Finanse firmowe

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Firmy coraz bardziej zainteresowane inwestycjami proekologicznymi. Kredyt ekologiczny z dotacjami BGK w PKO Banku Polskim

Firmy coraz bardziej zainteresowane inwestycjami proekologicznymi. Kredyt ekologiczny z dotacjami BGK w PKO Banku Polskim

  • W PKO Banku Polskim firmy mogą uzyskać promesę kredytu ekologicznego, która jest niezbędna, aby złożyć wniosek o dofinansowanie w BGK. 

  • Kredyt ekologiczny można przeznaczyć na inwestycje, które obniżą zużycie energii w firmie. Dofinansowanie wynosi 25-80 proc. wydatków na inwestycję.

  • PKO Bank Polski wspiera firmy w transformacji energetycznej, oferując atrakcyjne formy finansowania inwestycji związanych ze zrównoważonym rozwojem.

Właśnie zaczął się trzeci nabór wniosków w sprawie udzielenia bezzwrotnej dotacji z BGK. Wnioski o wydanie promesy, która jest obligatoryjnym załącznikiem do wniosku o dofinansowanie, można składać w PKO Banku Polskim. Kredyt można przeznaczyć na inwestycje, które obniżą zużycie energii w firmie, a docelowo przyczynią się do obniżenia kosztów i ograniczenia śladu węglowego. Dofinansowanie wynosi 25-80 proc. wydatków na inwestycję.

Jak wynika z danych BGK w pierwszym naborze firmy złożyły 286 wniosków o dofinansowanie, a w drugim już 728. Najczęściej wskazywane przez klientów cele inwestycyjne to termomodernizacja budynków służących działalności gospodarczej, wymiana dotychczasowych maszyn na nowe, bardziej energooszczędne odpowiedniki czy zakup instalacji OZE wraz z magazynem energii.
 

- Obserwujemy coraz większe zainteresowanie finansowaniem inwestycji proekologicznych wśród małych i średnich firm. Potwierdza to fakt, że liczba wydanych przez PKO Bank Polski promes na potrzeby złożenia wniosków o dofinansowanie wzrosła prawie trzykrotnie w drugim naborze w porównaniu z pierwszym. Jako partner numer 1 dla polskiego biznesu chcemy wspierać firmy w transformacji energetycznej odpowiednimi rozwiązaniami finansowymi i narzędziami 

- mówi Monika Palimąka, dyrektor Departamentu Programów Publicznych ESG w PKO Banku Polskim.

Kredyt ekologiczny – dla kogo?

Mikro-, małe i średnie firmy, a także małe spółki o średniej kapitalizacji (small mid-caps) i spółki o średniej kapitalizacji (mid-caps) mogą już składać wnioski w PKO Banku Polskim o kredyt ekologiczny z dotacjami z BGK. Kredyt można przeznaczyć na inwestycje, które obniżą zużycie energii w firmie np. termomodernizację, modernizację infrastruktury technicznej czy inwestycje w OZE. Dofinansowanie pokryje od 25 do 80 proc. wydatków na inwestycję.

Kredyt ekologiczny – na co?

Kredyt ekologiczny z dotacją można przeznaczyć na: zakup maszyn i urządzeń, prace i materiały budowlane, wartości niematerialne i prawne (np. patenty, licencje, know-how), studia, ekspertyzy, koncepcje i projekty techniczne. Po zrealizowaniu inwestycji firma powinna obniżyć zużycie energii (np. elektrycznej, gazowej) o min. 30 proc. w porównaniu do stanu przed inwestycją. Przed złożeniem wniosku o kredyt firma powinna przeprowadzić audyt energetyczny planowanego projektu. Co ważne, jego koszty można zaliczyć do kosztów kwalifikowanych projektu. Wielkość wsparcia dla inwestycji zależy od jej charakteru, miejsca realizacji i wielkości projektu i może wynieść od 25 do 80 proc. Dotacja stanowi refundację części kapitałowej kredytu ekologicznego przeznaczonego na pokrycie kosztów kwalifikowanych przedsiębiorcy.
Wnioski o kredyt można składać w oddziałach PKO Banku Polskiego. Po pozytywnym rozpatrzeniu klient otrzymuje promesę, czyli zobowiązanie do udzielenia kredytu, która będzie stanowić załącznik do wniosku o finansowanie do BGK. Następnie do 31 stycznia 2025 r. klient powinien złożyć wniosek o dofinansowanie do BGK. Gdy BGK zdecyduje o przyznaniu dofinansowania, firma otrzymuje wypłatę pieniędzy z kredytu.
Projekt jest finansowany z Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) na lata 2021-2027. Budżet przeznaczony na dofinansowanie firm w aktualnym naborze wynosi 660 mln zł. 

