Karolina Mitraszewska nowym członkiem Zarządu Nest Banku

Karolina Mitraszewska została powołana na Członka Zarządu Nest Banku. Od 12 lutego 2020 roku odpowiada za Pion Operacji, Logistyki, Transformacji i IT  (COO).

Nowa członek zarządu Nest Banku posiada ponad 20-letnie doświadczenie w transformacji i rozwoju biznesu oraz wdrażaniu innowacji. Zajmowała kierownicze stanowiska w EY Audit, EY Business Advisory, Provident Polska, BZ WBK, Santander Bank. Karolina jest doktorem nauk ekonomicznych, wykładowcą SWPS, absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, Copenhagen University i SWPS. Ukończyła również Personal Leadership Programme w ICAN Institute.
 
Karolina Mitraszewska_PR.jpg
 
Karolina Mitraszewska dołączyła do zespołu Nest Banku w 2018 roku przejmując odpowiedzialność za operacje, logistykę i transformację biznesu - Karolina dała się poznać jako skuteczny menedżer i specjalista w zakresie transformacji i rozwoju biznesu. Doceniamy skuteczność z jaką potrafi wykorzystywać swoje doświadczenie zawodowe w budowaniu efektywnych rozwiązań biznesowychmówi Marek Kulczycki, Prezes Zarządu Nest Banku.
Jako Członek Zarządu Nest Banku Karolina Mitraszewska będzie odpowiedzialna za nadzorowanie działań i procesów biznesowych w Pionie Operacji, Logistyki, Transformacji i IT - Nest Bank potrzebuje silnych liderów. Karolina udowodniła, że możliwe jest wprowadzanie zmian, które podnoszą efektywność organizacyjną banku na każdym poziomie działalności - mówi Jacek Kseń, Przewodniczący Rady Nadzorczej.
W Nest Banku możemy działać zwinniej niż w wielkich bankach i być bliżej klienta. Mocno stawiamy na wygodne rozwiązania, wspierane przez technologie i oferujące dodatkową wartość dla klienta. Nominację do zarządu odbieram jako docenienie mojej dotychczasowej pracy oraz szansę na jeszcze większe zaangażowanie się w rozwój banku– mówi Karolina Mitraszewska. 

„Najlepiej robić swoje” z ING

ING kontynuuje wspieranie twórców z Patronite.pl Bank dopłaci aż 25% do wpłat patronów realizowanych przez „Płać z ING”.


Naszą misją od lat jest inspirowanie ludzi do rozwoju i realizacji wyznaczonych celów. Nie inaczej było w kampanii „Najlepiej robić swoje”, gdzie połączyliśmy siły z serwisem Patronite.pl aby prowadzić młodych ludzi z pasją do sukcesu. Jesteśmy pod wrażeniem ich rozwoju. Dla nas to najlepszy dowód, że pasje to rzeczy, na których nie warto oszczędzać. Dlatego nadal będziemy ich wspierać– powiedziała Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

ING Bank Śląski kontynuuje wsparcie twórców i przedłuża promocję „Płać z ING”. Każdy z twórców, który zostanie wsparty przez patrona poprzez „Płać z ING” otrzyma od banku dodatkowe 25% wpłaconej kwoty (nie więcej niż 100 zł jednorazowo). 

ING Bank Śląski i  Patronite.pl ponad rok temu połączyła wspólna idea i przekonanie, że warto robić swoje i kibicować tym , którzy mają pasje. Społeczność Patronite.pl pokazała, że pasje to rzeczy, na których nie warto oszczędzać, dlatego w tym roku partnerzy postanowili przypomnieć wspólną akcję, zbierając jej wszystkie wątki w ramach specjalnej podstrony. Wspomnienia weteranów i laureatów dostępne są na: https://patronite.pl/nrs

ING Bank Śląski proponuje również ofertę dopasowaną do oczekiwań młodych (18-26), którzy idą własną drogą, robią swoje i rozwijają swoje pasje - aplikację Moje ING mobile z Kontem MOBI. Więcej na:  https://www.ing.pl/indywidualni/konta-osobiste/konto-dla-mlodych

Mastercard Love Index: Wspólnie spędzony czas w walentynki cenniejszy niż kwiaty i czekoladki

  • Polacy coraz więcej wydają z okazji walentynek – w ciągu dwóch lat wydatki te wzrosły aż o 63%
  • Wspólne doświadczenia wypierają tradycyjne prezenty, takie jak kartka walentynkowa, kwiaty czy biżuteria – płatności w restauracjach oraz za wyjazdy stanowią już większość wszystkich wydatków walentynkowych
  • Romantyzm nie wyklucza planowania – coraz więcej zakupów, również online, robimy z wyprzedzeniem

