Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Atom rośnie w oczach Polaków [BADANIE]

Atom rośnie w oczach Polaków [BADANIE]

Zmieniające się preferencje Polaków w zakresie źródeł energii wskazują na rosnące poparcie dla energetyki jądrowej. Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", już połowa badanych (50 proc.) widzi w energii atomowej kluczowy element transformacji energetycznej kraju.

OZE nadal istotne, ale coraz droższe


Ponad trzy czwarte respondentów uważa, że OZE powinny być fundamentem polskiej energetyki, a 72 proc., popiera inwestycję w ich rozwój. Mimo tego, popularność tych rozwiązań maleje. Przyczyną może być przekonanie ponad połowy badanych (53 proc.), że koszty tych technologii są zbyt wysokie, choć to wydobycie węgla jest z roku na rok coraz mocniej subsydiowane. W tym kontekście energetyka jądrowa, postrzegana jako niskoemisyjne i stabilne źródło energii, zyskuje na znaczeniu. Jej pozytywny wpływ na środowisko dostrzega już czterech na dziesięciu badanych (42 proc.), co sugeruje rosnące zainteresowanie tą alternatywą.



Źródło: Badanie “Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024”, Autopay

Energia atomowa w walce z kryzysem klimatycznym


Energetyka jądrowa jest jednym z kluczowych źródeł niskoemisyjnej energii, odgrywającym istotną rolę w walce ze zmianami klimatycznymi. Pod względem emisji CO2 na jednostkę wytworzonej energii dorównuje najbardziej ekologicznym technologiom, takim jak energia wiatrowa, słoneczna czy wodna. Co ważne jest też odporna na warunki pogodowe, a przy występowaniu w Europie kilka razy w roku tzw. dunkelflaute, czyli krótkich okresów ze słabym wiatrem i nasłonecznieniem, staje się jedyną niskoemisyjną podstawą miksu energetycznego. To nie tylko teoretyczne założenia, lecz potwierdzone osiągnięcia, które wytyczają kierunek transformacji energetycznej.

W perspektywie przyszłości energetyka jądrowa może odegrać kluczową rolę nie tylko w ograniczaniu emisji gazów cieplarnianych, ale także w poprawie zdrowia publicznego. Więcej taniego prądu to więcej budynków ogrzewanych zimą pompami ciepła, a mniej piecami na węgiel i drewno, co jest głównym źródłem smogu. To istotne szczególnie w kontekście obaw społeczeństwa o własne zdrowie. Respondenci wskazują, że najbardziej obawiają się nowotworów (69 proc.), chorób układu krążenia i oddechowego (68 proc.) oraz innych poważnych schorzeń (63 proc.), na których pojawiania się wpływa zanieczyszczenie powietrza.

Mimo że jakość powietrza w Europie systematycznie się poprawia, a liczba przedwczesnych zgonów i przypadków chorób związanych z zanieczyszczeniem powietrza maleje, problem ten pozostaje istotnym zagrożeniem. Według raportów Europejskiej Agencji Środowiska (EEA) każdego roku z powodu zanieczyszczeń powietrza przedwcześnie umiera około 300 000 Europejczyków, co nadal czyni je największym środowiskowym wyzwaniem dla zdrowia w regionie.

Atom, OZE, czy węgiel?


Dla polskiej energetyki rozwój energii atomowej mógłby oznaczać istotne odejście od uzależnienia od węgla i surowców kopalnych, których nadmierna eksploatacja niesie ryzyko wyczerpania zasobów w przyszłości, a korzystanie z nich staje się z każdym rokiem coraz droższe. Polacy są jednak w tej kwestii podzieleni – z jednej strony doceniają tańsze i bardziej ekologiczne rozwiązania, takie jak OZE i atom, z drugiej strony wciąż część społeczeństwa pozostaje przywiązana do tradycyjnej energetyki opartej na węglu.