Więcej na: https://www.pkobp.pl/firmy/kredyty/produkty-kredytowe/kredyt-ekologiczny/
 
Źródło: PKO BP
PKO Bank Polski finansuje kolejną inwestycję z branży energetyki wiatrowej Grupy VSB w Polsce

PKO Bank Polski finansuje kolejną inwestycję z branży energetyki wiatrowej Grupy VSB w Polsce

PKO Bank Polski podpisał umowę z Grupą VSB, specjalistą w zakresie odnawialnych źródeł energii w Polsce i Europie, przy wsparciu kancelarii Dentons, na finansowanie inwestycji dla lądowego parku wiatrowego Racibórz o mocy 41,6 MW.

Na inwestycję składa się 13 turbin wiatrowych zlokalizowanych na południu Śląska, w gminie Pietrowice Wielkie w powiecie raciborskim. Prace budowlane rozpoczęły się w czerwcu 2023 r., natomiast w październiku bieżącego roku miał miejsce montaż turbin. Pierwszej dostawy prądu z parku wiatrowego Racibórz można spodziewać się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Grupa spółek z siedzibą w Dreźnie, wraz ze spółką córką we Wrocławiu, projektuje, buduje i zarządza portfelem farm wiatrowych i parków fotowoltaicznych w 21 oddziałach w Europie.
Dla PKO Banku Polskiego i VSB to już sprawdzony model partnerstwa – analogiczną umowę strony podpisały w listopadzie 2021 r. przy okazji budowy parku wiatrowego Baranów-Rychtal o mocy 42,6 MW w Wielkopolsce.
 

- Dziękujemy Grupie VSB za zaufanie i możliwość finansowego wsparcia projektów takich jak farmy wiatrowe, które są istotną częścią transformacji i zwiększają udział energii z OZE w krajowym miksie energetycznym. Chcemy być liderem finansowania zielonej transformacji, dlatego konsekwentnie angażujemy się w różnego typu inwestycje, które wspierają ochronę środowiska i neutralność emisyjną. To ważny filar naszej strategii, na który kładziemy duży nacisk

- mówi Adam Kosmala, Dyrektor Biura Finansowania Strukturalnego w PKO Banku Polskim.

 

- Silne partnerstwo to kluczowy czynnik dla rozwoju odnawialnych źródeł energii. Jesteśmy dumni, że mamy u boku PKO Bank Polski – niezawodnego partnera, który wspiera nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonej przyszłości energetycznej

- powiedział dr Felix Grolman, Dyrektor Generalny Grupy VSB.

 

- Chcielibyśmy podziękować PKO Bankowi Polskiemu za pełną zaufania współpracę i wieloletnie partnerstwo. Nasza wspólna droga rozpoczęła się w 2011 roku od farmy wiatrowej Lipniki, następnie była farma wiatrowa Taczalin, farma Wiatrowa Baranów-Rychtal, a teraz farma wiatrowa Racibórz. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wspólne projekty na rzecz szybkiej ekspansji energetyki odnawialnej w Polsce

- powiedział Hubert Kowalski, Dyrektor Zarządzający VSB Polska.

 

- Cieszymy się, że zostaliśmy obdarzeni zaufaniem i możliwością współpracy z podmiotami posiadającymi duże doświadczenie w obszarze rozwoju i finansowania odnawialnych źródeł energii. Transformacja energetyczna będzie odgrywać kluczową rolę w polskiej gospodarce w najbliższych dekadach, a kooperacja inwestorów, instytucji finansujących i doradców jest niezbędna dla powodzenia tego procesu. To jeden z kluczowych obszarów naszego doradztwa

– podkreśla Tomasz Zwoliński, Partner w kancelarii Dentons.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wzrosła na koniec pierwszego półrocza 2024 r. do 507 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego wyniósł 4,4 mld zł. Liczba klientów przekroczyła 12 milionów. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,1 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.