Warszawa, 12 lutego 2020 r. – Mastercard zaprezentował wyniki najnowszej edycji badania Mastercard Love Index. Zestawienie obrazujące trendy i zwyczaje zakupowe konsumentów związane z walentynkami obejmuje lata 2017-2019. Wydatki Polaków z okazji Dnia Zakochanych wzrosły w tym czasie o 63%, co jest zbieżne z trendami światowymi. Łączna wartość tych zakupów to już 259 mln zł1, czyli tyle, ile kosztowałoby 6,5 mln bombonierek lub 52 mln czerwonych róż. Zdecydowaną większość walentynkowych wydatków stanowią jednak prezenty niematerialne. Wśród nich najbardziej popularna jest wciąż romantyczna kolacja w restauracji, na drugim miejscu plasuje się wyjazd we dwoje (zakupy biletów lotniczych i na inne środki transportu), a na trzecim pobyt w hotelu.


Lepiej być (razem) niż mieć


Wskaźnik Mastercard Love Index jest obliczany na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart Mastercard w dniach od 11 do 14 lutego. Ich analiza potwierdza, że kartki walentynkowe jeszcze nie odeszły do lamusa. W ciągu roku wydatki na ich zakup wzrosły o 12%. Kartka zdaje się jednak być wyłącznie dodatkiem do głównej niespodzianki. Aż o 113% wzrosły bowiem wydatki na kwiaty, w porównaniu do roku ubiegłego. Kupujemy też więcej biżuterii dla swoich ukochanych – w ciągu dwóch lat wydatki na „błyskotki” wzrosły o 34%.


Liczą się jednak nie tylko prezenty materialne. Coraz częściej decydujemy się ofiarować ukochanej osobie swój czas. Bezcenne przeżycia, wspólne chwile i emocje to niematerialny wymiar prezentów, takich jak wspólna podróż czy kolacja we dwoje. W 2019 r. Polacy wydali na bilety lotnicze (oraz na inne środki transportu) o 51% więcej niż dwa lata wcześniej. Równie duży przyrost zanotowały hotele: liczba płatności za noclegi zwiększyła się w tym samym okresie o 57%. Największą popularnością od lat cieszy się natomiast romantyczna kolacja we dwoje. W ciągu dwóch lat liczba transakcji w restauracjach wzrosła o 65%. W świadomości Polaków powiedzenie „przez żołądek do serca” jest więc wciąż aktualne.


Zakupy bez wychodzenia z domu


Raport Mastercard wskazuje ponadto, że przygotowując się do walentynek, Polacy coraz częściej decydują się na zakupy online. W minionym roku takich transakcji było o 77% więcej niż dwa lata wcześniej. Z kolei wśród płatności dokonywanych osobiście, w sklepie stacjonarnym lub punkcie usługowym, zdecydowana większość to transakcje zbliżeniowe (85% wszystkich płatności). To potwierdzenie faktu, że Polska jest jednym z europejskich i światowych liderów technologii zbliżeniowej.

Z zestawienia wynika również, że z roku na rok decydujemy się na coraz wcześniejszy zakup upominków. W 2019 r. większość prezentów walentynkowych kupiliśmy już 11 lutego. To widoczna zmiana, biorąc pod uwagę fakt, że w 2018 r. zakupy robiliśmy głównie 12 lutego, a w 2017 r. w przeddzień walentynek, czyli 13 lutego.


Inne ciekawe wyniki Mastercard Love Index w Europie Środkowo-Wschodniej:

• Czesi kupują online: najwyższy wzrost transakcji w e-commerce, aż o 369% w porównaniu do 2017 r., zanotowano w Czechach.

• Ukraińcy są najhojniejsi: wydatki związane z obchodami Dnia Świętego Walentego wzrosły na Ukrainie w ciągu dwóch lat o 122%. Ukraińcy są też rekordzistami, jeśli chodzi o wzrost wydatków na noclegi w hotelach (+69% w stos. do 2017 r.).

• Rumuni chętnie podróżują: wzrost ich wydatków na bilety lotnicze i na inne środki transportu wyniósł ponad 90% w ciągu dwóch lat. Odwrotny trend można zaobserwować wśród Serbów i mieszkańców Bośni i Hercegowiny (-9% w stos. do 2017 r.).

O wskaźniku Mastercard Love Index:
Badanie analizuje zagregowane dane dotyczące transakcji dokonanych kartami kredytowymi, debetowymi oraz pre-paid w wybranych kategoriach produktów i usług. Badanie prowadzone jest co roku w ponad 200 krajach, w dniach 11-14 lutego. Tegoroczna edycja analizuje dane z trzech ostatnich lat (2017-2019).

