Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją

Chcą kupować, ale płacić później – młodzi Polacy lubią elastyczne płatności, co czwarty wybiera kartę kredytową

Elastyczne płatności to już codzienność. Jak wynika z badania[1] Banku BNP Paribas, przeprowadzonego w grupie wiekowej 18-30, aż 81% ankietowanych skorzystało w ciągu ostatniego roku z opcji odroczenia zapłaty, wybierając rozwiązania, które dają im większą swobodę finansową. Wśród nich dużą popularnością cieszy się karta kredytowa – co czwarty badany uznał ją za najlepszy sposób na wygodne zarządzanie budżetem.

Płatności odroczone – chwilowy trend czy finansowa rewolucja?

To przede wszystkim rozwiązania finansowe umożliwiające dokonanie zakupu z opcją zapłaty w późniejszym terminie. Kup teraz, zapłać później – brzmi znajomo? Nic dziwnego! Płatności odroczone podbijają rynek, szczególnie wśród młodych konsumentów, którzy cenią elastyczność, wygodę i pełną kontrolę nad budżetem. Choć kojarzą się one z nowoczesną metodą zapłaty, to rozwiązanie istnieje od dawna – w postaci karty kredytowej. I to właśnie ona wciąż pozytywnie wyróżnia się na tle innych opcji. Co czwarty młody Polak lub Polka (25%) skorzystał z niej w ostatnim roku, czerpiąc korzyści, których nie oferują inne narzędzia, np.:

  • aż do 56 dni bez odsetek (w Banku BNP Paribas) – więcej czasu na spłatę bez dodatkowych kosztów;
  • bezpieczeństwo transakcji – szczególnie przy zakupach online;
  • szeroka akceptowalność – w sklepach stacjonarnych i online na całym świecie;
  • kontrola wydatków – wszystkie płatności dostępne w aplikacji bankowej;
  • dodatkowe benefity – cashback, rabaty i programy lojalnościowe

Płatności odroczone to wygodne rozwiązanie, ale to karta kredytowa daje maksymalną swobodę – zarówno w planowaniu wydatków, jak i podróżach czy nieprzewidzianych sytuacjach. Dlatego nadal pozostaje jednym z najchętniej wybieranych narzędzi płatniczych.

Dlaczego Polacy wybierają karty kredytowe?

Karta kredytowa to wygoda, elastyczność i dodatkowe korzyści, które sprawiają, że i Polacy chętnie korzystają z niej na co dzień. To nie tylko sposób na szybkie zakupy, ale także godne zaufania narzędzie do zarządzania finansami.

- Klienci często są zaskoczeni, jak wiele dodatkowych możliwości daje karta kredytowa – mówi Maciej Chlebowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Sieci w Banku BNP Paribas. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że karty oferują nie tylko odroczenie płatności, ale również szereg usług, które podnoszą ich komfort i bezpieczeństwo. Dają atrakcyjne bonusy, takie jak ubezpieczenie podróżne czy dostęp do programów lojalnościowych. Młodzi szczególnie cenią sobie też możliwość dodania karty do portfela elektronicznego, np. w telefonie. Poza tym terminowe spłaty to budowanie historii kredytowej, co w przyszłości ułatwia uzyskanie większych kredytów – dodaje. Połączenie elastyczności, bezpieczeństwa i dodatkowych funkcji często przekonuje Klientów, że karta kredytowa to więcej niż tylko narzędzie płatnicze.– podsumowuje.

Kup teraz, zapłać później – ale jak? Wybór zależy od potrzeb!

Elastyczne płatności to hit ostatnich lat, ale która opcja sprawdza się najlepiej? Płatności odroczone kuszą wygodą, raty dają przewidywalność, a karta kredytowa? Łączy te zalety i oferuje jeszcze więcej. Wszystkie funkcje – zarządzanie limitami, spłaty, historia transakcji i dodatkowe benefity – dostępne są w jednej aplikacji bankowej, co zapewnia pełną kontrolę i wygodę użytkowania. To właśnie połączenie funkcjonalności sprawia, że co czwarty młody Polak lub Polka wciąż wybierają kartę kredytową jako narzędzie wspierające codzienne wydatki.