***

VSB, z siedzibą w Dreźnie (Niemcy), jest jednym z wiodących w Europie wertykalnie zintegrowanych deweloperów w dziedzinie energii odnawialnych. Głównym obszarem działalności firmy jest rozwój projektów lądowych farm wiatrowych i fotowoltaicznych, operacyjne zarządzanie nimi oraz zaangażowanie własnych aktywów jako rosnącego, niezależnego producenta energii. VSB prowadzi działalność w sześciu krajach europejskich, a projekty będące obecnie w przygotowaniu pozwolą uzyskać ponad 16 GW mocy. Od 1996 roku VSB oddała do użytku ponad 750 elektrowni wiatrowych i fotowoltaicznych o łącznej mocy zainstalowanej na poziomie około 1,7 GW. VSB świadczy również usługi dla istniejących instalacji o mocy około 2 GW. Wraz ze spółkami zależnymi Grupa zatrudnia ponad 500 osób. Więcej informacji na stronie: www.vsb.energy. 

VSB ustanowiła polską obecność we Wrocławiu w 2007 roku i jak dotąd uruchomiła instalacje o mocy około 118 MW. Firma ma doświadczenie w obsłudze instalacji o mocy ponad 350 MW w całym kraju. Jedną z nich jest farma wiatrowa Taczalin, która przez 5 lat dostarczyła 100% zielonej energii elektrycznej do fabryki Mercedes-Benz w Jaworze (województwo dolnośląskie). Pierwsza tego typu umowa c-PPA w Polsce została zawarta latem 2018 roku. Obecnie firma VSB w Polsce rozwija portfel projektów OZE o wielkości ponad 3 GW(p). Więcej informacji na stronie: www.vsb.energy/pl/.

***

W ponad 80 krajach Dentons pomaga rozwijać, chronić, prowadzić i finansować działalność klientów, oferując doradztwo o unikalnym globalnym zasięgu i oparte na lokalnych rozwiązaniach prawnych. Policentryczni, nastawieni na realizację celów i zaangażowani w integrację, różnorodność, równość oraz zrównoważony rozwój, skupiają się na tym, co jest najważniejsze dla klientów. www.dentons.com

 
Źródło: PKO BP
Shoper i Alior Bank udostępniają nową integrację dla sklepów internetowych

Shoper i Alior Bank udostępniają nową integrację dla sklepów internetowych

Klienci platformy Shoper już mogą korzystać z nowej integracji – wtyczki Alior Raty. Dzięki niej sprzedawcy internetowi, korzystający z oprogramowania, mogą zaoferować swoim klientom możliwość wygodnego rozłożenia kosztów zakupów na raty bezpośrednio od Alior Banku.

Shoper nawiązał współpracę z Alior Bankiem, aby zaoferować możliwość skorzystania z płatności ratalnych Alior Raty. Nowa funkcjonalność dostępna jest jako oficjalna wtyczka w sklepie z dodatkami do oprogramowania Shoper (App Store Shoper). Dzięki temu klienci mogą zintegrować się bezpośrednio z bankiem i zaproponować kupującym ofertę ratalną.

Płatności ratalne na platformie Shoper to doskonałe rozwiązanie zarówno dla klientów, jak i sprzedawców. Zapewnia większą elastyczność w zarządzaniu wydatkami, co ułatwia decyzje zakupowe, zwłaszcza przy większych transakcjach. Dla sprzedawców to szansa na dotarcie do szerszego grona odbiorców, zwiększenie konwersji oraz wzrost sprzedaży. Dzięki tej współpracy docieramy z ofertą kredytu ratalnego do tysięcy potencjalnych sklepów internetowych, wspierając rozwój e-commerce w Polsce – mówi Krzysztof Wójcik, dyrektor Departamentu Consumer Finance Alior Banku.

Firma Shoper oferuje kompleksowe oprogramowanie dla sklepów internetowych. Obsługuje ono cały proces zakupowy: od złożenia zamówienia, przez jego realizację, aż po finalny etap rozliczeń księgowych i magazynowych, na którym wdrażana jest opcja płatności.

Naszym priorytetem jest wspieranie sprzedawców internetowych w osiąganiu sukcesów, dlatego nieustannie rozwijamy naszą ofertę płatności. Wprowadzenie aplikacji Alior Raty na platformę Shoper to kolejny krok w kierunku zapewnienia naszym klientom pełnej swobody w oferowaniu najwygodniejszych form płatności. Dzięki temu sklepy mogą lepiej dopasować się do potrzeb swoich klientów i zwiększać sprzedaż, a kupujący łatwiej realizować swoje zakupy – mówi Łukasz Piechowiak, Head of Financial Services w Shoper.

