Finanse firmowe

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Elektryfikacja flot transportowych - czy przedsiębiorcy są na to gotowi?

Elektryfikacja flot transportowych - czy przedsiębiorcy są na to gotowi?

Polska flota ciężarowa musi się zelektryfikować – taki obowiązek na cały sektor transportu drogowego nakłada unijny pakiet Fit for 55. Jego założenia zakładają obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku oraz zakończenie produkcji pojazdów napędzanych paliwami konwencjonalnymi w roku 2035. To oznacza, że na przestrzeni kolejnej dekady polską branżę TSL czeka przymusowa, bezemisyjna rewolucja, która na dobre odmieni oblicze rynku. Stan przygotowania sektora i infrastruktury na tę zmianę jak dotąd budzi jednak głównie wątpliwości i obawy.

Samochody elektryczne na polskich drogach

Zgodnie z danymi Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności, w 2023 roku liczba zarejestrowanych samochodów elektrycznych w Polsce przekroczyła 52 tysiące. To imponujący wynik biorąc pod uwagę fakt, iż wzrost w stosunku do 2022 roku wyniósł aż 70%. „Elektryki” zyskują popularność nie tylko wśród prywatnych użytkowników, ale również firm korzystających z aut dostawczych. W minionym roku w użyciu było ponad 5700 niskoemisyjnych pojazdów tego typu, o 86% więcej niż w 2022 roku.

Źródło zdjęcia – Freepik.com

- Na tym tle pojazdy eHDV, czyli ciężarowe samochody elektryczne, to kropla w morzu. W naszym kraju do końca 2023 roku zarejestrowano ich nieco ponad 100, przy czym przyrost rok do roku wyniósł aż 85 sztuk. Tempo wzrostu w tym zakresie jest więc imponujące, ale w liczbach bezwzględnych pozostajemy w ogonie Europy. Tylko do września 2023 roku na Starym Kontynencie zarejestrowano 3900 nowych ciężarówek elektrycznych, w tym niemal połowę w Niemczech, będących niekwestionowanym liderem elektryfikacji w naszym rejonie świata – mówi Jakub Gwiazdowski, Head of Partnership & Relations w Transcash.eu.

W sumie liczba pojazdów eHDV na europejskich drogach do końca ubiegłego roku sięgnęła 80 tysięcy. To oznacza, że w 2023 roku ciężarówki elektryczne stanowiły zaledwie 0,6% wszystkich aut tego typu będących w posiadaniu europejskich firm transportowych (za ACEA). Warto dodać, że polska flota ciężarowa pod względem wielkości jest w ścisłej czołówce kontynentu i liczy blisko 1,3 mln pojazdów. Przodujemy również pod względem emisji zanieczyszczeń. Zgodnie z badaniem międzynarodowej firmy konsultingowej Oliver Wyman i Uniwersytet St Gallen, współczynnik emisji w polskim transporcie drogowym jest dwukrotnie wyższy od średniej europejskiej.

Ile kosztuje ciężarowy „elektryk”?

Podstawowy problem związany z elektryfikacją to oczywiście koszty – ciężarówki eHDV są nawet kilkakrotnie droższe od tych zasilanych standardowym paliwem. Na stronie z ofertami sprzedaży Europa-ciezarowki.pl ceny używanych pojazdów eHDV wahają się od ok. 120 do ponad 700 tys. zł, w zależności od kondycji i zasięgu. W przypadku nowych ceny przekraczają nawet milion złotych. Z danych z rynku holenderskiego, na który powołuje się serwis 40ton.pl wynika natomiast, że w 2022 roku średnia cena nowej ciężarówki elektrycznej zakupionej w tym kraju wyniosła blisko 300 tys. euro.

Zdaniem Jakuba Gwiazdowskiego, dla większości polskich firm transportowych takie kwoty są poza zasięgiem:

- Zgodnie z informacjami Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, większość pojazdów ciężarowych w Polsce jest własnością osób indywidualnych lub małych firm, a tylko 48% należy do średnich lub dużych przedsiębiorstw. Elektryfikacja doprowadzi więc do pogłębienia polaryzacji rynku i zwiększenia konkurencji, a w praktyce do wypchnięcia z niego podmiotów, które nie udźwigną kosztów przekształceń – komentuje ekspert.

