Za pośrednictwem aplikacji zakupowej goodie założono już ponad pół miliona kart lojalnościowych – w tym ponad 400 tysięcy kart 41 galerii handlowych z całej Polski i 100 tysięcy kart pieczątkowych kawiarni i restauracji. Platforma goodie rozwija się bardzo dynamicznie – w lutym br. liczba pobrań aplikacji przekroczyła milion.
– 500 tysięcy założonych za pośrednictwem goodie kart lojalnościowych to kolejny ważny krok na drodze realizacji naszej strategii, która opiera się na dostarczaniu istotnych korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedawcom – mówi Wojciech Grudzień, Prezes Zarządu Millennium Goodie.
Aplikacja goodie została zaprojektowana jako idealna towarzyszka codziennych zakupów, w tym wizyt w centrach handlowych. Pomaga sprawnie zaplanować zakupy i czerpać korzyści z atrakcyjnych ofert, dopasowanych do lokalizacji i indywidualnych preferencji użytkownika, a także daje dostęp do najnowszych gazetek promocyjnych najpopularniejszych sieci. Korzystając z goodie można błyskawicznie założyć karty lojalnościowe już 41 centrów handlowych na terenie całego kraju i korzystać z dostępnych w ramach danej karty zniżek już od pierwszej wizyty w galerii handlowej.
– We współpracy z funkcjonującymi w wybranych galeriach sieciami kawiarni i restauracji rozwijamy także tzw. programy pieczątkowe, polegające na zbieraniu stempelków, uprawniających do odbioru gratisowego poczęstunku lub do dodatkowych zniżek. Liczba kart pieczątkowych założonych w goodie przekroczyła już 100 tysięcy – dodaje Wojciech Grudzień.
Z goodie w swoim smartfonie nie trzeba nosić ze sobą żadnych plastikowych czy papierowych kart lojalnościowych. Poza możliwością założenia karty bezpośrednio w aplikacji, dotychczas posiadane karty można za pośrednictwem goodie wygodnie zwirtualizować. W ciągu zaledwie czterech miesięcy od wprowadzenia tej funkcji, użytkownicy goodie utworzyli w aplikacji ponad 30 tysięcy wirtualnych odpowiedników plastikowych kart zniżkowych.
Goodie pozwala zyskiwać korzyści nie tylko podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, ale także internetowych. Od września 2018 r. w ramach programu cashback umożliwia zwrot części pieniędzy wydanych na zakupy w blisko 1000 sklepach online. Dziś z usługi goodie cashback korzysta już niemal 20 tysięcy użytkowników.
Platforma goodie została stworzona przez start-up powołany przez Bank Millennium w grudniu 2016 roku. W nieco ponad 2 lata stała się jedną z najpopularniejszych aplikacji smart shoppingowych w Polsce. Jest doceniana także przez ekspertów z zakresu innowacji i nowych technologii. Na początku tego roku znalazła się w finale prestiżowego konkursu The Heart Corporate Innovation Awards w kategorii “New Digital Venture”.
Informacje na temat goodie, w tym „Regulamin korzystania z Platformy goodie.pl przez użytkowników” dostępne są na stronie www.goodie.pl. Administratorem platformy zniżkowej goodie jest Millennium Goodie Sp. z o.o.
W związku z nadchodzącymi zmianami na rynku finansowym, związanymi m.in. z wejściem w życie dyrektywy PSD2, Mastercard wspólnie z Harvard Business Review Analytic Services przeprowadził globalne badanie wśród 300 przedstawicieli firm z branży finansowej nt. ich podejścia wobec fintechów. W ten sposób powstał raport pt. „Tradycyjne instytucje finansowe pod wpływem fintechowej rewolucji” (Traditional Financial Institutions Embrace Fintech Disruption).