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Banku BNP Paribas wskazano również, że 19% respondentów skorzystało w ostatnim roku z tradycyjnych rat jako formy finansowania zakupów. Choć raty wciąż mają swoich zwolenników, dają mniej swobody – harmonogram spłat jest ustalony przez stronę udzielającą kredytu ratalnego. Karta kredytowa natomiast pozwala samodzielnie decydować, które wydatki spłacić od razu, a które rozłożyć na wygodne raty – i to bez konieczności każdorazowego zawierania nowej umowy.

Badanie pokazuje, że różnorodność dostępnych form płatności odroczonych pozwala konsumentom dopasować narzędzia do swoich potrzeb. Karty kredytowe, dzięki unikalnym korzyściom i elastycznym warunkom, zdobywają zaufanie wśród osób młodych, które szukają wygody i nowoczesnych rozwiązań.

Edukacja finansowa na pierwszym biegu

W kontekście rosnącej popularności płatności odroczonych edukacja finansowa nabiera kluczowego znaczenia. Zrozumienie różnic między narzędziami finansowymi, ich kosztami i możliwościami to klucz do świadomych decyzji. Bank BNP Paribas - Bank Dobrych Decyzji i odpowiedzialny partner w finansach właśnie z tą myślą wystartował ze „Szkołą jazdy z kartą kredytową” – cyklem 3 odcinków, które w lekki i przystępny sposób uczą, jak sprawnie „prowadzić” kartę kredytową. W rolach instruktorów znaleźli się:

  • znany dziennikarz motoryzacyjny Łukasz Bąk (@lukaszbak_caroseria) – wie, że dobra jazda to nie tylko moc silnika, ale i znajomość zasad;
  • ekspertka od finansów Justyna Kik (@prostefinanse) – tłumaczy, jak nie „przejechać się” na karcie kredytowej.

W ramach cyklu na kanałach społecznościowych banku ukażą się trzy odcinki ,,Szkoły jazdy z kartą kredytową”.

 

Instagram: https://www.instagram.com/bnpparibaspl/

YouTube: https://www.youtube.com/user/BNPParibasBank

LinkedIN: https://www.linkedin.com/company/bank-bnp-paribas/

Facebook: https://www.facebook.com/BNPParibasBankPolska

 

Więcej na temat aktualnej oferty kart kredytowych Banku BNP Paribas znajdziesz TUTAJ.

 

[1] Badanie ilościowe dot. kart kredytowych wykonane na platformie Omnisurv by IQS w grudniu 2024 r. Próba ogólnopolska N=500; wiek: 18-30;

Źródło: BNP Paribas

Kurs na kartę kredytową? Bank BNP Paribas uczy, jak odpowiedzialnie z niej korzystać – startuje ,,Szkoła Jazdy z kartą kredytową”

Nie tylko autem trzeba nauczyć się jeździć, zanim zacznie się go używać. Podobnie jest z kartą kredytową. Odpowiednio używana, może być praktycznym wsparciem w codziennym zarządzaniu finansami. Jak do tego środka płatności podchodzą młodzi dorośli? Jakie mają obawy i wyobrażenia? Zbadał to Bank BNP Paribas w ramach ogólnopolskiego badania internetowego[i] oraz na swoich kanałach social media. Startująca właśnie kampania edukacyjna banku „Szkoła jazdy z kartą kredytową” ma na celu obalić mity na temat kart kredytowych oraz promować świadome i odpowiedzialne korzystanie z tego środka płatniczego.
Jednym z kluczowych działań kampanii jest cykl krótkich filmów edukacyjnych z influencerami – z kartą kredytową i autem w roli głównej.  