Rosnące ceny energii oraz niepewność związana z dostępnością surowców, wzmocniona przez wojnę w Ukrainie, wydają się skłaniać Polaków do poszukiwania alternatyw. Jednocześnie paradoksalnie osłabiają ich przeświadczenie o konieczności odejścia od zastosowania węgla w polskiej energetyce. Obecnie przekonanie, że Polska powinna odejść od energii opartej na węglu - częściowo lub całkowicie wyraża odpowiednio 37 i 30 proc. respondentów. Co piąty respondent nadal uważa jednak węgiel za podstawę naszej energetyki.



Źródło: Badanie “Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024”, Autopay

Wpływ energetyki na nawyki Polaków

Wzrost cen surowców energetycznych widocznie jednak doskwiera Polkom i Polakom, którzy zmuszeni są wprowadzić zmiany w swoim codziennym życiu. Z badania Autopay wynika, że wiele osób, reagując na wzrost kosztów, decyduje się przede wszystkim na ograniczenie konsumpcji. Coraz większa liczba respondentów podejmuje także działania długoterminowe, takie jak docieplanie domów - widać wyraźny wzrost popularności tego rozwiązania z 42 na 63 proc. odpowiedzi w ciągu zaledwie dwóch lat. Na popularności zyskała również zmiana ogrzewania na gazowe czy inwestycja w samochody elektryczne.

Co ciekawe, te wybory nie tylko pozwalają zmniejszyć bieżące wydatki, ale także przyczyniają się do ograniczenia zależności od surowców kopalnych, wspierając transformację energetyczną w Polsce. Konsumenci – świadomie lub nie – walcząc o stabilność własnych budżetów wybierają rozwiązania bardziej przyjazne środowisku.



Źródło: Badanie “Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024”, Autopay

Grafiki do pobrania

Wykres nr 1, Wykres nr 2, Wykres nr 3

Autopay to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Źródło: AutoPay

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Po skokowych wzrostach zakupów internetowych z czasu pandemii, mijający rok przyniósł wyraźnie spokojniejsze tempo rozwoju handlu online. Nowe przyspieszenie może jednak pojawić się za sprawą jeszcze wygodniejszych rozwiązań płatniczych, które zyskały na popularności w ostatnich miesiącach. Eksperci Autopay wytypowali te, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

Z raportu “Finanse w czasach niepewności” przygotowanego przez Autopay wiosną tego roku na podstawie ogólnopolskiego badania opinii wynika, z najpopularniejszą metodą płacenia za przedmioty i usługi zakupione przez internet jest BLIK, z którego korzysta 60 proc. badanych. Dalej są szybkie płatności elektroniczne (45 proc.), płatność kartą (37 proc.) zwykły przelew (30 proc.) i płatność za pobraniem (27 proc.).

Z porównania z poprzednimi edycjami badania wynika, że z biegiem lat popularność wygodnych płatności online utrzymuje się na wysokim poziomie lub rośnie, a coraz mniej osób wybiera samodzielny przelew i pobranie. Pokazuje to, że zarówno branża jak i sami konsumenci chcą uczynić zakupy internetowe coraz prostszymi i wygodniejszymi

Choć rok 2024 nie zrobił w tym obszarze rewolucji, dały o sobie znać zjawiska, które w miarę nasilania się i współwystępowania mogą zmienić nasze doświadczenia zakupowe w internecie. Eksperci Autopay Paweł Grochowicz i Marcin Adamczyk podpowiadają, jakie wychodzące z niszy trendy warto mieć teraz na oku.

PŁATNOŚCI

 

1. Europejskie starcie APM-ów (Alternative Payment Methods)

Po wzięciu szturmem rodzimego rynku i staniu się obok paczkomatów symbolem polskiej e-commerce’owej innowacji BLIK zaczyna ekspansję na inne europejskie kraje. Od niedawna korzystać z niego mogą użytkownicy w Słowacji, a jesienią otrzymał zgodę Narodowego Banku Rumunii na działanie w tym kraju. Jednocześnie BLIK staje się dostępny na szerszą skalę jako wydawca w popularnej aplikacji fintechowej Revolut.

Jednocześnie w zachodniej Europie rozkręca się inicjatywa EPI (European Payments Initiative), czyli podobna do BLIK-a metoda płacenia z pominięciem tradycyjnej autoryzacji karty płatniczej czy konta bankowego. Po wchłonięciu holenderskiego iDeal i belgijskiego Payconiq platforma pojawiła się na rynku niemiecki i przymierza się do wejścia na francuski.

