Polecamy

Pekao - Nowe funkcje w aplikacji PeoPay KIDS dla dzieci

Transakcje z użyciem kodów BLIK, wysyłanie i otrzymywanie przelewów na telefon BLIK oraz możliwość otrzymywania powiadomień push na telefon to najnowsze udogodnienia dla najmłodszych klientów, którzy posiadają aplikację PeoPay KIDS
w Banku Pekao.

Bank Pekao wdrożył nowe funkcje w aplikacji PeoPay KIDS, które umożliwiają dzieciom w wieku od 6 do 13 lat korzystanie z rozwiązań, które dotychczas były dostępne tylko dla klientów powyżej 13 lat.

Rodzic może włączyć dziecku nowe funkcje BLIK w Panelu rodzica w bankowości internetowej Pekao24 lub aplikacji PeoPay Domyślnie funkcje BLIK są wyłączone i niewidoczne w aplikacji dziecka.

Cały zakres obejmuje: płatności z użyciem kodów BLIK w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłaty gotówki z bankomatów kodem BLIK, wysyłanie i otrzymywanie przelewów BLIK na telefon, a także oznaczanie kontaktów ikoną BLIK. Rodzic decyduje, do których funkcji dziecko może mieć dostęp w aplikacji PeoPay KIDS. W dowolnym momencie można włączyć lub wyłączyć dostęp do nich.

Po aktywacji BLIK, domyślny dzienny limit dla transakcji z użyciem kodów BLIK wynosi 20 zł. W dowolnym późniejszym momencie rodzic w Panelu rodzica może go zmniejszyć lub zwiększyć do maksymalnej wysokości 500 zł. Limit nie dotyczy wysyłania przelewów na telefon BLIK. Tu maksymalna kwota jednorazowego przelewu to 500 zł (do limitu 1000 zł dziennie), co wynika z faktu, że taki przelew autoryzuje finalnie rodzic, a dziecko tylko wysyła za pomocą aplikacji PeoPay KIDS do niego taką prośbę.

Ponadto, jeśli rodzic umożliwił dziecku korzystanie z płatności kodem BLIK w Internecie, to – aby zwiększyć dodatkowo kontrolę takich wydatków – przed wykonaniem płatności dziecko musi najpierw za pomocą aplikacji PeoPay KIDS wysłać do rodzica prośbę o zgodę na wykonanie takiej jednorazowej transakcji. Zgoda na transakcję jest ważna przez 48 godzin. Jeśli dziecko ją otrzyma i użyje kodu BLIK do płatności w Internecie to, aby dokonać kolejnej płatności, dziecko musi ponownie wysłać do rodzica prośbę o zgodę. Rodzic otrzyma  powiadomienie push o dokonaniu transakcji, a w historii rachunku dziecka będzie mógł sprawdzić jej szczegóły.

Kolejną nowością w aplikacji PeoPay KIDS są powiadomienia push, dzięki którym dziecko zyskuje szybki dostęp do informacji o najważniejszych wydarzeniach, np. włączeniu nowych funkcji przez rodzica czy otrzymaniu kieszonkowego. Powiadomienia w aplikacji PeoPay KIDS są domyślnie włączone, ale można je wyłączyć. 

Nowe funkcje dostępne są w aplikacji PeoPay KIDS w wersji 1.5.0 lub wyższych.

Pakiet PeoPay KIDS, w skład którego wchodzi Konto Przekorzystne, rachunek oszczędnościowy Mój Skarb i aplikacja PeoPay KIDS został stworzony dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat. Celem aplikacji PeoPay KIDS jest wprowadzenie dziecka w świat finansów już od najmłodszych lat. Dzieci mogą uczyć się oszczędzać w wirtualnych skarbonkach. Bank Pekao wspiera edukację finansową dzieci. W aplikacji dziecko może liczyć na pomoc wirtualnych trenerów (lis, złotówka i żubr), którzy zarówno w aplikacji, jak i za pośrednictwem animowanych filmów na stronie www udzielają praktycznych porad dotyczących zarządzania finansami – wszystko w bardzo przystępny sposób, językiem dopasowanym do percepcji najmłodszych.

Bank Pekao wspiera również rodziców w nauce oszczędzania. Od 1 marca Bank Pekao wprowadził dla dzieci wyjątkową promocję Rodzice polecają Konto Przekorzystne dzieciom – edycja XIX, w ramach której można zyskać nawet 200 zł. Pierwsza nagroda 100 zł może trafić na konto dziecka  za otwarcie Konta Przekorzystnego i Mojego Skarbu oraz zapisanie dziecka do promocji. Drugą nagrodę 100 zł przelejemy na konto dziecka, jeśli w dniu 15 kwietnia 2022 r. na Koncie Przekorzystnym lub Moim Skarbie będzie miało powyżej 50 zł.

Szczegółowe informacje o nowościach w aplikacji PeoPay KIDS znajdują się na stronie www.pekao.com.pl/blik-kids, a więcej o ofercie dla dzieci 6-12 lat i Pakiecie PeoPay KIDS na stronie www.pekao.com.pl/peopaykids.

Źródło: Pekao