Trzy czwarte Polaków zrobi zakupy w Black Friday. Jak pandemia zmieni to święto?

Z promocji przygotowanych na Black Friday skorzystać ma aż 74% Polaków. Dla wielu 27 listopada istotne będzie wsparcie lokalnych biznesów. Czy uda się pobić zeszłoroczne rekordy pomimo ograniczenia działalności galerii handlowych? Sprawdził to AleRabat.com.


Choć Black Friday wywodzi się z amerykańskiej tradycji, atrakcyjne promocje w ten dzień oferują sklepy na całym świecie. W związku z pandemią koronawirusa, tegoroczna edycja festiwalu wyprzedaży będzie inna niż poprzednie. Jak będzie wyglądać? Przeanalizował to serwis z kodami rabatowymi AleRabat.com. Raport „Black Friday w dobie pandemii” bazuje na polskich i zagranicznych danych oraz wypowiedziach ekspertów ze świata marketingu i e-commerce.


Największe wyzwanie przed e-sklepami


O ile Amerykanie najczęściej polują w Black Friday na niepowtarzalne okazje w sklepach stacjonarnych, o tyle w innych krajach królują zniżki w Internecie. W Polsce również największe zainteresowanie tym świętem wykazują osoby kupujące online. Każda kolejna jego edycja poprawia rekordy sprzedaży, notowane przez polską branżę e-commerce.


Zgodnie z danymi „Rzeczpospolitej”, w zeszłym roku zakupy w Czarny Piątek planowało 68% Polaków. Jak podaje Deloitte, w 2020 roku jest to 74% rodaków. Istnieje więc szansa, że 27 listopada wydamy jeszcze więcej niż w poprzednich latach. Według danych KIR, w ubiegłoroczny Black Friday uszczuplaliśmy swoje portfele średnio o 225 zł. Jak będzie w tym roku? Zdaniem ekspertów, jest to spora niewiadoma. Z jednej strony trudno ocenić popyt i nastroje konsumentów w tak niepewnej sytuacji gospodarczej. Z drugiej, atrakcyjne rabaty pomagają oszczędzić na rzeczach, z których zakupem wiele osób się wstrzymuje. Jedno jest pewne – olbrzymim wyzwaniem będzie przygotowanie sprawnej logistyki i infrastruktury przez sklepy.


Handel przenosi się do sieci


Pandemia przyspieszyła rozkwit branży e-commerce. Jak podaje Senuto, od marca do października powstało 7691 nowych sklepów internetowych. Tym samym cały rynek urósł aż o 15%. Równocześnie wzrosła liczba Polaków kupujących online. Zgodnie z danymi Zymetrii, zakupy w sieci robi już 87% internautów – to o 11 p.p. więcej niż jeszcze rok temu. Choć znaczenie kanałów online rosło w ostatnich latach, zagrożenie epidemiologiczne znacznie przyspieszyło ten proces. Wiele polskich firm zmieniło model biznesowy, a sporo klientów – nawyki zakupowe. Pierwszym dużym testem nabytej przez nich wiedzy i umiejętności może być tegoroczny Black Friday.

Zyskają lokalne biznesy?


27 listopada wielu Polaków może wesprzeć działalność lokalnych biznesów. Z raportu Open Research wynika, że w rzeczywistości zdominowanej przez pandemię COVID-19 patriotyzm konsumencki jest istotny dla aż 90% badanych. Aby uniknąć problemów logistycznych, wiele firm rozciągnie wyprzedaże na cały tydzień lub nawet miesiąc, dzięki czemu klientom łatwiej będzie rozłożyć wydatki na dłuższy okres. Jeśli utrzyma się tendencja z poprzednich lat, Polacy będą najbardziej zainteresowani przecenioną odzieżą, obuwiem i bielizną. Atrakcyjne okażą się także zniżki na sprzęt AGD i RTV.


Kto wyda najwięcej?


W Polsce łowcami promocji są częściej kobiety – zarówno w Black Friday, jak i w następujący po nim Cyber Monday. Zgodnie z raportem PMR Market Experts, z akcji rabatowych najchętniej korzystają mieszkanki dużych miast (ponad 500 tys. ludności), znajdujące się przed 34. rokiem życia. Podobnie może być i w tym roku.
Czy Polacy zaszaleją na wyprzedażach z okazji Black Friday, bijąc zeszłoroczne rekordy? Czy przedsiębiorcom uda się tym samym nadrobić straty, wynikające z obniżonego popytu w minionych, trudnych miesiącach? Odpowiedzi na te pytania poznamy już w ostatni piątek listopada.