Bank Millennium najwyżej ocenianym bankiem w Polsce pod względem budowania pozytywnych doświadczeń klientów

W najnowszej edycji badania na temat Customer Experience, przeprowadzonego na zlecenie KPMG w Polsce, Bank Millennium kolejny rok z rzędu został uznany przez konsumentów za lidera Customer Experience wśród banków. Millennium znalazł się też ponownie w pierwszej dziesiątce stu najlepiej ocenianych marek obecnych na polskim rynku, awansując w zestawieniu o dwie pozycje, na miejsce siódme.


Zestawienie TOP 100 Marek w Polsce powstało na podstawie badania opinii 5000 polskich konsumentów, oceniających marki pod kątem oferowanych przez nie doświadczeń w obszarze Sześciu Filarów Customer Experience – Wiarygodności, Rozwiązywania problemów, Oczekiwań, Czasu i wysiłku, Personalizacji i Empatii. Klienci ocenili prawie 200 marek w dziesięciu sektorach. Bank Millennium został najwyżej ocenioną marką wśród banków, osiągając najlepszy wynik aż w pięciu filarach, z najwyższą oceną w obszarze Czas i wysiłek.


- W dobie powszechnej cyfryzacji i gwałtownego rozwoju usług mobilnych, kiedy oczekiwania klientów przenoszone są pomiędzy markami i branżami, kluczowy wpływ na budowanie przewagi konkurencyjnej ma relacja z klientem, stawianie jego potrzeb i zadowolenia w centrum uwagi. Dlatego już od wielu lat ukierunkowanie na jakość i dbałość o najlepsze doświadczenia klientów to element naszej strategii. I jak pokazują wyniki badania, realizowany jest przez nas bardzo skutecznie. Tak wysokie oceny klientów to dla banku powód do ogromnej dumy, szczególnie że otrzymujemy je już drugi rok z rzędu. Niezmiernie ważna jest też ponowna obecność banku wśród dziesięciu najlepiej ocenianych marek w Polsce i nasz awans aż o dwie pozycje w tym zestawieniu, na miejsce siódme, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że pod względem Customer Experience nie konkurujemy już tylko wewnątrz sektora, ale z całym rynkiem - mówi Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium.


- Niezwykle cieszy nas ponownie najwyższa pozycja w kategorii banki, ale jeszcze bardziej fakt, że po raz kolejny jesteśmy w top 10 marek dostarczających najlepsze doświadczenia klientów. Znaleźliśmy się obok takich ikon personalizacji jak Spotify czy Nike, udowadniając tym samym, że banki mogą również konkurować z love brandami z branży rozrywkowej, jubilerskiej czy beauty. To ogromne wyróżnienie ze strony klientów i dowód, że skutecznie realizujemy naszą strategię opartą na klientocentryzmie. Od lat kładziemy nacisk na to, żeby dostarczać rozwiązania spersonalizowane, najbardziej dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów. Włączamy ich w proces projektowania i testowania nowych produktów i usług, zarówno w kanale cyfrowym, jak i tradycyjnym. Dbamy o transparentność. Tylko konsekwentna koncentracja na każdym z obszarów Customer Experience pozwala nam utrzymać się na szczycie – mówi Aleksandra Gorbacz, Wydział Zarządzania Doświadczeniami Klienta w Banku Millennium.


W tegorocznej edycji raportu zaobserwowano podobny jak w poprzedniej rozkład znaczenia poszczególnych filarów na skłonność do polecania marek. Jak wcześniej, największy wpływ w Polsce mają filary Personalizacji i Wiarygodności, przy czym kluczowe znaczenie ma personalizacja. Klienci oczekują produktów i usług, które będą w jak największym stopniu dopasowane do ich indywidualnych potrzeb, przywiązując coraz większą uwagę do zindywidualizowanego sposobu obsługi.


W obszarze Czas i wysiłek, w którym Bank Millennium odnotował najwyższe oceny, klienci oczekują od marki upraszczania procesów, minimalizowania czasu i wysiłku potrzebnego do nabycia produktów i usług oraz do jak najprostszego i wygodnego korzystania z nich.

Raport KPMG w Polsce z badania, które miało na celu kompleksową analizę doświadczeń klientów w interakcjach z markam pt. „CX głównym celem transformacji biznesowej”, można pobrać ze strony https://home.kpmg/pl/pl/home.html

Polski eksport w 2019 r. przekroczył bilion złotych i wypracował dodatnie saldo

Wg wstępnych danych GUS rok 2019 zakończył się dla Polski nadwyżką w handlu zagranicznym w wysokości 7,9 mld zł (1,8 mld euro). To znaczące odbicie w stosunku do 2018 r., gdy saldo wynosiło -19,5 mld zł (-4,6 mld euro). Jak wskazują eksperci międzynarodowej instytucji płatniczej Akcenta, w osiągnieciu nadwyżki dużą zasługę miał niezwykle mocny eksport, który zanotował wzrost o 6,6% (5,5% liczony w euro) po raz pierwszy w historii przekraczając wartość biliona złotych.


