Finanse firmowe

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją

Ile przedsiębiorców kosztują płatności – skuteczne strategie na obniżenie całkowitych kosztów transakcji

W obliczu rosnącej konkurencji na rynku e-commerce firmy szukają innowacyjnych rozwiązań, które pomogą im zminimalizować koszty. Odnaleźć mogą je także w płatnościach. Zrozumienie całkowitych kosztów płatności, w tym opłat związanych z procesowaniem, ryzykiem, a także utratą przychodów, jest niezbędne do optymalizacji budżetów firmowych. Istnieją strategie i narzędzia, aby robić to skutecznie.

Firma Adyen, platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, przeprowadziła kompleksową analizę 100 największych firm procesujących transakcje w ramach platformy. Raport „Strategie na obniżenie całkowitych kosztów płatności”, opracowany na podstawie zagregowanych danych, daje jasny obraz: odpowiednie strategie pomagają przedsiębiorcom obniżyć koszty i uzyskać dodatkowe przychody.

W dobie rosnącej konkurencji i zmieniających się preferencji konsumentów, kluczowe staje się wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą firmom zredukować koszty płatności. Zastosowanie odpowiednich strategii może przynieść wymierne korzyści zarówno finansowe, jak i operacyjne – mówi Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

1.       Wybierz lokalny acquiring

Podobnie jak połączenia i opłaty roamingowe w telefonii komórkowej transakcje są tańsze, gdy są przetwarzane lokalnie. Na przykład, gdy amerykańska firma przetwarza płatności na terenie UE, transakcje te są traktowane jako transgraniczne i wiążą się z wyższymi opłatami. Zakładając lokalny podmiot w UE, przedsiębiorstwa mogą korzystać z lokalnych usług rozliczeniowych, co pozwala na przetwarzanie tych transakcji na miejscu i zmniejszenie kosztów transakcji średnio o 59 proc. Globalne przedsiębiorstwa żonglują podmiotami na wielu terytoriach, co w efekcie może skutkować nawarstwianiem się złożoności operacyjnej. Kluczowa dla rozwiązania tego problemu jest współpraca z partnerem, który posiada lokalne licencje na wszystkich głównych rynkach. Firma odniesie korzyści z lokalnego acquiringu, współpracując w ramach jednej umowy i integracji.

2.       Oszczędzaj, dywersyfikując metody płatności

Preferencje dotyczące płatności różnią się w zależności od regionu. Podczas, gdy karty kredytowe są pierwszym wyborem w USA, konsumenci z Polski kochają BLIKa, a z kolei wielu Brazylijczyków woli korzystać z przelewu bankowego PIX. Nawet na rynkach, gdzie tradycyjnie dominują karty kredytowe, na popularności zyskuje np. „Kup teraz, zapłać później” (BNPL). Lokalne metody płatności mogą być nawet o 49 proc. tańsze niż karty. Dodatkową korzyścią z rozszerzania opcji dostępnych w checkoucie jest zwiększenie konwersji, ponieważ 55 proc. konsumentów deklaruje rezygnację z zakupu w momencie, gdy nie mogą zapłacić tak, jak chcą.

 

 

3.       Wysyłaj więcej danych do systemów kart, aby skorzystać z niższych opłat

Procesując płatność wraz z żądaniem płatności lub autoryzacji przedsiębiorstwa mają możliwość przesyłania opcjonalnych informacji o transakcji. Dodatkowe informacje pomagają wydawcom kart w ocenie ryzyka, zwiększają weryfikację transakcji i zmniejszają zagrożenie oszustwami. Przetwarzanie płatności kartą może obywać się na trzech poziomach. Przesyłając minimalną ilość danych wymaganych przy poziomie pierwszym, firmy tracą możliwość znacznego obniżenia opłat. Opłaty te mogą być niższe nawet o 16,5 proc. w przypadku transakcji z zakresem danych dla poziomu drugiego i trzeciego.