2. Embedded finance

Ten trend na początku był trochę buzzwordem dla wielu firm do określenia się w ten sposób w 2024 roku, ale można śmiało stwierdzić, że zagościł on już na stałe w świecie płatności. Polega on na osadzaniu usług finansowych - jak np. płatności czy kredyt konsumencki - w aplikacjach i serwisach nie związanych wprost z płatnościami (np. sklepy internetowe). W efekcie zmniejsza to konieczność przekierowań kupującego i polepsza doświadczenie zakupowe.

3. Tokenizacja

Chociaż mówiąc o cyfryzacji pieniądza, mamy cały czas głównie na myśli zanikanie gotówki i zastępowanie jej przede wszystkim przez używanie kart płatniczych, w ubiegłym roku coraz wyraźniej obserwowaliśmy kolejne stadium tego procesu, kiedy to miejsce kart powoli zajmują tokeny. Są to czysto wirtualne byty, czyli ciągi unikalnych losowych znaków, których stosowanie zmniejsza ryzyko wycieku danych i oszustw. Jednocześnie ich zastosowanie ułatwia dokonywanie płatności cyklicznych czy tzw. płatności jednym kliknięciem. Juniper Research szacuje, że transakcje tokenizowane wzrosną w tym roku globalnie o 58 proc.

4. Biometria

Wiele instytucji w czasie ostatniego roku zdecydowało się na implementację weryfikacji biometrycznej jako metody zabezpieczenia przed oszustwami. Latem w Polsce latem pojawiła się testowo w kilku punktach nowatorska metoda PayEye, czyli “płacenia okiem”, a w Singapurze operator płatności Visa ogłosił rozpoczęcie stosowania weryfikacji płatności odciskiem dłoni. Częściej jednak na styku biometrii i płatności wdrażane są m.in. systemy behawiorystyczne polegające na mierzeniu czasu pisania lub wpisywania hasła czy inne mniej spektakularne sposoby biometrycznej weryfikacji.

- Sporo działo się w mijającym roku się też na gruncie regulacyjnym, z tym, że na tym etapie to zdarzenia interesujące głównie prawniczych i branżowych ekspertów, które za chwilę mogą stać się gorącym tematem. Obserwujemy np. postępujące prace nad SEPA instant na gruncie unijnym. W połączeniu z powstałą już infrastrukturą open banking czy przyszłym open finance stanowi na pewno mocny fundament do stworzenia realnej metody płatności instant w oparciu o połączenie tych rozwiązań. Z kolei w roku 2025 taką kluczową dla sektora regulacją będzie zapewne DORA (Digital Operational Resilience Act) i inne wyzwania compliance - zauważa Paweł Grochowicz, Head of PSP and Fintech w Autopay. - Świat płatności globalnie zaczyna skręcać. Wchodzimy w erę płatności 3.0, czyli w rolę tzw. orkiestracji i pośredników. Mamy coraz większą globalizację, a z drugiej strony każdy rynek ma swoje wyzwania. W związku z tym coraz więcej firm ma ambicje, by integrować lokalnych dostawców płatności i dostarczać wartość obsługi transakcji w ramach jednej integracji - podsumowuje ekspert.

E-COMMERCE

 

5. Nasycenie rynku

Dynamika wzrostu sektora e-commerce w 2024 r. w Polsce zaczęła wykazywać oznaki stabilizacji. Prognozy przedstawione w raporcie Strategy& PwC wskazują, że mimo spokojniejszego tempa wzrostu wartość rynku niebawem przebije 140 mld zł. Według raportu Autopay “Finanse w czasach niepewności”, odsetek Polek i Polaków kupujących online od kilku lat utrzymuje się na poziomie ok. 90 proc. (w 2024 - 93 proc.).

