak biorąc jednak pod uwagę czynniki, które można prognozować i policzyć, można zakładać, że już teraz warto szukać okazji do inwestycji na lepszą, drugą połowę roku. Zmienność na rynkach, niski poziom stóp procentowych oraz trendy w polityce fiskalnej i handlu międzynarodowym mogą przełożyć się m.in. na poprawę wycen spółek notowanych na GPW – mówi Michał Krajczewski, Kierownik Zespołu ds. Doradztwa Inwestycyjnego w BM BNP Paribas.

Powrót na rynek akcji 

W 2020 rok weszliśmy ze stopami procentowymi na rekordowo niskim poziomie i bez większych szans na ich zmianę w najbliższych kwartałach. W połączeniu z rosnącą inflacją, oznacza to, że realne oprocentowanie lokat bankowych spada. Niskie są także rentowności z bezpiecznych obligacji.

- W efekcie posiadacze znaczących oszczędności poszukuje alternatyw. Dla inwestorów z niską skłonnością do ryzyka, rozwiązaniem mogą być certyfikaty strukturyzowane pozwalające zarobić na zmianie cen surowców, indeksów akcji czy koszyków wybranych spółek. Ci liczący na wyższe zyski mogą dobierać do portfela spółki wypłacające dywidendę lub te mocno osadzone na rynku, które przez ostatnie kwartały przeszły bez problemów – tłumaczy Michał Krajczewski.

Szczególną szansą dla całego rynku jest popyt ze strony PPK. Choć nominalnie w 2020 r. nie będą to jeszcze duże kwoty (ok. 1,5 mld zł, z czego 2/3 przypadnie na WIG20), to biorąc pod uwagę niską płynność obrotu na GPW mogą one przyczynić się do wzrostów notowań, szczególnie mniejszych spółek. Dlatego analitycy BM BNP Paribas oczekują wzmacniania relatywnej siły małych i średnich spółek względem blue chipów. Czynnikiem wspierającym długoterminowe zaangażowanie się w krajowy rynek akcji są również stosunkowo wysokie stopy wypłacanych dywidend (ok. 3%).

Inwestycja w przyszłość planety Ziemia

Eksperci BM BNP Paribas w swojej publikacji rekomendują też by równie dużą wagę, jak do tendencji na rynkach finansowych przykładać do tzw. megatrendów. Zmiany oparte o długoterminowy rozwój technologiczny i społeczny, to szansa na zysk, a przy okazji także na wsparcie istotnych idei związanych np. z ochroną klimatu. Potencjał tego trendu jest ogromny i już przekłada się na rozwój spółek, które przyczyniają się do zmniejszania wpływu ludzi na środowisko.

- Widzimy kilka obszarów, które powinny szczególnie interesować odpowiedzialnych inwestorów. To rozwiązywanie problemów z dostępem do wody, zapewnianie jej odpowiedniej jakości i optymalizacja zużycia, a także zarządzania odpadami i rozwój alternatywnych źródeł pozyskiwania energii. Ciekawą niszę inwestycyjną mogą więc stanowić przedsiębiorstwa skupiające się na segregacji odpadów i recyklingu oraz te związane z technologicznymi innowacjami w zakresie paneli słonecznych, wykorzystania energii wiatrowej, geotermalnej, czy wodnej – mówi Michał Krajczewski.

„Tematy inwestycyjne 2020” to materiał przygotowany przez Zespół Doradztwa Inwestycyjnego BM BNP Paribas Bank Polska, który zawiera prognozy dotyczące koniunktury gospodarczej na świecie oraz oczekiwania Grupy BNP Paribas, jak i Biura Maklerskiego BNP Paribas Bank Polska, odnośnie zachowania się poszczególnych klas aktywów na rynkach finansowych. Dokument składa się z 11 wyselekcjonowanych tematów inwestycyjnych, które adresują oczekiwane, przyszłe uwarunkowania gospodarcze, a dzięki temu powinny dostarczyć inwestorom przewagę w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu.

Znakomite wyniki ING Lease po 4 kwartałach 2019 roku

W 2019 roku  ING Lease odnotował 9% wzrost wartości zawartych umów leasingu i wydanych aktywów w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku, podczas gdy cały rynek leasingu w Polsce zanotował spadek o 5,8%.

