Finanse osobiste

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Po pierwsze bezpieczeństwo. Od maja nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego

Po pierwsze bezpieczeństwo. Od maja nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego

  • PKO Bank Polski na bieżąco reaguje na działania cyberprzestępców i wzmacnia ochronę pieniędzy klientów przed wyłudzeniami.

  • Od 6 maja 2025 r. największy polski bank wprowadzi zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej, by dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo transakcji w internecie.

  • Bank wprowadzi nowe limity dzienne na przelewy, które klienci robią w serwisie internetowym iPKO. Pomoże to klientom lepiej chronić się przed skutkami działań oszustów.  

Od 6 maja 2025 r. bank wprowadza dzienny limit domyślny i maksymalny limit na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Klient będzie mógł samodzielnie w serwisie iPKO obniżyć limit dzienny lub podwyższyć go do limitu maksymalnego.

PKO Bank Polski jest liderem bankowości w Polsce - stale podnosi bezpieczeństwo klientów i jest w czołówce instytucji, które dbają o cyberbezpieczeństwo. Zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej to kolejne działania, które zwiększają ochronę klientów przed cyberprzestępcami i skutkami manipulacji przez oszustów.
 

–  W czasach coraz bardziej zuchwałych ataków cyberprzestępców, którzy wykorzystują nieuwagę oraz czasem nadmierną ufność swoich potencjalnych ofiar, robimy wszystko, by pomagać naszym klientom chronić ich oszczędności. Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które mają przeciwdziałać wyłudzeniom. Kolejnym narzędziem, które wspomaga bezpieczeństwo pieniędzy klientów są właśnie limity na przelewy w serwisie iPKO. Co jednak najważniejsze – nie chcemy ograniczać korzystania z naszej bankowości cyfrowej. Dlatego dajemy klientom bezpieczną i wygodną możliwość zmiany limitu i dopasowania go do własnych potrzeb

– mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Co warto wiedzieć o nowych limitach przelewów?

- Domyślny limit dzienny od 6 maja wyniesie 10 tys. zł.
- Jeśli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniży mu go do tej kwoty.
- Klient będzie mógł go podnieść do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł).
- Maksymalny limit zależeć będzie od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych usług bezpieczeństwa, z których korzysta dany klient.
Co należy  zrobić, żeby ustawić największy dzienny limit maksymalny? Trzeba używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, dzięki której bank sprawdza wybrane cechy zachowania użytkownika w swoim serwisie internetowym. Klienci, którzy potrzebują znacznie wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem.
W nowej wersji regulaminu bankowości elektronicznej będą też jeszcze inne rozwiązania, które pomogą w walce z oszustwami w internecie. Szczegółowe informacje na ten temat klienci otrzymają w najbliższych tygodniach w korespondencji z banku.

Jak bank dba o cyberbezpieczeństwo klientów?

