Aplikacja Banku Millennium dołączyła do Huawei AppGallery

Aplikacja mobilna Banku Millennium jest już w AppGallery, sklepie z aplikacjami na urządzenia Huawei. Aplikacja jest na razie dostępna dla urządzeń opartych o GMS (Google Mobile Services), a wkrótce również, po integracji z HMS (Huawei Mobile Services), będzie ją można ściągnąć na najnowszych smartfonach i tabletach Huawei.


- Zgodnie z zapowiedzią udostępniamy aktualną wersję aplikacji w sklepie Huawei. Pracujemy też nad pełną integracją z Huawei Mobile Service, by klienci z nowszymi modelami smartfonów, którzy dotychczas nie mieli takiej możliwości, również mogli korzystać z naszej aplikacji – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.


Dołączenie aplikacji Banku Millenium to kolejny dowód, że realizujemy obiecany plan rozwoju kategorii aplikacji bankowych w AppGallery. To także kolejny przykład tego, że nasza współpraca z partnerem to nie tylko sama integracja, to także bogaty pakiet działań promocyjnych, które są tuż przed nami – mówi Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.


Aplikacja mobilna Banku Millennium zapewnia wygodny dostęp do finansów, w dowolnym miejscu i czasie. Posiada szerokie możliwości personalizacji, bierze udział w procesach omnikanałowych i udostępnia rozwiązania w ramach otwartej bankowości. Umożliwia m.in. płatności bezdotykowe, przelewy, płatności za bilety komunikacji miejskiej i parkingi, a także pozwala zapłacić za autostradę bez stania w kolejce i pobierania biletu. W ramach otwartej bankowości udostępnia usługę Finanse 360°, która pozwala sprawdzić stan konta i historię transakcji na rachunku aż w dziewięciu innych bankach, a także możliwość potwierdzenia dochodu w procesie wnioskowania o kredyt gotówkowy poprzez logowanie do jednego z ośmiu innych banków.


Aplikacja mobilna banku wykorzystuje również technologię rozszerzonej rzeczywistości do zakładania lokaty, umożliwia zakup ubezpieczenia komunikacyjnego za pomocą kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu czy ubezpieczenia turystycznego z innowacyjną usługą „Pomoc w podróży”. Bankowość mobilna banku pozwala też zaktualizować dane dokumentu tożsamości, skorzystać wygodnie z produktów kredytowych, kiedy potrzebna jest dodatkowa gotówka i szybko załatwić wiele innych spraw. Jest stale rozwijana.


AppGallery to autorski sklep z aplikacjami Huawei, w którym znajduje się już ponad 1000 polskich aplikacji, a w skali globalnej jest ich już ponad 96 tysięcy. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 490 milionów aktywnych użytkowników z całego świata. Sklep jest częścią ekosystemu Huawei Mobile Services, w skład którego wchodzą takie usługi jak Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.

Z myślą o użytkownikach sklepu z aplikacjami AppGallery, powstała dedykowana strona na Facebooku: https://www.facebook.com/AppGalleryPL, na której można znaleźć nie tylko najświeższe oferty i informacje o najnowszych aplikacjach, ale również wymieniać się doświadczeniami i opiniami.

O Huawei Consumer Business Group


Huawei jest drugim największym producentem smartfonów na świecie – awansował na tę pozycję w połowie 2018 roku. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Firma posiada 16 centrów badań i rozwoju w różnych częściach świata, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Jedna z trzech grup biznesowych Huawei – Huawei Consumer Business Group - odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, laptopy, tablety i wearables, a także domowe routery oraz usługi w chmurze. Autorski sklep z aplikacjami - Huawei AppGallery - oferuje dostęp do ponad 96 tysięcy aplikacji. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 490 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu opartego na Huawei Mobile Services. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu Huawei na rynku teleinformatycznym, a także rozbudowanej, światowej sieci partnerów i współpracowników, Huawei CBG dostarcza najnowocześniejsze technologie i usługi klientom na całym świecie.