4.       Zwiększaj wskaźniki autoryzacji z użyciem tokenów sieciowych

Tokenizacja jest skutecznym narzędziem poprawiającym konwersję, redukującym opłaty oraz zwiększającym bezpieczeństwo. Po uwierzytelnieniu danych klienta podczas pierwszej transakcji, numer karty płatniczej jest zastępowany zaszyfrowanym tokenem, który jest wykorzystywany w kolejnych transakcjach. Badania wykazały, że zastosowanie tokenizacji zwiększa współczynnik autoryzacji nawet o 6 proc. w porównaniu do tradycyjnych numerów kont (PAN). W rezultacie, dzięki tej technologii, 100 największych firm działających na platformie Adyen wygenerowało ponad 7,5 mld dolarów dodatkowych przychodów w ciągu roku.

5.       Odblokuj pełen potencjał swoich płatności

Co jeszcze firmy mogą zrobić, aby w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w płatnościach? Poprawić doświadczenia użytkownika, wydajność płatności, a także efektywność operacyjną, a to możliwe będzie dzięki zastosowaniu ujednoliconego rozwiązania płatniczego. Strategia Unified Commerce umożliwia redukcję nakładu pracy operacyjnej potrzebnej do wejścia na nowe rynki aż o 75 proc. W miarę skalowania działalności firmy i wzrostu wolumenu transakcji zarządzanie kosztami płatności znacząco może pomóc w ochronie zysków.

O badaniu

Raport Adyen „Strategie na obniżenie całkowitych kosztów płatności” analizuje możliwości w obrębie redukcji kosztów poprzez porównanie 100 największych firm na świecie w obszarach Unified Commerce i Digital, na podstawie przetworzonego wolumenu.

Badanie przeprowadzone zostało w dn. od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r., z wyłączeniem dwóch obszarów: Intelligent Payment Routing, który opiera się na danych z pilotażowego badania transakcji kartami debetowymi w USA (od 15 lipca do 15 sierpnia 2024 r.), oraz Store and Forward, które korzysta z zagregowanych danych z 10 największych firm w 2023 r., wraz z szacunkami dla 100 największych firm na podstawie odrzuconych transakcji bezpośrednich. Zagregowane dane zapewniają porównawcze spostrzeżenia, jednocześnie zachowując anonimowość przedsiębiorstw oraz prywatność danych.

 Źródło: dfusion.pl

SWIFF – System Wymiany Informacji Firm Faktoringowych. Nowa inicjatywa rynku bankowego i faktoringowego

SWIFF – System Wymiany Informacji Firm Faktoringowych. Nowa inicjatywa rynku bankowego i faktoringowego

Sektor bankowy i faktoringowy rozpoczęły współpracę zmierzającą do utworzenia i rozwijania nowego systemu, pozwalającego na wymianę informacji pomiędzy podmiotami prowadzącymi działalność faktoringową. Narzędzie to umożliwi znaczące ograniczenie zagrożeń wynikających z aktywności cyberprzestępców, stanowiących jedno z najpoważniejszych wyzwań dla rynku finansowego i całej gospodarki.

 

Założycielami i zarazem uczestnikami nowego systemu SWIFF jest 17 polskich firm faktoringowych, a inicjatywa utworzenia tego cennego w obecnej rzeczywistości narzędzia, pozwalającego na wymianę informacji o zagrożeniach, wyszła od Związku Banków Polskich i Polskiego Związku Faktorów.

 

Jest to zarazem kontynuacja linii, przyjętej przez ZBP już od pierwszych lat funkcjonowania tej instytucji, kiedy to wymianę informacji uznano za jeden z kluczowych komponentów walki z nadużyciami i aktywnością przestępczą.

 

System SWIFF ma szansę stać się narzędziem powszechnie wykorzystywanym przez wszystkie podmioty sektora faktoringu. Pozwala on uzyskać pełny obraz zagrożeń, jakie pojawiają się na rynku. Przyczyni się znacząco do skuteczności i trafności decyzji podejmowanych przez uczestników systemu. Ograniczy ryzyko zarówno kredytowe, jak i operacyjne.