PKO Bank Polski od lat stale wzmacnia bezpieczeństwo klientów w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej. W ostatnim czasie bank wdrożył kilka nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają bezpieczeństwo logowania i korzystania z usług bankowych w internecie m.in. obsługę kluczy bezpieczeństwa oraz dodatkowe zabezpieczenia logowania w serwisie iPKO. Jako jeden z pierwszych na rynku bankowym w 2022 r. PKO Bank Polski wprowadził możliwość sprawdzenia przez klienta w aplikacji IKO tożsamości pracownika banku, który do niego dzwoni.
PKO Bank Polski regularnie prowadzi działania edukacyjne i komunikacyjne w zakresie cyberbezpieczeństwa i w znacznej mierze dostosowuje je do aktualnych zagrożeń cyberprzestępczości i „sezonowych” działań oszustów. Te działania przede wszystkim dostarczają klientom wiedzę - jak działają oszuści i jak manipulują odbiorcami. Doradcy i eksperci PKO Banku Polskiego spotykają się stacjonarnie z klientami, bo takie spotkania pozwalają na bezpośrednią interakcję i dotarcie także do grupy osób mniej zaznajomionych z cyfrowych światem np. seniorów.
Największy polski bank także na swoich stronach internetowych, w serwisie internetowym iPKO aplikacji IKO oraz na profilach w mediach społecznościowych systematycznie edukuje i informuje na temat zagrożeń jaki czyhają na klientów banku oraz zasad cyberbezpieczeństwa.
Bank jest też partnerem w akcjach medialnych i społecznych w tym zakresie. Ostatnio w kampanii „Scamming Out! Stop oszustwom internetowym”, zainicjowanej przez redakcje Pulsu Biznesu i Bankier.pl, a także w kampanii Związku Banków Polskich „Nie pomagaj się okraść. Zobacz, jak chronić swoje pieniądze”, edukującej klientów banków na temat zachowania ostrożności i zdrowego rozsądku.
Według danych NASK liczba incydentów cyberprzestępczości rośnie w szybkim tempie - w 2021 r. odnotowano w Polsce około 30 tys. takich incydentów, rok później prawie 40 tys., a w 2023 r. ponad 80 tys.
 
Źródło: PKO BP
Dzieci zapłacą teraz telefonem za pomocą BLIKA i aplikacji PKO Junior

Dzieci zapłacą teraz telefonem za pomocą BLIKA i aplikacji PKO Junior

  • Kolejna nowość w aplikacji PKO Junior dla dzieci.

  • Najmłodsi klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz płacić zbliżeniowo telefonem za pomocą BLIKA.

  • To kolejna przydatna funkcja w nowej wersji aplikacji dla dzieci - wcześniej PKO Junior zyskała nowy wygląd, intuicyjne rozwiązania i możliwość personalizacji.

Najnowsza wersja aplikacji PKO Junior daje młodym klientom PKO Banku Polskiego możliwość płacenia telefonem za pomocą BLIKA zbliżeniowego. Kto skorzysta z rozwiązania? Dzieci, które skończyły 6 lat i mają telefon z systemem Android oraz włączoną funkcję NFC. Rodzic ustala limity i kontroluje wydatki dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO.

Nowości, które pojawiają się w aplikacji mobilnej PKO Junior powstają po konsultacjach z najmłodszymi klientami i odpowiadają na ich potrzeby. Teraz wystarczy, że dziecko odblokuje telefon i może nim płacić zbliżeniowo za pomocą BLIKA. PKO Bank Polski jest jednym z nielicznych banków, które udostępniły dzieciom zbliżeniowe płatności mobilne.
Aplikacja PKO Junior w prosty, intuicyjny i przyjazny sposób pomaga dziecku w zarządzaniu swoimi finansami (pod okiem rodziców), a rodzicom w edukacji finansowej dzieci. Najmłodsi klienci banku mogą dostosować aplikację do siebie, uczyć się o finansach z pomocą mówiącego robota, który daje wskazówki. Z kolei rodzic widzi i zatwierdza decyzje w odświeżonym profilu Finanse dziecka w serwisie iPKO.
 

– Płacenie zbliżeniowo telefonem za pomocą BLIKA to funkcja, na którą nasi najmłodsi klienci i ich rodzice czekali. Obiecaliśmy wprowadzić ją w odświeżonej wersji aplikacji PKO Junior i dotrzymaliśmy słowa. To kolejny element naszej przyjaznej aplikacji dla dzieci, która łączy naukę o świecie finansów z zabawą. Pracujemy nad udostępnieniem naszym najmłodszym klientom kolejnych funkcji BLIKA. Dzieci dobrze znają BLIKA i chcą korzystać z jego całego pakietu możliwości, którego używają ich rodzice w swoich aplikacjach bankowych. Wiemy to bezpośrednio od dzieci i traktujemy, jako zobowiązanie do realizacji w dalszym rozwoju aplikacji PKO Junior