Aby aktywować usługę, wystarczy, że przedsiębiorca zawrze umowę z bankiem oraz pobierze odpowiednią wtyczkę ze sklepu z aplikacjami Shoper. Po jej aktywacji, oferta zakupów ratalnych pojawi się w sklepie internetowym sprzedawcy.

Więcej informacji na stronie: https://www.shoper.pl/aplikacje/alior-raty

Shoper
Shoper to lider rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również szereg usług wspierających sprzedaż. Są to m.in. płatności internetowe, reklama cyfrowa, usługi logistyczne oraz finansowanie biznesu. Na platformie Shoper działają m.in. takie marki jak Gym Glamour, WK Dzik, Irving czy Doppelherz. Od lipca 2021 roku Shoper jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, a od grudnia 2021 roku wchodzi w skład indeksu sWIG80. Sprawdź więcej informacji o firmie na stronie.

Alior Raty
Alior Raty to metoda płatności dostępna w sklepach internetowych, która umożliwia kupującym rozłożenie kosztów zakupów na dogodne raty. Klienci cenią tę usługę za błyskawiczne decyzje kredytowe – aż 98 proc. wniosków jest rozpatrywanych w ciągu jednej minuty – oraz za prostotę i przejrzystość procesu. Co istotne, sprzedawca otrzymuje na konto pełną kwotę zamówienia od razu, dzięki czemu może szybko przystąpić do jego realizacji. Klienci mogą rozłożyć płatność na minimum 3, a maksymalnie 60 rat, przy wartości zamówienia od 300 zł do 32 640 zł.

 
Nowa platforma mLeasingu wesprze firmy na każdym etapie zielonej transformacji

Nowa platforma mLeasingu wesprze firmy na każdym etapie zielonej transformacji

mLeasing uruchomił nową platformę internetową „zielona transformacja”, która wesprze małe i średnie firmy w obniżeniu kosztów związanych z energią oraz redukcją emisji CO2. Przedsiębiorcy zyskają pomoc na każdym etapie realizacji zielonych celów – od pozyskania niezbędnej wiedzy na temat ochrony środowiska, po kompleksowy zestaw produktów i usług dla zrównoważonego rozwoju biznesu.

MŚP stanowią w Polsce około 99% wszystkich firm i wytwarzają 72% wartości krajowego PKB. Oznacza to, że osiągnięcie przez Polskę unijnych celów klimatycznych nie zostanie zrealizowane bez udziału MŚP. Zgodnie z wymogami dyrektywy CSRD (ang. Corporate Sustainability Reporting Directive) obowiązek informowania o swoich działaniach z zakresu kwestii środowiskowych i społecznych nie będzie bezpośrednio obowiązywał MŚP, które nie są notowane na rynkach regulowanych. Niemniej jednak MŚP jako uczestnicy rynku krajowego czy unijnego występujący w roli producentów, dostawców, dystrybutorów, odbiorców czy kredytobiorców zostaną pośrednio objęci regulacjami i zobowiązani do udostępniania szczegółowych informacji m.in. o swoim śladzie węglowym, czy pochodzeniu swoich produktów i usług.
Cezary Raczyński, prezes mLeasingu