Pełny raport AleRabat.com dostępny jest pod linkiem: https://alerabat.com/black-friday/raporty

 

Współpraca Millennium Leasing z ESOLEO

Warszawa, 24 listopada 2020 r. - Millennium Leasing sp. z o.o. na mocy zawartej umowy rozpoczęła współpracę z ESOLEO Sp. z o.o., spółką Grupy Cyfrowy Polsat S.A., dostarczającą profesjonalne instalacje fotowoltaiczne. Nowo nawiązane partnerstwo ma na celu dostarczanie klientom spółek maksymalnie uproszczonego procesu leasingowania fotowoltaiki oraz gwarancji niskich rat miesięcznych dzięki okresowi finansowania do 8 lat.


Popularność, jaką w ostatnich latach zyskała fotowoltaika, przyczyniła się do powstawania całkiem nowych rozwiązań dla inwestorów zainteresowanych pozyskiwaniem zielonej energii. Cieszymy się, że jesteśmy częścią tego istotnego trendu. Dzięki naszej współpracy z ESOLEO klienci zyskają dostęp do kompleksowej usługi, umożliwiającej sfinansowanie inwestycji w odnawialne źródła energii, przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa już w trakcie umowy leasingu - mówi Marcin Balicki, Prezes Zarządu Millennium Leasing. — Od dekady konsekwentnie angażujemy się w finansowanie energooszczędnych inwestycji naszych klientów. Korzystamy w tym celu z programów organizowanych przez EBOR, a także refundujemy klientom część kosztów finansowania z własnych środków. Udaje się nam łączyć w ten sposób społeczną odpowiedzialność biznesu z biznesem jako takim, gdyż energooszczędne inwestycje oznaczają zwykle dla naszych klientów zwiększenie ich zdolności produkcyjnych, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów energii — dodaje.


Bardzo cieszymy się w związku z rozpoczęciem współpracy z Millenium Leasing, która wzbogaci naszą kompleksową ofertę instalacji fotowoltaicznych dla klientów biznesowych o wygodne i elastyczne finansowanie. Pojawienie się w listopadzie opłaty mocowej na fakturach za energię elektryczną sprawi, że inwestycja w fotowoltaikę będzie się jeszcze bardziej opłacać. Wierzymy, że dzięki naszej współpracy z Millenium Leasing jeszcze więcej przedsiębiorstw – małych i dużych – będzie mogło teraz zdecydować się na ten krok, który będzie obniżał ich koszty i zapewniał nam wszystkim czystsze powietrze - mówi Mariusz Klimczak, Prezes ESOLEO.


ESOLEO sp. z o.o. należy do Grupy Cyfrowy Polsat, która od 25 lat oferuje kompleksowe usługi multimedialne, zaprojektowane z myślą o całej rodzinie: płatną telewizję w technologii satelitarnej, naziemnej oraz internetowej, usługi transmisji danych oraz dostęp do szerokopasmowego Internetu, w tym głównie w technologii LTE, a od niedawna 5G. Instalacje fotowoltaiczne ESOLEO to kompleksowe rozwiązania, dzięki którym klienci mogą płacić mniej za prąd. Firma ma doświadczenie w budowie instalacji fotowoltaicznych na domach prywatnych, obiektach użyteczności publicznej, halach, biurowcach, sklepach, gospodarstwach rolnych - od mikroinstalacji po farmy.


Millennium Leasing od lat oferuje finansowanie leasingiem dla wszystkich branż w Polsce, angażując się szczególnie w finansowanie inwestycji w innowacyjne, energooszczędne, zmniejszające nakłady pracy oraz przyjazne środowisku środki trwałe. półka jest aktywnym członkiem Związku Polskiego Leasingu, zaangażowaną w szczególności w powstanie Grupy ds. Digitalizacji ZPL i jedną z pierwszych firm leasingowych, które pojawiły się na polskim rynku. Sprzedaż usług leasingu jest prowadzona przez doradców leasingowych w 70 placówkach spółki w całej Polsce. Działania sprzedażowe prowadzone są także w ramach aktywnej współpracy z doradcami bankowymi, w oddziałach detalicznych i jednostkach korporacyjnych Banku Millennium.