Karta kredytowa jak samochód? Tak, to narzędzie, które daje swobodę

Prawo jazdy można zdobyć od 18. roku życia – podobnie jak kartę kredytową. Auto pozwala szybciej dotrzeć do wyznaczonego miejsca, a karta kredytowa? Daje elastyczność i bezpieczeństwo. Oba narzędzia mają ten sam cel: ułatwiać życie i zwiększać możliwości. Oczywiście, jak każdy przedmiot, wymaga rozsądnego użytkowania. Dobrze prowadzona może być świetnym wsparciem, ale nieprzemyślane decyzje mogą skutkować „mandatem” w postaci dodatkowych kosztów. Jednak nie ulega wątpliwości, że odpowiednio używana karta może być jak niezawodne auto – dawać wygodę i poczucie kontroli.

Właśnie dlatego Bank BNP Paribas rusza ze „Szkołą jazdy z kartą kredytową” – kampanią, która rozwiewa wątpliwości i pokazuje, jak prawidłowo i bez stresu korzystać z kart kredytowych. Działania kieruje do młodych dorosłych (18-30 lat), którzy chcą lepiej zrozumieć - jak działają karty kredytowe, jak wykorzystać ich możliwości, a także mądrze zarządzać budżetem. To właśnie ich opinie – zebrane w ogólnopolskim badaniu i mediach społecznościowych Banku BNP Paribas – pomogły określić najważniejsze tematy, o których warto mówić. Wyniki badania[ii], w formie raportu, pokazały, że wciąż krąży wiele mitów na temat kart kredytowych. Czy warto ją mieć? Czy to się opłaca, jakie jest ryzyko? Jak jej używać, by nie popaść w długi? Odpowiedzi na te pytania udzielają w kampanii eksperci, którzy w lekki i przystępny sposób tłumaczą zasady działania karty kredytowej i korzyści płynące z jej posiadania.

Krótkie filmy edukacyjna, a duża dawka wiedzy
Kluczowym elementem kampanii jest cykl krótkich filmów edukacyjnych stworzonych wspólnie z Justyną Kik (@prostefinanse) oraz Łukaszem Bąkiem (@lukaszbak_caroseria), pod nazwą: „Szkoła jazdy z kartą kredytowa”. Cykl składa się z trzech odcinków, które będą cyklicznie publikowane na profilach twórców oraz Banku.

- W Banku Dobrych Decyzji zależy nam na tym, aby Klienci mieli pełną wiedzę o naszych produktach i umieli korzystać z nich w rozsądny sposób. Wtedy będą mogli świadomie ocenić czy jest to dla nich odpowiednie rozwiązanie. Chcemy, by była to dla nich przemyślana i dobra decyzja. W tym celu stworzyliśmy kurs „korzystania" z karty kredytowej, nawiązujący do szkolenia z jazdy samochodem. Do akcji zaprosiliśmy ekspertkę od finansów i dziennikarza motoryzacyjnego, by w ciekawej formie video przekazali porady łączące świat finansów ze światem motoryzacyjnym – mówi Darek Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Doświadczenia Klienta i Zaangażowania Społecznego.

PR w motoryzacyjnym stylu

Kampania obejmuje także niestandardowe spotkania z dziennikarzami – w formie jazdy samochodem. To okazja, by w nieformalnej atmosferze porozmawiać o odpowiedzialnym zarządzaniu finansami, a zarazem poznać ofertę Banku. Ekspertami podczas tych spotkań będą doradcy Banku BNP Paribas, którzy na co dzień pomagają Klientom w podejmowaniu najlepszych decyzji finansowych. To oni najlepiej znają konsumenta – jego oczekiwania, opinię o produktach, ale także wątpliwości, z którymi mierzą się przy wyborze oferty.

Za koncepcję i przeprowadzenia kampanii odpowiada agencja 38 Content Communication.