Cezary Raczyński, prezes mLeasingu

- Rosnąca presja ekonomiczna i społeczna, podyktowana regulacjami, ale i oczekiwaniami klientów, kontrahentów i inwestorów sprawia, że sektor MŚP musi przejść prawdziwą transformację. Jednak w przeciwieństwie do dużych graczy, małe firmy napotykają na drodze znacznie więcej ograniczeń, jak np. brak wystarczających środków na niezbędne inwestycje czy stworzenie odrębnych zespołów oraz brak wiedzy na temat tego jak wdrażać zrównoważony rozwój w swojej firmie. Chcemy pomóc im stawić czoła tym wyzwaniom – powiedział Cezary Raczyński, prezes mLeasingu.
Nowa platforma mLeasingu to zebrane w jednym miejscu informacje niezbędne do wkroczenia na ścieżkę zielonej transformacji, podzielone na sekcje:
  • wiedza – prezentująca informacje na temat głównych obszarów energetycznych, które mogą występować w firmie oraz porady, co  zmienić, aby osiągnąć cel energetyczny lub dekarbonizacyjny;
  • aktualności z rynku w obszarze mediów (energia, gaz, ogrzewanie, chłodnictwo, OZE) oraz regulacje dotyczące redukcji emisji CO2;
  • usługi – z szybkim dostępem do usług pomagających realizować określony cel i budować świadomy potencjał wśród  klientów m.in.: kalkulator emisji CO2, usługa audytu energetycznego, usługa pozyskania funduszy UE, ubezpieczenia, usługa budowy planu dekarbonizacji, usługa pozyskania białych certyfikatów;
  • produkty – informacja o zrównoważonych produktach wspieranych przez mLeasing;
  • finansowanie -  gdzie klient znajdzie możliwe opcje sfinansowania planowanej inwestycji.
Platforma zielona transformacja odpowiada na dwie kluczowe potrzeby MŚP – redukcję kosztów oraz emisji CO2. Za pośrednictwem strony przedsiębiorcy zrealizują audyt energetyczny oraz oszacują emisje dwutlenku węgla, będące podstawą do obniżenia kosztów eksploatacyjnych, opracowania planu  dekarbonizacji oraz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Spółka mLeasing jest częścią grupy mBank i należy do czołówki polskich firm leasingowych. Na rynku obecna od 1991 roku, kiedy to zaczęła powstawać branża leasingowa w Polsce. mLeasing wyróżnia dostarczanie kompleksowych rozwiązań dla wszystkich segmentów klientów: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji. Spółka oferuje leasing pojazdów, transportu ciężkiego, maszyn i urządzeń, w tym medycznych - jest liderem tego segmentu rynku. Oferuje leasing małych przedmiotów w pełni onlinowym procesie – leasing na klik poprzez spółę córkę LeaseLink Sp. z o.o.  mLeasing jest również właścicielem mAuto.pl - platformy, która oferuje pewne i sprawdzone samochody dostępne od ręki z atrakcyjnym finansowaniem. W ofercie ma także sprawdzone auta poleasingowe, z gwarancją stanu technicznego potwierdzonego certyfikatem. Nieprzerwanie od 2015 roku w ramach współpracy z Volvo Car Poland mLeasing prowadzi program Volvo Car Financial Services - stworzony, aby dostarczać rozwiązania finansowe dla dealerów i klientów sieci dealerskiej. W niezależnym badaniu satysfakcji dealerów samochodowych prowadzonym przez EY program ten od wielu lat znajduje się na pierwszym miejscu rankingu. Od 2022 roku mLeasing jest również wyłącznym dostawcą finansowania wynajmu długoterminowego dla samochodów marki Hyundai. Klienci indywidualni oraz biznesowi mają dostęp do szerokiej i atrakcyjnej oferty finansowania w ramach Hyundai Fleet Lease i Hyundai Abonament.

Źródło: mBank

Ile przedsiębiorców kosztują płatności – skuteczne strategie na obniżenie całkowitych kosztów transakcji

W obliczu rosnącej konkurencji na rynku e-commerce firmy szukają innowacyjnych rozwiązań, które pomogą im zminimalizować koszty. Odnaleźć mogą je także w płatnościach. Zrozumienie całkowitych kosztów płatności, w tym opłat związanych z procesowaniem, ryzykiem, a także utratą przychodów, jest niezbędne do optymalizacji budżetów firmowych. Istnieją strategie i narzędzia, aby robić to skutecznie.

Firma Adyen, platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, przeprowadziła kompleksową analizę 100 największych firm procesujących transakcje w ramach platformy. Raport „Strategie na obniżenie całkowitych kosztów płatności”, opracowany na podstawie zagregowanych danych, daje jasny obraz: odpowiednie strategie pomagają przedsiębiorcom obniżyć koszty i uzyskać dodatkowe przychody.

W dobie rosnącej konkurencji i zmieniających się preferencji konsumentów, kluczowe staje się wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą firmom zredukować koszty płatności. Zastosowanie odpowiednich strategii może przynieść wymierne korzyści zarówno finansowe, jak i operacyjne – mówi Jakub Czerwiński, VP CEE w Adyen.

1.       Wybierz lokalny acquiring

Podobnie jak połączenia i opłaty roamingowe w telefonii komórkowej transakcje są tańsze, gdy są przetwarzane lokalnie. Na przykład, gdy amerykańska firma przetwarza płatności na terenie UE, transakcje te są traktowane jako transgraniczne i wiążą się z wyższymi opłatami. Zakładając lokalny podmiot w UE, przedsiębiorstwa mogą korzystać z lokalnych usług rozliczeniowych, co pozwala na przetwarzanie tych transakcji na miejscu i zmniejszenie kosztów transakcji średnio o 59 proc. Globalne przedsiębiorstwa żonglują podmiotami na wielu terytoriach, co w efekcie może skutkować nawarstwianiem się złożoności operacyjnej. Kluczowa dla rozwiązania tego problemu jest współpraca z partnerem, który posiada lokalne licencje na wszystkich głównych rynkach. Firma odniesie korzyści z lokalnego acquiringu, współpracując w ramach jednej umowy i integracji.