 

– Nasze intensywne działania, prowadzone przez lata wspólnie z Polskim Związkiem Faktorów doprowadziły do tego, że udało nam się rozszerzyć o firmy faktoringowe podstawy prawne funkcjonujące w prawie bankowym, a stanowiące podstawę do wymiany informacji antyfraudowych – nadmienił dr Tadeusz Białek, Prezes ZBP.

 

Wyraził przy tym nadzieję, że umożliwienie wymiany danych online między faktorami, pozwoli wzajemnie ostrzegać się o podejrzanych faktorantach, kontrahentach, a także zwiększy świadomość w zakresie strategii stosowanych przez przestępców wobec firm faktoringowych. To zaś powinno przełożyć się na zdecydowane ograniczenie zagrożenia ze strony cyberoszustów.

 

Konrad Klimek, Przewodniczący Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów, podkreślał przełomowe znaczenie systemu SWIFF dla całej branży.

 

– Rozwiązanie to pokazuje jak cenna jest współpraca, determinacja i chęć implementacji dobrych koncepcji. Osiągnęliśmy sukces, który w pełni namacalny będzie za rok, półtora, kiedy system będzie wykorzystywany w naszych spółkach – podsumował Konrad Klimek.

 

Zdjęcie zamieszczone dzięki uprzejmości Związku Banków Polskich

Źródło: Faktoring.pl

9% MŚP wynajmuje pojazdy. Najczęściej są to firmy produkcyjne, transportowe i logistyczne

Nie zawsze kredyt lub leasing są jedynymi możliwościami sfinansowania floty firmowej. Wzorem państw zachodnich wśród polskich firm coraz większe znaczenie ma wynajem. Z badania zleconego przez EFL wynika, że 9% MŚP skorzystało z tego rozwiązania. Najczęściej wynajmują pojazdy firmy produkcyjne (25%), transportowe (16%) oraz logistyczne (14%). Brak wpływu
na zdolność kredytową, opieka serwisowa i pełne ubezpieczenie w czasie trwania umowy
to korzyści, jakie najczęściej dostrzegają w wynajmie przedsiębiorcy.

- Wśród Polaków, w tym przedsiębiorców, wciąż dominuje większa chęć posiadania niż wynajmowania. Ale z licznych badań i naszych doświadczeń jasno wynika, że przedstawiciele najmłodszych pokoleń, przede wszystkim zetki, coraz częściej mają inne podejście do własności i świadomość korzyści
z najmu. Patrzą na to rozwiązanie jako opcję większych korzyści niż zakup na własność. Są tzw. post-millenialsi, którzy urodzili się w zglobalizowanym świecie. Nie muszą mieć własnego samochodu, wolą skorzystać z Ubera czy car-sharingu. To przekłada się także na ich podejście do zarządzania biznesem, w tym do kwestii własności firmowych środków trwałych. Ponadto, nie bez znaczenia jest również otoczenie społeczno-gospodarcze, które często wymusza pewne zmiany zachowań. Widać było
to dobrze w czasie pandemii i po wybuchu wojny w Ukrainie, kiedy w związku z zaburzeniami w łańcuchu dostaw, ceny pojazdów i maszyn rosły w zawrotnym tempie, a w wielu przypadkach wybranych modeli nie było lub czas oczekiwania na nie wynosił kilka-kilkanaście miesięcy. Wówczas wielu przedsiębiorców poszukiwało nowych form finansowania inwestycji i wynajem wówczas był atrakcyjną opcją
– mówi Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.

Firmy produkcyjne wynajmują najczęściej

Z badania zleconego przez EFL wynika, że w ciągu ostatnich 3 lat 9% mikro, małych i średnich firm wynajmowało pojazd firmowy. Najrzadziej z tego rozwiązania korzystali najmniejsi przedsiębiorcy zatrudniający do 9 pracowników (4%), a najczęściej małe firmy (16%). Wśród średnich odsetek jest na poziomie całego sektora (9%).

