Bank Millennium nawiązał współpracę z Huawei

Huawei i Bank Millennium rozpoczęły współpracę, której celem jest wprowadzenie aplikacji mobilnej banku do AppGallery, sklepu z aplikacjami na urządzeniach Huawei. Aplikacja będzie początkowo dostępna na urządzeniach opartych o GMS (Google Mobile Services), a niedługo potem, po integracji z HMS (Huawei Mobile Services), również na najnowszych smartfonach i tabletach marki opartych o HMS. Bank Millennium to kolejny duży polski bank, który dołączy do autorskiego sklepu z aplikacjami Huawei.


- Z urządzeń Huawei korzysta wielu naszych klientów. Wiemy, że ci, którzy w swoich urządzeniach nie mają dostępu do usług Google, czekali na tę współpracę. Od kliku miesięcy otrzymujemy od nich wiele pytań. Dzięki nawiązanej współpracy nasza aplikacja mobilna wkrótce będzie dostępna w AppGallery na wszystkich urządzeniach Huawei – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.


- Liczymy na to, że w grudniu uda nam się wprowadzić aplikację Banku Millennium do AppGallery, najpierw dla urządzeń opartych o GMS. Potem nastąpi integracja z HMS, dzięki czemu aplikacją Banku Millennium będą mogli cieszyć się także użytkownicy najnowszych urządzeń Huawei - mówi Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.


Aplikacja mobilna Banku Millennium zapewnia wygodny dostęp do finansów, w dowolnym miejscu i czasie. Posiada szerokie możliwości personalizacji, jest dostępna w procesach omnikanałowych i udostępnia rozwiązania w ramach otwartej bankowości. Umożliwia m.in. płatności bezdotykowe, przelewy, płatności za bilety komunikacji miejskiej i parkingi, a także pozwala zapłacić za autostradę bez stania w kolejce i pobierania biletu. W ramach otwartej bankowości udostępnia usługę Finanse 360°, która pozwala sprawdzić stan konta i historię transakcji na rachunku aż w dziewięciu innych bankach, a także możliwość potwierdzenia dochodu w procesie wnioskowania o kredyt gotówkowy poprzez logowanie do jednego z ośmiu innych banków.


Aplikacja mobilna banku wykorzystuje również technologię rozszerzonej rzeczywistości do zakładania lokaty, umożliwia zakup ubezpieczenia komunikacyjnego za pomocą kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu czy ubezpieczenia turystycznego z innowacyjną usługą „Pomoc w podróży”. Bankowość mobilna banku pozwala też zaktualizować dane dokumentu tożsamości, skorzystać w ciągu kilku sekund z produktów kredytowych, kiedy potrzebna jest dodatkowa gotówka i wygodnie załatwić wiele innych spraw. Jest stale rozwijana.


AppGallery to autorski sklep z aplikacjami Huawei, w którym znajduje się już ponad 1000 polskich aplikacji, a w skali globalnej jest ich już ponad 96 tysięcy. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 490 milionów aktywnych użytkowników z całego świata. Sklep jest częścią ekosystemu Huawei Mobile Services, w skład którego wchodzą takie usługi jak Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.

Z myślą o użytkownikach sklepu z aplikacjami AppGallery, powstała dedykowana strona na Facebooku: https://www.facebook.com/AppGalleryPL, na której można znaleźć nie tylko najświeższe oferty i informacje o najnowszych aplikacjach, ale również wymieniać się doświadczeniami i opiniami.


O Huawei Consumer Business Group
Huawei jest drugim największym producentem smartfonów na świecie – awansował na tę pozycję w połowie 2018 roku. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Firma posiada 16 centrów badań i rozwoju w różnych częściach świata, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Jedna z trzech grup biznesowych Huawei – Huawei Consumer Business Group - odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, laptopy, tablety i wearables, a także domowe routery oraz usługi w chmurze. Autorski sklep z aplikacjami - Huawei AppGallery - oferuje dostęp do ponad 96 tysięcy aplikacji. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 490 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu opartego na Huawei Mobile Services. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu Huawei na rynku teleinformatycznym, a także rozbudowanej, światowej sieci partnerów i współpracowników, Huawei CBG dostarcza najnowocześniejsze technologie i usługi klientom na całym świecie.

