Polecamy

Morska farma Baltic Power pozyskała finansowanie, Bank Pekao wśród finansujących, Pekao IB było doradcą finansowym

Bank Pekao S.A. znalazł się w gronie 25 polskich i międzynarodowych instytucji, które sfinansują łączną kwotą do 4,4 mld euro Baltic Power, farmę wiatrową o mocy 1,14 GW, która powstanie na wodach Bałtyku. Doradcą finansowym przy inwestycji i organizatorem finansowania było Pekao Investment Banking, wraz z Green Giraffe. To największe finansowanie project finance jakie dotychczas miało miejsce w Polsce.

Do 2026 roku na Bałtyku, ok. 23 km na północ od linii brzegowej, na wysokości Choczewa i Łeby, na terenie liczącym ponad 130 km2 powstanie infrastruktura składająca się z 76 turbin wiatrowych. Elektrownia o mocy 1,14 GW docelowo zasili w czystą energię elektryczną nawet milion gospodarstw domowych w Polsce.

– Jesteśmy dumni, że Grupa Banku Pekao odegrała ważną rolę w finansowaniu tak spektakularnego projektu, jakim jest budowa nowego, wielkiego i co ważne ekologicznego źródła energii, które z pewnością wzmocni krajowy system energetyczny i bezpieczeństwo energetyczne kraju – komentuje Jerzy Kwieciński, wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.

Projekt Baltic Power to joint-venture polskiej Grupy ORLEN oraz kanadyjskiego inwestora Northland Power. Spółka Baltic Power Sp. z o.o. zawarła umowy finansowania dłużnego z konsorcjum 25 polskich i międzynarodowych instytucji finansowych. Dostarczy ono spółce Baltic Power finansowanie dłużne bez regresu do sponsorów o łącznej wartości 4,4 mld euro, w tym kredyt inwestycyjny w wysokości 3,6 mld euro na okres 23 lat.

Baltic Power to najbardziej zaawansowany projekt offshore w Polsce, który pozyskał wszystkie niezbędne zgody środowiskowe, pozwolenia na budowę oraz 25-letnią umowę CfD. Rozpoczęcie budowy farmy planowane jest na rok 2023, prace budowlane na morzu rozpoczną się w 2024 roku. Baltic Power jest jednym z kluczowych projektów Grupy ORLEN, dążącej do osiągnięcia strategicznego celu zainstalowania 9 GW mocy w energetyce odnawialnej do 2030 roku.

­– Ten sukces cementuje wiodącą pozycję praktyki doradztwa dłużnego Pekao Investment Banking, jak również pokazuje, że nasz bank ma istotną rolę do odegrania w procesie transformacji energetycznej polskiej gospodarki – powiedział Marek Niedużak, wiceprezes Pekao Investment Banking.

Otworzyliśmy nowy rozdział w doradztwie dłużnym na polskim rynku. Pozyskaliśmy finansowanie projektowe w konsorcjum 25 instytucji polskich, międzynarodowych i 3 agencji eksportowych o wartości ponad 20 mld zł, we współpracy z Green Giraffe. To największe project finance w historii polskiego rynku finansowego – dodała Monika Karolak, dyrektor zarządzająca w Pekao Investment Banking

Weź wygodną pożyczkę, gdzie chcesz i na co chcesz. Ruszyła kampania reklamowa pożyczki w Banku Pekao S.A.

18 września br. wystartowała ogólnopolska kampania reklamowa pożyczki gotówkowej w Banku Pekao S.A. Każdy klient – nowy i obecny – może wziąć pożyczkę przez internet, bez wychodzenia z domu, i przeznaczyć ją na dowolny cel. Specjalna oferta pożyczki  obowiązuje do 31 grudnia 2023 r.

Kampania wykorzystuje reklamy w telewizji, VOD, internecie, mediach społecznościowych, kanałach elektronicznych banku, jak również na witrynach oddziałów w całej Polsce.

- W nowej kampanii pożyczki zachęcamy Polaków, aby „Wzięli życie za rogi” i spełniali swoje marzenia. Dzięki pożyczce przez internet zyskujemy wygodę i swobodę działania. Pożyczka na skuter wzięta w autobusie? Na lot balonem z wygodnej domowej kanapy? Czemu nie – teraz pożyczkę w Banku Pekao można wziąć online w dowolnym miejscu lub tradycyjnie w placówce banku, nawet jeśli klient nie ma u nas konta – mówi Marta Szygenda, dyrektor Departamentu Marketingu w Banku Pekao S.A. - Promowana pożyczka jest nie tylko wsparciem finansowym, ale także szansą na realizację celów oraz pasji. Wierzymy, że razem z Bankiem Pekao każdy może zdobyć to, o czym zawsze marzył.