Biorąc pod uwagę branże, najem ma najwięcej zwolenników w produkcji. Co czwarta firma z tego sektora wynajmuje pojazd (25%). W przypadku transportu odsetek wynajmujących wynosi 16%, a w logistyce – 14%. Budownictwo, handel i usługi to branże, które jeszcze niespecjalnie przekonały się
do wynajmu – tutaj odsetek korzystających z tego rozwiązania wynosi 5% i mniej.

Podobnie jak teraźniejszość zapowiada się przyszłość. Z wynajmu w najbliższych 3 latach planuje korzystać co dziesiąta firma MŚP (10%). I również to firmy produkcyjne (23%), transportowe (16%)
i logistyczne (10%) najczęściej składają taką deklarację.

Długa lista korzyści dla każdego

Dzięki wynajmowi firmy mają więcej kapitału i czasu na prowadzenie podstawowej działalności, a mniej niespodzianek, które mogą je zaskoczyć w przyszłości. Tak można podsumować korzyści, jakie wiążą się z rozwiązaniem w postaci najmu. Z badania EFL wynika, że 32% firm wskazało na brak obciążenia bilansu firmy i zdolności kredytowej, 31% firm na opiekę serwisową przez cały czas trwania umowy, również 31% firm na dostęp do pojazdu bez potrzeby angażowania środków na jego zakup oraz na fakt, że wypożyczane pojazdy są ubezpieczone i klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.

Biorąc pod lupę poszczególne branże – „co kraj to obyczaj”. Firmy transportowe najczęściej wskazują na brak obciążenia bilansu firmy i zdolności kredytowej (47%), logistyczne na dostęp do pojazdu bez potrzeby angażowania środków na jego zakup (48%), a produkcyjne na fakt, że wypożyczane pojazdy są ubezpieczone i klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów (29%).

Metodyka:

Badanie przeprowadzone zostało na zlecenie EFL na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=311 reprezentantów mikro, małych i średnich firm. Respondentami były osoby zarządzające firmą lub członkowie kadry zarządzającej (top management). Termin realizacji: 20 - 30 sierpnia 2024. Metoda: CAWI.

Źródło: EFL

Wnioskowanie o limit skarbowy online już dostępne w Pekao

Bank Pekao S.A. udostępnił firmom MŚP możliwość wnioskowania o limit przedrozliczeniowy poprzez platformę online. Limit daje możliwość szybkiego zawarcia transakcji zabezpieczających ryzyka walutowe bieżącej działalności gospodarczej firmy do 6 miesięcy. Decyzje o przyznaniu limitu dla klientów spełniających kryteria procesu są podejmowane w ekspresowym czasie.

Propozycja wnioskowania online o limit kierowana jest do nowych i obecnych klientów banku, którzy prowadzą firmę dłużej niż 24 miesiące, rozliczają się na pełnej księgowości i działają w formie spółki prawa handlowego. Jeżeli klient spełnia te warunki i w jego działalności biznesowej występuje wymiana walutowa, to może ubiegać się zdalnie o roczny limit (z możliwością przedłużenia). Klient z przyznanym limitem może do jego wysokości szybko zawierać transakcje zabezpieczające ryzyko kursowe z okresem do 6 miesięcy bez konieczności blokady środków pieniężnych.

Rozszerzenie oferty odpowiada na potrzeby klientów MŚP, którzy potrzebują szybkiej decyzji i udostępnienia przez Bank Pekao możliwości zawierania transakcji zabezpieczających ryzyko kursowe. Proces wnioskowania odbywa się w większości online, przez co nie angażuje wiele czasu po stronie klienta, a w dopełnieniu niezbędnych formalności pomaga na każdym etapie regionalny menedżer ds. rynków finansowych. Rynek walutowy zmienia się dynamicznie, więc możliwość szybkiego podjęcia decyzji o zabezpieczeniu ryzyka walutowego może mieć realne przełożenie na wyniki finansowe firmy realizującej wymianę walutową – mówi Arkadiusz Drzał, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju Bankowości Przedsiębiorstw w Banku Pekao S.A.

