Polecamy

mBank - Zbliżeniowy BLIK od dziś w mBanku

 

mBank uruchomił zbliżeniowe płatności mobilne BLIK, które pozwalają płacić smartfonem bez użycia karty. Usługa będzie dostępna od razu dla wszystkich klientów banku korzystających z urządzeń z systemem Android i HMS.

 
Już ponad 2 mln klientów mBanku korzysta z usługi BLIK. Średnio w każdym miesiącu wykonują oni ponad 7,7 mln transakcji. Od teraz liczba ta może się znacząco zwiększyć. Bank wprowadza bowiem opcję zbliżeniowych płatności BLIK od razu dla wszystkich klientów korzystających z systemów operacyjnych Android, w wersji 6.0 i wyższych oraz HMS.
Rozwiązanie to pozwala płacić zbliżeniowo smartfonem w sklepach i punktach usługowo-handlowych nawet bez wydanej karty debetowej czy kredytowej. Wystarczy do tego tylko aplikacja mobilna banku. 
mBank_aplikacja_indywidualna_platnosc_1.jpg
 

Wprowadzenie zbliżeniowego BLIKA to kamień milowy w płatnościach i rozwoju tego systemu. Widać, że nasi klienci przekonali się już do tego rozwiązania. Dlatego też postanowiliśmy udostępnić je od razu wszystkim użytkownikom, którzy mogą z niego skorzystać.

Jagoda Wierzbicka, wicedyrektor departamentu bankowości codziennej w mBanku

Wprowadzenie płatności zbliżeniowych BLIK to efekt współpracy z Mastercard. Dzięki temu tę metodę płatności będzie można wykorzystać nie tylko w Polsce, ale też w każdym terminalu zbliżeniowym na świecie z logo tej organizacji płatniczej.
 

Zbliżeniowy BLIK to dla klientów nowe, dodatkowe rozwiązanie, które przyśpiesza płatność w sklepach stacjonarnych. Dotychczasowe testy tych płatności pokazują, że znacznie zwiększają one transakcyjność klientów aplikacji mobilnych. Wierzymy, że klienci mBanku bardzo szybko docenią nowe możliwości płacenia BLIKIEM

Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA

Co zrobić, aby płacić zbliżeniowo BLIKIEM w mBanku?
Wystarczy do tego tylko aplikacja mobilna. W ustawieniach BLIK lub na ekranie z kodem BLIK należy aktywować opcję „Płatności zbliżeniowe BLIK” i ustawić bezpieczną blokadę telefonu, np. PIN lub odcisk palca. Potem należy włączyć NFC i wskazać aplikację mBanku jako domyślną do płatności. Aktywację usługi potwierdza się kodem PIN do aplikacji.
Żeby zapłacić zbliżeniowo BLIKIEM w sklepie, wystarczy odblokować telefon i przyłożyć go do terminala w ciągu 60 sekund. Nie trzeba przepisywać kodów BLIK, nie trzeba być podłączonym do internetu ani logować się do aplikacji banku.
Żeby korzystać z tego rozwiązania na co dzień, bank zaleca klientom sprawdzenie limitów na płatności/transakcje BLIK. Można nimi samodzielnie zarządzać w serwisie transakcyjnym lub na mLinii.
 
Źródło: mBank