O Banku Millennium


Bank Millennium jest ogólnopolskim bankiem oferującym usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć oddziałów, sieć indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną. Bank stawia sobie za cel bycie liderem innowacyjności i najbardziej spersonalizowanym bankiem w Polsce. Jego priorytetem jest ułatwianie codziennego życia klientom poprzez oferowanie im wygodnego i intuicyjnego dostępu do usług finansowych i pozafinansowych. Kluczem do wszystkich wprowadzanych zmian jest „klientocentryzm” i dbałość o najwyższej jakości doświadczenie użytkownika – uważne słuchanie klientów, obserwacja ich preferencji i włączanie ich w proces tworzenia usług.

 

Finansowanie firm w 2021 roku. Co czeka MŚP w nowej rzeczywistości?

Elastyczne formy finansowania, dywersyfikacja jego źródeł, płynność finansowa i zmniejszanie ryzyka – to elementy, na które firmy powinny zwrócić szczególną uwagę w swojej działalności. Równie istotna może być potrzeba przemyślenia na nowo dotychczasowego modelu biznesowego. Powolne wygaszanie pandemii, jakie czeka nas w przyszłym roku nie oznacza, że automatycznie zakończy się kryzysowa sytuacja w gospodarce. Biznes powinien mieć świadomość, że nadal znajduje się w trybie awaryjnym, ale nie rezygnować z pojawiających się szans na rozwój.

Krystyna Kalinowska, dyrektor inwestycyjny w Podlaskim Funduszu Kapitałowym podsumowuje rok 2020 i prognozuje, jak będzie wyglądać finansowanie biznesu w roku 2021

 
Pod koniec listopada GUS podał szacunki wg których w III kwartale 2020 r. nastąpił spadek PKB, który w skali roku wyniósł 1,5 proc. Główną przyczyną było zmniejszenie popytu krajowego[1]. Naznaczony pandemią koronawirusa rok 2020 przyniósł wyraźne spowolnienie i miał negatywne skutki zarówno dla firm, jak i konsumentów. Ubiegłoroczne prognozy mówiące o zahamowaniu rozwoju przedsiębiorstw przez brak kapitału, zagrożenie utratą płynności i wysokie koszty, sprawdziły się nieraz mocniej niż przewidywano. Dramatyczna dla wielu branż sytuacja spowodowała, że szereg firm zamiast myśleć o rozwoju musiało walczyć o przetrwanie.

Największe wyzwania mijającego roku

Lockdown to słowo, które w 2020 roku było powtarzane wyjątkowo często. Dla branż typu gastronomia, hotelarstwo, turystyka, rozrywka czy handel sezonowy oznaczał on prawdziwą katastrofę. Zamrożenie działalności, a tym samym niemożność generowania przychodów oznaczało konieczność zdania się na środki pomocowe rządu. Kredyt bankowy stał się dla wielu firm całkowicie nieosiągalny. Branże takie jak: budowlana, gastronomiczna, hotelarska, transportowa, automotive, handel detaliczny czy kultura stały się dla banków strefą podwyższonego ryzyka. Zaostrzenie bankowych kryteriów kredytowych odczuli jednak niemal wszyscy przedsiębiorcy. Ostatni raport NBP[2] na temat sytuacji kredytowej nie przewiduje zmian w tym zakresie w przypadku dużych firm i tylko nieznaczne łagodzenie kryteriów w przypadku MŚP. Mówi natomiast o zwiększeniu marży kredytowej i wymogów dotyczących zabezpieczenia kredytu oraz dalszym spadku popytu na niego. Potwierdzają to raporty Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Jak wynika z IX fali badania kondycji firm i nastrojów pracowników, pandemia wpłynęła na spadek udziału firm korzystających z niektórych zewnętrznych form finansowania. Najpopularniejszy wciąż pozostawał kredyt bankowy, z którego pod koniec sierpnia 2020 roku korzystało 35 proc. badanych. Przed pandemią było to jednak 41 proc. firm. Mniejszą popularnością cieszy się także kredyt kupiecki (z 21 proc. przed pandemią do 17 proc. obecnie) oraz usługi faktoringowe (z 11 proc. do 8 proc.)[3].