Proces jest dostępny całą dobę i składa się z kilku prostych kroków, w ramach których klient uzupełnia podstawowe informacje o firmie, dane finansowe oraz elektronicznie podpisuje wniosek. Po kilku minutach od rozpoczęcia procesu otrzymuje wstępną symulację z maksymalną kwotą limitu. Po szybkiej weryfikacji dodatkowych informacji, bank wydaje decyzję kredytową. Jesteśmy jedynym bankiem w Polsce, który umożliwia wnioskowanie o limit skarbowy online.

- Udostępnienie klientom MŚP możliwości wnioskowania o limit przedrozliczeniowy online to kolejny krok w kierunku automatyzacji procesów kredytowych w Banku Pekao. Naszym celem jest zapewnienie klientom biznesowym jak największej wygody i szybkości obsługi, a cyfryzacja procesów kredytowych odgrywa w tym kluczową rolę. Dzięki tej innowacji przedsiębiorcy mogą sprawniej zarządzać swoimi potrzebami finansowymi, co wzmacnia naszą pozycję jako lidera rynku w obszarze nowoczesnych rozwiązań kredytowychpodkreśla Dominika Byrska, dyrektor Departamentu Produktów i Procesów Kredytowych w Banku Pekao S.A.

Zastosowanie zaawansowanej analityki danych pozwoliło znacząco skrócić czas potrzebny na wydanie decyzji kredytowej. Nowoczesne narzędzia i algorytmy pozwalają szybciej analizować historię kredytową klientów oraz ocenić ryzyko, co przekłada się na sprawniejszą i bardziej efektywną obsługę wniosków.

Materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.

Źródło: Pekao

Polskie MŚP ze sprzedażowymi sukcesami i coraz większym apetytem  na eksport

Polskie MŚP ze sprzedażowymi sukcesami i coraz większym apetytem na eksport

W 2023 r. na zagraniczną ekspansję zdecydowało się ponad 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się Dom i kuchnia, Uroda oraz Odzież, a najpopularniejszymi kierunkami eksportu były m.in. Niemcy, Francja i Włochy. Łączna wartość sprzedaży zagranicznej rodzimych MŚP na Amazon przekroczyła 4,7 mld złotych.

·         W 2023 r. produkty eksportowało aż 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon.

·         Wartość sprzedaży eksportowej polskich MŚP na Amazon wyniosła ponad 4,7 mld zł.

·         W ubiegłym roku do rąk klientów Amazon trafiło ponad 30 mln produktów od polskich MŚP.

·         98 proc. badanych MŚP potwierdza, że dostęp do jednolitego rynku europejskiego przyniósł im korzyści.

·         MŚP odpowiadają za 34 proc. całkowitego polskiego handlu zagranicznego, a 77 proc. eksportu polskich MŚP trafia na jednolity rynek UE.

 

Warszawa, 19 września 2024 – W ciągu 20 lat od wejścia Polski do Unii Europejskiej krajowy eksport towarów i usług wzrósł prawie sześciokrotnie, z 60 mld euro do 350 mld euro[1]. Z badań Amazon[2] – zrealizowanych przez Implement Consulting Group we współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą (KIG), firmą GONITO oraz Ipsos – wynika, że mali i średni przedsiębiorcy odpowiadają za ponad 1/3 polskiego handlu zagranicznego (34 proc.). Aż 98 proc. z nich potwierdza ponadto, że możliwości międzynarodowej sprzedaży, jakie otwiera jednolity rynek europejski, przynoszą im korzyści – 77 proc. eksportu MŚP odbywa się w jego ramach. Przedsiębiorcy coraz śmielej podążają zatem w stronę zagranicznej ekspansji, optymalizując procesy i skupiając się na rozwoju oferty dzięki wsparciu partnerów z międzynarodowym doświadczeniem w handlu.

