Europejski Fundusz Leasingowy S.A. został wyróżniony Laurem Buildera 2018 za czołową pozycję w branży w zakresie finansowania maszyn i urządzeń budowlanych. Kapituła doceniła również realizowane przez leasingodawcę projekty badawcze.
- EFL od 28 lat z sukcesem wspiera polskich przedsiębiorców, wśród których znaczący udział stanowią firmy z rynku budowlanego. Sektora, który stanowi trzecie źródło polskiego PKB. Jesteśmy liderem wśród leasingodawców współpracujących z branżą budowlaną w Polsce - w całym 2018 roku sfinansowaliśmy sprzęt budowlany o wartości ponad 600 mln zł. To znaczy, że dla dużej części sektora budowlanego nasza oferta jest atrakcyjną odpowiedzią na ich potrzeby. Jednoczenie, chciałbym podkreślić, że bardzo trudno jest projektować usługi dla danego sektora bez wejrzenia w jego problematykę. Dlatego od wielu lat prowadzimy badania sektorowe, a najświeższe opracowanie dotyczy budownictwa przyszłości – powiedział Radosław Kuczyński, prezes EFL S.A.
Firmy budują z EFL
Sprzęt budowlany to jedne z najchętniej finansowanych przy pomocy leasingu maszyn i urządzeń. Po raz kolejny numerem jeden wśród leasingodawców obecnych w branży budowlanej jest EFL. Z najnowszych danych EFL wynika, że od stycznia do grudnia 2018 roku firma sfinansowała maszyny i urządzenia budowlane o łącznej wartości ponad 600 mln zł, co oznacza aż 26% dynamikę rok do roku. Wypracowany przez Spółkę wynik był jednym z głównych kryteriów przyznania EFL wyróżnienia Laur Buildera w kategorii „Produkty i usługi finansowe”. Kapituła doceniła również prowadzone przez EFL projekty badwcze: „Barometr EFL” oraz „Pod Lupą” w tym „Budownictwo przyszłości. Pod lupą”.
Laury wręczone po raz szesnasty
Wyróżnienie Laury Buildera przyznawane jest firmom i instytucjom spoza branży budowlanej, których działalność i świadczone usługi wspierają rozwój branży budowlanej i działających w niej firm. Kapituła bierze pod uwagę dostępność produktu lub usługi, nowatorstwo, dostosowanie do wymogów branży budowlanej, potrzeb klientów i zmieniającego się rynku. Nagrody są wręczane przez miesięcznik Builder corocznie na Gali Builder Awards. W tym roku odbyła się XVI edycja konkursu.
Dobra oferta i wysokiej klasy eksperci docenione przez klientów
KUKE zostało uhonorowane Godłem Firma Przyjazna Klientowi w roku 2018 – w oparciu o badanie satysfakcji klientów zrealizowane przez niezależnych ekspertów z Fundacji Digital Knowledge Observatory. Najwyżej ocenione w badaniu kompetencje KUKE to m.in. warunki i kompleksowość oferty, rzetelność i wiarygodność oraz kompetencje i uprzejmość pracowników. W imieniu spółki - podczas uroczystej gali – nagrodę odebrał Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE.
Firma Przyjazna Klientowi to projekt, który wyróżnia przedsiębiorstwa za wysoką, jakość świadczonej obsługi i dobre relacje z klientami. Godło otrzymują firmy, które spełniają warunki:
osiągnięcie w niezależnym badaniu poziomu satysfakcji w wysokości minimum 80% w każdym badanym obszarze
utrzymanie zbiorczego Indeksu Firma Przyjazna Klientowi na poziomie, co najmniej 85%
brak odnotowanych skarg w Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich w okresie przynajmniej 6 miesięcy przed zgłoszeniem do programu.
„Otrzymane przez KUKE wyróżnienie potwierdza zaufanie, jakie przez lata firma zbudowała na polskim rynku. To efekt elastycznego dopasowywania do potrzeb klientów produktów, indywidualnego podejścia i wysokich kwalifikacji naszego zespołu. Już niemal 30 lat wspieramy polskich przedsiębiorców, także w działaniach eksportowych – budując tym samym siłę polskiej gospodarki. Tym bardziej wyróżnienie tytułem „Firmy Przyjaznej Klientowi” jest dla jest dla nas znaczące, zwłaszcza, że oceniali nas bezpośrednio przedsiębiorcy korzystający z naszych usług. W naszej branży dobra i długotrwała relacja oraz jakość produktów i zaufanie są bardzo ważne. Dlatego jesteśmy dumni z tego, że nasza praca została zauważona i wyróżniona. Naszym celem jest podejmowanie dalszych kroków w ramach dostosowywania oferty do realnych potrzeb różnorodnej działalności rodzimych przedsiębiorców i dalsze podnoszenie, jakości obsługi” – mówi Tomasz Ślagórski, wiceprezes KUKE.