Potencjał w kryzysie

Pandemia nie dla każdego oznacza kryzys. Ograniczenia w handlu tradycyjnym spowodowały gwałtowny wzrost sprzedaży on-line, a co za tym idzie dynamiczny rozwój branży przesyłek oraz usług kurierskich. Raport Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020”, do którego dane były zbierane pod koniec marca, mówi że 73 proc. polskich internautów robi zakupy online[4]. Produktami najczęściej kupowanymi przez Internet już od jakiegoś czasu pozostają: odzież i dodatki, obuwie, perfumy i kosmetyki. W czasie pandemii dodatkowo wzrosło zainteresowanie produktami FMCG, a zwłaszcza artykułami spożywczymi i środkami higieny osobistej. E-commerce stał się jednym z obszarów, w którym inwestorzy upatrują największego potencjału wzrostu. Może to potwierdzić Podlaski Fundusz Kapitałowy, w którego portfolio znajduje się m.in. internetowa drogeria oraz handlująca w sieci hurtownia akcesoriów dziecięcych. Obie spółki poinformowały, że ich obroty w ostatnich miesiącach znacząco się zwiększyły, zdecydowanie przekraczając poziom 50 proc. Rosnący w czasie pandemii popyt mógł okazać się dla nich klęską urodzaju. Wykorzystując finansowanie z zewnątrz, obie zainwestowały jednak w rozwój asortymentu oraz zwiększenie powierzchni magazynowej, co pomogło sprostać wyzwaniu. Tego typu projekty - odporne na zawirowania gospodarcze i dające szansę na szybkie wzrosty będą w najbliższym czasie szczególnie atrakcyjne dla funduszy kapitałowych. Kluczowa jest w nich stabilność i elastyczność łańcucha dostaw, odpowiedni sposób zarządzania kadrą pracowniczą (zwłaszcza w warunkach pracy zdalnej), zastosowanie zaawansowanych technologii oraz strategia budowy lojalności klientów.

Co czeka biznes po Nowym Roku?

W pierwszym kwartale 2021 możemy oczekiwać większego optymizmu, jednak do czasu rozpoczęcia powszechnego programu szczepień, lepiej nie liczyć na zniesienie obostrzeń w gospodarce. Obserwowany już teraz spadek popytu na kredyt na pewno spowoduje rosnące oczekiwania względem łagodzenia przez banki swojej polityki. Firmy będą jednak musiały nadal mocno się postarać, aby otrzymać kredyt. Nie będzie to proste, gdyż występujące w czasie pandemii okresowe spadki przychodów, powstała strata czy potencjalna utrata należności mogą być dla banku czynnikiem dyskwalifikującym. Łatwiej dostępne są pozabankowe formy finansowania, których kryteria oceny podchodzą do danego biznesu bardziej elastycznie i indywidualnie. W aktualnym otoczeniu dużego znaczenia nabiera szybkość i łatwość adaptacji do nowych okoliczności. Według raportu PIE firmy najczęściej dostosowują się do sytuacji wywołanej pandemią, zmniejszając koszty swojej działalności. Innymi elementami ich kryzysowej strategii są: wprowadzanie nowych produktów/usług i ekspansja na nowe rynki (52 proc.), a także wykorzystywanie wielokanałowej sprzedaży (40 proc.). Plany rozwojowe firm dają nadzieję na poprawę sytuacji, ale ich realizacja na pewno będzie wymagała dodatkowego kapitału. Środków na finansowanie rozwoju przedsiębiorcy mogą szukać nie tylko w ofercie banków. Powinni mieć świadomość, że korzystne dla nich warunki mogą zaproponować także podmioty takie jak fundusze.

[1] GUS „Wstępny szacunek produktu krajowego brutto w trzecim kwartale 2020 roku”, 30.11.2020

[2] Departament Stabilności Finansowej NBP, raport „Sytuacja na rynku kredytowym” https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/systemfinansowy/kredytowy.html

[3] PIE i PFR badanie na przedsiębiorstwach, fala IX (24-26.08.2020) https://pie.net.pl/prawie-2-3-polskich-firm-tnie-koszty-dzialalnosci-ale-tylko-7-proc-planuje-redukcje-zatrudnienia/

[4] „E-commerce w Polsce 2020” Gemius dla e-Commerce Polska, 2020-06-30 https://www.gemius.pl/e-commerce-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

 

Podlaski Fundusz Kapitałowy jest jednym z najstarszych funduszy venture capital działających w Polsce. Fundusz został utworzony w 1995 roku, w ramach Polsko-Brytyjskiego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości. Od tamtej pory zrealizował kilkadziesiąt inwestycji na łączną kwotę ok. 45 mln zł, z sukcesem finalizując wiele transakcji. Fundusz oferuje przedsiębiorstwom finansowanie typu venture capital oraz private debt. Maksymalna kwota zaangażowania w jeden podmiot to 1,5 mln PLN. Z finansowania mogą korzystać  startupy, generujące pierwsze przychody ze sprzedaży, jak również firmy będące w fazie dalszego rozwoju i ekspansji.