Zaawansowane narzędzia sprzedażowe oraz dostęp do globalnego know-how marketplace pozwala przedsiębiorcom szybko reagować i odpowiednio dostosowywać swoje strategie rozwoju do zmieniających się potrzeb klientów. Chcemy zapewniać sprzedawcom narzędzia oraz usługi, które pomogą im zbudować silny biznes, nie tylko w kraju, ale również poza jego granicami. Przedsiębiorcy mogą liczyć na nasze wsparcie w praktycznie każdej sferze działalności handlowej – wyjaśnia Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl.

„Bezgraniczny” rozwój polskich przedsiębiorców

W 2023 r. na handel międzynarodowy postawiło aż 90 proc. rodzimych przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na Amazon, co daje wzrost na poziomie 15 punktów procentowych więcej niż w 2022 roku. Ok. 70 proc. z nich eksportowało produkty do krajów Unii Europejskiej, generując sprzedaż o wartości ponad 4,3 mld zł. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się Dom i kuchnia, Uroda, Odzież oraz Biznes, przemysł i nauka. Najpopularniejszymi kierunkami, podobnie jak rok wcześniej, pozostały Niemcy, Francja, Włochy, Austria oraz Hiszpania. Ponad 55 proc. polskich sprzedawców eksportowało także poza granice EU – najchętniej do Stanów Zjednoczonych. Łączna wartość zagranicznej sprzedaży polskich MŚP na Amazon przekroczyła w 2023 r. poziom 4,7 mld zł.

Najwyższy przychód z międzynarodowej sprzedaży na Amazon osiągnęli w 2023 r. mali i średni przedsiębiorcy z woj. mazowieckiego (ponad 800 mln zł), woj. małopolskiego (ponad 610 mln zł) i woj. wielkopolskiego (ponad 575 mln zł). Dla wielu z nich cross-border e-commerce okazał się punktem zwrotnym, prowadzącym ich biznes do sukcesu.

Wejście na Amazon było znaczącym krokiem dla rozwoju Retoo. Nasze produkty są już dostępne w 8 europejskich sklepach: w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Belgii, Holandii, Szwecji, Włoszech i oczywiście w Polsce, a wszystkie te lokalizacje odpowiadają za ponad 30 proc. sprzedaży Retoo. W 2023 roku zrealizowaliśmy wspólnie ponad 519 tys. zamówień. W najbliższych tygodniach planujemy też poszerzenie działalności o Wielką Brytanię – komentuje Mateusz Kacprzak z Retoo, firmy oferującej elektronikę, małe ADG i akcesoria do domu.

By wspierać sprzedawców w rozwijaniu sprzedaży zagranicznej, Amazon implementuje w poszczególnych krajach europejskie programy rozwojowe, dostosowując je do potrzeb lokalnych przedsiębiorców. Inicjatywy takie jak cross-border.pl, projekt stworzony i uruchomiony w 2023 r. przez Krajową Izbę Gospodarczą w partnerstwie z Amazon, odgrywają kluczową rolę w ułatwianiu i promowaniu ekspansji zagranicznej wśród polskich MŚP. Dostarczają know-how, narzędzia i szkolenia, które pomagają przedsiębiorcom rozpocząć i rozwijać międzynarodową e-sprzedaż.

Rezultaty, jakie uzyskaliśmy w pierwszym roku działalności cross-border.pl, są bardzo obiecujące. Przeszkoliliśmy setki przedsiębiorców i stworzyliśmy kompleksową bazę wiedzy – podsumowała Anna Zacharjasz, zastępca Dyrektora w Biurze Komunikacji i Rozwoju Biznesu Krajowej Izby Gospodarczej podczas Global Check-in, konferencji o ekspansji zagranicznej. Coraz większe zainteresowanie międzynarodowym e-handlem wśród MŚP jest dobrą prognozą dla dalszego rozwoju cross-border e-commerce, który staje się motorem gospodarczego wzrostu kraju.