– podkreśla Łukasz Kuc, zastępca dyrektora Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Aby dziecko mogło korzystać z płatności zbliżeniowych smartfonem za pomocą BLIKA, musi skończyć 6 lat oraz mieć telefon z systemem Android i włączoną funkcją NFC. Proces jest kontrolowany przez rodziców, którzy mogą ustalić limity płatności (do maksymalnej wysokości 300 zł) oraz sprawdzać wydatki dziecka w swoim serwisie internetowym iPKO.
Rodzic w każdej chwili może włączać i wyłączać płatności BLIK dziecku oraz zmieniać ich limit dzienny od 0 zł do 300 zł. Ma też możliwość zarządzania dostępem dziecka do aplikacji PKO Junior. W nagłych przypadkach może ją zablokować czasowo albo wyłączyć na stałe.  

Nowa aplikacja PKO Junior dla dzieci i serwis dla rodziców

Dziecko w aplikacji i serwisie PKO Junior uczy się zarządzać swoimi finansami pod kontrolą dorosłych. Poza nowym sposobem płatności może korzystać z licznych funkcji.
- Sprawdzi, ile ma pieniędzy.
- Oszczędza w wirtualnych skarbonkach.
- Wyśle przelew i doładuje telefon, po zatwierdzeniu przez rodzica.
- Ustawi indywidualnie aplikację, np. doda swoje zdjęcie i wybierze kolor tła.
- Zobaczy, ile może wydać i zapłacić kartą PKO Junior.
- Wyśle rodzicowi prośbę o zasilenie karty.
- Skorzysta z kalkulatora oszczędności.
- Widzi nagrody i odznaczenia od rodziców, np. za zakładanie skarbonek, wpłaty lub zrealizowane wyzwania.
- Skorzysta z intuicyjnego menu i ze wskazówek mówiącego robota.
Rodzice natomiast mają w serwisie iPKO odświeżone funkcje oraz nowy wygląd profilu Finanse dziecka. Profil dostosowuje się do urządzenia tak, że rodzic może korzystać z niego wygodnie na komputerze, tablecie czy telefonie. Po wejściu w profil Finanse dziecka w serwisie iPKO, rodzic zobaczy koszyk spraw dziecka, czyli działań, o akceptację których dziecko prosi rodzica. W profilu są moduły: Produkty, Płatności, Doładowania, Wyzwania, Ustawienia. Te same funkcje bank chce udostępnić rodzicom w aplikacji mobilnej IKO i już nad tym pracuje.

Oferta dla dzieci w PKO Banku Polskim

PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który zaproponował ofertę kont dla dzieci, w tym przeznaczonym specjalnie dla nich serwis transakcyjny i aplikację mobilną. Serwis internetowy PKO Junior jest dostępny od 1 lipca 2013 roku (aplikacja od maja 2016 roku) i był uruchomiony jako jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej. Z oferty PKO Junior w ciągu prawie 12 lat skorzystało już prawie 850 tys. dzieci.
PKO Bank Polski ma obecnie bogatą ofertę finansowo-edukacyjną skierowaną do najmłodszych i młodzieży. Są w niej: konta, karty, rachunki oszczędnościowe, aplikacje mobilną, serwis internetowy, ubezpieczenie oraz wiele działań z zakresu edukacji ekonomicznej. Najważniejszym elementem oferty PKO Junior jest PKO Konto Dziecka. Konto jest bezpłatne, a oprocentowanie wynosi 5 proc. w skali roku do 2,5 tys. zł. Obsługa karty nic nie kosztuje (jej wydanie to jednorazowy koszt 15 zł). Dziecko może wybrać 1 z 30 dostępnych wizerunków kart, w tym wizerunki klubów piłkarskich z PKO Bank Polski Ekstraklasy i może płacić kartą samodzielnie. 
Bank stawia tez na nowe formy na edukacji finansowej. W nietypowy sposób chce przypominać i utrwalać zasady bezpieczeństwa online, dlatego wystartował z interaktywnym dyktandem. To zabawa i nauka również dla najmłodszych. Historie w dyktandach bazują na prawdziwych metodach, których używają cyberoszuści.
Zarówno aplikacja PKO Junior, jak i profil dla rodziców będą nadal rozwijane i udoskonalane, zgodnie z opiniami i potrzebami zgłaszanymi przez klientów. PKO Bank Polski jako pierwszy na polskim rynku bankowym wprowadził ofertę finansowo-edukacyjną dla dzieci, w tym aplikację mobilną i nadal zamierza być tu numerem 1.
 
