Rośnie zainteresowanie terminalami płatniczymi wśród firm. W Santander Bank Polska zniesienie abonamentu nawet na 24 miesiące i zdalny proces dostarczenia urządzenia

Rośnie zainteresowanie terminalami płatniczymi wśród firm. W Santander Bank Polska zniesienie abonamentu nawet na 24 miesiące i zdalny proces dostarczenia urządzenia

Santander Bank Polska, w porozumieniu z firmą Elavon, wprowadził całkowicie zdalny proces wnioskowania o nowe terminale płatnicze. Z urządzeń można korzystać bez abonamentu nawet przez 2 lata. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie firm na terminale – ich sprzedaż w czerwcu br. wzrosła o 48% w porównaniu do czerwca do roku poprzedniego.  

Rosnąca popularność terminali płatniczych w czasie pandemii

WHO zaleca, by ze względu na pandemię koronawirusa ograniczyć płatności gotówką. Przełożyło się to m.in. na znaczy wzrost zainteresowania firm terminalami płatniczymi. Z badania na zlecenie Mastercard wynika, że obecnie aż 90% płatności kartą w Polsce realizowanych jest zbliżeniowo. W 2019 r., od czerwca do grudnia, liczba terminali płatniczych wzrosła o 62 tys., co dało ostateczną liczbę ponad 772 tys. urządzeń na koniec 2019 r.1

W czasie obowiązywania restrykcji związanych z pandemią, od 15 marca do końca kwietnia br., niemal do zera spadły obroty w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, w gabinetach lekarskich
i stomatologicznych, a także w hotelach, restauracjach i wielkopowierzchniowych sklepach z odzieżą
i obuwiem. W związku z tym, aby wesprzeć firmy, które nie realizowały żadnych transakcji w kwietniu
i maju Santander Bank Polska zniósł dla nich opłaty za abonament, procesowanie transakcji i pakiet bezpieczeństwa.

Jednocześnie rosło zapotrzebowanie na terminale w sklepach spożywczych, restauracjach z dowozem, sklepach ogrodniczych czy w warsztatach samochodowych. Wynikało to z większego zainteresowania zakupami online, czy sprzedażą w tzw. okienku. Pięć najaktywniejszych branż, pod względem korzystania z terminali płatniczych w czasie pandemii, to kolejno: sklepy spożywcze specjalistyczne z żywnością eco i bio, restauracje z opcją „na wynos”, branża hotelowa i restauracje fast food.

Od początku maja, wraz kolejnymi fazami odmrażania gospodarki, Bank obserwuje w wielu sektorach stopniowy powrót do obrotów sprzed pandemii. Zauważalny jest też trend adaptowania się biznesu do nowej rzeczywistości.

Santander Bank Polska, wspólnie z firmą Elavon, wprowadził pakiet wsparcia dla przedsiębiorców. Między innymi anulowane zostały opłaty za korzystanie z terminali wobec wszystkich klientów, którym skutki Covid-19 dały się najbardziej we znaki. Pomagamy także naszym klientom zacząć przyjmować płatności przez internet i otworzyć ich pierwszy sklep internetowy. To wsparcie klientów jest dla nas obecnie priorytetem.

W gospodarce zaobserwować można dynamiczne odejście od obrotu gotówkowego na rzecz transakcji bezgotówkowych, które są o wiele bezpieczniejsze.  W samym tylko maju tego roku sprzedaż terminali była w naszym banku o 103% wyższa niż w roku poprzednim – mówi Piotr Termena zarządzający biznesem w banku.  

Zdalny i bezpieczny proces wnioskowania o terminal i zniesienie abonamentu nawet do 24 miesięcy

Santander Bank Polska w porozumieniu z Elavon uruchomił w pełni zdalny proces wnioskowania
o terminal płatniczy. Można zamówić go za pomocą formularza kontaktowego lub telefonicznie pod numerem 1 9999. Kolejnym krokiem jest kontakt ze strony przedstawiciela Elavon i zdalna akceptacja umowy, która jest przesyłana mailem. Urządzenie jest dostarczane przesyłką kurierską. Ponadto, po jego otrzymaniu, odbywa się telefoniczne szkolenie z obsługi terminala.

Przedsiębiorstwa, które uczestniczą w programie Polska Bezgotówkowa, przez okres 12 miesięcy lub do osiągnięcia przez firmę 100 tys. zł obrotu nie będą płaciły prowizji od transakcji kartami na wszystkich terminalach. Łączny okres zwolnienia z miesięcznego abonamentu każdego terminala promocyjnego (lub terminali promocyjnych) objętego początkowo dofinansowaniem w ramach Programu może wynieść nawet do 24 miesięcy, w tym: 12 miesięcy finansowane przez Fundację Polska Bezgotówkowa, kolejne 6 miesięcy zwolnienia dla osób posiadających rachunek w Santander Bank Polska oraz dalsze zwolnienia w ramach dodatkowej promocji  „Dostałem Szóstkę VI”, dzięki której klienci nie zapłacą za abonament terminala (do 3 sztuk) przez kolejne 6 miesięcy trwania umowy.

Klienci, którzy nie przystąpili do programu Polska Bezgotówkowa, również mogą skorzystać z promocji na terminale Elavon, po spełnieniu odpowiednich warunków. W tym przypadku, istotny będzie wybór okresu trwania umowy (36 miesięcy) oraz wskazanie, jako rachunku do rozliczeń, konta w Santander Bank Polska. W tej wersji promocji klienci mogą zostać zwolnieni od obowiązku uiszczenia MMSC (minimalna miesięczna suma prowizji od transakcji kartą) oraz opłat PCI (standard bezpieczeństwa) przez okres 3 miesięcy od rozpoczęcia umowy, a  z tytułu opłat (abonamentu) za korzystanie z terminali promocyjnych – nawet przez okres 12 miesięcy.

Promocje są ważne dla umów podpisanych do 31 października 2020.

W ofercie znajdują się urządzenia dopasowane do każdego typu działalności. Terminale mobilne są używane m.in. przez kierowców taksówek, handlowców, mobilne kawiarnie i food trucki. W sklepach, punktach usługowych i hotelach najpopularniejsze są terminale stacjonarne. Natomiast terminale przenośne znajdują zastosowanie w restauracjach i kawiarniach.

 

**

Organizatorem Programu jest Fundacja „Polska Bezgotówkowa”. Regulamin programu dostępny jest na stronie polskabezgotowkowa.pl. Dofinansowaniem są objęte terminale zaraportowane do Fundacji w latach 2018–2020.

Santander Bank Polska współpracuje z Elavon Financial Services Designated Activity Company (ul. Puławska 17, 02-515, Warszawa) w zakresie oferty terminali POS.

Organizatorem promocji „Dostałem szóstkę VI” jest Santander Bank Polska. Szczegóły na https://bank.santander.pl/ms/polskabezgotowkowa

Szczegóły oferty Banku, informacje o opłatach, prowizjach, oprocentowaniu, są dostępne na santander.pl, podstronie bankowej dotyczącej terminali płatniczych w placówkach Banku oraz na infolinii 1 9999 – opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora.

 

Copyright © 2018-2020 Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach!. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.