Pożyczkę można wziąć wygodnie - gdziekolwiek się jest i przeznaczyć na dowolny cel. Wnioskować można o kwotę od 1000 zł do 250 000 zł na okres 24 miesięcy. Prowizja za udzielenie pożyczki wynosi 0 proc., a jej oprocentowanie 9,45 proc. w opcji z ubezpieczeniem lub 11,45 proc. bez ubezpieczenia. Ze specjalnej oferty pożyczki można skorzystać do 31 grudnia 2023 r.

Klienci banku  mogą złożyć wniosek na kilka sposobów: w serwisie internetowym Pekao24, aplikacji mobilnej PeoPay lub zadzwonić na infolinię. Aby skorzystać z oferty w bankowości elektronicznej we wniosku trzeba wpisać kod promocyjny TVratka. Po pozytywnej decyzji kredytowej umowę pożyczki można zaakceptować w serwisie internetowym lub aplikacji.

Wraz z kampanią reklamową Bank Pekao S.A. umożliwił otrzymanie pożyczki online także dla osób, które nie są jeszcze jego klientami – wystarczy, że złożą wniosek za pośrednictwem strony internetowej www.pekao.com.pl/kredyt-online. Jeśli kwota pożyczki nie przekroczy kwoty 7 tys. zł nowi klienci banku mogą zaakceptować umowę pożyczki online . W pozostałych przypadkach na podpisanie umowy bank zaprosi do swojego oddziału, który może być dowolnie wybrany przez klienta.

Więcej o pożyczce gotówkowej na stronie: https://www.pekao.com.pl/klient-indywidualny/pozyczanie-gotowki.html#section-1

Za strategię i koncept kreatywny odpowiada agencja Leo Burnett. Za działania digital Sales&More S.A. Social media realizuje Digital Kingdom. Zakupem mediów offline zajął się dom mediowy Sigma Bis S.A. Filmy wyreżyserował Tomasz Knittel, a zrealizował dom produkcyjny Tank. Autorem fotografii jest Łukasz Pęcak,

Nową kampanię reklamową można obejrzeć na stronie: link

RRSO - rzeczywista roczna stopa oprocentowania pożyczki wynosi 12,04% przy założeniach: całkowita kwota pożyczki (bez kredytowanych kosztów) 2 341 zł, pożyczka zaciągnięta na 24 miesiące, oprocentowanie zmienne 11,45% w stosunku rocznym, całkowity koszt pożyczki 289,36 zł (w tym: odsetki 289,36 zł), całkowita kwota do zapłaty 2 630,36 zł, płatna w 23 ratach miesięcznych po 109,60 zł 24 rata wyrównująca 109,56 zł .Kwota udostępniana pożyczkobiorcy 2 341 zł. Kalkulacja została podana na podstawie przykładu reprezentatywnego wg stanu na 18.07.2023 r.

Źródło: Pekao

 

Bank Pekao organizuje kolejną emisję obligacji zrównoważonego rozwoju Cyfrowego Polsatu

Bank Pekao S.A. jest po raz kolejny współorganizatorem emisji i współprowadzącym księgę popytu obligacji zrównoważonego rozwoju o wartości 820 mln zł, które emituje spółka Cyfrowy Polsat.

Obligacje są oferowane w ramach oferty publicznej skierowanej do inwestorów instytucjonalnych na rynku polskim i będą przypadać do wykupu w styczniu 2030 roku. To papiery niezabezpieczone o zmiennym kuponie oprocentowania w wysokości WIBOR 6-miesięczny powiększony o marżę, która w bieżącym okresie odsetkowym będzie wynosić 3,35 proc. Emitent planuje asymilację nowej serii z papierami wyemitowanymi w styczniu. Po asymilacji łączna wartość emisji wyniesie 3,49 mld zł i będzie największą serią obligacji korporacyjnych wyemitowanych na lokalnym rynku.

Jesteśmy gotowi, mamy kompetencje i doświadczonych ludzi, by przeprowadzać największe transakcje na polskim rynku, dla największych firm. W szczególności satysfakcję sprawia nam, gdy możemy umożliwiać finansowanie projektów wspierających transformację energetyczną kraju, przedsięwzięć dużej wartości, jak w przypadku Cyfrowego Polsatu – komentuje wiceprezes Banku Pekao Jerzy Kwieciński, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.