O Banku Millennium
Bank Millennium jest ogólnopolskim bankiem oferującym usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieć indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną. Bank stawia sobie za cel bycie liderem innowacyjności i najbardziej spersonalizowanym bankiem w Polsce. Jego priorytetem jest ułatwianie codziennego życia klientom poprzez oferowanie im wygodnego i intuicyjnego dostępu do usług finansowych i pozafinansowych. Kluczem do wszystkich wprowadzanych zmian jest „klientocentryzm” i dbałość o najwyższej jakości doświadczenie użytkownika – uważne słuchanie klientów, obserwacja ich preferencji i włączanie ich w proces tworzenia usług.

 

Jak dywersyfikować źródła finansowania biznesu?

Dywersyfikacja to pojęcie, które w biznesie najczęściej odnosi się do rodzaju produkcji, dostawców i odbiorców, rynków zbytu. W przypadku działalności inwestycyjnej przejawia się w postaci portfela inwestycyjnego, dzięki któremu różnicuje się aktywa i minimalizuje ryzyko inwestycji. Dywersyfikować można również źródła finansowania biznesu. Dlaczego jest to korzystne dla firmy?

Kryzys wywołany pandemią koronawirusa pokazał wyraźnie, jak szybko mogą zmienić się warunki makroekonomiczne, co bezpośrednio przekłada się na sytuację na rynku kredytowym. Publikowany co kwartał raport NBP[1] kolejny raz wspomina o zaostrzających się kryteriach kredytowych banków oraz spadającym popycie na kredyty ze strony firm. W czasie koniunktury kredyt może być dobrym i stosunkowo tanim źródłem kapitału, ale gdy gospodarka słabnie, robi się relatywnie coraz droższy i trudniej dostępny. Dobrze jest więc posiadać alternatywne opcje.

Uzależnienie od jednego źródła finansowania może być ryzykowne

Podstawową funkcją dywersyfikacji jest minimalizacja ryzyka i zwiększanie bezpieczeństwa biznesu. W przypadku źródeł finansowania często pojawia się jednak dylemat – bezpieczeństwo czy cena. Tanie kredyty krótkoterminowe mogą wyglądać atrakcyjnie, ale nie gwarantują stabilności, zwłaszcza, że ich dostępność bywa mocno zmienna.  Z kolei kapitał własny choć bezpieczny, rzadko kiedy pozwala na rozwinięcie biznesu na większa skalę. Bezpieczeństwo, a jednocześnie środki na rozwój może zapewnić jedynie odpowiednia struktura finansowania. Dywersyfikacja jego źródeł pozwala zmniejszyć ryzyko i obniżyć koszty.

Korzystając z finansowania wyłącznie z jednego źródła narażamy się na ryzyko konieczności zwrotu wszystkich środków w krótkim czasie np. ze względu na pogorszenie się wyników finansowych, zmianę polityki instytucji finansującej czy zmianę otoczenia biznesowego. Oczywiście trzeba mieć na uwadze, aby nie dopuszczać do nadmiernego zadłużania się co może doprowadzić do problemów z płynnością, a nawet niewypłacalności. Zyski firmy powinny być stale reinwestowane w dalszy rozwój. Przy każdym większym wydatku inwestycyjnym warto jednak przynajmniej częściowo posiłkować się finansowaniem zewnętrznym, tak aby gotówka stanowiąca bufor bezpieczeństwa zawsze pozostawała w firmie – tłumaczy Krystyna Kalinowska, dyrektor inwestycyjny w Podlaskim Funduszu Kapitałowym.

Jak podzielić swój „koszyk finansowania”?

