Adyen, globalna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, rozszerza wieloletnie strategiczne partnerstwo z Zalando, wiodącym w Europie internetowym sklepem multibrandowym oferującym modę. Rozwój współpracy prowadzi do wzmocnienia roli Adyen, jako jednego z partnerów płatniczych Zalando na 15 rynkach europejskich, a także sprawia, że staje się on wyłącznym partnerem dla wybranych lokalnych metod płatności, takich jak Cartes Bancaires we Francji czy Bancontact w Belgii.
Adyen wspiera Zalando w zapewnieniu klientom możliwości wygodnego płacenia przy użyciu preferowanych metod płatności, oferując bezproblemową obsługę na platformie zakupowej. Współpraca obejmuje również zwiększanie bezpieczeństwa i wygody płatności online przy ciągłym udoskonalaniu transakcji 3D Secure w ramach dyrektywy o usługach płatniczych (PSD2). Te udoskonalenia zapewniają zarówno większą wygodę dla klientów, jak i poprawę konwersji dla Zalando.
Wyższe współczynniki autoryzacji i konwersji dzięki tokenom sieciowym
Jedną z kluczowych innowacji w ramach partnerstwa jest wdrożenie tokenów sieciowych, które odmieniły proces płatności online w Zalando. Tokeny sieciowe to bezpieczne zamienniki tradycyjnych numerów kart płatniczych (PAN), które nie zawierają wrażliwych danych oraz są zaprojektowane w celu poprawy wskaźników autoryzacji. Korzystając z tokenów zamiast tradycyjnych numerów kart, Zalando zyskuje na zmniejszeniu liczby niezamierzonych anulowań transkacji oraz na zwiększonym zadowoleniu klientów. Wprowadzenie optymalizacji tokenów sieciowych, wspierane przez Adyen, pozwoliło Zalando osiągnąć wyższe współczynniki autoryzacji oraz konwersji, zapewniając klientom płynne i bezproblemowe doświadczenie płatności.
Dzięki rozwiązaniu Adyen klienci nie są przekierowywani do zewnętrznych dostawców, co gwarantuje im płynny i zintegrowany proces płatności. To z kolei, w połączeniu z obsługą lokalnych metod płatności, jest zgodne ze strategią Zalando zakładającą „wyróżnianie się poprzez jakość”.
– Jesteśmy bardzo dumni z długoterminowego partnerstwa z Zalando i z niecierpliwością czekamy na dalszą optymalizację wydajności 3D Secure w ramach PSD2 oraz na kontynuację ogólnego doskonalenia procesu płatności online – komentuje Hella Fuhrmann, Country Manager DACH w Adyen.
– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Adyen, który wspiera Zalando w zapewnianiu klientom bezproblemowych i wygodnych transakcji, umożliwiając im łatwe korzystanie z preferowanych lokalnych metod płatności. Stawiając na wygodę we wszystkim, co robimy, staramy się zapewniać pozytywne doświadczenia zakupowe, które sprzyjają lojalności i zadowoleniu klientów i sprawiają, że klienci do nas wracają – dodaje Kai-Uwe Mokros, dyrektor zarządzający Zalando Payments.
O Adyen
Adyen to nowoczesna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów. Dzięki kompleksowym usługom płatniczym, analityce opartej na danych oraz produktom finansowym oferowanym w ramach jednego globalnego rozwiązania, Adyen pomaga firmom szybciej osiągać założone cele. Posiadając biura na całym świecie, Adyen współpracuje z takimi firmami jak Notino, Żabka, Uber, H&M i Microsoft.
O Zalando
Założona w Berlinie w 2008 roku firma Zalando jest wiodącym w Europie internetowym sklepem multibrandowym oferującym modę. Tworzymy ogólnoeuropejski ekosystem e-commerce w obszarze mody i stylu życia, koncentrując się na dwóch wektorach wzrostu: Business-to-Consumer (B2C) i Business-to-Business (B2B). W obszarze B2C dostarczamy inspirujące i wysokiej jakości doświadczenia zakupowe związane z modą i stylem życia dla ponad 50 milionów aktywnych klientów na 25 rynkach. W B2B wykorzystujemy naszą infrastrukturę logistyczną, oprogramowanie i usługi, aby wspierać marki i sprzedawców detalicznych w zarządzaniu całym biznesem e-commerce i jego skalowaniu, zarówno na platformie Zalando, jak i poza nią. Poprzez realizację wizji ekosystemu, Zalando dąży do wprowadzenia pozytywnych zmian w branży mody i lifestyle.