Otwarta bankowość – Santander open

Klienci Santander Bank Polska mogą już korzystać z usługi Santander open, która umożliwia dodawanie kont z innych banków do Santander Internet i Santander mobile. Dzięki niej zyskają m.in. wygodny i bezpieczny podgląd swoich rachunków w wybranych bankach z poziomu bankowości elektronicznej Santander Bank Polska.

- Uruchomienie usług agregacji jest jednym z pierwszych kroków do pełnego wykorzystania potencjału otwartej bankowości. Wykorzystanie możliwości stworzonych przez unijną dyrektywę tzw. PSD2 stanowi część strategii otwierania się na świat zewnętrzny. Wierzę, że dzięki temu podejściu będziemy w stanie efektywnie dostarczać nowe rozwiązania i innowacje naszym klientom – mówi Dariusz Paczewski, dyrektor programu PSD2 w Santander Bank Polska.

W pierwszym etapie wdrażania otwartej bankowości, klienci Santander Bank Polska będą mogli agregować konta z Alior Banku, BNP Paribas, Pekao SA oraz PKO BP, do których posiadają dostęp online.

 - Możliwość agregowania rachunków płatniczych z pewnością ułatwi naszym klientom zarządzanie własnym budżetem. Wkrótce pozwoli także oferować kolejne użyteczne narzędzia finansowe i lepiej dopasowane produkty oraz usługi – mówi Radosław Kontak-Grzęda, dyrektor Biura Innowacji i Programów Transformacyjnych w Santander Bank Polska.

Jak wynika z badania Mobey Forum wśród klientów banków z pięciu europejskich krajów, które w różnym stopniu wprowadziły otwartą bankowość, ponad jedna trzecia jest bardzo zainteresowana takimi rozwiązaniami – najbardziej porównywaniem produktów i weryfikacją tożsamości za pomocą konta bankowego1. Jednak, jak pokazuje zeszłoroczna analiza przeprowadzona przez PWC2, jedynie 18 proc. badanych konsumentów wie, czym jest otwarta bankowość. Dlatego Santander Bank Polska przygotował także dodatkowe materiały instruktażowe, wyjaśniające czym jest i jak korzystać z Santander open www.santander.pl/otwarta-bankowosc

Prosty proces dodawania rachunków do konta Santander Bank Polska

Aby dodać rachunek płatniczy z innego banku do bankowości internetowej i aplikacji Santander mobile, niezbędny jest dostęp do tego rachunku przez kanały elektroniczne banku prowadzącego agregowane konto. Po akceptacji regulaminów i wyrażeniu zgód należy zalogować się do banku, który prowadzi wybrane konto i dokończyć uruchamianie usługi Santander open.

Santander open pozwala na pobieranie, w bezpieczny dla klientów sposób, informacji o rachunkach płatniczych, w tym historii transakcji oraz informacji na temat wysokości dostępnych środków.

Zgodę na dostęp do informacji o rachunku klient wyraża, gdy rozpoczyna dodawanie rachunku płatniczego z innego banku. Dzięki udzielonej zgodzie można jednorazowo zagregować kilka rachunków pochodzących z tego samego banku. Zgoda wyrażana jest jednorazowo, ale należy ją odnawiać co 90 dni, w każdej chwili można ją również wycofać.

Nowe możliwości bankowania

Po agregacji rachunków w bankowości Santander Bank Polska klient ma do nich dostęp w zakładce „Twoje produkty” zarówno w bankowości internetowej, jak i mobilnej oraz na „Pulpicie” (bankowość internetowa), tj. może zapoznać się z saldem oraz historią.

W zakładce „Historia” klient filtruje transakcje zarówno z dodanych rachunków, jak i tych prowadzonych w Santander Bank Polska. Ponadto może wyszukiwać transakcje po „słowach kluczach”.