Podobnie, jak w przypadku inwestowania „nie wkłada się wszystkich jajek do jednego koszyka”, tak w przypadku finansowania biznesu dobrze jest zdywersyfikować źródła kapitału. Czy można jednak określić jaki procent całości finansowania ma stanowić to lub inne źródło? Wszystko zależy od charakteru działalności firmy, dlatego podział ten wygląda bardzo indywidualnie. Powinien być przede wszystkim zbilansowany pod kątem kosztów i korzyści, które firma dzięki temu uzyskuje. Rozkład źródeł finansowania można ustalić ze względu na przeznaczenie danych środków oraz tego, jaka forma będzie najkorzystniejsza do sfinansowania określonego obszaru działalności.

  • Kredyt bankowy – finansowanie celów inwestycyjnych oraz bieżących potrzeb obrotowych
  • Leasing – finansowanie środków trwałych firmy, w tym środków transportu, maszyn i urządzeń, sprzętu komputerowego
  • Faktoring – finansowanie należności z odroczonym terminem płatności
  • Private debt – finansowanie na okres przyspieszonego rozwoju firmy, w tym kosztów związanych z zatrudnieniem dodatkowych pracowników, rozwojem nowych kanałów dystrybucji, wejściem na nowe rynki
  • Inne formy finansowania – venture capital / private equity – dalszy rozwój firmy, w tym poprzez fuzje i przejęcia innych podmiotów działających w danej branży

Dywersyfikacja finansowania dobra na gorsze, jak i lepsze czasy

Mając dostęp do zróżnicowanych form finansowania, firma jest lepiej przygotowana na różnego rodzaju sytuacje rynkowe, zarówno te pozytywne, jak i negatywne. – Ważne jest przede wszystkim to, aby spółka dysponowała odpowiednio wysokim kapitałem obrotowym netto, zapewniającym płynność i bezpieczeństwo działania. Często popełnianym błędem jest finansowanie inwestycji ze środków obrotowych, co na dłuższą metę może zaburzać stabilność działania – mówi Krystyna Kalinowska z Podlaskiego Funduszu Kapitałowego.

Odpowiednio wysoki kapitał obrotowy netto oraz zdywersyfikowane źródła finansowania stanowią dla firmy bufor bezpieczeństwa, który pozwala sprostać rozmaitym sytuacjom i zachować płynność finansową. Pozyskanie klienta czy zdobycie kontraktu jest niewątpliwie czymś pozytywnym, zwykle wymaga jednak konieczności zainwestowania dodatkowych środków, aby transakcja mogła dojść do skutku. Nie mając dostępu do finansowania wiele firm staje w takiej sytuacji przed poważnym problemem. Z drugiej strony firmę mogą spotkać negatywne zdarzenia, takie jak np. opóźniająca się płatność od dużego klienta. W takiej sytuacji brak finansowania, może zaburzyć płynność działania firmy i negatywnie wpłynąć na jej relacje z kontrahentami. Odpowiednia struktura źródeł kapitału pozwala na efektywną realizację celów biznesowych, zapewniając przedsiębiorstwu bezpieczeństwo i stabilny rozwój.  

[1] Departament Stabilności Finansowej NBP, raport „Sytuacja na rynku kredytowym” https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/systemfinansowy/kredytowy.html


Podlaski Fundusz Kapitałowy jest jednym z najstarszych funduszy venture capital działających w Polsce. Fundusz został utworzony w 1995 roku, w ramach Polsko-Brytyjskiego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości. Od tamtej pory zrealizował kilkadziesiąt inwestycji na łączną kwotę ok. 45 mln zł, z sukcesem finalizując wiele transakcji. Fundusz oferuje przedsiębiorstwom finansowanie typu venture capital oraz private debt. Maksymalna kwota zaangażowania w jeden podmiot to 1,5 mln PLN. Z finansowania mogą korzystać startupy generujące pierwsze przychody ze sprzedaży, jak również firmy będące w fazie dalszego rozwoju i ekspansji.

 

Kampanie Banku Pekao nagrodzone w konkursie Kreatura 2020

Bank Pekao S.A. może pochwalić się niestandardową i kreatywną komunikacją marketingową, również w czasie pandemii. W konkursie Kreatura 2020 otrzymał wyróżnienie w kategorii Marketing w czasie pandemii i nagrodę specjalną za spot “Uziemiony” z mistrzem świata w szybownictwie, Sebastianem Kawą. Jury wyróżniło także komunikację PeoPay KIDS w kategorii Digital - social media.