Źródło: PKO BP

Konta i karty z Revoluta dostępne w Moim ING

ING jako pierwszy bank w Polsce udostępnia klientom możliwość dodania kont oraz kart z Revoluta, tym samym rozszerzając usługę do 9 banków.

Usługa Dodaj konto z innego banku umożliwia podgląd swoich finansów z różnych banków w jednym miejscu  – w Moim ING – i wspiera w zarządzaniu budżetem. Dzięki niej, dla kont i kart z innych banków, można:

  • sprawdzić stan w jednej aplikacji, nawet przed zalogowaniem,
  • przeglądać historię transakcji z wszystkich kont razem,
  • przeanalizować wydatki i planować dla nich wspólny budżet.

W przypadku wybranych banków można również zlecić przelewy i łatwo zawnioskować o pożyczkę, jeżeli wynagrodzenie wpływa do innego banku.

Bazując na głosach naszych klientów rozwijamy usługi oparte o otwartą bankowość i ułatwiamy im bankowanie. Jako pierwsi na rynku, udostępniliśmy podgląd kont i kart z Revoluta w Moim ING. Od dziś nasi klienci mogą korzystać z wygodnego podglądu stanu kont z Revoluta, przeglądania historii i analizowania transakcji w jednej aplikacji, gdzie do tej pory udostępnialiśmy dane już z 8 banków. To ogromna oszczędność czasu, w przypadku posiadania kont lub kart w kilku bankach –powiedziała Agnieszka Lidke-Orzechowska, Dyrektor Centrum Bankowości Codziennej w ING Banku Śląskim.

 Jak dodać konto z Revoluta do Mojego ING?

  • na stronie głównej w aplikacji Moje ING, w grupie produktów Konta, należy wybrać „Dodaj +”, a następnie „Dodaj konto z innego banku”,
  • wybrać bank z którego konto lub kartę chce się dodać. Następnie klient zostanie przekierowany na bezpieczną stronę logowania danego banku,
  • należy potwierdzić dodanie kont w aplikacji drugiego banku lub SMS-em i wrócić do Mojego ING, aby zakończyć dodawanie kont. Dodatkowe konto jest widoczne od razu i można nadać poszczególnym kontom własną nazwę oraz określić, jak i gdzie mają być prezentowane.

ING Bank Śląski jako pierwszy bank w Polsce zaoferował w 2019 roku swoim klientom uzyskanie dostępu do kont i kart w innych bankach poprzez Moje ING. Aktualnie klienci mają dostęp do rachunków prowadzonych przez: Alior Bank, BNP Paribas, mBank, Bank Millennium, Pekao, PKO BP, Santander Bank Polska, Credit Agricole i Revolut.

Rozwiązanie zostało wdrożone w oparciu o usługę dostępu do informacji o rachunku płatniczym (ang. Account Information Service, AIS) wprowadzoną przez Dyrektywę o usługach płatniczych 2 (PSD2). Usługa jest bezpieczna i zgodna ze standardami PSD2, a korzystanie z niej jest bezpłatne. To klient decyduje komu, i jakie informacje udostępnia. Dane w ramach usługi są chronione przez najnowocześniejsze technologie przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa obowiązujących w sektorze finansowym.

ING. Twój Asystent. Aplikacja, która aktywnie podpowiada, przypomina i proponuje spersonalizowane rozwiązania, dokładnie wtedy, kiedy klienci tego potrzebują.