Bez dopłat nie będzie zmiany

By doszło do elektryfikacji polskich flot ciężarowych, konieczne jest rządowe wsparcie. W wielu krajach Europy, w tym we wspomnianej Holandii i Niemczech, stosowne programy dopłat do zakupu ciężarówek elektrycznych funkcjonują lub funkcjonowały przez wiele lat. W Polsce na pomoc w tym zakresie do tej pory liczyć mogli wyłącznie chętni do zakupu osobowych lub dostawczych aut elektrycznych za sprawą programu dopłat „Mój Elektryk”, który zainicjowano w 2021 roku.

Jeśli plany rządu się powiodą, z podobnego wsparcia już niedługo skorzystają również przedsiębiorcy z branży transportu ciężkiego. Mowa o programie zakupu lub leasingu bezemisyjnych ciężarówek, którego projekt przedstawił Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Pozwoli on uzyskać nawet 750 tys. zł dopłaty do zakupu pojazdu eHDV, a jej wielkość będzie uzależniona między innymi od jego wielkości oraz typu firmy. Dopłaty do dużych modeli będą wyższe, a większe szanse na dofinansowanie mają mieć mniejsze firmy. Na realizację programu w perspektywie najbliższych kilku lat przeznaczono 1 mld zł, jednak termin jego wejścia w życie nie jest znany. Obecnie projekt znajduje się w fazie konsultacji społecznych.

Szanse na rozwój infrastruktury ładowania

Sukces programu dopłat do pojazdów eHDV jest ściśle związany z poprawą infrastruktury ładowania. Przejście na elektryczne ciężarówki nie ma sensu bez stacji i punktów ładowania na miarę ich potrzeb, a pod tym względem Polska jest pustynią. Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w latach 2021-2023 w Polsce nie było nawet jednej stacji ładowania pojazdów eHDV, które wymagają ładowarek o najwyższej mocy. W marcu 2024 roku polski licznik elektromobilności (Polish EV Outlook Index) wskazywał natomiast 161 punktów ładowania o mocy ponad 150kW, co absolutnie nie wyczerpuje potrzeb kraju, w którym sektor TSL stanowi jedną z kluczowych gałęzi gospodarki. Dla porównania, pod koniec 2023 roku sieć ładowania aut elektrycznych w Polsce liczyła niemal 10 tys. punktów, jednak zdecydowana większość to stacje i punkty typu AC, nieprzystosowane do ładowania ciężarówek.

Również w tym wypadku z pomocą przyjść ma rząd. Wspomniany wcześniej program dopłat NFOŚiGW obejmuje również dotacje na rozwój infrastruktury ładowania ciężarówek elektrycznych. Na ten cel przewidziano aż 2 mld zł, a chętni do podjęcia się budowy punktu lub stacji mogą liczyć na pokrycie nawet 100% kosztów przeznaczonych na ten cel. Jednym z warunków uzyskania dofinansowania, poza zapewnieniem odpowiedniej mocy ładowania, jest lokalizacja punktu wzdłuż sieci bazowej TEN-T, czyli transeuropejskiej sieci transportowej.

Program ma się rozpocząć jeszcze w tym roku i potrwać do 2029. Jednak biorąc pod uwagę realia, realizacja jego założeń może potrwać znacznie dłużej. Polska sieć przyłączy jest przestarzała, a infrastruktura energetyczna przy drogach szybkiego ruchu również pozostawia wiele do życzenia. Po uwzględnieniu formalności, uruchomienie punktu szybkiego ładowania zajmuje nawet kilka lat. Usprawnienia w tym zakresie są więc niezbędne, by polscy przedsiębiorcy mieli realną szansę na elektryfikację flot i ich efektywne użytkowanie w naszym kraju – mówi Jakub Gwiazdowski.

Źródło: GUTPr

Pakiety medyczne dla klientów firmowych ING

Pakiety medyczne dla klientów firmowych ING

ING Usługi dla Biznesu udostępnia wszystkim klientom biznesowym ING Banku Śląskiego dostęp do pakietów medycznych i opieki medycznej realizowanych w placówkach Grupy LUX MED w specjalnej ofercie cenowej.

Klienci firmowi ING mogą objąć prywatną opieką medyczną siebie, rodzinę, bliskich i pracowników. Specjalna oferta 4 pakietów na preferencyjnych warunkach jest dostępna w bankowości Moje ING oraz ING Business.