Niektóre z najciekawszych wniosków dot. relacji tradycyjnych instytucji finansowych i fintechów to:
Już 2/3 (64%) dużych graczy wykorzystuje możliwości fintechów jako platformę do rozwoju, przy czym ten odsetek ma wzrosnąć do 77% w ciągu najbliższych trzech lat
Jednocześnie branża finansowa jest świadoma swojej przewagi nad fintechami: 72% wskazało na większą rozpoznawalność marki, 53% na zaufanie klientów, zaś 43% na doświadczenie w działaniu na uregulowanym rynku
Z kolei zaletami fintechów mają być według bankowców: zwinność w biznesie (58%), strategia nastawiona w pierwszej kolejności na cyfrowość (44%) i przedsiębiorczy sposób myślenia (43%)
Zmiany spowodują również rozwój idei otwartej bankowości w ciągu najbliższych trzech lat:
Dwa razy więcej tradycyjnych instytucji finansowych (51% vs. 25% obecnie) planuje wdrożyć nowe produkty i usługi oparte na otwartej bankowości
Dwa razy więcej graczy o ugruntowanej już pozycji chce rozwijać nowe formy autoryzacji płatności (45% vs. 22% obecnie)
Niemal dwa razy więcej bankowców (49% vs. 28%) planuje fintegrację – partnerstwo z fintechem, w celu lepszego wykorzystania idei otwartej bankowości
Umiędzynaradawianie, czyli inaczej internacjonalizacja, oznacza wzrost powiązań gospodarczych między krajami. Pojęcie to może dotyczyć wszystkich firm działających na rynku krajowym i powstałych na polskim kapitale. W praktyce oznacza ono wiele rzeczy, od eksportu produktów i współpracy handlowej z rynkami zagranicznymi po przeniesienie produkcji do innych krajów i zaistnienie na ich rynku w sensie fizycznym. Polscy przedsiębiorcy mają różne opinie co do najlepszej formy umiędzynaradawiania. Oczywiste jest, że rozbudowywanie kontaktów handlowych z zagranicą jest opłacalne i pożądane, szczególnie w strefie Unii Europejskiej – gdzie wewnętrzne przepisy celne pozwalają na łatwiejsze i bardziej efektywne prowadzenie działalności międzynarodowej. Jednak nie wszyscy chcą wyprowadzać produkcję z Polski.
– Chciałbym, żebyśmy byli polską firmą, która istnieje na najważniejszych rynkach świata. To jest mój cel. Wcale nie marzę o tym, żeby produkować za granicą – powiedział serwisowi eNewsroom Henryk Orfinger, prezes zarządu Dr Irena Eris. – Oczywiście, może przyjść taki moment, że zapotrzebowanie na produkty wzrośnie i nie będziemy w stanie wyprodukować ich w Polsce. Ale to nie będzie potrzebne jeszcze przez wiele lat. Według mnie umiędzynaradawianie polega na tym, żeby być obecnym w najważniejszych miejscach jako marka, natomiast niekoniecznie być tam obecnym fizycznie – wyjaśnia Orfinger.
Ubezpieczenie na życie Pakiet Bezpieczeństwa zostało odświeżone
Każdy z trzech pakietów zyskał nowe warianty VIP z wysokimi sumami ubezpieczenia
Zniesiona została karencja - pełna ochrona za zgon ubezpieczonego obowiązuje już po opłaceniu składki
Wprowadzone są wygodne płatności elektroniczne.
Wprowadziliśmy zmiany w Pakiecie Bezpieczeństwa, najpopularniejszym ubezpieczeniu na życie w ofercie UNIQA w Polsce. Produkt został odświeżony i zmodyfikowany, by podnieść jego atrakcyjność dla klientów poszukujących wyższej ochrony. Nasze sumy ubezpieczenia są teraz jednymi z najwyższych na rynku w tego typu produktach.
Pakiet Bezpieczeństwa to oferta dla osób, które szukają zabezpieczenia siebie i rodziny na wypadek różnych nieprzewidzianych okoliczności życiowych. Dostępna jest dla każdego, niezależnie od formy zatrudnienia, także dla osób bez stałego dochodu. W ostatnim czasie wprowadziliśmy w tym ubezpieczeniu kilka zmian.