Logistyka jako katalizator wzrostu

Praktyczne rozwiązania technologiczne i skuteczna logistyka są niezbędne do szybkiego skalowania biznesu. Po 10 latach obecności Amazon w Polsce, w kraju działa dziś 11 nowoczesnych centrów logistycznych światowego lidera e-commerce. To m.in. dzięki nim tysiące małych i średnich przedsiębiorców otrzymało możliwość dotarcia do setek milionów klientów na całym świecie.

Z produktami marki OCHNIK pojawiliśmy się na Amazon pod koniec 2021 roku i już w pierwszych 12 miesiącach wyniki znacząco przekroczyły założenia i oczekiwania, a oferowaliśmy wówczas jedynie produkty z kategorii bagaż i torebki. Aktualnie skupiamy się głównie na rozwoju w Polsce i w Niemczech, ale jesteśmy obecni również we Francji i z dużą nadzieją przyglądamy się kolejnym krajom – Belgii i Holandii – mówi Artur Langier, Key Account Manager w firmie OCHNIK. Pracujemy nad poszerzeniem asortymentu i dalszą ekspansją w kierunku Włoch i Hiszpanii. Korzystamy z usług FBA, ale prowadzimy także część sprzedaży w modelu FBM, czyli Fulfilment by Merchant. Dzięki dostępnym rozwiązaniom logistycznym realizacja zamówień i zwrotów na terenie całej Europy stała się znacznie bardziej efektywna, zwłaszcza biorąc pod uwagę takie kryteria jak szybkość, terminowość i jakość obsługi klienta – dodaje.

Na Amazon sprzedawcy mogą realizować obsługę zamówień samodzielnie lub korzystać z międzynarodowej sieci dystrybucji. Program Fulfilment by Amazon (FBA) umożliwia im odbiór, outsourcing przechowywania, pakowanie i dostarczanie produktów, jak również obsługę klientów oraz zwrotów, pozwalając przedsiębiorcom skupić się na swojej głównej działalności i rozwoju oferty.

Dzięki FBA sprzedawcy mogą skoncentrować się na przygotowaniu atrakcyjnej oferty i wystawieniu jej w serwisie, ponieważ kwestie operacyjne i obsługa klienta pozostają po stronie Amazon. Usługa umożliwia im też obniżenie kosztów logistyki średnio o 70 proc. w porównaniu z samodzielną organizacją procesów. W 2023 r. skorzystało z niej 47 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorców komentuje Janina Rampp, Head of Marketplace Amazon.pl.

Aby sprostać potrzebom MŚP i ułatwić im start działalności na marketplace, od sierpnia 2024 r. Amazon zaoferował sprzedawcom do 50 proc. zniżki na usługę FBA. Dla przedsiębiorców rozpoczynających współpracę wprowadził także zwolnienie z prowizji i opłaty abonamentowej przez pierwsze 6 miesięcy od uruchomienia sprzedaży. Skuteczną zachętą do skorzystania z możliwości rozwoju na marketplace są również oferty specjalne i liczne okazje sprzedażowe. To także dzięki nim MŚP rokrocznie notują wzrosty wyników na Amazon – w 2023 r. mali i średni przedsiębiorcy z Polski sprzedali za pośrednictwem serwisu ponad 30 mln produktów – aż o 5 mln więcej niż w roku 2022.



[1] Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, 2024: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-2021-2027/aktualnosci/minister-pelczynska-nalecz-o-20-latach-polski-w-ue-zadne-inne-panstwo-regionu-nie-wykorzystalo-tak-jak-my-obecnosci-w-unii-europejskiej-to-sukces-polek-i-polakow/

[2] Raport „Jednolity rynek — sposób na wzrost gospodarczy”, marzec 2024 r., zrealizowany przez Implement Consulting Group we współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą (KIG), firmą GONITO oraz Ipsos, na zlecenie Amazon

Źródło: Amazon

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.