 

PKO Bank Polski podwójnie nagrodzony w konkursie BohaterOn 2020

Złoty BohaterOn Publiczności oraz Srebrny w kategorii Firma to nagrody dla PKO Banku Polskiego tegorocznej edycji konkursu. Bank wyróżniono za całokształt działań prospołecznych, edukację historyczną oraz akcję PKO Bohaterom prowadzoną przez pracowników na rzecz Powstańców Warszawskich.

BohaterOn to nagroda im. Powstańców Warszawskich przyznawana osobom, organizacją i firmom, których działania w szczególny sposób popularyzują wiedzę o historii Polski XX wieku i angażują się w edukację historyczną. PKO Bank Polski otrzymał dwie statuetki w kategorii Firma - srebrną za całokształt działań prospołecznych mających na celu ocalanie polskiej historii i tradycji dla kolejnych pokoleń oraz akcję PKO Bohaterom realizowaną przez pracowników banku a także złotą – nagrodę publiczności, przyznawaną w powszechnym głosowaniu internautów.

- To wyjątkowa nagroda i jesteśmy dumni z tego wyróżnienia. Cieszymy się, że nasze działania zostały zauważone i docenione nie tylko przez kapitułę, ale i społeczeństwo – internautów w powszechnym głosowaniu. Dziękuję bankowym wolontariuszom, którzy zainicjowali i z dużym zaangażowaniem, kolejny rok, realizują akcję na rzecz Powstańców Warszawskich projekt PKO Bohaterom.

– mówiła podczas uroczystej gali Małgorzata Głębicka, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski buduje swój kapitał w oparciu o wartości i tradycje narodowe. Prowadzi, inicjuje i wspiera działania, których celem jest upamiętnianie ważnych wydarzeń historycznych, edukacja patriotyczna, promocja postaw obywatelskich, a także popularyzacja polskiej tradycji i kultury zarówno w kraju, jak i zagranicą. Współpracuje z instytucjami pamięci historycznej (np. Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum Historii Polski, Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku), angażuje się w wiele wydarzeń, np. Festiwal Filmowy Niepokorni, Niezłomni, Wyklęci w Gdyni i projektów, jak widowisko pod hasłem „1920. Wdzięczni bohaterom” z okazji stulecie Bitwy Warszawskiej. Popularyzuje także działania sportowe, których ideą jest utrwalanie pamięci historycznej, m.in. PKO Półmaraton Solidarności na Lubelszczyźnie, Biegi „Tropem Wilczym” Pamięci Żołnierzy Wyklętych czy Biegi historyczne z cyklu „Warszawska Triada Biegowa”: Bieg 3-Maja, Bieg Powstania Warszawskiego oraz Bieg Niepodległości.

Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w życie społeczne to nie tylko instytucjonalne wparcie, ale także aktywność jego pracowników, którzy od lat prowadzą akcję pod hasłem PKO Bohaterom i pomagają Powstańcom Warszawskim znajdującym się dziś w trudnej sytuacji zdrowotnej czy bytowej. Dzięki temu kolejne osoby zyskują nowe lub wyremontowane i dostosowane do swoich potrzeb lokum, a dziesiątki kombatantów otrzymuje wsparcie materialne.

Odpowiedzialność i wsparcie społeczne PKO Banku Polskiego, jego Fundacji oraz pracowników było i jest szczególnie istotne w czasie pandemii Covid-19. W tym trudnym czasie, bank przekazywał darowizny finansowe i rzeczowe placówkom medycznym, DPS-om i domom dziecka oraz służbom sanitarnym w całej Polsce, a wolontariusze organizowali wsparcie dla potrzebujących, szyli maseczki i przygotowywali przyłbice ochronne. Przyszedł także z pomocą polskiej mniejszości narodowej na Ukrainie, wspierając organizowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych konwój humanitarny na Ukrainę.