Co zmieniliśmy:
dodaliśmy nowe warianty VIP z wysokimi sumami ubezpieczenia – do 200 tys. zł i nawet 400 tys. zł za śmierć wskutek nieszczęśliwego wypadku komunikacyjnego
znieśliśmy karencję na śmierć ubezpieczonego – pełna ochrona już po opłaceniu składki
ułatwiliśmy opłacanie składki, wprowadzając wygodne płatności elektroniczne, np. pay-by-link
napisaliśmy ogólne warunki ubezpieczenia i wszystkie dokumenty kierowane do klientów w sposób jasny i czytelny, czyli zgodnie z projektem Prosto po polsku.
Zawarcie umowy ubezpieczenia jest proste i można to zrobić już w trakcie pierwszego spotkania z agentem.
- Nie wymagamy badań lekarskich. Wystarczy wypełnić wniosek o ubezpieczenie, zawierający krótkie oświadczenie o stanie zdrowia, by otrzymać polisę potwierdzającą zawarcie umowy. Pierwsze tygodnie sprzedaży potwierdziły, że zmiany są strzałem w dziesiątkę. Po wprowadzeniu wyższych pakietów zanotowaliśmy prawie 20-proc. wzrost sprzedaży – mówi Sławomir Tryfon, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Życiowych UNIQA Polska.
Ubezpieczenie obejmuje ochroną ponad 30 różnych zdarzeń zawartych w trzech pakietach dopasowanych do potrzeb i możliwości finansowych różnych grup klientów. Są to pakiety:
Moja Rodzina - ochrona dla ubezpieczonego i jego rodziny,
Moje Zdrowie - szeroki zakres ochrony zdrowia ubezpieczonego,
Moje Życie - najwyższe świadczenia na wypadek śmierci ubezpieczonego.
- Klient sam decyduje, od jakich zdarzeń i na jakie kwoty chce się ubezpieczyć. Bez względu na to, który pakiet wybierze, otrzyma dostęp do usługi Medical Assistance – dodaje Sławomir Tryfon.
Usługa assistance działa w razie nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania. Obejmuje m.in.: wizytę lekarza pierwszego kontaktu i pielęgniarki, dostawę podstawowych artykułów żywnościowych i higienicznych oraz leków, transport medyczny, opiekę lub transport opiekuna do dzieci lub osób niesamodzielnych.
Mali i średni przedsiębiorcy w rozliczeniach biznesowych chętniej niż z gotówki korzystają z bezgotówkowych form płatności
Warszawa, 24 kwietnia 2019 r. – Mastercard zaprezentował wyniki drugiej odsłony badania „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie”, która dotyczy korzystania z firmowych kart płatniczych. Z badania wynika, że polskie MŚP do rozliczeń z partnerami biznesowymi i płatności realizowanych przez pracowników coraz częściej korzystają z instrumentów bezgotówkowych, takich jak przelewy i karty płatnicze.
W biznesie królują przelewy i karty
Rosnące znaczenie kart płatniczych widać w rozliczeniach, jakie przedsiębiorcy prowadzą ze swoimi dostawcami. Już ponad co trzeci (34%) ankietowany w badaniu Mastercard uiszcza tego typu płatności za pomocą firmowej karty. Najczęściej wybieraną przez przedsiębiorców formą jest natomiast przelew z firmowego konta (74%), a 30% wciąż preferuje gotówkę.
Bezgotówkowe formy płatności sprawdzają się też przy opłacaniu bieżących kosztów związanych z prowadzeniem działalności, takich jak czynsz, rachunki za media itp. Co piąty ankietowany (20%) używa do tego celu karty płatniczej, zaś najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest ponownie opłacanie faktur przelewem (58%).