Oferta pakietów medycznych od ING Usługi dla Biznesu:

PODSTAWOWY, od 69 zł / miesiąc:                                 

- opieka lekarzy 7 specjalizacji,

- podstawowe zabiegi pielęgniarskie,

- podstawowe badania i diagnostyka laboratoryjna. 

ROZSZERZONY, od 99 zł / miesiąc:

- opieka lekarzy 15 specjalizacji,

- rozszerzony pakiet badań i zabiegów,

- infolinia medyczna 24h,

- rabaty na pozostałe usługi LUX MED.

POMARAŃCZOWY, od 169 zł / miesiąc:

- opieka lekarzy 19 specjalizacji dla dorosłych,

- wizyty domowe,

- bardzo szeroki pakiet badań i zabiegów,

- rabaty na pozostałe usługi LUX MED.

PREMIUM, od 269 zł / miesiąc:

- opieka lekarzy 25 specjalizacji oraz 5 specjalizacji z ograniczoną liczbą wizyt do 3 łącznie do całej grupy,

- wizyty domowe,

- bardzo szeroki pakiet badań i zabiegów m.in.: dostęp do badań rezonansem magnetycznym i tomografii,

- testy alergiczne,

- fizjoterapia.

Okres trwania umowy pakietu to 12 miesięcy

Każdy z pakietów dostępny jest w wariancie:

- indywidualnym – dla jednej osoby dorosłej,

- partnerskim – dla dwóch osób dorosłych (lub jednej osoby dorosłej i dziecka),

- rodzinnym – dla rodziców i dzieci (2 dzieci w cenie, więcej z dopłatą).

Jak skorzystać z oferty pakietów medycznych?

Aby skorzystać z preferencyjnych warunków należy:

- zalogować się do bankowości Moje ING lub ING Business,

- wypełnić wniosek o pakiet medyczny i opiekę medyczną realizowanych w placówkach Grupy LUX MED – wybrać pakiet oraz jego wariant,

- skopiować kod oferty (dodatkowo klient otrzyma kod wiadomością w bankowości oraz na adres e-mail użytkownika),

- za pomocą wskazanego linku przejść do strony rejestracyjnej MedicCentre i skorzystać z kodu do rozpoczęcia rejestracji,

- po udanej rejestracji i opłaceniu usługi pakiet zostanie aktywowany.

Więcej informacji o poszczególnych pakietach można znaleźć tu: https://www.ing.pl/spolki/uslugi-dla-firm/pakiety-luxmed

Źródło: ING Bank Śląski

Bank Millenium rozszerzył współpracę z BGK i wkrótce udostępni firmom kredyty zabezpieczone gwarancją Investmax

Bank Millenium rozszerzył współpracę z BGK i wkrótce udostępni firmom kredyty zabezpieczone gwarancją Investmax

Bank Millenium zawarł z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) umowę portfelowej linii gwarancyjnej w ramach Programu InvestEU. Dzięki temu, klienci banku z segmentu małych i średnich firm będą mogli skorzystać z nowej gwarancji Investmax. Ułatwi ona przedsiębiorcom dostęp do kredytów obrotowych i inwestycyjnych.

- Rozszerzając zakres współpracy z BGK, umożliwiamy naszym klientom biznesowym skorzystanie z większości gwarancji oferowanych ze środków publicznych - gwarancji de minimis, BizesmaxPlus i Ekomax, a wkrótce także Investmax. Ułatwiamy w ten sposób firmom, które nie są w stanie zaproponować odpowiednich zabezpieczeń, dostęp do finansowania nowych inwestycji, a tym samym rozwój biznesu. Dzięki gwarancjom możemy proponować m.in. dłuższy okres finasowania czy mniejszy wkład własny. Wspieramy też firmy w zielonej zmianie, nie pobierając prowizji przygotowawczej w przypadku zielonego finansowania - mówi Antonio Pinto, członek zarządu Banku Millennium.

Gwarancja Investmax jest przeznaczona dla przedsiębiorców z sektora MŚP, ze szczególnym uwzględnieniem mikroprzedsiębiorców. Dla nich gwarancja w formule mikrofinansowania będzie udzielona bezpłatnie. W pozostałych przypadkach prowizja za udzielenie gwarancji jest niska i wynosi 0,3%. Gwarancją Investmax będzie można zabezpieczyć 80% kwoty kapitału kredytu – obrotowego lub inwestycyjnego.