Obligacje finansują m.in. realizację strategii rozwoju Grupy Polsat Plus, obejmującej budowę aktywów produkujących czystą energię i zielony wodór, a jednocześnie są powiązane z celami zrównoważonego rozwoju Grupy. W szczególności Grupa deklaruje cel osiągnięcia w 2026 roku 30-proc. udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł zeroemisyjnych (m.in. z farm fotowoltaicznych i wiatrowych) w całkowitym zużyciu energii elektrycznej na potrzeby własne czterech głównych spółek operacyjnych Grupy Polsat Plus.

Udział Banku Pekao jako organizatora emisji wpisuje się w realizację Strategii ESG Banku Pekao na lata 2021-24 w zakresie zwiększenia udziału finansowania zielonego w portfelu, w tym wsparcia emisji obligacji ESG, w kwocie co najmniej 22 mld zł.

PKO Bank Polski wspiera transport publiczny

  • PKO Bank Polski udzielił finansowania dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie o wartości 80 mln zł, w tym 40 mln zł na zakup zeroemisyjnych autobusów.

  • Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w finansowanie transportu publicznego w naszym kraju wynosi łącznie ponad 2 mld zł.

  • Zgodnie ze swoją strategią w obszarze ESG PKO Bank Polski wspiera inwestycje związane z ochroną środowiska i klimatu takie jak zrównoważony transport i elektromobilność.

PKO Bank Polski podpisał umowę z MPK Kraków o wartości 40 mln zł na zakup zeroemisyjnych autobusów oraz 40 mln zł na kredyt obrotowy, który zostanie przeznaczony na zabezpieczenie bieżącej płynności finansowej spółki. Zaangażowanie PKO Banku Polskiego w finansowanie transportu publicznego w naszym kraju przekracza 2 mld zł. Zgodnie ze swoją strategią w obszarze ESG PKO Bank Polski wspiera inwestycje związane z ochroną środowiska i klimatu takie jak zrównoważony transport i elektromobilność.

- Cieszymy się, że PKO Bank Polski będzie partnerem MPK Kraków w realizacji ważnej dla mieszkańców Krakowa inwestycji w nowoczesny tabor autobusowy. Dziękujemy za zaufanie. Jestem przekonana, że zeroemisyjny tabor to istotny kierunek rozwoju dla nowoczesnych miast, które chcą dbać o jakość powietrza i komfortowy transport publiczny. Jako ich partner finansowy zapewniamy doradztwo w doborze struktury finansowania projektów inwestycyjnych i infrastrukturalnych, które mają przełożenie na jakość życia mieszkańców  – mówi Anna Węgrzanowska, dyrektor Biura Klienta Sektora Publicznego.

PKO Bank Polski jest kluczowym partnerem finansowym dla strategicznych samorządowych grup kapitałowych. Bank obsługuje budżety prawie 300 samorządów, w tym siedmiu województw i trzydziestu trzech miast na prawach powiatu. Jest także liderem emisji obligacji komunalnych z ok. 40 proc. udziałem w rynku. Ponad 1 mld zł finansowania udzielonego przez PKO Bank Polski na inwestycje w samorządowy transport kolejowy potwierdza wiodącą rolę banku w tym segmencie.
PKO Bank Polski jest wieloletnim partnerem Krakowa. Od 2016 r. prowadzi obsługę finansową budżetu Miasta, zapewniając szeroki wachlarz usług, zarówno w zakresie oferty depozytowo-transakcyjnej, jak i kredytowej. Bank udostępnia m.in. możliwość płatności w opłatomatach zlokalizowanych w urzędach, a w ramach usługi masowych wypłat - realizację zleceń płatniczych z wykorzystaniem sieci bankomatów PKO Banku Polskiego. Bank przeprowadził także trzy emisje obligacji komunalnych dla Miasta Kraków.
Współpraca PKO Banku Polskiego z samorządami obejmuje nie tylko obsługę transakcji. Opiera się również na doradztwie w zakresie struktury finansowania czy modelu realizacji inwestycji. Bank pomaga samorządom znaleźć optymalne rozwiązania związane z finansowaniem zaplanowanych inwestycji.
Finansowanie zakupu zeromisyjnych autobusów przez MPK Kraków wpisuje się w strategię PKO Banku Polskiego w zakresie ESG. Celem strategicznym banku jest bycie liderem transformacji ESG w polskim sektorze bankowym poprzez angażowanie się w zielone projekty, m.in. w zakresie energetyki wiatrowej i słonecznej oraz mniejszych eko inwestycji. Grupa PKO Banku Polskiego udzieliła firmom w ciągu roku (od czerwca 2022 do czerwca 2023) zielonych kredytów na kwotę 3,4 mld zł, co oznacza wartościowo wzrost o 78 proc. w ujęciu rok do roku.
 