Dodatkowe korzyści dzięki CyberRescue

Klientom, którzy dodadzą rachunki z innych banków w Santander Bank Polska i wyrażą zgodę na świadczenie usługi dostępu do informacji o rachunku, zostanie udostępniona możliwość skorzystania z usługi CyberRescue w promocji „Otwarta bankowość z pakietem Bezpieczeństwa”. Dzięki CyberRescue otrzymają pomoc specjalistów w przypadku zagrożeń takich jak m.in.: przejęcie konta na portalach społecznościowych, kradzież środków z wirtualnego portfela, włamanie na skrzynkę e-mail, kradzież tożsamości w internecie czy wyłudzenie kredytu na nazwisko klienta.

 

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, jest dostępny na santander.pl/PAD oraz w placówkach banku. Konto osobiste, Konto Jakie Chcę są rachunkami płatniczymi. Santander internet i mobile, aplikacja mobilna to usługa bankowości elektronicznej. Infolinia to usługa bankowości telefonicznej.

Regulamin „Otwarta bankowość z pakietem Bezpieczeństwa” na https://www.santander.pl/klient-indywidualny/bankowosc-internetowa/cyberrescue

Szczegóły oferty Banku, informacje o opłatach, prowizjach, oprocentowaniu, są dostępne na santander.pl oraz na infolinii 1 9999 – opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.

 

[1] https://www.mobeyforum.org/open-banking-open-minds-consumer-appetites-for-new-banking-services/

[2] https://www.pwc.co.uk/financial-services/assets/open-banking-report-web-interactive.pdf

 

Globalna platforma płatnicza Adyen rozszerza swoją obecność na Polskę

Warszawa (25.06.2020) - Adyen, globalna platforma płatnicza o rocznym obrocie 239,6 mld euro, ogłosiła dziś, że poszerza swoją działalność i tym samym wchodzi na polski rynek. Wśród jej klientów w Polsce znajduje się m.in. Booksy, e-obuwie, Bolt oraz platforma wymiany walut Cinkciarz. Firma została założona w 2006 roku, posiada ponad 22 biura na całym świecie i umożliwia firmom zarządzanie płatnościami globalnie oraz oferowanie klientom najlepszych wrażeń z zakupów. Adyen zawarło również niedawno strategiczne partnerstwo z firmą BLIK.


Decyzja o utworzeniu polskiego oddziału w Warszawie jest odpowiedzią na rosnący potencjał rynku e-commerce w Polsce. Według ostatnich badań, lokalny rynek usług elektronicznych może być wart w tym roku nawet 70 mld euro. Drugim ważnym czynnikiem w tej decyzji jest filozofia firmy: chęć bycia partnerem dla swoich klientów na każdym kroku i pomaganie im w rozwoju także w nowych regionach.


„Rozwój obecności lokalnej w Warszawie jest bardzo ważnym krokiem w naszej strategii upraszczania i przyspieszania globalnych płatności w tej części Europy” - mówi Pieter van der Does, współzałożyciel i CEO Adyen. „Polska ma niezwykle dynamiczny rynek handlu i usług cyfrowych, o czym świadczy popularność platform i technologii, z którymi już współpracujemy i to, jak dobrze są one odbierane przez klientów” - mówi Pieter van der Does, współzałożyciel i prezes zarządu Adyen.


Adyen zostało stworzone, aby sprostać szybko zmieniającym się potrzebom dzisiejszych dynamicznie rozwijających się globalnych przedsiębiorstw. W Polsce konsumenci są bardzo otwarci na nowe technologie, szczególnie jeśli chodzi o płatności. Obecnie proces zakupowy może wiązać się z pewnym dyskomfortem, którym łatwo rozczarować klienta i tym samym przekreślić swoje szanse na przychód. Dzięki unikalnej ofercie Adyen Unified Commerce i jej globalnemu zasięgowi, przedsiębiorstwa mogą reagować na zmieniające się zachowania i potrzeby współczesnych klientów. Wspieranie firm poprzez możliwie najlepsze narzędzia budujące doświadczenie zakupowe, takie jak szybka finalizacja płatności, brak kolejek czy usługa „kliknij i odbierz”, pomoże im wygrać wyścig o lojalność klienta.