Ogólnopolski Konkurs Niezależnej Kreacji Kreatura od lat nagradza twórców najlepszych kampanii marketingowych oraz firmy uczestniczące w ich realizacji. Jego organizatorem jest VFP Communications, wydawca magazynu "Media Marketing Polska". W tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 132 prace, z czego jury przyznało 13 kreatur, 28 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną, która trafiła właśnie do Banku Pekao.

– Potrafiliśmy szybko przystosować się i biznesowo i komunikacyjnie do nowych warunków. Tworzenie kampanii w czasie pandemii było oczywiście wyzwaniem, ale potrafiliśmy efektywnie i kreatywnie mu sprostać. W swojej komunikacji pokazaliśmy, jak dbać o siebie i swoich bliskich oraz jak dzięki aplikacjom mobilnym banku można bankować zdalnie i korzystać z wielu produktów finansowych, całkowicie bezpiecznie, bez wychodzenia z domu – mówi Jorge Sánchez Klosiński, Dyrektor Biura Marketingu Banku Pekao S.A.

Spot którego bohaterem był Sebastian Kawa, 15-krotny mistrz świata w szybownictwie, spodobał się jury tak bardzo, że otrzymał nie tylko wyróżnienie w swojej kategorii Marketing w czasie pandemii, ale przyznano mu również nagrodę specjalną za „nowe, wysokie standardy w zdalnej produkcji video”. Bank Pekao chciał udowodnić nim swoim klientom, że mogą brać życie za rogi w każdej sytuacji i z każdego miejsca, także z własnych czterech ścian. Spot emitowany był w telewizji wiosną, kiedy to sportowiec, podobnie jak większość Polaków, został „uziemiony” w domu. Reklama została zrealizowana w wyjątkowych okolicznościach - całkowicie zdalnie - a szybownik wcielił się na planie w kilka ról jednocześnie. Bank promował w spocie ofertę 200 zł za założenie Konta Przekorzystnego na selfie w aplikacji PeoPay oraz 2,5 proc. w skali roku na Koncie Oszczędnościowym.

Bank Pekao otrzymał również wyróżnienie w kategorii Digital – social media za edukacyjne dubbingi w ramach promocji pakietu PeoPay KIDS. Aby ułatwić rodzicom rozmawianie z dziećmi o pieniądzach i oszczędzaniu, Bank Pekao stworzył bota w Facebook Messengerze. W wakacje rodzice mogli wcielić się w wirtualnego trenera i podłożyć swój głos, by dubbingować bohaterów z brygady PeoPay KIDS (żubra, lisa, złotówkę). Znajomy głos miał pomóc przykuć uwagę malucha, by przekazać mu cenne finansowe rady.

Przy tworzeniu nagrodzonych kampanii Bank Pekao współpracował z agencjami Saatchi&Saatchi IS, Tank oraz Digital Kingdom Poland.

Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=w65rfCBR8fI

 

Internetowy kredyt dla firm z sektora MŚP w Santander Bank Polska

Santander Bank Polska, odpowiadając na potrzeby przedsiębiorców w czasie pandemii, wprowadził innowacyjny i  w pełni zdalny proces kredytowy do 300 000 zł dla małych i średnich firm.

W sektorze małych i średnich firm (MŚP) zatrudnionych jest 6,8 miliona Polaków, co przekłada się na 56,8 proc. udziału w strukturze przeciętnego zatrudnienia. Według danych PARP, małe i średnie firmy odpowiadają w Polsce za tworzenie prawie połowy PKB – w 2018 r. było to 49,1 proc.[1]

Cyfrowy sposób ubiegania się o kredyt, to już kolejne wprowadzone przez Santander Bank Polska w tym roku digitalowe rozwiązanie dla przedsiębiorców. Mogą oni korzystać między innymi z elektronicznego poręczenia wadialnego. Dla prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze bank wprowadził m.in. eKsięgowości, eFaktoring oraz eWindykację i eUmowy.