6. Więcej wymagań od kanału mobile

Zakupy z użyciem smartfona stały się standardem. Według badania e-Izby, z urządzeń mobilnych w trakcie zakupów online korzysta 63 proc. osób. Jednak pewną nowością obserwowaną u coraz większej liczby klientów jest oczekiwanie, że zakupy online można zrobić wygodnie także na urządzeniu mobilnym. 88 proc. osób oczekuje, by e-sklep miał wersję mobilną, a ostatni rok przyniósł zmianę o 15 p. proc..

To dla e-sklepów oznacza większy nacisk na krótsze ścieżki zakupu, wzrost znaczenia wygodnych form płatności mobilnych jak Apple Pay, Google Pay czy BLIK oraz bardzo ważna finalizacja zamówienia zoptymalizowana na małe ekrany.

7. Presja rynkowa na małe sklepy

Nasila się presja cenowa dużych platform e-commerce, zbiegając się w czasie z wzrostem kosztów prowadzenia działalności. Ostatnie miesiące uwidoczniły przewagę gigantów zwłaszcza w obszarze marketingu online. Duże platformy oferują też swoim klientom ekspresowe dostawy, różnorodność form płatności i finansowania zakupów, a także wspomniane wygodne zakupy na urządzeniach mobilnych.

- Aby wygrać z platformami sprzedawcy powinni w najbliższych latach postawić na automatyzację procesów, a przede wszystkim automatyzację marketingu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, która umożliwi dotarcie do właściwych odbiorców jednocześnie zapewniając taki poziom zakupów jak oferują duże sieci. Z pomocą może przyjść coraz większa liczba dostępnych narzędzi online do prowadzenia e-biznesu, a także liczne integracje tych narzędzi z platformami i dostawcami płatności - zauważa Marcin Adamczyk, zarządzający Business Unitem SME, Autopay - Przełomem w budowaniu efektywności mniejszych biznesów ma szansę okazać się wprowadzenie agentywnej sztucznej inteligencji (agentic AI). To narzędzia, których obsługa łączy gotowe schematy działania, dane oraz język naturalny. Przykładowo w ten sposób można znacznie usprawnić zarządzanie zapasami i logistykę zamówień, tworzenie i obsługę promocji czy zarządzanie mediami społecznościowymi. Najbliższy okres będzie sprawdzianem dla tego typu narzędzi w e-commerce.- dodaje ekspert.

 

Autopay to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Źródło: AutoPay

Autopay ułatwi podróżowanie autostradą A2

Autopay ułatwi podróżowanie autostradą A2

Od 15 stycznia 2025 roku kierowcy będą mogli korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem. Wszystko dzięki współpracy Autostrady Wielkopolskiej i Autopay. Rozwiązanie nie tylko ułatwi podróżowanie, ale też ograniczy możliwość powstawania korków.

By móc skorzystać z automatycznych płatności na A2, wystarczy zarejestrować się w aplikacji Autopay lub poprzez platformę www Autopay i aktywować usługę. Jest ona dostępna na wybranych bramkach autostradowych w Nagradowicach (181 km A2), Słupcy (228 km A2) i Lądku (238 km A2). Opłata pobierana jest poprzez videotolling - technologię rozpoznającą numery tablic rejestracyjnych.

- Wdrożenie videotollingu na koncesyjnym odcinku autostrady A2 jest wyrazem dostosowania systemu płatności za przejazd koncesyjnym odcinkiem A2 do nowoczesnych standardów i rosnących oczekiwań polskich kierowców. Usprawni to przejazd koncesyjnym odcinkiem między Poznaniem a Koninem. Jesteśmy gotowi także do wdrożenia videotollingu na całym 255 km odcinku A2 między Świeckiem a Koninem, w formule wygodnej dla wszystkich kierowców, zarówno samochodów ciężarowych jak i samochodów osobowych. Prowadzimy w tej sprawie rozmowy z Ministerstwem Infrastruktury – mówi Paweł Struski, członek Zarządu Autostrada Wielkopolska SA

- Z rozwiązań Autopay Mobility korzysta już ponad 2,5 mln kierowców. Naszym celem jest maksymalne upraszczanie procesu płatności i dbanie o najwyższy poziom wygody użytkowników. W trakcie korzystania z autostrady A2, tablice rejestracyjne są rozpoznawane automatycznie po czym otwierana jest bramka. W trakcie przejazdu nie ma konieczności otwierania aplikacji, nie trzeba nawet mieć przy sobie smartfona z aplikacją - mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Automatyczne płatności krok po kroku