Więcej o usłudze Dodaj konto z innego banku

Źródło: ING Bank Śląski

Alior Bank z aplikacją bankową dla najmłodszych

Alior Bank z aplikacją bankową dla najmłodszych

Alior Bank wierzy, że finanse są dla każdego, niezależnie od wieku - dlatego stworzył rozwiązanie, które otwiera przed najmłodszymi użytkownikami drzwi do świata finansów. Aplikacja Alior Kids została zaprojektowana specjalnie dla dzieci od 7. roku życia, oferując bezpieczne i przyjazne środowisko do nauki zarządzania pieniędzmi. Wszystko to pod czujnym okiem rodziców, którzy mogą na bieżąco wspierać i nadzorować ich edukację finansową.

Edukacja finansowa dzieci kształtuje umiejętności, które pozwalają im lepiej rozumieć wartość pieniądza i w przyszłości podejmować mądre decyzje dotyczące wydatków. Dzięki temu już od najmłodszych lat uczą się, jak oszczędzać, planować budżet i odpowiedzialnie gospodarować zasobami. Aby rozwijać te umiejętności, Alior Bank wprowadził do oferty aplikację Alior Kids. Teraz rodzice mogą założyć Konto Jakże Osobiste dzieciom w wieku od 7 do 12 lat, dając im możliwość korzystania z karty i aplikacji. Z jej poziomu zarówno dziecko, jak i rodzic może zarządzać kontem.

- Aplikacja Alior Kids wraz z kontem dla dziecka to świetny sposób na rozpoczęcie nauki zarządzania pieniędzmi i oszczędzania. To innowacyjne narzędzie bankowe, które nie tylko daje dziecku bezpieczne miejsce na pierwsze oszczędności i buduje jego samodzielność, ale także pełni funkcję edukacyjną, wspierając kształtowanie zdrowych nawyków finansowych już od wczesnych lat. Wiemy, jak ważny jest wkład sektora bankowego we wprowadzanie najmłodszych do świata pieniędzy, dlatego regularnie kierujemy do nich kolejne działania i rozwiązania bankowe – mówi Paweł Franczyk, Dyrektor Zarządzający Pionem Cyfrowych Kanałów Sprzedaży w Alior Banku.

Konto Jakże Osobiste dla dziecka można założyć bez wychodzenia z domu – wystarczy skorzystać z aplikacji mobilnej Alior Mobile lub bankowości internetowej w celu złożenia wniosku.

Następnie rodzic aktywuje aplikację Alior Kids bezpośrednio w Panelu Rodzica w swojej aplikacji mobilnej, generując specjalny kod aktywacyjny. Może tam także łatwo aktywować kartę płatniczą dziecka po jej otrzymaniu.

Prowadzenie konta oraz obsługa karty, podobnie jak przelewy na telefon i płatności BLIKIEM są bezpłatne. Oprócz tego, rodzice mają możliwość wyboru dwóch korzyści za 0 zł do konta dla swojego dziecka spośród trzech dostępnych opcji, takich jak bezpłatne wypłaty z bankomatów w Polsce albo za granicą, czy też zwrot 1 proc. za płatności w sklepach stacjonarnych przy użyciu BLIKA do 20 zł miesięcznie.

Bezpieczeństwo dzieci jest priorytetem, dlatego Alior Kids oferuje pełną kontrolę nad limitami transakcji, które rodzic ustawia w Panelu Rodzica. Domyślny limit dzienny na wypłatę z bankomatu, transakcję kartą, przelewy i płatności BLIK wynosi 50 zł, a maksymalny - 250 zł na każdej opcji. Maksymalna kwota, którą dziecko może wykorzystać miesięcznie wynosi 1 tys. zł (obejmując płatności kartą, przelewy i płatności BLIK). Rodzic decyduje o dostępnych limitach, dostosowując je do potrzeb i wieku dziecka.