Nowa, internetowa forma procesu kredytowego, jest odpowiedzią na potrzeby klientów z sektora MŚP, wynikające z pandemii COVID-19. Eliminuje konieczność wizyty w banku dzięki zdalnemu obiegowi dokumentów. Przede wszystkim jednak ułatwia właścicielom małych i średnich firm dostęp do finansowania bieżących wydatków oraz inwestycji, pomagających dostosować działalność do nowych warunków.

– Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce stanowią niezmiernie ważną część gospodarki. W pandemii ich właściciele oczekują od banku przyjaznych i dostosowanych do aktualnej rzeczywistości procedur, a  w szczególności łatwego dostępu do finansowania. Naszym rozwiązaniem jest przyspieszenie digitalizacji oraz stałe poszerzanie listy usług, z których można skorzystać przez kanały cyfrowe – mówi Małgorzata Tomaszewska, dyrektor Biura Doskonalenia Doświadczeń Klientów MŚP w  z Santander Bank Polska.

Uproszczona procedura wnioskowania o kredyt dostępna jest dla firm z sektora MŚP, z wyłączeniem spółek z ograniczoną odpowiedzialnością. Ze zdalnego ubiegania się o finansowanie korzystać mogą klienci firmowi Santander Bank Polska posiadający dostęp wszystkich osób akceptujących dokumenty (wspólnicy, poręczyciele) do bankowości elektronicznej Mini Firma lub Santander internet.

Jak działa cyfrowe wnioskowanie o kredyt?

Pierwszym krokiem jest rozmowa telefoniczna z doradcą. Po niej klient, przez pocztę w bankowości internetowej, otrzymuje wszystkie dokumenty i tam akceptuje dyspozycje oraz podpisuje wniosek. Następnie, w wiadomości w poczcie, a także telefonicznie, klient otrzymuje decyzję, która zależy od jego zdolności kredytowej. Po przyznaniu finansowania konieczne jest przesłanie dokumentów do zabezpieczenia kredytu – oczywiście zdalnie. Następnie zaś klient akceptuje warunki, a doradca zbiera zgody poręczycieli i współmałżonków, które są niezbędne do uruchomienia kredytu. Wszystko odbywa się bez wizyty w oddziale, bez wykorzystania papieru – bezpiecznie, wygodnie, zdalnie. Proces jest także szybki – środki mogą wpłynąć na konto klienta jeszcze tego samego dnia, po skompletowaniu przez niego dokumentów oraz zaakceptowaniu przez reprezentantów i poręczycieli warunków kredytu.

Poza możliwością zdalnego wnioskowania o kredyt oraz przekazywania dokumentów i akceptacji umowy w bankowości internetowej, Santander Bank Polska przeniósł do kanałów cyfrowych także inne procesy. Obecnie online można podpisać m.in. aneks do prolongaty technicznej Kredytu w Rachunku Bieżącym, aneks do umowy Kredytu w Rachunku Bieżącym, a także pozyskać dokumenty finansowe do monitoringu kredytowego czy zaktualizować dane firmy. 

 

 

***

Ocena zdolności kredytowej kredytobiorcy decyduje o udzieleniu kredytu oraz warunkach kredytowania. Szczegóły oferty Santander Bank Polska S.A., informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu dostępne są www.santander.pl, w oddziałach Banku, oraz na infolinii Banku pod numerem 1 9999 – opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora. Stan na 25.11.2020

[1] https://www.parp.gov.pl/component/publications/publication/raport-o-stanie-sektora-malych-i-srednich-przedsiebiorstw-w-polsce-2020

 

Startuje ZEN – fintechowe narzędzie zakupowe zapewniające konsumentom i przedsiębiorcom wyjątkowe korzyści i dodatkową ochronę

Kierowany przez Dawida Rożka polski startup udostępnia swoją ofertę w 32 krajach i ma ambicję stać się znaczącym graczem w Europie