Nagroda BohaterON im. „Powstańców Warszawskich” została ustanowiono w 2019 r. dla uczczenia 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego i uhonorowania bohaterów Pokolenia Kolumbów.

 

200 zł na zakupy do Santander Bank Polska przy otwarciu konta dla siebie i dziecka

Teraz zakładając konto osobiste w Santander Bank Polska można zyskać 150 zł na zakupy do wybranych sklepów, a jeśli otworzymy konto dziecku, do wykorzystania będzie 200 zł. Nauka zarządzania pieniędzmi w praktyce będzie prosta, wygodna i… mobilna.  

Edukację finansową warto rozpocząć od najmłodszych lat, jednak wielu rodziców nadal zastanawia się, czy warto oswajać dziecko z finansami. Według danych banku nastolatkowie chętnie bardzo chętnie korzystają z aplikacji mobilnej, możliwości płacenia kartą, telefonem i BLIKIEM.

Jak wydają pieniądze nastolatkowie? Dane Santander Bank Polska wskazują, że saldo statystycznego nastolatka na koncie w Santander Bank Polska to 772 zł. Spośród wszystkich transakcji, nastolatkowie najczęściej sięgają po kartę lub telefon, by zapłacić za zakupy w sklepach stacjonarnych. Z takiej możliwości korzysta aż 72% osób w wieku 13-18 lat, 13 razy w miesiącu, a średnia wartość transakcji to 24 zł. 7% nastolatków za zakupy w sklepach woli płacić BLIKIEM. 30% nastolatków, posiadających konto w Santander Bank Polska, płaci BLIKIEM za zakupy w Intrenecie.

Nastolatkowie rzadko odwiedzają oddziały banku – z możliwości realizowania wpłat i wypłat w placówkach korzysta zaledwie 1% z nich. Jeśli potrzebują wypłacić gotówkę, co piąty wypłaca ją kartą w bankomacie – wśród korzystających z tego rozwiązania średnia to 2 transakcje w miesiącu, a przeciętna kwota wypłaty to 230 zł.

Konto dla Ciebie i Twojego dziecka – co będzie potrzebne?

Dodatkowym argumentem, który zachęci do otwarcia rachunku płatniczego może być promocja „Zakupy do 200 zł za otwarcie konta dla Ciebie i Twojego dziecka w Santander Bank Polska”, którzy od 1 grudnia br. otworzą Konto Jakie Chcę lub konto Select z kartą Visa i usługami bankowości elektronicznej oraz spełnią kilka warunków; zarejestrują na stronie www.santander.pl/200nazakupy, zapewnią wpływ na konto w wysokości co najmniej 1000 zł w każdym z 3 miesięcy następujących po jego otwarciu. Do tego właściciel konta musi wykonać minimum 1 transakcję bezgotówkową (karta debetową Visa lub BLIKIEM) oraz zalogować się do aplikacji Santander mobile. Jeśli rodzic dodatkowo otworzy swojemu dziecku w wieku od 13 do 18 lat Konto Jakie Chcę z kartą Visa i usługami bankowości elektronicznej, otrzyma nagrodę o wyższej wartości. Do promocji rodzic może przystąpić od 1 grudnia 2020 do 31 stycznia 2021 r. 

Osoby, które spełnią warunki promocji otrzymają elektroniczną kartę podarunkową do wykorzystania w sklepach Decathlon, RTV EURO AGD lub Biedronce. Za otwarcie konta dla siebie z kartą Visa i usługami Santander internet/mobile oraz spełnienie warunków promocji bank przekaże kartę o wartości 150 zł. W przypadku otwarcia, dodatkowo, Konta Jakie Chcę dla dziecka wartość karty wzrasta do 200 zł.  