„Stale poszerzamy zakres naszej działalności i wiemy, że transformacja procesów wewnętrznych nabiera coraz większego znaczenia, szczególnie w kontekście transakcji międzynarodowych. Aby sprawnie obsługiwać transgraniczne płatności kartami kredytowymi, e-obuwie wybrało Adyen jako jednego z naszych partnerów. Mamy dobrą konwersję kart zakupowych i świetne customer experience. W najbliższych tygodniach planujemy wdrożenie rozwiązań Adyen w kolejnych krajach” - mówi Mikołaj Wezdecki, Dyrektor E-commerce w eobuwie.pl SA.


„Doskonalenie doświadczenia klientów to jeden z naszych priorytetów działania. Stale rozwijamy oferowane usługi i staramy się odpowiadać na potrzeby naszych konsumentów na całym świecie. Dzięki partnerstwu z Adyen, znacznie łatwiej jest nam zrozumieć charakter i potrzeby naszych klientów w zakresie rozwiązań płatniczych. Dzięki temu możemy budować wspólnie rozwiązania, które adresują najbardziej istotne potrzeby. Cieszymy się, że Adyen pomaga zarówno nam, jak i naszym klientom w optymalizacji, wygodzie i stabilności prowadzenia biznesu" - mówi Marcin Borowiecki, Dyrektor Generalny w Booksy.


„Korzystając z bogatych zasobów danych dostępnych na platformie płatniczej Adyen, firmy mogą realizować prawdziwe scenariusze Unified Commerce, a my widzimy w tym wielki potencjał na polskim rynku. Lokalne firmy z globalnymi ambicjami mogą teraz podążać śladami tytanów, takich jak eBay, McDonald's, Zalando i Spotify, i w mgnieniu oka otwierać nowe rynki”, podsumowuje Jakub Czerwiński, wiceprezes ds. sprzedaży w Adyen CEE. „Cieszymy się, że możemy pomóc handlowcom w Polsce i
regionie CEE w rozwoju, niezależnie od tego, czy będzie to miało charakter międzynarodowy, czy też będzie polegało na ekspansji w nowych kanałach sprzedaży”.


#
O Adyen
Adyen (AMS: ADYEN) jest platformą płatniczą z wyboru dla wielu wiodących firm na świecie, zapewniającą nowoczesną, kompleksową infrastrukturę łączącą się bezpośrednio z Visa, Mastercard oraz z globalnie preferowanymi przez konsumentów metodami płatności. Adyen dostarcza płatności bez tarcia w kanałach internetowych, mobilnych i sklepowych. Posiadając biura na całym świecie, Adyen obsługuje klientów takich jak Facebook, Uber, Spotify, Microsoft, Casper, Bonobos i L'Oréal.

 

ING w gronie liderów rynku kapitałowego

Podczas uroczystości Podsumowania Roku Giełdowego 2019 wręczono nagrody GPW za najlepsze wyniki i wspieranie rozwoju polskiego rynku kapitałowego w 2019 r. ING nagrodzono w aż trzech kategoriach.

ING jako jeden z kluczowych uczestników rynku kapitałowego otrzymał wyróżnienia w trzech kategoriach:

  • „Nagrodę GPW na Głównym Rynku akcji” dla ING Bank N.V. za największą liczbę wprowadzonych certyfikatów strukturyzowanych w 2019 r.
  • „Nagrodę GPW na Catalyst” dla ING Banku Hipotecznego jako pierwszego banku hipotecznego, który zadebiutował na rynku Catalyst z „zielonymi” listami zastawnymi.
  • „Nagrodę BondSpot” dla ING Banku Śląskiego jako lidera rynku transakcji warunkowych Treasury BondSpot Poland.