Bank BNP Paribas – pomaga podejmować dobre decyzje

„Szkoła jazdy z kartą kredytową” to kolejny krok Banku BNP Paribas w edukacji finansowej. Bank od lat wspiera świadome zarządzanie budżetem i pomaga Klientom podejmować dobre decyzje – niezależnie od wieku. Finanse mogą wydawać się skomplikowane, ale to tylko kwestia odpowiedniego podejścia. Od 5 lat bank realizuje autorski program Misja Edukacja, który uczy najmłodszych, jak oszczędzać, planować wydatki i mądrze zarządzać pieniędzmi. Dodatkowo w ramach akcji w 2022 roku ruszyła Misja Kieszonkowe, a w 2024 roku Misja Oszczędzanie. Programy, które uczą dzieci i wspierają rodziców, i nauczycieli w edukacji finansowej. Rozwiewają wątpliwości na temat kieszonkowego, odkładania pieniędzy i realizowania marzeń. W ramach obu Misji do tej pory w programie wzięło udział 2000 nauczycieli oraz 70 000 uczniów i uczennic klas I-VI, a bankowi eksperci przeprowadzili lekcje dla blisko 15,5 tysiąca uczestników w całym kraju. Innym działaniem edukacyjnym banku była  społeczna kampania #CoZTąKasą realizowana we współpracy z Fundacją Włączeni Plus (dawniej Sukces Pisany Szminką). Pomogła ona oswoić temat pieniędzy w związkach i nauczyć się lepiej o nich rozmawiać.

 

[i] [ii] Badanie ilościowe dot. kart kredytowych dla Banku BNP Paribas wykonane na platformie Omnisurv by IQS w grudniu 2024 r. Próba ogólnopolska N=500; wiek: 18-30;

Źródło: BNP Paribas

Jakub Karnowski prezesem Kredobanku

Jakub Karnowski prezesem Kredobanku

Zarząd Narodowego Banku Ukrainy zaakceptował Jakuba Karnowskiego na stanowisko prezesa zarządu Kredobanku. Decyzję o jego powołaniu na to stanowisko podjęła też Rada Nadzorcza Kredobanku - funkcję zacznie sprawować od 1 marca 2025 roku.

Jakub Karnowski został w lipcu 2024 roku powołany na pierwszego wiceprezesa Kredobanku. Teraz po akceptacji Narodowego Banku Ukrainy obejmuje funkcję prezesa tej instytucji, z głównym zadaniem dbania o rozwój Kredobanku i wzmacniania relacji gospodarczych między Polską a Ukrainą.
Kredobank jest uniwersalnym bankiem z centralą we Lwowie, którego właścicielem jest PKO Bank Polski. Znajduje się na liście banków systemowych Narodowego Banku Ukrainy (NBU). Obsługuje 708 tys. klientów. Na terenie Ukrainy działa obecnie 65 oddziałów banku, z czego połowa znajduje się w zachodnich regionach kraju. Zatrudnia również prawie 1,5 tys. pracowników, co odzwierciedla jego silną obecność i zaangażowanie w rozwój regionalny.
Kredobank jest uczestnikiem Programu Finansowego Wspierania Eksportu realizowanego przez BGK-KUKE. Prowadzi także programy wsparcia ukraińskiego biznesu w ramach programu gwarancji kredytowych EBRD i Komisji Europejskiej.
Jakub Karnowski jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów MBA w Carlson School of Management i Hubert H. Humphrey Institute of Public Affairs na Uniwersytecie Minnesoty. W latach 1997-2000 był doradcą i szefem gabinetu politycznego Ministra Finansów. Następnie był doradcą i dyrektorem Departamentu Zagranicznego w Narodowym Banku Polskim. W latach 2003-2008 członek Rady Dyrektorów Wykonawczych w Grupie Banku Światowego. Prezes zarządów PKO TFI S.A. (2008-2012), Polskich Kolei Państwowych S.A. (2012-2015) i Luma Investment S.A. (2016-2019). Był niezależnym członkiem Rady Nadzorczej i przewodniczącym Komitetu Audytu i Ryzyka w HSBC Bank Polska w latach 2015-2019.
Pracownik naukowy i wykładowca akademicki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (obecnie na urlopie naukowym). Stypendysta The Margaret Thatcher Foundation. Posiada dyplom licencjonowanego doradcy finansowego CFA. Jest doktorem ekonomii, kierownikiem Zakładu Ekonomii Liberalnej w SGH oraz opiekunem Studenckiego Koła Naukowego Odbudowy Ukrainy. W latach 2018-2023 sprawował też funkcję niezależnego członka rady nadzorczej Ukrposhta, w tym w latach 2023-24 był jej przewodniczącym; w latach 2021-2024 był członkiem rady nadzorczej Ukrzaliznycia.
 