Warszawa, 25 listopada 2020 r. – Polski fintech ZEN ogłosił swój oficjalny debiut na rynku. Oferta ZEN dla konsumentów, oprócz rachunku wielowalutowego z kartą Mastercard, obejmuje m.in. automatyczne przedłużenie o rok gwarancji producenta, atrakcyjny cashback i brak prowizji za przewalutowanie. Przedsiębiorcy korzystają natomiast z braku chargebacków, zaś płatności od klientów spływają do nich natychmiast po zapłacie – to rzadko spotykane rozwiązanie zdecydowanie ułatwia zadbanie o płynność finansową. Oferta ZEN jest dostępna za pośrednictwem aplikacji mobilnej i serwisu transakcyjnego online, w przejrzystym modelu abonamentowym, z bezpłatnym miesięcznym okresem próbnym. Założeniem ZEN jest zapewnienie konsumentom i przedsiębiorcom spokoju ducha w zarządzaniu ich pieniędzmi i transakcjami zakupowymi. Dzięki wyjątkowym korzyściom i kompleksowej ochronie to fintechowe narzędzie doskonale sprawdzi się przy zakupach, nie tylko w e-commerce, nie tylko w Polsce. Firma wprowadza swoją ofertę jednocześnie w 32 krajach Europy1, zapewniając na początek obsługę w dwóch językach: polskim i angielskim.


Wyjątkowe korzyści i dodatkowa ochrona


Zarówno kupujący online, jak i offline, mogą korzystać z szeregu benefitów przygotowanych dla nich przez ZEN. Jednym z nich jest ochrona zakupów w ramach pakietu ZEN Care. W razie konieczności złożenia reklamacji u sprzedawcy, ZEN zapewnia kompleksowe wsparcie, przejmując całą procedurę na siebie. Dzięki temu pieniądze użytkownika wrócą na konto w maksymalnie krótkim czasie. Klienci ZEN automatycznie otrzymują też przedłużenie o rok gwarancji producenta na zakupione produkty.


Zakupy z ZEN to również oszczędności. Dzięki ofercie cashback, natychmiastowy zwrot na konto konsumenta nawet do 15% wartości zakupów jest dostępny w ponad 100 sklepach współpracujących z ZEN, takich jak m.in. AliExpress, Booking.com, Allegro, Media Markt czy RTV Euro AGD. Aby z niego skorzystać, należy użyć specjalnie wygenerowanego linku i opłacić zakupy kartą ZEN. Innym źródłem oszczędności są karta Mastercard i wielowalutowe konto ZEN gwarantujące klientom brak prowizji za przewalutowanie, np. podczas zakupów w zagranicznych sklepach internetowych czy przy wypłatach z bankomatów na całym świecie. Dzięki takim korzyściom użytkownikom może szybko zwrócić się koszt miesięcznego abonamentu.


ZEN wyróżnia prosty, jeden z najszybszych na rynku i całkowicie zdalny proces zakładania konta. Po podaniu swoich danych osobowych i korespondencyjnych, należy wybrać jeden z kilku abonamentów, a następnie potwierdzić swoją tożsamość poprzez przesłanie zdjęcia dowodu osobistego oraz twarzy użytkownika.

Natychmiastowe płatności i ochrona przed reklamacjami dla przedsiębiorców


Oferta ZEN dla klientów biznesowych integruje konto firmowe oraz platformę płatności online, co jest rozwiązaniem wyjątkowym w skali świata. Dzięki połączeniu tych dwóch elementów przedsiębiorcy sprzedający online nie muszą korzystać z będącego branżowym standardem konta technicznego i otrzymują płatności od swoich klientów od razu po zapłacie. Platforma ZEN obsługuje też szeroki wachlarz różnych form płatności online, zapewniając konsumentom wybór i poprawiając konwersję.


Przedsiębiorcy, zarówno ci sprzedający online, jak i offline, mogą korzystać z dodatkowej ochrony dzięki brakowi reklamacji typu chargeback ze strony klientów. Standardowo w przypadku transakcji kartowych konsumenci mogą składać je u wydawcy karty, co może generować koszty po stronie sprzedawcy, ale nie dotyczy to klientów biznesowych ZEN, ponieważ fintech w całości przejmuje na siebie skutki takiej reklamacji.