Gwarancja Investmax powstała dzięki wykorzystaniu krajowych środków oraz środków z Programu InvestEU, w formie regwarancji Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego (EFI). Program InvestEU, poprzez gwarancję budżetową, wspiera cele polityki Unii Europejskiej, ułatwiając dostęp do źródeł finansowania innowacji, rozwoju przedsiębiorstw i tworzenia nowych miejsc pracy.

Bank Millenium planuje udostępnić ofertę kredytów z gwarancją Investmax na preferencyjnych warunkach w IV kwartale br.

Źródło: Bank Millennium

Inkubatory przedsiębiorczości ze wsparciem PKO Banku Polskiego - Pakiet Innovation Booster

Inkubatory przedsiębiorczości ze wsparciem PKO Banku Polskiego - Pakiet Innovation Booster

  • PKO Bank Polski stworzył specjalną ofertę dla inkubatorów przedsiębiorczości obsługujących startupy – Pakiet Innovation Booster

  • W ramach pakietu, młode firmy znajdujące się pod opieką inkubatorów, mogą bezpłatnie korzystać z PKO Konta firmowego Premium oraz dobranych do ich potrzeb usług dodatkowych, narzędzi i materiałów edukacyjnych.

  • Pierwszym podmiotem, który w lipcu bezpłatnie udostępnił pakiet swoim podopiecznym jest Platforma Startowa Start in…

PKO Bank Polski stworzył ofertę „Pakiet Innovation Booster” dla startupów znajdujących się pod opieką inkubatorów przedsiębiorczości. W ramach pakietu młode firmy mogą m.in. bezpłatnie korzystać z PKO Konta firmowego Premium oraz wybranych usług dodatkowych, takich jak podpis kwalifikowany, czy rejestracja i hosting pierwszej strony internetowej. Na Innovation Booster składają się także narzędzia, kursy oraz materiały sprawdzone i polecane przez inne startupy.

Oferta skierowana jest do inkubatorów przedsiębiorczości, platform startowych i innych ośrodków innowacji, które prowadzą programy wsparcia dla młodych innowacyjnych firm. Finalnymi odbiorcami produktów i usług tworzących pakiet są startupy zakwalifikowane do programów rozwojowych tych podmiotów. Jako pierwsze z oferty mogą skorzystać firmy współpracujące z Platformą Startową Start in… której liderem jest Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
 

-Chcemy wspierać startupy na każdym etapie ich rozwoju. Dlatego rozszerzyliśmy zakres naszego dotychczasowego zaangażowania w rozwój środowiska innowacji o ofertę Innovation Booster. To pakiet produktów bankowych, usług dodatkowych i narzędzi, które pomogą startupom postawić stabilnie pierwsze kroki w tworzonym przez nie biznesie. Wierzę, że pakiet realnie przełoży się na oszczędność czasu w kontekście budowania firmy i jej produktów oraz zmniejszy poziom wkładu środków własnych po stronie startupu. Ofertę kierujemy do organizacji zaangażowanych w inkubację startupów, gdzie posłuży jako dodatkowe narzędzie wsparcia tego procesu. Jako pierwsze skorzystają z niej młode firmy zakwalifikowane do programów Platformy Startowej Start in…. Wkrótce do programu dołączą także inne podmioty

– mówi Marek Myszka, Dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego

Co w pakiecie?

W ramach Pakietu Innovation Booster startupy mogą bezpłatnie korzystać z PKO Konta firmowego Premium oraz dobranych do ich potrzeb usług dodatkowych, narzędzi i materiałów edukacyjnych. Wśród nich znajduje się m.in. podpis kwalifikowany SimplySign, czy rejestracja i hosting domeny.
Pakiet Innovation Booster daje też łatwy dostęp do wartościowej wiedzy w zakresie metod podziału udziałów pomiędzy wspólnikami i pozyskiwania finansowania oraz wzorów najważniejszych dokumentów prawnych.
W ramach pakietu, startupy mogą otrzymać wsparcie w uzyskaniu bezpłatnej subskrypcji usług chmurowych Azure oraz dostęp do kursów i e-booków podnoszących ich kompetencje w zakresie design thinking, marketingu, zarządzania czy wykorzystania technologii chmurowych.
Partnerami dostarczającymi produkty, usługi i materiały edukacyjne do Pakietu Innovation Booster są między innymi spółki takie jak Autenti, Microsoft, Polski Fundusz Rozwoju, Publio.pl, Fair & Squares Ventures czy Kancelaria Linke Kulicki. Grono partnerów i zawartość pakietu będzie sukcesywnie rozwijana w kolejnych miesiącach.