Źródło: PKO BP
Innowacje, ekosystemy, interesujące oferty – PKO Bank Polski i Samsung Electronics Polska podpisały list intencyjny dotyczący współpracy

Innowacje, ekosystemy, interesujące oferty – PKO Bank Polski i Samsung Electronics Polska podpisały list intencyjny dotyczący współpracy

  • Wiodące w swoich branżach firmy, będą wspólnie tworzyć i wdrażać innowacyjne rozwiązania w handlu elektronicznym, rozwijać ekosystemy technologiczne oraz tworzyć nowe procesy cyfrowe.

  • To element realizacji strategii polskiego banku numer 1 - tworzenia ekosystemów, które odpowiedzą na codzienne potrzeby klientów, wykraczając poza tradycyjną bankowość.

  • List intencyjny został zawarty na 48 miesięcy z możliwością przedłużenia.

List intencyjny PKO Banku Polskiego i Samsung Electronics Polska to początek rozszerzonej współpracy obu firm, które są liderami w swoich branżach. Dostarczą klientom nowoczesne rozwiązania cyfrowe i interesujące oferty, dostosowane do ich oczekiwań i potrzeb. Współpraca zaplanowana jest na 4 lata z możliwością przedłużenia. 

PKO Bank Polski i Samsung Electronics Polska skoncentrują się na kilku kluczowych obszarach, w tym rozbudowie specjalnej platformy online dla klientów największego polskiego banku, integracji nowoczesnych usług finansowych, rozwoju sprzedaży w eCommerce oraz oddziałach stacjonarnych, a także na projektowaniu nowych procesów biznesowych i technologicznych. Partnerzy planują również budowę prototypów innowacyjnych rozwiązań, które mogą znacząco wpłynąć na rozwój sektora cyfrowego.
 

– Zarówno dla PKO Banku Polskiego jak i Samsunga priorytetem jest zaspokojenie potrzeb klientów w ich codziennym życiu. Liczy się ich komfort i dostarczenie im użytecznych i praktycznych cyfrowych rozwiązań. Chcą załatwiać sprawy tanio, wygodnie i u wiarygodnych partnerów. I to wspólnie właśnie zaoferujemy. Efektem naszej współpracy będą udogodnienia i produkty, z których skorzystają klienci obu firm. Dobre partnerstwo i budowanie koalicji oraz innowacyjność i tworzenie nowych standardów obsługi klienta to podstawy sukcesów w ciągle zmieniającej się rzeczywistości rynkowej ery cyfrowej. Nasza współpraca będzie z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych 

– podkreślił Szymon Midera, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

 

– Jesteśmy przekonani, że ta współpraca pozwoli nam stworzyć nowatorskie rozwiązania, które nie tylko usprawnią procesy biznesowe, ale przede wszystkim dostarczą realną wartość naszym klientom. Dzięki połączeniu naszych doświadczeń i zasobów technologicznych możemy wspólnie kształtować przyszłość branży cyfrowej Zarówno PKO Bank Polski, jak i Samsung to marki pierwszego wyboru dla milionów Polaków – dlatego nasza współpraca to naturalny krok w kierunku innowacji, które będą miały realny wpływ na codzienne życie użytkowników

– skomentował Conor Pierce, prezes zarządu Samsung Electronics Polska.

