Adyen rozszerza współpracę z Microsoft, by przyspieszyć innowacje w płatnościach za pomocą Network Token Optimization

Globalna platforma płatnicza dla wielu wiodących firm na świecie rozwija działania z firmą Microsoft, aby zapewnić jeszcze bardziej kompleksowe i zoptymalizowane płatności. Wszystko dzięki wdrożeniu Adyen Network Token Optimization, które pozwoli na zwiększenie wskaźnika autoryzacji, gwarantując tym samym jeszcze lepsze doświadczenie użytkownika.


Adyen jest jedną z pierwszych platform płatniczych, która umożliwia dokonywanie płatności za pomocą tokenów w ramach wielu systemów płatniczych oraz oferuje automatyczną optymalizację wykorzystania ich w celu zwiększenia wskaźników autoryzacji. Stosując Network Token Optimization, przedsiębiorstwa takie jak Microsoft są w stanie osiągnąć znacznie większe przychody dzięki podwyższonym wskaźnikom autoryzacji.


Adyen i Microsoft współpracują ze sobą od lipca 2015 r. Na początku w Europie, a obecnie Adyen przetwarza płatności dla Microsoft na całym świecie, we wszystkich produktach i usługach firmy. Oprócz Network Token Optimization Microsoft korzysta z wielu usług Adyen, w tym z programu Real-time Account Updater, który zapewnia bezproblemowe dokonywanie zakupów przez klientów, automatycznie pobierając opłaty z ich najbardziej aktualnej karty. Adyen obsługuje także różne lokalne metody płatności w sklepach Microsoft w wielu krajach - w tym amerykańskie sieci debetowe, które zostały niedawno opracowane przez Adyen.


Doświadczenie klienta jest zawsze w centrum wszystkiego, co robimy i to łączy się także bezpośrednio z procesem płatności. Musi on być bezapelacyjnie szybki, prosty i bezpieczny” - powiedział Matt Rossmeissl, wiceprezes ds. operacji inżynierii handlu w Microsoft. „Innowacje produktowe są podstawą działania Microsoft, a Network Token Optimization od Adyen jest czynnikiem wpływającym na lepsze wskaźniki autoryzacji i końcowe zadowolenie klientów”.


Karty płatnicze 2.0


Zapisywanie danych z kart płatniczych zrewolucjonizowało sposób, w jaki płacimy online. Dzięki temu możemy np. subskrybować powtarzające się usługi, zapamiętać daną kartę w e-sklepie w celu finalizacji zakupów za pomocą jednego kliknięcia, lub dodać ją do portfela cyfrowego, który usprawnia płatności online i stacjonarne. Niemniej jednak, zapisane dane karty mogą wygasnąć, ulec unieważnieniu lub zostać odrzucone przez niektóre banki. To z kolei utrudnia konwersję przedsiębiorstw. Network Token Optimization to produkt optymalizacyjny Adyen, który stworzono w celu zwiększenia wartości dodanej, poprzez uniknięcie tego typu odrzuceń.


Zawsze tworzymy produkty z myślą o naszych partnerach i ich klientach końcowych, a Microsoft stale motywuje nas w tworzeniu lepszych rozwiązań na skalę globalną. Skorzystaliśmy z konsekwentnego dążenia Microsoft do zapewnienia swoim klientom lepszych doświadczeń” – komentuje Kamran Zaki, dyrektor operacyjny w Adyen. „Zespół Microsoft jest zawsze w gotowości do działania już na wczesnym etapie adopcji wielu naszych nowych produktów i funkcji. Codziennie pracujemy razem nad stworzeniem pozytywnych doświadczeń zakupowych dla klientów firmy Microsoft i jesteśmy podekscytowani tym, co będziemy tworzyć dalej”.


Tokenizacja jest funkcją, która sprawia, że proces płatność jest bezpieczniejszy. Dostawcy PSP, tacy jak Adyen mogą zastąpić delikatne dane, takie jak numer karty kredytowej, danymi niewrażliwymi, np. unikalnym ciągiem cyfr dla każdej karty płatniczej (token). W przypadku płatności z użyciem tokena, numer karty kredytowej nie jest przesyłany w trakcie transakcji, co czyni ją zabezpieczoną.

Sieci kart płatniczych, takie jak Visa i Mastercard idą o krok dalej, oferując usługi tokenizacji sieciowej. Technologia pozostaje taka sama: dane wrażliwe są zastępowane danymi niewrażliwymi. Jednak nie w jednym konkretnym punkcie, a w całym ekosystemie płatności. Kluczowe korzyści to m.in. automatyczna aktualizacja, niezakłócone doświadczenie zakupowe, większe bezpieczeństwo (tokeny sieciowe są chronione kryptografem) oraz wyższe wskaźniki autoryzacji - a co za tym idzie, większy przychód dla firmy.


O Adyen


Adyen (AMS: ADYEN) jest platformą płatniczą dla wielu wiodących firm na świecie, zapewniającą nowoczesną, kompleksową infrastrukturę łączącą się bezpośrednio z Visa, Mastercard oraz z globalnie preferowanymi przez konsumentów metodami płatności. Adyen dostarcza spójny przepływ płatności w kanałach internetowych, mobilnych i sklepowych. Posiadając biura na całym świecie, Adyen obsługuje klientów takich jak Facebook, Uber, Spotify, Casper, Bonobos i L'Oréal. Współpraca z firmą Microsoft opisana w niniejszej aktualizacji podkreśla ciągły rozwój Adyen z obecnymi i nowymi firmami handlowymi na przestrzeni lat.