Po ukończeniu 13 lat, dziecko automatycznie zyskuje dostęp do aplikacji Alior Mobile, gdzie ma jeszcze więcej możliwości. Młodzi użytkownicy mogą mieć w niej niemalże pełny dostęp do środków na koncie (z limitem do 10 tys. zł miesięcznie), sprawdzać saldo oraz historię transakcji, wysyłać przelewy krajowe, korzystać z różnych form płatności – kartą lub BLIKIEM, a także otrzymywać powiadomienia o transakcjach (PUSH).

Więcej informacji na temat oferty znjaduje się tutaj.
 
Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania

Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania

Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla klientów indywidualnych, którzy planują realizację zrównoważonych inwestycji lub zakup przyjaznych dla środowiska produktów i usług. Po spełnieniu określonych warunków można obniżyć oprocentowanie kredytu aż o cztery punkty procentowe.

Nowy produkt w ofercie Credit Agricole jest wyjątkowy, ponieważ ma zaszyty w sobie mechanizm obniżki oprocentowania. W dniu udzielenia przez bank takiego kredytu, jego oprocentowanie wynosić będzie 15,5 proc. w skali roku. Jednak klient może obniżyć wysokość oprocentowania do 11,5 proc. Wystarczy, że dostarczy do banku faktury, które potwierdzą, że pieniądze z kredytu zostały przeznaczone na zakup rozwiązania z listy celów prośrodowiskowych. Klient może przeznaczyć pieniądze z kredytu np. na samochody elektryczne, energooszczędny sprzęt RTV i AGD, odnawialne źródła energii czy termomodernizacje i remonty.

- Klienci będą mieli trzy miesiące od dnia zawarcia umowy, żeby dostarczyć do nas faktury. Zweryfikujemy je zarówno pod kątem celu i jego specyfikacji, jak i danych kredytobiorcy, aby mieć pewność, że pieniądze przekazane zostały na wskazany cel. Kompletna i zaakceptowana przez nas dokumentacja będzie podstawą do obniżki oprocentowania. Klient dostanie od nas nowy harmonogram spłat z niższą ratą kredytu – wyjaśnia Marta Malicka, product manager w Departamencie Zarządzania Produktami Kredytowymi w Credit Agricole.

Kredyt można zaciągnąć do kwoty 255 tys. zł, a spłatę rozłożyć na okres do 10 lat. Bank nie pobiera prowizji za udzielenie kredytu. Aby skorzystać z kredytu wymagane jest założenie Konta dla Ciebie w Credit Agricole o podpisanie umowy bankowości elektronicznej. Ubezpieczenie jest opcjonalne. Sprzedaż kredytu prowadzona jest w placówkach banku oraz telefonicznie przez Contact Center.

Prace nad „Kredytem gotówkowym na zielone cele” były elementem współpracy banku Credit Agricole z ekspertami Centrum UNEP/GRID Warszawa w ramach programu Climate Leadership.

- Współpraca z ekspertami środowiskowymi była kluczowym elementem procesu tworzenia naszego „zielonego” kredytu. Dzięki wiedzy i doświadczeniu ekspertów stworzyliśmy produkt nowatorski na polskim rynku, atrakcyjny dla klientów i zachęcający ich do wyboru rozwiązań przyjaznych środowisku. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że technologie stale się rozwijają i obecne rozwiązania przyjazne dla środowiska mogą w przyszłości zostać wyparte przez nowsze i bardziej efektywne. Dlatego będziemy stale monitorować rynek i przepisy, aby w razie konieczności zmodyfikować np. cele kredytu i utrzymać produkt w kategorii produktu zrównoważonego. Takie podejście może być inspiracją dla innych banków, które planują wprowadzenie podobnych rozwiązań na rynek – wyjaśnia Ewa Deperas-Jarczewska, dyrektorka Zespołu Corporate Sustainability w Credit Agricole.

Źródło: Credit Agricole

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.