2.       Oszczędzaj, dywersyfikując metody płatności

Preferencje dotyczące płatności różnią się w zależności od regionu. Podczas, gdy karty kredytowe są pierwszym wyborem w USA, konsumenci z Polski kochają BLIKa, a z kolei wielu Brazylijczyków woli korzystać z przelewu bankowego PIX. Nawet na rynkach, gdzie tradycyjnie dominują karty kredytowe, na popularności zyskuje np. „Kup teraz, zapłać później” (BNPL). Lokalne metody płatności mogą być nawet o 49 proc. tańsze niż karty. Dodatkową korzyścią z rozszerzania opcji dostępnych w checkoucie jest zwiększenie konwersji, ponieważ 55 proc. konsumentów deklaruje rezygnację z zakupu w momencie, gdy nie mogą zapłacić tak, jak chcą.

 

 

3.       Wysyłaj więcej danych do systemów kart, aby skorzystać z niższych opłat

Procesując płatność wraz z żądaniem płatności lub autoryzacji przedsiębiorstwa mają możliwość przesyłania opcjonalnych informacji o transakcji. Dodatkowe informacje pomagają wydawcom kart w ocenie ryzyka, zwiększają weryfikację transakcji i zmniejszają zagrożenie oszustwami. Przetwarzanie płatności kartą może obywać się na trzech poziomach. Przesyłając minimalną ilość danych wymaganych przy poziomie pierwszym, firmy tracą możliwość znacznego obniżenia opłat. Opłaty te mogą być niższe nawet o 16,5 proc. w przypadku transakcji z zakresem danych dla poziomu drugiego i trzeciego.

4.       Zwiększaj wskaźniki autoryzacji z użyciem tokenów sieciowych

Tokenizacja jest skutecznym narzędziem poprawiającym konwersję, redukującym opłaty oraz zwiększającym bezpieczeństwo. Po uwierzytelnieniu danych klienta podczas pierwszej transakcji, numer karty płatniczej jest zastępowany zaszyfrowanym tokenem, który jest wykorzystywany w kolejnych transakcjach. Badania wykazały, że zastosowanie tokenizacji zwiększa współczynnik autoryzacji nawet o 6 proc. w porównaniu do tradycyjnych numerów kont (PAN). W rezultacie, dzięki tej technologii, 100 największych firm działających na platformie Adyen wygenerowało ponad 7,5 mld dolarów dodatkowych przychodów w ciągu roku.

5.       Odblokuj pełen potencjał swoich płatności

Co jeszcze firmy mogą zrobić, aby w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w płatnościach? Poprawić doświadczenia użytkownika, wydajność płatności, a także efektywność operacyjną, a to możliwe będzie dzięki zastosowaniu ujednoliconego rozwiązania płatniczego. Strategia Unified Commerce umożliwia redukcję nakładu pracy operacyjnej potrzebnej do wejścia na nowe rynki aż o 75 proc. W miarę skalowania działalności firmy i wzrostu wolumenu transakcji zarządzanie kosztami płatności znacząco może pomóc w ochronie zysków.

O badaniu

Raport Adyen „Strategie na obniżenie całkowitych kosztów płatności” analizuje możliwości w obrębie redukcji kosztów poprzez porównanie 100 największych firm na świecie w obszarach Unified Commerce i Digital, na podstawie przetworzonego wolumenu.

Badanie przeprowadzone zostało w dn. od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r., z wyłączeniem dwóch obszarów: Intelligent Payment Routing, który opiera się na danych z pilotażowego badania transakcji kartami debetowymi w USA (od 15 lipca do 15 sierpnia 2024 r.), oraz Store and Forward, które korzysta z zagregowanych danych z 10 największych firm w 2023 r., wraz z szacunkami dla 100 największych firm na podstawie odrzuconych transakcji bezpośrednich. Zagregowane dane zapewniają porównawcze spostrzeżenia, jednocześnie zachowując anonimowość przedsiębiorstw oraz prywatność danych.

 Źródło: dfusion.pl

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.