Na koniec 2019 roku, całkowita wartość portfela ING Lease osiągnęła poziom 9,9 mld zł, co oznacza 15% wzrost rok do roku. Z nowymi kontraktami o wartości ponad 5,04 mld zł, ING Lease znacznie umocnił swoją pozycję rynkową osiągając 6,5% udziału w rynku vs. 5,6% w 2018 roku. Spółka obsługuje już ponad 30 tys. klientów.

- Wspieramy naszych klientów w prowadzeniu biznesu. Nieustannie dopasowujemy ofertę do ich potrzeb i oczekiwań. Klienci doceniają nasze uproszczone programy ING Auto, ING Eko, ING Truck, czy też ING Maszyny. Konsekwentnie rozbudowujemy kanały zdalne, w tym wnioski online w bankowości internetowej i mobilnej ING oraz kanały zewnętrzne – jesteśmy obecni w salonach dealerskich. Stawiamy również na optymalizację i automatyzację procesów operacyjnych, co pozwoli na szybszą obsługę transakcji – mówi Ewa Łuniewska, prezes ING Lease.

Intensywna sprzedaż w obszarze pojazdów pod koniec 2018 roku sprawiła, że rok 2019 upłynął pod znakiem spadków rynku w finansowaniu pojazdów lekkich (-11,7% r/r), jak i ciężarowych (-4,6% r/r). Jak podaje Związek Polskiego Leasingu, łącznie branża sfinansowała pojazdy o wartości 52,6 mld zł, co oznacza łączny spadek o 9,9% r/r. W 2019 roku spółka ING Lease sfinansowała łącznie pojazdy o wartości 2,85 mld złotych, co oznacza 8% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2018. 

Drugim istotnym segmentem i motorem napędowym branży leasingowej są maszyny i urządzenia, w tym sprzęt IT. Według danych ZPL, w tym obszarze rynek odnotował dynamikę na poziomie około 4,0% finansując aktywa o wartości 22,6 mld zł. Finansując aktywa o wartości prawie 1,9 mld zł, ING Lease osiągnął ponad 15% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2018 roku.

- Znakomite wyniki oraz nowi, zadowoleni klienci potwierdzają, że nasza oferta doskonale odpowiada na potrzeby przedsiębiorców. Mamy nadzieję, że nasze kolejne działania przełożą się na dalszy wzrost satysfakcji i liczby naszych klientów – powiedziała Ewa Łuniewska, prezes ING Lease.

ING Lease kieruje ofertę zarówno do mikro, małych i średnich przedsiębiorców, jak i największych spółek na polskim rynku. Wspiera polskich przedsiębiorców oraz firmy poprzez finansowanie zakupów środków trwałych w formie leasingu oraz pożyczki leasingowej. Oferuje finansowanie szerokiej gamy ruchomości (pojazdów, maszyn i urządzeń, linii technologicznych, sprzętu medycznego i IT), jak i nieruchomości (budynków biurowych, obiektów handlowych, centrów logistycznych).

Macedoński rząd i Mastercard opracowują krajową usługę tożsamości cyfrowej

Nowe, oparte na międzynarodowych standardach rozwiązanie, ma znaleźć zastosowanie w usługach administracji publicznej i w sektorze prywatnym, wspierając rozwój gospodarki cyfrowej w Republice Macedonii Północnej.


Skopje, 13 lutego 2020 r. – Rząd Republiki Macedonii Północnej i Mastercard ogłosili plany dotyczące zapewnienia obywatelom nowego sposobu potwierdzania tożsamości podczas korzystania z usług, świadczonych zarówno przez urzędy, jak i prywatne firmy. Planowane jest wdrożenie szeregu rozwiązań, które pomogą temu państwu zrealizować jego aspiracje w zakresie rozwoju gospodarki cyfrowej.