Jak skorzystać?

Pakiet Innovation Booster przeznaczony jest dla startupów, które znajdują się w programach inkubacyjnych podmiotów, które dołączyły do programu. Pierwszym z nich jest platforma startowa StartIn. Wkrótce dołączą do niego kolejne podmioty. Lista zaangażowanych inkubatorów, znajduje się na stronie internetowej Pakiet Innovation Booster.
StartIn prowadzi obecnie aktywną rekrutację do programu platform startowych. Wszystkie zakwalifikowane do niego startupy mogą otrzymać Pakiet Innovation Booster bezpłatnie. Więcej informacji na temat programu prowadzonego przez Start in…. można znaleźć na stronie internetowej platformy.
 

Narzędzie oferowane przez bank w ramach pakietu będzie dostępne dla wszystkich startupów, które będą inkubowane w ramach projektu Platformy Startowe Start in… Usługi, przewidziane w tym pakiecie stanowią element programu inkubacji i jako usługa dodatkowa są wartością dodaną dla każdego ze startupów. Serdecznie zapraszamy do składania wniosków i korzystanie z tego rodzaju rozwiązania. Obecnie trwa nabór do II rundy inkubacji. Wnioski można składać do 7 października br. 

– mówi Agnieszka Godawska, Kierownik projektu Platformy Startowe Start in…

Let’s Fintech with PKO Bank Polski

Innovation Booster to kolejna inicjatywa zrealizowana w ramach autorskiej platformy współpracy ze startupami Let’s Fintech with PKO Bank Polski! Bank od wielu lat wspiera rozwój środowiska innowacji w Polsce. Był partnerem licznych programów akceleracyjnych dla startupów, a bankowi eksperci wspólnie z młodymi firmami rozwijają i komercjalizują nowe innowacyjne narzędzia. Dotychczas przeanalizowali oni prawie 5500 zgłoszonych pomysłów i przeprowadzili ponad 50 pilotaży, które dały 25 konkretnych biznesowych wdrożeń.
 
Źródło: PKO BP
Wyzwania dla polskiego biznesu. Ryzyko w sprzedaży B2B

Wyzwania dla polskiego biznesu. Ryzyko w sprzedaży B2B

Sierpień statystycznie przynosi większą zmienność na rynkach finansowych, jednak w tym roku ta tendencja spełnia się już od samego początku miesiąca. Jak wskazuje biuro maklerskie BNP Paribas, imponuje również skala wzrostu zmienności, którą dobrze obrazuje wzrost wartości indeksu VIX, czyli tzw. indeksu strachu – indeks ten odzwierciedla oczekiwania rynku co do prognozowanej zmienności indeksu S&P 500. Poziomy sesyjne powyżej 60 pkt. ostatnio były obserwowane w otoczeniu kryzysu finansowego sprzed dekady czy w okresie początków pandemii. Na wzrost zmienności wpływ miało kilka istotnych czynników.

 

Po pierwsze, słabsze odczyty makroekonomiczne ze Stanów Zjednoczonych, które wzbudziły obawy o kondycję amerykańskiej gospodarki. W rezultacie rynek szybko dokonał rewizji dla ścieżki stóp procentowych, wyceniając z niemal 100% prawdopodobieństwem obniżkę na wrześniowym posiedzeniu o 50 pb., a w całym bieżącym roku oczekując cięć o co najmniej 100 pb. Po drugie, nieoczekiwane dalsze podwyżki stóp procentowych w Japonii, gdzie po ponad 15 latach od ostatniej podwyżki oraz po ośmiu latach utrzymywania stóp procentowych na ujemnych poziomach (-0,10%), w marcu br. Bank Japonii (BoJ) podniósł koszt pieniądza do poziomu 0%. Na początku sierpnia BoJ niespodziewanie podwyższył stopę procentową do poziomu 0,25% oraz zapowiedział dalsze podwyżki. Przyspieszyło to aprecjację japońskiego jena, co będzie ciążyć gospodarce Kwitnącej Wiśni nastawionej na eksport. Po trzecie, wzrost ryzyka geopolitycznego nie tylko związanego z wojną na Ukrainie – niepewność co do dalszego przebiegu wojny w zależności od wyniku wyborów prezydenckich w USA – ale przede wszystkim w związku z eskalacją napięć na Bliskim Wschodzie. Wspomniane czynniki pozostają istotnymi argumentami dla strony podażowej, jednak w ocenie biura maklerskiego BNP Paribas ich odbiór przez rynek oraz skala zmian na rynkach wydaje się przesadzona.