W ramach współpracy PKO Banku Polskiego i Samsung Electronics Polska powołany został specjalny zespół projektowy, który rozpoczął swoją działalność 7 stycznia 2025 roku. Jego głównym zadaniem jest opracowywanie rozwiązań technologicznych i biznesowych, a także ich potencjalna komercjalizacja. Prace zespołu będą trwały maksymalnie 48 miesięcy, a ich efektem będzie stworzenie nowoczesnych atrakcyjnych ofert i propozycji dla klientów obu firm.
 
 
Aplikacja IKO jest obecnie aktywna na 2 mln 800 tys. urządzeń Samsunga, co stanowi ponad  30 proc. wszystkich smartfonów i tabletów z IKO. To marka od lat najpopularniejsza wśród użytkowników IKO - pierwsza trójka telefonów (z systemem Android) z największą liczbą aplikacji PKO Banku Polskiego to modele Samsung. 
Jednym z filarów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2025-27 jest pozycja numer 1 w ekosystemach. Bank zakłada rozszerzenie oferty produktów i usług, aby móc funkcjonować w wybranych ekosystemach.
Samsung od ponad 20 lat swojej obecności w Polsce angażuje się w liczne obszary życia społecznego. Globalny lider technologii, posiadając w Polsce swoje największe centrum rozwojowo-badawcze w Europie, tworzy również najnowocześniejsze rozwiązania dotyczące sektora cyberbezpieczeństwa (Samsung KNOX).
 
Źródło: PKO BP

Koniec marnowania papieru w bankomatach i wpłatomatach! Bank BNP Paribas jako pierwszy na rynku wprowadza e-pokwitowania

Bank BNP Paribas wspólnie z Planet Cash z końcem stycznia br. udostępnił Klientom możliwość otrzymania elektronicznego pokwitowania transakcji przy każdej wypłacie i wpłacie z urządzeń  znajdujących się w Centrach Klienta Banku. Obecnie żadna inna instytucja na polskim rynku nie oferuje e-pokwitowań. Jako Bank Dobrych Decyzji, Bank BNP Paribas zachęca Klientów do podejmowania eko-wyborów – takich jak oszczędność papieru – nawet w małych, codziennych sprawach.

Zastąpienie tradycyjnego pokwitowania przez e-pokwitowanie jest bardzo proste. Potrzeba jedynie telefonu komórkowego z wbudowanym aparatem. Po zbliżeniu aparatu do kodu QR na ekranie bankomatu otworzy się link z możliwością pobrania potwierdzenia transakcji, identycznego jak papierowe i posiadające taką samą moc prawną.

Bank BNP Paribas od lat wprowadza w życie podejście paperless. Dzięki współpracy z Autenti udało nam się przenieść do świata cyfrowego znaczną część obiegu dokumentów. Teraz, razem z Planet Cash, ograniczymy zużycie papieru w bankomatach i wpłatomatach w naszych Centrach Klienta. To kolejny krok w kierunku redukcji naszego wpływu środowisko naturalne m.in. na ograniczenie zanieczyszczenia powietrza – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Sieci w Banku BNP Paribas.

Oprócz walorów proekologicznych, e-pokwitowania dla wielu Klientów będą po prostu wygodniejsze. Elektronicznego dokumentu nie da się tak łatwo zgubić czy zniszczyć. O wiele łatwiej też utrzymać porządek i mieć cyfrowe pokwitowania w jednym miejscu, zawsze pod ręką.

Bank BNP Paribas liczy na popularyzację nowego rozwiązania – z pożytkiem dla środowiska i samych Klientów. Pomimo wprowadzenia zmian, dla osób preferujących tradycyjne pokwitowania będą one wciąż dostępne.

Źródło: BNP Paribas

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.