By móc korzystać z automatycznych płatności za przejazd na odcinku między Poznaniem a Koninem, wystarczy wykonać kilka prostych kroków. Osoby nieposiadające jeszcze konta w Autopay, powinny zarejestrować się uzupełniając swoje dane. Można tego dokonać pobierając aplikację Autopay lub na stronie. Następnie należy uzupełnić informacje o pojeździe i dodać dane swojej karty płatniczej. W kolejnym kroku należy aktywować usługę. W przypadku użytkowników posiadających już aplikację Autopay, wystarczy aktywować usługę videotollingu na A2 w aplikacji lub z poziomu platformy www

System obsługiwany jest na dwóch lewych, skrajnych pasach z oznakowaniem poziomym w postaci strzałek i kamery, ikoną kamery na pomarańczowym tle nad bramką, a także symbolem przekreślonego kasjera. Tablice rejestracyjne rozpoznawane są automatycznie na bramkach przejazdowych, a odpowiednia kwota jest pobierana z konta. Informacje o przejazdach i wysokości pobranych opłat można znaleźć w aplikacji i na stronie

Usługa skierowana jest zarówno do użytkowników prywatnych, jak i firmowych. Na ten moment na koncesyjnym odcinku A2 między Poznaniem a Koninem z videotollingu można skorzystać jedynie poprzez aplikację Autopay (w przypadku innych autostrad możliwe jest również korzystanie z aplikacji bankowych).

Wygodniejsza podróż dzięki Autopay

Oprócz ułatwień związanych z podróżowaniem przez autostradę A2, Autopay umożliwia opłacanie w sposób automatyczny przejazdów przez autostrady A1 (Gdańsk-Toruń) i A4 (Katowice-Kraków). Ponadto, poprzez Autopay można nabyć także winiety na przejazdy w niemal wszystkich krajach Unii Europejskiej, w których obowiązuje ta forma opłat drogowych (Austria, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria i Węgry). Aplikacja umożliwia też wnoszenie opłat za parkowanie w wybranych miastach.

Według raportu Autopay “Podróże samochodowe Polek i Polaków” z 2024 roku, coraz więcej polskich kierowców korzysta z autostrad - zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Niemal połowa ankietowanych stwierdziła, że przemieszczała się tymi drogami kilka razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Stanowi to wzrost o 5 punktów procentowych w stosunku do roku 2023. Rośnie również odsetek Polaków korzystających z autostrad regularnie (kilkanaście lub kilkadziesiąt razy w roku).

 

Autopay to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Autostrada Wielkopolska SA oraz Autostrada Wielkopolska II SA są spółkami koncesyjnymi odpowiedzialnymi za budowę i eksploatację autostrady A2 ze Świecka do Nowego Tomyśla, o długości 106 km oraz z Nowego Tomyśla do Konina, o długości 149 km. Na mocy posiadanych koncesji są wykonawcami największego przedsięwzięcia infrastrukturalnego w strukturze i systemie koncesyjnym w Polsce. 255 km odcinek autostrady A2 między Świeckiem a Koninem jest częścią Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T), jednym z kluczowych połączeń między Europą Zachodnią i Środkową oraz strategicznym dla Polski korytarzem transportowym na linii Warszawa – Berlin. Jest integralną częścią Autostrady Wolności łączącej Rzeczpospolitą Polską z siecią autostrad zachodnioeuropejskich. Koncesyjny odcinek A2 dzięki profesjonalnemu przygotowaniu i wysokim standardom realizacji budowy i utrzymania zapewnia szybkie i bezpieczne połączenie drogowe, wyznacza nowe kierunki w rozwoju autostrad, bezpieczeństwa ruchu drogowego i infrastruktury przyjaznej środowisku.