Więcej na: https://www.gpw.pl/aktualnosc?cmn_id=109721&title=GPW+nagrodzi%C5%82a+lider%C3%B3w+rynku+kapita%C5%82owego+w+2019+r.+

 

Nest Bank polskim liderem rankingu World’s Best Banks 2020

Amerykańskie wydanie magazynu Forbes ogłosiło wyniki rankingu World’s Best Banks 2020. Nest Bank znalazł się w zestawieniu po raz drugi i zajął pierwsze miejsce wśród polskich banków.  

The World’s Best Banks to ranking opracowany przez magazyn Forbes we współpracy z międzynarodową firmą badawczą Statista. W ramach projektu  przebadano pond 40 tys. klientów z całego świata. Celem badania było sprawdzenie poziomu ich zadowolenia ze współpracy z bankami. Banki z całego świata zostały ocenione pod względem ogólnej satysfakcji klientów i kluczowych atrybutów, takich jak zaufanie, opłaty, usługi cyfrowe i doradztwo finansowe.

Forbes_WBBanks2020_Siegel_Countries_POL_Basic.gif
W ubiegłorocznej edycji rankingu Nest Bank został uwzględniony po raz pierwszy i zajął 2. miejsce na polskim rynku. W tegorocznej edycji rankingu Nest Bank wyprzedził 14 banków i został nr. 1 w Polsce.
 

Wyróżnienie w międzynarodowym rankingu jest dla nas ogromnym zaszczytem. Wkładamy wiele pracy, aby być bankiem najlepiej ocenianym przez klientów. Przede wszystkim skupiamy się na tym, aby nasze rozwiązania były proste i użyteczne dla klienta. Wciąż usprawniamy procesy, dzięki czemu klienci mogą u nas nie tylko założyć konto online, ale też uzyskać decyzję kredytową przez telefon czy płacić przy użyciu telefonu, zegarka lub opaski monitorującej. Dbamy także o to, aby doświadczenie klienta było jak najlepsze – oferujemy pomoc dedykowanych doradców finansów osobistych i doradców kredytowych, których nieustannie szkolimy. Ponadto upraszczamy język materiałów i dokumentów oraz rozwijamy nasze kanały komunikacji, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. 

 

Bank Millennium dodał dwa kolejne banki do usługi inicjowania płatności z kont w innych bankach

W Banku Millennium kolejne nowości w ramach otwartej bankowości. Bank dodał dwa kolejne banki do usługi inicjowania płatności z kont w innych bankach – to Pekao SA i Alior Bank. Tym samym klienci Banku Millennium mogą zlecić w serwisie internetowym Millenet przelew krajowy z kont w sześciu bankach - PKO BP, mBanku, Santanderze, ING Banku Śląskim, Pekao SA i Alior Banku.

Bank Millennium udostępnił usługę jako pierwszy bank w Polsce. Zlecenie przelewu jest bardzo proste. Wystarczy wybrać konto z innego banku, które uprzednio zostało dodane w ramach usługi Finanse 360° i na odwrocie kafla z tym kontem wybrać opcję Przelew krajowy. Po jej wybraniu pojawi się formularz przelewu do wypełnienia, w którym klient wyraża też odpowiednie zgody. Po kliknięciu opcji Dalej zostanie przeniesiony do strony logowania banku, z którego konta zleca przelew. Po zalogowaniu się i potwierdzeniu operacji metodą autoryzacyjną używaną w danym banku, klient zostanie z powrotem przeniesiony do Millenetu. W Millenecie wszystkie zainicjowane w ten sposób transakcje będą widoczne w sekcji Płatności > Zainicjowane płatności.

Bank wprowadził też sporą zmianę w sekcji Wydarzenia w serwisie internetowym Millenet. Od dziś klienci Banku Millennium zobaczą tam, po zalogowaniu do serwisu, posty z ostatnimi transakcjami na kontach w innych bankach. Wkrótce rozwiązanie to będzie również dostępna w aplikacji mobilnej Banku Millennium.

 

Copyright © 2018-2020 Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach!. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.