Liczą się szybkie i wygodne rozliczenia
Przedsiębiorcy zapytani o największe korzyści firmowych kart płatniczych najczęściej wskazywali na prostotę (47%), która wiąże się z tym, że płaci się nimi łatwiej niż poprzez bankowość internetową. Ponadto płatności kartą pozwalają oszczędzić czas poświęcany na chodzenie do bankomatu. Kolejną zaletą wskazywaną przez ankietowanych jest bezpieczeństwo (38%), rozumiane jako minimalizowanie ryzyka kradzieży i oszustw, a dalej transparentność (26%), czyli możliwość prostej weryfikacji wydatków, zarówno własnych, jak i tych dokonywanych przez pracowników. Wiąże się to z większą kontrolą ponoszonych kosztów (23%), na którą również wskazali ankietowani w badaniu Mastercard.
Firmowe wydatki bezpieczne i pod kontrolą
Karta firmowa to wygoda zarówno dla pracodawców, jak i dla pracowników. Umożliwia realizowanie płatności w każdej walucie, co sprawdza się w przypadku podróży służbowych. Pracodawca ma natomiast wgląd do historii płatności swoich pracowników. Jednocześnie większość kart jest ubezpieczona, a poprzez możliwość szybkiego zastrzeżenia karty, skutki jej utraty są mniejsze niż strata gotówki. Inną przydatną cechą jest możliwość ustalania limitów transakcyjnych, co może stanowić ważny element kontroli wydatków.
Jeszcze większe możliwości dają małym i średnim przedsiębiorcom karty kredytowe, głównie za sprawą pomocnych limitów kredytowych. Stanowią one dodatkowe źródło finansowania bieżących wydatków firmy, wspierając jej płynność finansową, na przykład gdy firma czeka na zapłatę z odroczonym terminem płatności i ma do sfinansowania pilny wydatek.
„Średnio polscy przedsiębiorcy pracują około 50 godzin w tygodniu[1], co można porównać z sześciodniowym tygodniem pracy. Wobec braku wolnego czasu, w swoim biznesie potrzebują korzystać z rozwiązań szybkich, wygodnych i prostych. Te z kolei gwarantują usługi cyfrowe, takie jak bankowość elektroniczna czy mobilna, ale także płatności bezgotówkowe, które ułatwiają przedsiębiorcom prowadzenie działalności” – mówi Damian Zieliński, dyrektor ds. rozwoju biznesu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Mastercard Europe.
MŚP świadome swojej roli
Z badania Mastercard ponadto wynika, że mali i średni przedsiębiorcy uważają się za osoby włączone finansowo (72%), posiadające pełny dostęp do usług finansowych. Chętnie korzystają oni z cyfrowych rozwiązań i można ich uznać za nowoczesnych, idących z duchem czasu. Jednocześnie przedsiębiorcy dobrze rozumieją swoją rolę w gospodarce. Niemal 2/3 ankietowanych (64%) jest zdania, że MŚP są motorem wzrostu gospodarczego kraju, zaś niemal połowa (47%), że grają kluczową rolę w tworzeniu miejsc pracy. Połączenie istotnej roli MŚP oraz ich otwartości i dostępu do nowoczesnych usług finansowych to dobry prognostyk dla wzrostu gospodarczego. Efektywne rozwiązania dla przedsiębiorstw, takie jak płatności bezgotówkowe, pomagają bowiem ten wzrost przyspieszyć.
Obrót bezgotówkowy zyskuje na znaczeniu w sektorze MŚP nie tylko w rozliczeniach między przedsiębiorstwami. Coraz więcej właścicieli punktów handlowych i usługowych udostępnia możliwość płatności kartą swoim klientom, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. W poprzedniej odsłonie badania Mastercard pt. „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie” z listopada 2018 r. niemal połowa (49%) ankietowanych przedsiębiorców zauważyła, że w ciągu ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych przez klientów kartą wzrosła. Dla co piątego ankietowanego w badaniu Mastercard (21%) płatności kartą stanowią 40-60% obrotów firmy w miesiącu, a u co trzeciego (33%) sięgają 21-40%.
[1] „Sytuacja zawodowa Polaków i gotowość zmiany zatrudnienia”, CBOS, 2018.