 

ZUS wdraża PPK z PKO TFI

·         Zakład Ubezpieczeń Społecznych podpisał umowę o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi z PKO TFI.

·         Trwają już prace nad wdrożeniem PPK dla ok. 45 tys. pracowników ZUS.

·         PKO TFI wspiera wdrożenie korzystając z doświadczenia i nowoczesnej technologii.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych podpisał umowę o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi z PKO TFI. Prace wdrożeniowe systemu PPK dla ok. 45 tysięcy pracowników ZUS już trwają. PKO TFI z Grupy PKO Banku Polskiego wspiera wdrożenie wykorzystując swoje dotychczasowe bogate doświadczenie oraz nowoczesne programy implementacji i obsługi kont PPK.

– Przygotowania do wdrożenia pracowniczego planu kapitałowego w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych rozpoczęliśmy z dużym wyprzedzeniem. Dokładnie przeanalizowaliśmy oferty podmiotów zarządzających PPK. Zespół wdrożeniowy wraz z przedstawicielami organizacji związkowych dokonał wyboru oferty PKO TFI z Grupy PKO Banku Polskiego. Podpisaliśmy umowę o zarządzanie PPK z datą wejścia w życie w 2021 roku. Pracownicy ZUS otrzymają pierwsze wpłaty na swoje prywatne rachunki w ramach PPK w maju 2021 roku.

– mówi profesor Gertruda Uścińska, Prezes ZUS

– Doświadczenie, jakie zbieramy przy realizacji wdrożenia PPK w ZUS, jest dla nas bezcenne. Pozwoli nam zapoznać się ze specyfiką oczekiwań flagowego klienta z sektora finansów publicznych. Ten bardzo długi i pracochłonny proces pomoże nam w przygotowaniach do wdrażania i obsługi PPK w bardzo wymagającym sektorze budżetowym. Podkreślamy, że ten sukces – pozyskanie tak ważnego klienta - był możliwy dzięki stałej ścisłej współpracy PKO TFI z macierzystym PKO Bankiem Polskim i naszym zapleczem technologicznym – PKO Finat.

– mówi Piotr Żochowski, Prezes Zarządu PKO TFI

ZUS, jako pracodawca z sektora finansów publicznych podlega obowiązkowi utworzenia PPK dla swoich pracowników w ramach czwartego, ostatniego etapu wdrażania tych Planów. Na początku 2021 roku obowiązkiem tym objęte zostaną jednostki sektora finansów publicznych, w tym jednostki samorządu terytorialnego, a także mikrofirmy. Tym niemniej, umowy o zarządzanie można podpisywać już teraz (z datą wejścia w życie w roku 2021), co pozwala na spokojne wdrożenie.

Przygotowując się do wdrożenia PPK, ZUS rozpoczął akcję informacyjną dla swoich pracowników, której partnerem jest PKO TFI. W placówkach Zakładu pojawiły się plakaty, pracownicy otrzymali pakiety informacyjne dostarczone przez PKO TFI (broszury, ulotki). W intranecie dostępna jest bogata biblioteka materiałów audiowizualnych oraz kurs e‑learningowy. To cyfrowe przygotowanie procesu okazało się ogromnie przydatne w czasie epidemii, gdy niemożliwe stały się szkolenia stacjonarne. We wdrożeniu i późniejszej obsłudze pomoże cały czas rozwijana aplikacja internetowa iPPK stosowana przez PKO TFI, a budowana i utrzymywana przez agenta transferowego z Grupy PKO Banku Polskiego – PKO Finat.

Do uczestnictwa w PPK w ZUS uprawnionych jest ok. 45 tysięcy pracowników. Pierwsze wpłaty zostaną zaksięgowane na ich prywatnych rachunkach PPK w maju 2021 roku.

PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych to jedno z największych towarzystw funduszy inwestycyjnych rynku kapitałowego w Polsce. Należy do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Istnieje od 1997 roku. Zarządza środkami powierzonymi przez ponad milion inwestorów indywidualnych i korporacyjnych. Łącznie, w pierwszych trzech etapach wdrażania programu, zawarło ponad 12 tys. umów o zarządzanie PPK. Pod względem aktywów zgromadzonych w PPK jest zdecydowanym liderem rynku. Na dzień 16 listopada 2020 roku zarządza aktywami wynoszącymi 838 mln zł, co stanowi ponad 34% wszystkich aktywów zgromadzonych w PPK w Polsce.

 

Visa Commercial Pay umożliwia korzystanie z wirtualnych kart klientom i partnerom na całym świecie

We współpracy z Conferma Pay, Visa pomaga firmom szybko przenosić płatności B2B do przestrzeni cyfrowej.


San Francisco i Manchester – 24 listopada 2020 r. – Visa (NYSE: V), światowy lider w dziedzinie płatności cyfrowych, oraz Conferma Pay, wiodący na światowym rynku dostawca technologii płatności wirtualnych, ogłosiły nawiązanie strategicznej współpracy. Ma ona na celu wprowadzenie na rynek Visa Commercial Pay, pakietu rozwiązań płatniczych B2B, które pomagają firmom usprawnić przepływ gotówki oraz wyeliminować przestarzałe procesy wymagające ręcznej obsługi.


Wirtualne karty firmowe są w dzisiejszych czasach potrzebne bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Pozwalają one uniknąć sytuacji, kiedy osoby pracujące zdalnie muszą korzystać z kart prywatnych do opłacania wydatków firmowych. Dzięki wirtualnym kartom płatniczym firmy zyskują też dostęp do przejrzystych informacji o ponoszonych kosztach, dzięki czemu mogą zadbać o przepływy pieniężne i skutecznie ograniczyć ryzyko. Visa Commercial Pay zapewnia kompleksowe rozwiązania do zarządzania programami kartowymi, które umożliwiają wydawanie na żądanie wirtualnych kart na urządzenia mobilne pracowników za pośrednictwem aplikacji, opracowanej wspólnie przez Conferma Pay i Visa dla klientów korporacyjnych Visa. Visa Commercial Pay upraszcza również przepływ pieniędzy pomiędzy zaopatrzeniowcami a dostawcami, zapewniając pełniejszy wgląd w dane, automatyczne przetwarzanie płatności i funkcje uzgadniania wydatków.


Wirtualne karty stanowią podstawę rozwiązania Visa Commercial Pay, które oferuje trzy usługi płatnicze typu B2B dla instytucji finansowych i ich klientów korporacyjnych – aplikację mobilną Visa Commercial Pay, Visa Commercial Pay Travel i Visa Commercial Pay B2B.


- Visa Commercial Pay Mobile: aplikacja, opracowana przez Conferma Pay i Visa dla klientów korporacyjnych organizacji płatniczej, będzie obsługiwać wydawane cyfrowo wirtualne karty firmowe Visa na urządzeniach mobilnych pracowników i podwykonawców. Aplikacja zapewnia firmom dostęp do ulepszonych narzędzi i funkcji, które pozwalają skuteczniej monitorować wydatki i zarządzać nimi, a także ograniczają konieczność wystawiania i wysyłania kart w postaci fizycznej. Dzięki bezproblemowej integracji z portfelami mobilnymi, umożliwia pracownikom wygodne korzystanie z wirtualnych kart Visa wydawanych na żądanie, ułatwiając im zakupy firmowe zarówno w internecie, jak i w sklepach stacjonarnych.


- Visa Commercial Pay Travel: rozwiązanie, które umożliwia firmom centralne zarządzanie wydatkami na podróże służbowe, np. przeloty i noclegi w hotelach. Rozwiązanie bezproblemowo integruje się z platformami rezerwacyjnymi, zapewnia pełniejszy wgląd w dane o wydatkach i umożliwia ich automatyczne uzgadnianie.

Pracownicy i korzystający z Visa Commercial Pay Mobile podwykonawcy mają dostęp w aplikacji do informacji o swoich rezerwacjach i o łącznych wydatkach.