 

Wydłużenie procesów decyzyjnych

Na tle rosnącej zmienności na rynkach finansowych, która jest potęgowana przez szereg czynników makroekonomicznych i geopolitycznych, sprzedaż B2B staje się bardziej ryzykowna. Obecne warunki mogą wpłynąć na wzrost niepewności wśród klientów korporacyjnych, co z kolei przekłada się na wydłużenie procesów decyzyjnych, a także na większą ostrożność w podejmowaniu zobowiązań finansowych. Wzrost zmienności na rynku, mierzony indeksem VIX, sugeruje większe ryzyko związane z przewidywaniem przyszłych warunków rynkowych, co może prowadzić do rezygnacji lub opóźnień w realizacji kontraktów. Firmy, obawiając się spadku przychodów, mogą być bardziej skłonne do renegocjacji warunków umów, a także do skrócenia terminów płatności, co zwiększa ryzyko płynności dla dostawców. Dodatkowo, sytuacja na rynkach walutowych, w szczególności wzrost wartości japońskiego jena, może wpływać na ceny eksportowanych dóbr, co dodatkowo komplikuje relacje handlowe i negocjacje cenowe w sektorze B2B.

 

W kontekście geopolitycznym, napięcia na Bliskim Wschodzie oraz niepewność co do dalszego przebiegu wojny na Ukrainie, mogą prowadzić do nieprzewidywalnych zmian w politykach handlowych i sankcjach, co również wpływa na ryzyko w sprzedaży B2B. W takiej sytuacji, przedsiębiorstwa powinny rozważyć wdrożenie bardziej elastycznych strategii zarządzania ryzykiem, jak dywersyfikacja portfela klientów czy zawieranie umów z klauzulami zabezpieczającymi przed nagłymi zmianami warunków rynkowych.

 

Faktoring jest skuteczną odpowiedzią na ryzyka związane ze sprzedażą B2B, zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji na rynkach finansowych. W czasie zwiększonej niepewności gospodarczej, przedsiębiorstwa często zmagają się z opóźnieniami w płatnościach i trudnościami w zarządzaniu płynnością finansową. Faktoring pozwala firmom na natychmiastowe pozyskanie gotówki z nieopłaconych faktur, co zmniejsza ryzyko zatorów płatniczych i poprawia płynność finansową. Możliwość otrzymania natychmiastowej zapłaty za fakturę znacząco obniża ryzyko kursowe. Jeżeli przedsiębiorca musi czekać na zapłatę faktury na przykład 60 dni, to przez ten czas kurs walut może się znacząco zmienić i zniwelować oczekiwaną marżę. Przy natychmiastowej wypłacie w faktoringu, ryzyko znaczącej zmiany kursu jest bardzo małe.  Dzięki faktoringowi, przedsiębiorstwa mogą również przenieść ryzyko niewypłacalności swoich kontrahentów na instytucje finansowe, co jest szczególnie ważne w niestabilnym otoczeniu rynkowym. W obecnej sytuacji, gdzie wiele firm doświadcza trudności z powodu rosnących kosztów kredytów i zmiennych warunków gospodarczych, faktoring stanowi stabilne źródło finansowania bieżącej działalności, umożliwiając jednocześnie utrzymanie relacji z partnerami B2B. Dodatkowo, faktoring umożliwia firmom koncentrowanie się na rozwoju i ekspansji, zamiast na zarządzaniu ryzykiem kredytowym. W ten sposób, szczególnie w trudniejszych czasach, staje się nie tylko narzędziem finansowania, ale również strategicznym rozwiązaniem, które pomaga firmom przetrwać i rozwijać się w wymagającym otoczeniu rynkowym.

 

Paweł Kacprzak

Członek zarządu

BNP Paribas Faktoring

 

Źródło: 2PR

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.