Wg pierwszych wyliczeń Głównego Urzędu Statystycznego za 2019 r. wartość obrotów towarowych w handlu zagranicznym wyniosła 1013,7 mld zł (235,8 mld euro) dla eksportu i 1005,8 mld zł (234 mld euro) dla importu.1
Polski wywóz wyjątkowo dobrze poradził sobie więc w obliczu wydarzeń takich jak niedawny Brexit czy ogólne spowolnienie w Unii Europejskiej, a w szczególności u naszego najważniejszego partnera – Niemiec. Nie znaczy to jednak, że zupełnie nie odczuł ich wpływu, zaznaczają eksperci Akcenty.


Słabsze obroty z najbliższymi partnerami


W ubiegłym roku dynamika wzrostu wartości sprzedaży za Odrę i do Wielkiej Brytanii zwolniła. W przypadku Niemiec wzrosła ona o 4,2% (3,1% liczone w euro) w ujęciu rocznym. Rok wcześniej, w 2018 r. tempo wzrostu było blisko 2 razy wyższe i wynosiło 9,1% (9,6% w euro) r/r.
Wartość sprzedaży towarów do Wielkiej Brytanii w 2019 r. również nie zanotowała lepszych wyników. Nadal jednak widoczny jest jej wzrost, który GUS szacuje na 2,3% (1,3% w euro) r/r. Jak twierdzi Radosław Jarema, dyrektor polskiego oddziału Akcenty, pod względem danych eksportowych na tym kierunku ciekawie zapowiada się obecny rok. – Brexit stał się w końcu faktem i uwolniliśmy się od niepewności co do jego scenariusza. Dla unijnych, w tym polskich firm handlujących z Wielką Brytanią kluczowe będą teraz ustalenia dotyczące przyszłych wzajemnych relacji handlowych. Na ich ustalenie obie strony mają jeszcze trochę czasu, ale doniesienia o nich mogą na bieżąco wpływać na kurs funta. A to będzie się odbijać na marżach eksporterów i importerów – wskazuje ekspert Akcenty.


Najsłabiej w zestawieniu 10 najważniejszych kierunków polskiej sprzedaży zagranicznej wypadły Czechy. Eksport do tego kraju wzrósł tylko o 2,2% (1,1% w euro) w stosunku do roku poprzedniego. – Spowolnienie w Niemczech jest odczuwalne nie tylko w handlu z firmami zza Odry, ale odbija się na innych gospodarkach mocno związanych z tym krajem. Przyczyn osłabienia polskiej sprzedaży na tym kierunku może być jednak oczywiście więcej – dodaje Radosław Jarema.


Zdecydowanie lepiej polski eksport radził sobie w handlu z innymi krajami w zestawieniu. Wśród państw UE największe rokroczne wzrosty odnotowano na kierunku francuskim, o 11,6% (10,4% w euro) i węgierskim, o 10,4% (9,3% w euro).

Rozwijamy eksport poza Unię


Jednak w pierwszej dziesiątce najważniejszych rynków zbytu dla polskiej sprzedaży zagranicznej rozkwit przeżywa eksport na kierunkach pozaunijnych. Wywóz do USA zwiększył się aż o 11,2% (10,1% w euro) r/r, a do Rosji 11% (9,9% w euro). – To kontynuacja trendu obserwowanego na tych kierunkach już od kilku lat z rzędu. Wzrost sprzedaży do tych krajów z pewnością pomaga równoważyć niższą dynamikę obrotów z naszymi najważniejszymi partnerami. To również dobry sygnał, że polskie firmy dywersyfikują rynki zbytu i coraz mocniej rozglądają się poza granice Unii – komentuje ekspert Akcenty.

***


AKCENTA to międzynarodowa instytucja płatnicza, oferująca obsługę transakcji walutowych dla firm zajmujących się eksportem i importem.
AKCENTA specjalizuje się w wymianie walut, realizacji płatności zagranicznych i transakcjach zabezpieczających kursy walut. Przewagami AKCENTY wobec banków są bardzo dobre oferowane kursy walut, które każdy Klient może negocjować, niskie opłaty za przelewy międzynarodowe oraz bezpłatne rachunki. Przewagą AKCENTY wobec kantorów internetowych jest specjalizacja w kierunku obsługi firm i pełna oferta usług walutowych uwzględniających potrzeby przedsiębiorstw, w tym transakcje z rynku terminowego (forwardy).


AKCENTA działa na rynkach finansowych od ponad 20 lat, obecnie w 7 krajach Europy: w Czechach, Francji, Niemczech, Polsce, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech.


Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.akcenta.pl

Copyright © 2018-2020 Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach!. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.