Polecamy

PKO BP - 1 mln transakcji jednym kliknięciem BLIK na Allegro dzięki nowej opcji w IKO

  • Klienci PKO Banku Polskiego wykonali już w sumie ponad 1 mln transakcji BLIKIEM bez kodu i potwierdzania na Allegro.

  • Obecnie dokonywanych jest średnio 6,5 tys. dziennie takich płatności.

  • PKO Bank Polski jest jedyny na rynku, który daje klientom możliwość takiego szybkiego i bezpiecznego płacenia za zakupy.

Wprowadzona w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego płatność BLIKIEM bez kodu i potwierdzania staje się coraz bardziej popularna i chętniej używania przez klientów banku. Właśnie został przekroczony 1 mln transakcji wykonanych za pomocą tego rozwiązania. Klienci PKO Banku Polskiego i jednocześnie użytkownicy aplikacji mobilnej IKO codziennie dokonują średnio 6,5 tys. takich płatności.

– W ciągu zaledwie kilku miesięcy nasi klienci wykonali już 1 mln transakcji BLIKIEM z automatycznym potwierdzeniem płatności. Ta liczba to praktyczne potwierdzenie, że jest to obecnie najlepsza, najwygodniejsza i przede wszystkim bezpieczna metoda do płatności w internecie. Jesteśmy pierwszym i jak na razie jedynym na rynku bankiem, który oferuje to rozwiązanie we współpracy z Polskim Standardem Płatności i Allegro – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.

Z szybkich płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro klienci PKO Banku Polskiego najchętniej korzystają w poniedziałki i wtorki, nieco rzadziej w środy i niedziele, a najrzadziej w soboty. Najwięcej transakcji wykonywanych jest między godzinami 20 a 22, ale prawie tak samo często jak wieczorami zdarzają się też między godzinami 10 a 13. Rekordowe dzienne liczby płatności odnotowano w gorączce przedświątecznych zakupów - w dniach od 12 do 16 grudnia 2021 roku.
 

– Statystycznie z płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia częściej korzystają mężczyźni (58,6 proc.) niż kobiety (41,4 proc.). Jednak to panie okazały się najaktywniejszymi użytkowniczkami tego rozwiązania - dwie klientki są obecnie rekordzistkami, które wykonały po ponad 200 transakcji każda, płacąc na Allegro jednym kliknięciem BLIKA bez kodu i bez potwierdzenia  – mówi Edyta Tararuj, dyrektorka Biura Rozwoju Produktów w PKO Banku Polskim.

Wszyscy użytkownicy IKO od października 2021 roku mogą zapłacić BLIKIEM na Allegro bez konieczności podawania kodu czy zatwierdzania transakcji w aplikacji mobilnej banku, a jedynie poprzez potwierdzenie płatności na Allegro. Najszybsza jak dotychczas metoda płatności BLIKIEM wymaga w pierwszym kroku bezpiecznej aktywacji tej opcji w IKO i jest realizowana po zalogowaniu klienta na jego konto Allegro. Po realizacji płatności na Allegro użytkownik zawsze otrzymuje potwierdzenie jej wykonania (push) w aplikacji mobilnej IKO na swoim smartfonie.
 
Bezpieczeństwo transakcji pozostanie głównym kryterium, więc płacenie jednym kliknięciem na Allegro jest możliwe tylko po wcześniejszym aktywowaniu takiego sposobu finalizacji płatności i tylko na zaufanych urządzeniach. BLIK z automatycznym potwierdzeniem płatności to obecnie najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie do płatności w internecie. Klient dzięki niemu może prosto, szybko i bezpiecznie zapłacić za zakupy w sieci.

Jak przebiega najszybsza płatność BLIKIEM na Allegro:

· Płatność BLIKIEM na Allegro bez kodu i bez potwierdzenia jest dostępna jedynie dla klientów, którzy dodali Allegro do zaufanych sklepów w aplikacji mobilnej IKO.
· Po potwierdzeniu w aplikacji mobilnej IKO płatności bez kodu (w Allegro jako zaufanym sklepie), pojawia się ekran z propozycją włączenia opcji płatności bez konieczności ich każdorazowego potwierdzania.
 
· Klient jest informowany, że taka opcja działać będzie dla wybranych płatności i za każdym razem dostanie powiadomienie (push) o dokonanej transakcji.
 
·  W aplikacji IKO klient ma opcje zarządzania ustawieniami – w tym włączanie i wyłączanie opcji płatności bez kodu i bez potwierdzenia w poszczególnych sklepach internetowych.
 
· Płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia w praktyce po raz pierwszy na rynku dają możliwość sfinalizowania zakupów jednym kliknięciem z poziomu konta na Allegro. Klient musi świadomie taką opcję włączyć, by z niej korzystać.
 
IKO jest najpopularniejszą mobilną aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych IKO przekroczyła na koniec ubiegłego roku rekordowe na polskim rynku bankowym 6,1 mln. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 mld razy, wykonali ponad 1 mld transakcji. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość m.in.: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, robienia przelewu split payment, korzystania z trybu ciemnego oraz z BLIKA zbliżeniowego, mogą też zweryfikować tożsamość dzwoniącego do nich pracownika banku. Mają też dostęp do pełnej oferty funduszy inwestycyjnych oferowanych przez PKO TFI i usług Biura Maklerskiego oraz sprawdzenia stanu PPK i PPE. Są też funkcje płacenia za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, płacenia za autostrady bez zatrzymywania się na bramkach i zakupu e-biletów autostradowych e-TOLL, otwierania konta „na selfie”. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków - sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach otwartej bankowości).
Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego ponad 770 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.
 
Źródło: PKO Bank Polski