Źródło: AutoPay

Autopay pierwszym partnerem Polski Bezgotówkowej w programie dla e-commerce

Autopay pierwszym partnerem Polski Bezgotówkowej w programie dla e-commerce

Autopay, lider polskiego rynku płatniczego, został pierwszym partnerem Fundacji Polska Bezgotówkowa w programie skierowanym do branży e-commerce. Od 1 stycznia 2025 r. Fundacja dofinansuje uruchomienie e-płatności oraz sfinansuje obsługę transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard. Z oferty mogą skorzystać nowo uruchamiane sklepy internetowe.

Beneficjentami Programu Polska Bezgotówkowa będą mogli zostać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają lub prowadzą działalność w internecie (oferują sprzedaż usług lub towarów) i nie mają jeszcze (oraz nie mieli w ciągu ostatnich 12 miesięcy) umowy z agentem rozliczeniowym na przyjmowanie płatności bezgotówkowych, w tym płatności instrumentami płatniczymi opartymi na kartach Visa i Mastercard. Z oferowanego wsparcia mogą skorzystać również akceptanci korzystający z terminali płatniczych (również w ramach Programu Polska Bezgotówkowa) oraz podmioty, które wcześniej przyjmowały płatności cyfrowe poprzez dowolną platformę zakupową (marketplace). Warunkiem jest założenie własnego e-sklepu.

Przedsiębiorcy działający w internecie i zakwalifikowani do Programu otrzymają dofinansowanie na pokrycie kosztów płatności bezgotówkowych w swoich sklepach internetowych i finansowanie obsługi transakcji dokonanych kartami Visa i Mastercard przez okres do 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia sumy transakcji w wysokości 50 tys. PLN brutto. Dodatkowo, dzięki promocji od Autopay, sklep nie poniesie żadnych kosztów za obsługę transakcji BLIK i przez tzw. Pay-by-Link, czyli szybkie przelewy elektroniczne (również do kwoty 50 tys. zł).

- Dołączenie jako partner do Programu Polska Bezgotówkowa jest dla nas naturalnym krokiem w realizacji naszej misji. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom płatniczym polskie firmy mogą sprawniej prowadzić biznes i zarabiać więcej. Na co dzień z naszych usług korzysta już ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online. Firmy, które przystąpią do Programu Polska Bezgotówkowa dla e-commerce zyskają nowe możliwości rozwoju. Jesteśmy dumni, że mamy w tym swój udział - mówi Marcin Adamczyk, zarządzający Business Unitem SME w Autopay.

- Program Polska Bezgotówkowa od ponad 7 lat pomaga polskim, małym biznesom w zakresie transformacji cyfrowej w płatnościach. Od stycznia rozszerzamy działanie o e-commerce. Chcemy pomóc przedsiębiorcom, którzy próbują swoich sił w internecie. Cieszymy się, że do grona naszych partnerów dołączył Autopay. Wierzymy, że wspólnie z największymi integratorami płatności możemy wiele osiągnąć, odkrywając przed polskimi firmami potencjał płynący z cyfryzacji i możliwości rozwoju transgranicznego – podsumowuje Joanna Erdman, prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Dzięki udziałowi w Programie, sklepy internetowe nie tylko obniżą koszty płatności, ale też ułatwią klientom zakupy. To jak ważna jest szeroka oferta metod płatności pokazuje badanie Autopay “Finanse w czasach niepewności” - brak dogodnej formy płatności to powód do rezygnacji z usług sklepu dla sześciu na dziesięciu Polaków.

Więcej informacji o tym jak dołączyć do Programu można znaleźć na stronie www.polskabezgotowkowa.pl

Źródło: Autopay.pl

Przelewy24 wspiera cyfryzację polskiego e-commerce - rusza Program Polska Bezgotówkowa

Przelewy24, wiodący serwis na rynku płatności online w Polsce, podejmuje kolejny krok w kierunku cyfryzacji polskiego e-commerce i dołącza do Programu Polska Bezgotówkowa. Ta inicjatywa otwiera nowe możliwości dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swoją działalność w sieci.