Współpraca ta zmierza do udostępnienia obywatelom usługi tożsamości cyfrowej wraz z usługami powiązanymi, takimi jak cyfrowy podpis i weryfikacja dokumentów na odległość. Macedończycy będą mogli z nich korzystać w różnych codziennych sytuacjach. Wśród pierwszych zastosowań znajdą się zdalne otwieranie konta w banku czy uruchamianie usług telefonii komórkowej, a więc czynności, które wymagają od usługodawcy sprawdzenia tożsamości kupującego, zgodnie z procesem „poznaj swojego klienta” (ang. „know your customer”).


„Technologia zmienia nasze życie w sposób, o którym jeszcze kilka lat temu mogliśmy tylko marzyć. Najlepsze efekty przynosi współpraca silnych partnerów. Dlatego cieszymy się, że wspólnie z rządem Macedonii Północnej będziemy mogli odpowiadać na realne potrzeby obywateli. Dzięki nowej usłudze będą oni mogli korzystać z cyfrowej tożsamości w usługach publicznych. Jednocześnie zachowają kontrolę nad swoimi danymi i będą mogli mieć poczucie ich bezpieczeństwa i prywatności, co pozwala budować zaufanie do cyfrowych usług” ― powiedział Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. cyberbezpieczeństwa i analizy danych.


Ta pierwsza tego rodzaju inicjatywa będzie oparta na niedawno wprowadzonych przez macedońskie władze przepisach dotyczących tożsamości cyfrowej, a także na szerszych, europejskich standardach eIDAS, dotyczących elektronicznej identyfikacji i uwierzytelniania. Nowe rozwiązanie umożliwi też bezproblemowe interakcje cyfrowe między firmami i urzędami, nie tylko na poziomie krajowym, ale też międzynarodowym.


„Dynamiczny rozwój gospodarki to podstawa. Żeby w pełni wykorzystać nasz potencjał, musimy zbudować podstawy dla zaufania w cyfrowym świecie” ― powiedział Damjan Mancevski, minister ds. społeczeństwa informacyjnego i administracji. „Dzięki współpracy z Mastercard udostępnimy rozwiązanie tożsamości cyfrowej, które ułatwi ludziom ich codzienne życie. Jednocześnie zwiększy ono efektywność naszych usług publicznych i prywatnych, co przełoży się na wzrost gospodarczy” ― dodała Nina Angelovska, minister finansów.


Macedoński rząd i Mastercard będą rozwijać nowe usługi w formule otwartej współpracy, wspólnie z innymi rządami, bankami, operatorami sieci komórkowych, uniwersytetami i innymi partnerami. Oprócz usługi tożsamości cyfrowej Mastercard będzie również wspierać inne inicjatywy macedońskich władz z zakresu e-administracji, dzieląc się swoim doświadczeniem z innych krajów.


Usługa tożsamości cyfrowej Mastercard dla Macedonii Północnej jest oparta na modelu rozproszonym, który nie wymaga scentralizowanej bazy danych, zwiększając bezpieczeństwo danych osobowych. Podejście firmy, zakładające, że konsument ma kontrolę nad swoimi danymi, zostało przedstawione w koncepcji tożsamości cyfrowej Mastercard. Położono w nim nacisk na ochrony prywatności już na etapie projektowania rozwiązań i usług.


Cyfrowa tożsamość nabiera rozpędu


Rozwiązanie wdrażane w Macedonii Północnej jest częścią szerszych wysiłków Mastercard zmierzających do wdrożenia nowych sposobów interakcji online między osobami prywatnymi, firmami i administracją publiczną. Wysyłki te obejmują także współpracę Mastercard z rządem Francji, której celem jest przyspieszenie cyfryzacji gospodarki kraju, a także pilotaż tożsamości cyfrowej realizowany w Australii,
we współpracy Pocztą Australijską oraz Uniwersytetem Deakin. O kolejnych partnerach i programach pilotażowych firma będzie informować w najbliższych miesiącach.

Rządy na całym świecie już pracują nad wdrożeniem rozwiązań z zakresu tożsamości cyfrowej. Niedawny raport, zaprezentowany podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, dowodzi, że współpraca sektora publicznego i prywatnego w tym zakresie może dać potencjalnie najlepsze rezultaty.

Więcej informacji nt. wizji Mastercard dotyczącej tożsamości cyfrowej można znaleźć pod adresem www.idservice.com.

Copyright © 2018-2020 Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach!. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.