Polecamy

Santander - rośnie popularność BLIKA

W ciągu minionego roku systematycznie rośnie popularność płatności BLIK wśród klientów banku. W czerwcu 2021 roku zarówno liczba przelewów na telefon, jak i kwota wysłanych pieniędzy były o ok. 130-150% wyższe niż rok wcześniej. Tego nowoczesnego rozwiązania używa już 9 na 10 klientów, korzystających z płatności mobilnych w Santander Bank Polska.

Klienci Santander Bank Polska coraz częściej używają BLIKA do przelewania pieniędzy na telefon, a także do płatności w internecie. W czerwcu 2021 roku dokonano ponad 900 tys. przelewów na telefon, o wartości 129 mln zł, to o 154% więcej r/r. Zakupy bez kodu w sklepach internetowych wzrosły o około 71% r/r.  

Zeszły rok był przełomowy pod względem zainteresowania naszych klientów usługami cyfrowymi. Zanotowaliśmy bardzo dynamiczne wzrosty liczby klientów korzystających z bankowości internetowej, aplikacji mobilnej, czy profilu zaufanego i płatności BLIKIEM. Widzimy, że także ten rok przynosi kolejne wzrosty. W 2 kwartale 2021 roku nasi klienci dokonali około 2 razy więcej transakcji w internecie czy przelewów za pomocą BLIK niż w tych samych miesiącach 2020 roku i około 4-6 razy więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. W Santander Bank Polska nieustannie rozwijamy naszą aplikację mobilną i dostępne w niej usługi, aby jak najbardziej ułatwić bankowanie naszym klientom – mówi Sebastian Radzimowski, odpowiedzialny za płatności mobilne w Santander Bank Polska.

Stale popularnym sposobem używania BLIKA przez klientów Santander Bank Polska jest też wypłata gotówki z bankomatu. Dzięki użyciu kodu nie ma potrzeby używania karty, wystarczy telefon z zainstalowaną aplikacją mobilną banku. W czerwcu 2021 roku także w tym obszarze wzrosła liczba transakcji, zarówno porównując do miesiąca poprzedniego jak i analogicznego miesiąca ubiegłego roku.

Według danych Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK, na koniec pierwszej połowy 2021 roku z systemu płatności mobilnych BLIK aktywnie korzystało już blisko 8 mln osób[1]. To prawie 50% więcej niż rok wcześniej. W pierwszej połowie tego roku wszyscy użytkownicy BLIKA zrealizowali prawie 330 mln transakcji, o wartości 44 mld zł. Prawie 70% transakcji wykonanych w drugim kwartale 2021 roku zrealizowano w internecie, było ich 121,5 mln. Drugi kwartał tego roku to także ogromny wzrost popularności przelewów na telefon BLIK. Było ich aż 25,5 mln, jest to wzrost o 187 proc. rok do roku. BLIK jest obecnie dostępny praktycznie dla wszystkich klientów bankowości mobilnej w Polsce, można z niego korzystać w większości krajowych sklepów internetowych, ale także coraz większej liczbie platform globalnych.

Jak zapłacić BLIKIEM?

BLIK jest dostępny w aplikacji Santander mobile, a czeki BLIK także w Santander internet. Za pomocą BLIKA można zapłacić za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych, wypłacać pieniądze z bankomatu, robić przelewy – wystarczy podać numer telefonu zamiast numeru konta odbiorcy. Limity transakcji BLIK można ustawić w Santander internet i  w aplikacji Santander mobile.

[1] Dane Polskiego Standardu Płatności, 19.08.2021 i 13.05.2021

 

Źródło: Santander Bank Polska