Szczegóły na www.santander.pl/200nazakupy

Przelew natychmiastowy jest poleceniem przelewu Express ELIXIR lub poleceniem przelewu BlueCash, konto to rachunek płatniczy. Przelew na telefon to przelew BLIK. Usługa zakupu biletów komunikacji miejskiej i biletów na wydarzenia kulturalne dostępna jest w wybranych miastach w Polsce. Aplikacja mobilna i aplikacja Santander mobile to usługa bankowości elektronicznej. BLIK oznacza transakcję BLIK, która jest poleceniem przelewu albo poleceniem przelewu wewnętrznego. Lista zgodnych urządzeń i oprogramowania wymaganego do używania portfeli cyfrowych znajduje się na santander.pl/plac-mobilnie. Wyjaśnienia pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych objętych tym materiałem na santander.pl/PAD. Nastolatek może płacić telefonem, zegarkiem lub BLIKIEM (dostawca danej usługi może ograniczyć korzystanie ze względu na wiek). Przelew na telefon można wykonać do osób, które zarejestrowały swój numer w bazie powiązań BLIK. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 14.12.2020r.

 

Ładowarki GreenWay Polska w leasingu EFL

GreenWay Polska i Europejski Fundusz Leasingowy (EFL) przygotowały ofertę leasingowania stacji ładowania samochodów elektrycznych. Jak zgodnie podkreślają przedstawiciele obu firm, jest to kolejny krok przyspieszający rozwój elektromobilności w Polsce.

Z propozycji mogą skorzystać w szczególności zarządcy nieruchomości biurowych czy handlowych, przedstawiciele sektora HoReCa, czy dealerzy samochodowi.

- Sukcesywnie rozwijamy ofertę biznesową, dostosowujemy ją do potrzeb rynku i naszych klientów – mówi Aleksander Czapczyk, Dyrektor Działu Sprzedaży GreenWay Polska. Celem jest maksymalna dostępność naszej sieci ładowarek dla kierowców pojazdów elektrycznych, jak również infrastruktury do ładowania dla przedsiębiorców, którzy rozwijają elektromobilną flotę lub usługi z tym związane oraz chcą zwiększyć atrakcyjność swojej oferty dla klientów.

W procesie przygotowania leasingu stacji ładowania, GreenWay odpowiedzialny jest za część dotyczącą doboru urządzeń i wszystkich aspektów technicznych, natomiast EFL przygotowuje ofertę finansowania wybranego sprzętu. Klient może kontaktować się w tej sprawie zarówno z GreenWay, jak i z EFL. Dodatkowo klient będzie mógł skorzystać z innych usług GreenWay związanych ze stacjami ładowania – od budowy przyłącza zasilającego stację, po instalację, odbiory UDT, zarządzanie stacjami i świadczenie usług ładowania.

 

- Dzięki temu rozwiązaniu, przedsiębiorcy zyskują możliwość bardziej efektywnego zarządzania kosztami poniesionymi na wdrożenie elektromobilności. Wierzymy, że takie rozwiązania odpowiedzą na oczekiwania naszych partnerów oraz klientów, tym samym przyczyniając się do zwiększenia zainteresowania elektryfikacją swoich flot i obiektów - dodaje Aleksander Czapczyk.

-Ekologia to silny, globalny trend, mocno wpisujący się w codzienne życie. Jest także coraz ważniejszy w biznesie, najczęściej tym większym. Jednak duże przedsiębiorstwa wytyczają trendy i narzucają mniejszym graczom wymogi związane z dbaniem o środowisko. W tę strategię wpisuje się elektromobilność. Choć, jak wynika z naszego najnowszego raportu „Zielona energia w MŚP. Pod lupą”, zdecydowana większość polskich przedsiębiorców z sektora MŚP jeździ pod prąd – tylko 5 proc. małych i 1 proc. średnich firm posiada w swojej flocie auta elektryczne, mikrofirmy nie mają ich w ogóle. Bo jak wskazują wyniki naszego badania, aż 75 proc. firm wskazuje brak dostępu do stacji ładowania jako jedną z największych barier powstrzymujących przed decyzją o ekoaucie. I właśnie dlatego przygotowaliśmy wspólnie z GreenWay Polska ofertę, w ramach której klient otrzyma kompleksową ofertę - stację ładowania i jej finansowanie. Liczymy, że takie ekonomiczne rozwiązanie umożliwi wielu podmiotom dołączenie do grona EKOodpowiedzialnych – powiedział Wojciech Przybył, Członek  Zarządu EFL.