Oprócz wymienionych korzyści, przedsiębiorcy mogą też korzystać z wszelkich zalet oferty dla konsumentów.


Abonament do wyboru


Swoje usługi ZEN oferuje w ramach kilku planów abonamentowych. Klientom indywidualnym dedykowane są dwa plany (miesięczny abonament w cenie 0,99 € lub 4,99 €), w skład których wchodzą karty ZEN, konto obsługujące 30 walut oraz pakiet ZEN Care. Klienci biznesowi mogą wybrać jeden z czterech planów (w cenie od 9,99 € do 499,99 € za miesiąc), dopasowany do obrotów firmy czy potrzeby częstych rozliczeń walutowych. Od każdego użytkownika ZEN pobiera miesięczną opłatę abonamentową w modelu subskrypcji, z możliwością rezygnacji w dowolnej chwili. Każdy plan abonamentowy posiada limity, w ramach których ZEN nie pobiera opłat za korzystanie ze wszystkich funkcjonalności serwisu.


ZEN dzięki prostocie i cyfrowym technologiom


ZEN zapewnia doskonałe doświadczenie użytkownika dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii oraz przyjaznemu panelowi użytkownika. Obejmuje to intuicyjną obsługę maksymalnie uproszczonego serwisu transakcyjnego i wygodną obsługę klienta z wykorzystaniem kanałów elektronicznych. Cyfrowe innowacje dostępne dla klientów ZEN to m.in. płatności Apple Pay i Google Pay2, wirtualne karty płatnicze Mastercard czy aplikacja mobilna. Dzięki przejrzystej ofercie oraz minimalistycznemu interfejsowi użytkownika ZEN wprowadza porządek w finansach i pomaga nad nimi zapanować.


ZEN to akronim ‘zero effort non-bank’, a jednocześnie nawiązanie do stanu, w którym nasz klient może mieć poczucie spokoju, bezpieczeństwa i kontroli nad swoimi pieniędzmi oraz transakcjami zakupowymi. Stworzyliśmy pakiet rozwiązań, który obejmuje niedostępne nigdzie indziej korzyści oraz kompleksową ochronę, a to wszystko z zapewnieniem niskich kosztów i doskonałego doświadczenia użytkownika. Wierzę, że z taką propozycją możemy śmiało konkurować, nie tylko w Polsce, ale też na rynkach europejskich” – mówi Dawid Rożek, założyciel ZEN.


Partnerem strategicznym ZEN jest Mastercard. Firma współpracuje z fintechem nie tylko w obszarze płatności, ale także zapewnia kompleksowe wsparcie, obejmujące technologiczny i biznesowy know-how, wsparcie ekspertów w zakresie rozwoju produktu i marketingu, jak również dostęp do partnerów Mastercard w Polsce i za granicą.


Mastercard jest partnerem pierwszego wyboru dla fintechów na całym świecie. Cieszymy się, że również ZEN nas wybrał, abyśmy wspólnie rozwijali innowacyjny produkt oraz budowali strategię komunikacji i wejścia ZEN na rynek. Wierzę, że oferta ZEN, niosąca ze sobą nową wartość dla klientów, w połączeniu z silną strategią marketingową realizowaną wspólnie z Mastercard, będą źródłem sukcesu marki ZEN i jej użytkowników” – mówi Raja Rajamannar, globalny dyrektor Mastercard ds. marketingu i komunikacji.


Nasza współpraca z ZEN jest świetnym przykładem holistycznego podejścia Mastercard do fintechów. Jesteśmy z ZEN od samego początku, pomagając rozwijać produkt oraz opracować strategię wejścia na rynek. Ze swojej strony oferujemy technologię, know-how, doświadczenie i globalną skalę działania, zaś ZEN kreatywność i zwinność charakterystyczną dla fintechów. Wierzymy, że taka kompleksowa współpraca między dużymi firmami a start-upami ma wielki potencjał tworzenia innowacji w obszarze cyfrowych płatności, zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorców” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

 

Copyright © 2018-2020 Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach!. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.