- Visa Commercial Pay B2B: platforma, która łączy potencjał Visa i Conferma Pay, zapewniając zaopatrzeniowcom i dostawcom więcej możliwości dokonywania i otrzymywania płatności. Szeroka funkcjonalność pomaga firmom lepiej zarządzać przepływami pieniężnymi i zapewnia lepszy wgląd w dane na potrzeby uzgodnień i sprawozdawczości. Visa Commercial Pay B2B zapewnia firmom elastyczność wyboru optymalnego dla nich rozwiązania – pojedynczej, kompleksowej platformy do zarządzania programami lub rozwiązania bezproblemowo integrującego się z zewnętrznymi platformami zakupowymi.


Firmy zwracają się do nas i do naszych klientów z prośbą o pilną pomoc przy rozwiązaniu problemów dotyczących płatności, które ujawniła pandemia – powiedział Kevin Phalen, szef działu Visa Business Solutions. - Wprowadzenie na rynek rozwiązania Visa Commercial Pay we współpracy z Conferma Pay pozwala nam przyspieszyć rozliczenia B2B. Jest to możliwe dzięki odejściu od powolnych, przestarzałych metod na rzecz szybkich i bezpiecznych, zapewniających lepszy wgląd w dane płatności cyfrowych. Dzięki temu firmy mogą mieć lepszą kontrolę nad swoimi finansami – dodał.


W obecnej rzeczywistości gospodarczej należy wprowadzić rozwiązania decentralizujące płatności. W sytuacji, gdy część osób pracuje zdalnie, monitorowanie, uzgadnianie i zatwierdzanie wydatków staje się znacznie trudniejsze – powiedział Simon Barker, prezes Conferma Pay. - Cieszymy się z możliwości współpracy z Visa przy Visa Commercial Pay. Pomagamy firmom uzyskać lepszy dostęp do danych oraz kontrolę nad płatnościami B2B, jednocześnie znacznie usprawniając obsługę płatności przez zaopatrzeniowców, dostawców, podwykonawców i pracowników.


Wydawcy kart biznesowych i korporacyjnych Visa mogą na wiele sposobów wykorzystać pakiet rozwiązań Visa Commercial Pay do obsługi wydatków firmowych, bez konieczności dokonywania zmian w systemach IT i bez dodatkowych utrudnień operacyjnych, często wiążących się z wdrażaniem nowych funkcji. Instytucje finansowe mogą skorzystać ze wszystkich lub wybranych funkcji kart wirtualnych Visa, które pomogą szybko zaspokoić potrzeby ich klientów.

 

Kody zniżkowe na przesyłki w serwisie bliskapaczka.pl dla klientów firmowych Nest Banku

Klienci firmowi Nest Banku otrzymają kody rabatowe o wartości 10 zł do wykorzystania na platformie bliskapaczka.pl (Sendit S.A.) oferującej rozwiązania logistyczne dla e-sklepów. Jest to kolejna akcja specjalna, skierowana do firm. Wcześniej posiadacze kont biznesowych Nest Banku otrzymali m.in. możliwość stworzenia własnej strony internetowej oraz sprzedaży produktów i usług przez internet.

Nest Bank skupia się na obsłudze mikro i małych firm dostarczając im nowoczesne rozwiązania finansowe. W ofercie banku znajdują się zarówno konta, kredyty jak i produkty faktoringowe Faktorii. Obecnie bank we współpracy z wyspecjalizowanymi firmami udostępnia dodatkowe usługi dla przedsiębiorców, które mają ułatwić prowadzenie biznesu online - zarówno w czasie pandemii COVID-19, jak i w przyszłości.

Najnowsza promocja dla klientów biznesowych Nest Banku została przygotowana wspólnie z Visa i Sendit S.A. – największym brokerem usług kurierskich w Polsce. Przedsiębiorcy posiadający konto biznesowe i kartę Visa otrzymają kod zniżkowy o wartości 10 zł na dowolną przesyłkę nadaną za pośrednictwem platformy bliskapaczka.pl w kraju i za granicę.

Jak działa kod na 10 zł?

BP_3-01-01-01[36106].png

 

Klient Nest Banku otrzymuje kod na 10 zł w smsie.  Otrzymany kod należy wpisać przy finalizacji zlecenia na przesyłkę. Zniżkę można przeznaczyć np. na nadanie paczki kurierem, do punktu lub do paczkomatu. Jeżeli cena usługi jest wyższa od wartości kodu rabatowego, klient pokrywa jedynie różnicę pomiędzy ceną usługi a wartością kodu.

 

Copyright © 2018-2020 Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach!. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.