Ponad 70% Polaków deklaruje, że posiada jakiekolwiek oszczędności. Maleje odsetek, tych, których oszczędności nie przekraczają równowartości trzech pensji. Jednak ponad 40% osób przyznaje, że zdarza im się wydać wszystkie pieniądze, zanim otrzymają kolejną wypłatę – wynika z badania ING.
Z oszczędnościami Polaków jest coraz lepiej
Polska pod względem odsetka oszczędzających nie odbiega od europejskiej średniej. Od trzech lat odsetek Polaków deklarujących posiadanie oszczędności jest zbliżony do 70%. To stosunkowo wysoki poziom, którego osiągnięcie było możliwe dzięki dobrej koniunkturze gospodarczej oraz w pewnym stopniu także dzięki programowi 500+. Inaczej ma się sprawa z wysokością posiadanych oszczędności. Według danych NBP w 2016 r. przeciętne aktywa finansowe Polaków były trzykrotnie niższe niż w Unii Europejskiej.
Wyniki badania ING pokazują, że oszczędności Polaków rosną, jednak nie w stopniu wystarczającym do istotnego zniwelowania tej luki. Z biegiem czasu maleje odsetek tych, których oszczędności są mniejsze niż równowartości ich trzech pensji zaś rośnie odsetek osób z oszczędnościami powyżej rocznego wynagrodzenia.
Nie zawsze starcza do następnej wypłaty
Choć ponad połowa Polaków deklaruje, że starcza im pieniędzy do następnej wypłaty, to 42% osób przyznaje, że zdarza się, że brakuje im środków na koniec miesiąca (okresu rozliczeniowego).
Polacy nie należą do narodów znanych z zapobiegliwości finansowej. Z poprzednich edycji Finansowego Barometru ING wynika, że niewielu z nas tworzy fundusz na nieprzewidziane wydatki. Dodatkowo, częściej niż mieszkańcy innych państw uważamy, że pieniądze są po to, żeby je wydawać oraz że budowanie oszczędności budzi w nas niewielką satysfakcję – mówi Karol Pogorzelski, ekonomista ING Banku Śląskiego.
Obecna edycja Finansowego Barometru przyniosła też jednak trochę pozytywnych informacji o nawykach finansowych Polaków. Wprawdzie 42% mieszkańców naszego kraju przyznało, że czasem brakuje im pieniędzy do kolejnej wypłaty, ale był to odsetek mniejszy niż przeciętnie w Europie (51%). Ponadto, gdy już zdarzy się, że nie mamy gotówki, nie sięgamy automatycznie po pożyczkę, lecz staramy się ograniczać wydatki. Tak zadeklarowało aż 78% Polaków, którym zdarzyło się, że zabrakło im pieniędzy przed końcem miesiąca - dodaje Karol Pogorzelski.
Staramy się kontrolować wydatki, ale bywa że powierzchownie
Mieszkańcy wszystkich państw, które wzięły udział w badaniu deklarują, że regularnie sprawdzają swoje wydatki. Wśród nich Polacy zaliczają się do czołówki – 94% zadeklarowało, że to robi, choć nie wszyscy w sposób pogłębiony. 15% Polaków polega wyłącznie na swojej pamięci i sprawdzaniu zawartości portfela a 22% ogranicza się do przeglądania wyciągów z konta lub historii transakcji. Pozytywnie ocenić należy jednak fakt, że aż 47% Polaków kontroluje wydatki w sposób bardziej zaawansowany, zapisując wydatki na papierze, w arkuszu kalkulacyjnym lub innej aplikacji.
Już od jakiegoś czasu zarządzanie budżetem domowym jest łatwiejsze dzięki udostępnianym m.in. przez banki narzędziom, które robią to w sposób w dużej mierze automatyczny. Są to aplikacje mobilne albo rozwiązania udostępniane w serwisach transakcyjnych, które analizują i wizualizują nasze indywidualne koszty życia oraz trendy w wydatkach. Można powiedzieć, że narzędzia te przyjmują się – z naszego badania wynika, że z nich korzysta z nich 23% Polaków. To podobny odsetek jak przeciętnie w Europie – mówi Karol Pogorzelski.
Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2018 r. w 15 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy, USA i Australia. W badaniu wzięło udział 14 725 respondentów, w tym 1003 z Polski.
Poprzednie edycje badania "Finansowy Barometr ING" są dostępne na stronie: www.ingbank.pl/barometr.
Bank Millennium najlepszy w sektorze finansowym w budowaniu pozytywnych doświadczeń klientów
Bank Millennium został uznany za lidera Customer Experience w sektorze finansowym w zestawieniu TOP 100 Marek, opublikowanym w najnowszym raporcie KPMG w Polsce*, które powstało na podstawie badania opinii konsumentów oceniających marki pod kątem oferowanych przez nie doświadczeń. Bank znalazł się również w pierwszej dziesiątce stu najlepiej ocenianych marek w Polsce.