Nowe możliwości dla e-commerce

Program oferuje przedsiębiorcom, którzy dotychczas nie korzystali z płatności bezgotówkowych w swoich sklepach internetowych, możliwość wdrożenia płatności online bez kosztów początkowych. Dodatkowo, przez 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu 50 000 zł, firmy mogą korzystać z płatności kartami Visa i Mastercard bez prowizji.

Przelewy24 w Programie

Przelewy24 - jako kluczowy partner Programu Polska Bezgotówkowa - odpowiada za technologiczną realizację płatności online oraz wsparcie w procesie wdrożenia. Przedsiębiorcy zawierają umowę bezpośrednio z Przelewy24, co zapewnia przejrzystość i prostotę całego procesu.

Jacek Kinecki, CEO Przelewy24 podkreśla:
Korzyści dla przedsiębiorców "Dołączenie do Programu Polska Bezgotówkowa to kolejny krok w kierunku cyfryzacji polskiego e-commerce. Dzięki tej inicjatywie przedsiębiorcy mogą uruchomić płatności online bez opłat początkowych oraz skorzystać z dodatkowego wsparcia w przypadku kart płatniczych, co sprawia, że wejście w świat e-commerce jest jeszcze prostsze".

Korzyści dla przedsiębiorców

Przystąpienie do Programu Polska Bezgotówkowa przez Przelewy24 oferuje przedsiębiorcom znaczące korzyści w obszarze e-commerce. Firmy mogą wdrożyć płatności online bez kosztów początkowych, co ułatwia wejście na rynek handlu elektronicznego. Przez pierwsze 12 miesięcy lub do osiągnięcia obrotu 50 000 zł, przedsiębiorcy są zwolnieni z prowizji od transakcji kartami płatniczymi, umożliwiając spokojny rozwój biznesu online. Przelewy24, jako doświadczony partner, zapewnia kompleksowe wsparcie technologiczne i wdrożeniowe, co jest szczególnie cenne dla firm rozpoczynających działalność w e-commerce.

Przyszłość cyfryzacji e-commerce

Jak dodaje Joanna Erdman, prezeska Fundacji Polska Bezgotówkowa:
"Dla konsumentów, kluczowym czynnikiem decydującym o dokonaniu pierwszego zakupu w e-sklepie, z którego wcześniej nie korzystali, jest dostępność wygodnego i bezpiecznego sposobu płatności. Jako Fundacja, chcemy przede wszystkim wesprzeć narzędziowo i kompetencyjnie nowe e-firmy i przedsiębiorców, którzy rozpoczynają swoją działalność w obszarze sprzedaży internetowej. Cieszymy się, że wspólnie z Przelewy24 będziemy zwiększać konkurencyjność polskich, małych biznesów obecnych w internecie".

Program Polska Bezgotówkowa skierowany jest do firm, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie przyjmowały płatności online. Dołączenie Przelewy24 do programu to kolejny krok firmy we wsparciu cyfryzacji polskiego e-commerce. Jako wiodący podmiot na rynku płatności online, Przelewy24 nieustannie pracuje nad ułatwieniem dostępu do nowoczesnych rozwiązań płatniczych. Firma zachęca przedsiębiorców do skorzystania z tej możliwości, aby nie tylko wdrożyć zaawansowane metody płatności, ale także wzmocnić swoją pozycję na dynamicznie rozwijającym się rynku handlu elektronicznego.

Więcej informacji na temat Programu Polska Bezgotówkowa można znaleźć tutaj: https://www.przelewy24.pl/oferta/polska-bezgotowkowa

PayPro S.A., działająca pod marką Przelewy24, to czołowy polski dostawca usług płatniczych dla branży e-commerce, oferujący partnerom kompleksowe rozwiązania płatnicze, dopasowane do najbardziej wymagających biznesów. Jako krajowa instytucja płatnicza, PayPro S.A. obsługuje już niemal 350,000 partnerów. Obecnie PayPro S.A. zatrudnia ponad 250 specjalistów w biurach w Poznaniu i Warszawie. Jako część europejskiego dostawcy usług płatniczych Nexi Group, PayPro odpowiada na potrzeby polskich i zagranicznych klientów e-commerce działających na rynku cross-border.

Źródło: Przelewy24

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.