Źródło: PKO BP

Bezpieczniejszy wynajem mieszkania z „Kodem do usług Simpl.rent” w PKO Banku Polskim

  • Klienci PKO Banku Polskiego mogą korzystać z usługi: Certyfikat najemcy – kod Simpl.rent w serwisie iPKO i aplikacji mobilnej IKO.

  • „Kod do usług Simpl.rent dla wynajmującego” to rozwiązanie dla właścicieli mieszkań, które pozwala zweryfikować najemcę przed podpisaniem umowy najmu.

  • Certyfikat najemcy to kolejna nowość w ramach Platformy usług dodatkowych PKO.

PKO Bank Polskim udostępnił klientom indywidualnym, którzy chcą wynająć swoją nieruchomość, usługę simpl.rent, czyli możliwość zweryfikowania najemcy przed podpisaniem umowy najmu. Kod do simpl.rent można kupić w serwisie transakcyjnym iPKO lub aplikacji mobilnej IKO. Usługa dostarcza narzędzia do zdalnego sprawdzenia wiarygodności najemców w trzech aspektach: poprzez weryfikację tożsamości, zarobków oraz historii płatniczej i kredytowej. „Kod do usług Simpl.rent dla wynajmującego” to kolejna nowość w ramach Platformy usług dodatkowych PKO Banku Polskiego.

 – Jako największy bank w Polsce chcemy być dla swoich klientów nie tylko instytucją finansową. Nowe technologie dają możliwości zaoferowania rozwiązań wychodzących poza tradycyjne usługi bankowe. Przykładem jest simpl.rent - propozycja dla osób chcących sprawdzić najemcę swojego mieszkania czy domu. Oferowanie takich rozwiązań wpisuje się też w realizację strategii banku, która zakłada rozwój usług pozabankowych w kanałach zdalnych – podkreśla Mariusz Dymowski, dyrektor Centrum Bankowości Hipotecznej w PKO Banku Polskim.

Certyfikat najemcy – kod do usług Simpl.rent to rozwiązanie wspierające najemców, wynajmujących, a także agentów nieruchomości, zwiększające bezpieczeństwo najmu. Właściciel mieszkania wykupuje w serwisie internetowym iPKO lub aplikacji mobilnej IKO specjalny kod, który pozwala sprawdzić wiarygodność najemcy poprzez weryfikację tożsamości, zarobków oraz historii płatniczej i kredytowej. Jeden kod umożliwia weryfikację jednego najemcy, który również musi wyrazić zgodę na takie sprawdzenie.
W serwisie internetowym iPKO usługę można znaleźć w zakładce „Oferty”, i kolejno: „Usługi i zakupy” oraz „Certyfikat Najemcy”. W aplikacji mobilnej IKO w „Moje produkty” i potem podobnie w: „Usługi i zakupy” i „Certyfikat Najemcy”.
Rozwiązanie dostarcza PKO Finat w oparciu o usługę firmy Simpl.rent. Szczegóły znajdują się na stronie internetowej: www.pkobp.pl/klient-indywidualny/uslugi-zakupy/jak-sprawdzic-najemce. Klienci banku mogą skorzystać z niższej ceny usługi niż ta oferowana na rynku. Usługa została wdrożona w ramach prac nad cyfrową hipoteką, która jest jednym z elementów strategii banku na lata 2023-25.  
Certyfikat najemcy to również kolejne rozwiązanie w ramach innowacyjnego systemu usług pozabankowych. Usługi dodatkowe (VAS) to sposób banku na wyróżnienie się na konkurencyjnym rynku finansowym i odpowiedź na zmieniające się potrzeby młodych klientów. Dzięki unikalnej na skalę światową Platformie usług dodatkowych PKO, startupy oraz dostawcy z różnych branż mogą w łatwy sposób zaoferować swoje usługi klientom banku. Klienci banku już teraz mogą kupić bilety komunikacyjne czy zapłacić za parkowania czy przejazd autostradą. Usługi VAS to element realizacji strategii banku przyjętej pod koniec ubiegłego roku, która zakłada nowoczesną akwizycję klientów i rozwój usług pozabankowych. Więcej informacji na stronie internetowej: www.pkobp.pl/klient-indywidualny/uslugi-zakupy.
 
Źródło: PKO BP