W badaniu ponad 5 000 konsumentów wyraziło opinię na temat swoich doświadczeń w obszarze Sześciu Filarów Customer Experience – wiarygodności, rozwiązywania problemów, oczekiwań, czasu i wysiłku, personalizacji i empatii. Klienci ocenili prawie 200 marek w dziewięciu sektorach. Bank Millennium został najlepiej oceniony ze wszystkich instytucji finansowych we wszystkich filarach CX.
- Z ust naszych klientów słyszymy, że jesteśmy bankiem, któremu ufają i z którym mają bardzo dobry kontakt. Jestem przekonany, że procentuje tu najskuteczniejsza metoda budowania przyjaznych relacji - stawianie potrzeb klientów i ich zadowolenia w centrum uwagi. Jakość jest naszą pasją. Od wielu lat ukierunkowanie na jakość jest obok innowacyjności podstawową wartością naszej kultury organizacyjnej - obowiązuje we wszystkich działach, kanałach, procesach i codziennej pracy każdego z nas. Staramy się nie tylko rozwiązywać problemy klientów, ale przede wszystkim eliminować ich źródła. Jakość to gra zespołowa, to suma codziennych działań różnych jednostek banku – zarówno tych, które mają bezpośredni kontakt z klientem – placówek, contact center, jak również jednostek z centrali, które dbają o właściwe narzędzia, sprawny przebieg procesów i należyte działanie systemów. Wyniki współpracy całego zespołu widać właśnie w tym zestawieniu, ponieważ poprawiliśmy nasze wyniki w każdym kryterium. Również w nowej strategii stawiamy na klientocentryzm, jakość i personalizację na masową skalę – mówi Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.
W raporcie KPMG w Polsce wskazano na rosnący wpływ cyfryzacji na relacje z klientami, ponieważ zmienia ona błyskawicznie oczekiwania i wymagania polskich konsumentów we wszystkich branżach.
- Skuteczne zarządzanie doświadczeniem klienta, szczególnie w dobie powszechnej cyfryzacji i gwałtownego rozwoju technologii, wymaga od nas ogromnej uwagi. Dzisiaj często klienci kontaktują się bankiem tylko przez kanały elektroniczne, więc banki mocno konkurują w tym obszarze. Ważne jest jednak, by nie tworzyć „innowacyjnych fajerwerków”, ale ułatwiać klientom codzienne życie i zapewniać najlepsze z możliwych doświadczeń. Niezbędna jest do tego umiejętność przewidywania zmian w potrzebach i zachowaniach klientów oraz stały kontakt z nimi. Dlatego testy z udziałem klientów, rozmowy z nimi, są stałym elementem naszej pracy. Usługi projektujemy zgodnie z tzw. Human-Centered Design, co oznacza wdrażanie projektów przyjaznych dla wszystkich użytkowników. A w naszym „User-Experience Lab” prowadzimy m.in. badania z wykorzystaniem urządzeń śledzących ruch gałek ocznych. Aplikacje muszą być spójne, by niezależnie od tego, z jakiego kanału klient zdecyduje się skorzystać, jego kontakt z bankiem odbywał się w sposób wygodny i intuicyjny - mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.
Według autorów raportu, na tak konkurencyjnym rynku kluczowym czynnikiem sukcesu firmy jest dzisiaj projektowanie pozytywnych doświadczeń klientów.
- Od kilku lat pracujemy zgodnie z metodologią „design thinking”, ukierunkowaną na doświadczenia odbiorcy, nastawioną na rozpoznanie i zaspokajanie jego konkretnych potrzeb. Wierzymy, że słuchanie klientów i odzwierciedlająca to jakość obsługi to fundament biznesu - pozwala rozwijać relacje z istniejącymi klientami i prowadzić akwizycję nowych. Rocznie wykonujemy kilkadziesiąt tysięcy wywiadów i analizujemy każdą reklamację, by zobaczyć, co jeszcze możemy poprawić. Każdy projekt nakierowany na zmianę procesu, produktu, komunikacji, czy modelu obsługi w naszym banku rozpoczynamy od odkrywania oczekiwań klientów i tłumaczenia ich na wytyczne do projektowania. Wypracowane rozwiązania, jeszcze przed ich wdrożeniem, są testowane w badaniach i rozmowach z klientami. Wierzymy, że takie podejście to klucz do najwyższej jakość obsługi i najlepszych doświadczeń klientów - mówi Aleksandra Gorbacz, Kierująca Zespołem Badań w Departamencie Jakości Banku Millennium.
Raport KPMG w Polsce pt. „[Cyfrowy] klient nasz pan. Jak marki na polskim rynku zarządzają doświadczeniami klientów?” jest dostępny na stronie: