Polecamy

Do 40 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej Alior Banku

Alior Bank uruchomił program, w ramach którego dofinansowuje otwarcie placówki partnerskiej. Przedsiębiorcy mogą uzyskać nawet do 40 tys. zł wsparcia na start. Warunkiem udziału w akcji jest m.in. prowadzenie własnej działalności gospodarczej i dysponowanie lokalem użytkowym o powierzchni minimum 45 m².

Prowadzenie własnej firmy to niełatwe zadanie, wiążące się z dużą odpowiedzialnością i koniecznością posiadania odpowiedniego kapitału na pokrycie początkowych kosztów. Alior Bank, który swoją sieć franczyzową rozwija już od 15 lat, zachęca osoby z pomysłem na własny biznes do otwarcia placówki pod znanym szyldem. Bank oferuje partnerom możliwość uzyskania dofinansowania w wysokości do 40 tys. zł, co pozwoli sfinansować większość kosztów otwarcia. Ta forma wsparcia ma ułatwić rozpoczęcie działalności gospodarczej i przyczynić się do udanego startu.

- Odpowiadając na potrzeby rynku stworzyliśmy program wsparcia dla przedsiębiorców, którzy mają pomysł na swoją firmę, jednak brakuje im wystarczającego zaplecza finansowego. Z tego powodu często odkładają tę trudną decyzję na później i nie wdrażają w życie planów biznesowych. W Alior Banku zachęcamy ich do otwarcia placówki partnerskiej, oferując dofinansowanie i wsparcie merytoryczne - mówi Jacek Torowski, dyrektor departamentu sieci zewnętrznych Alior Banku.

Alior Bank, poza dofinansowaniem, oferuje zainteresowanym szeroki wachlarz produktów dla klientów indywidualnych i biznesowych, a także wsparcie na każdym etapie współpracy i indywidualnego opiekuna. Dodatkowo, bank proponuje atrakcyjne wynagrodzenie, uzupełniane konkursami, akcjami specjalnymi oraz budżetem na działania marketingowe.

O możliwość dołączenia do sieci i uzyskania wsparcia mogą ubiegać się kandydaci, którzy prowadzą działalność gospodarczą, posiadają co najmniej średnie wykształcenie, doświadczenie w branży finansowej oraz dysponują lokalem o powierzchni minimum 45 m².

Obecni franczyzobiorcy zgodnie przyznają, że program pomógł im rozwinąć prowadzone biznesy i z sukcesami otwierać kolejne placówki partnerskie.

Więcej informacji na temat akcji znajduje się na stronie internetowej banku.
 

Bank Pekao S.A. najlepszym bankiem zrównoważonego finansowania w Europie Środkowo-Wschodniej wg magazynu Global Finance

Bank Pekao S.A. otrzymał prestiżowe wyróżnienie „The Best Bank for Sustainable Finance in Central and Eastern Europe for 2024” przyznawane przez renomowany magazyn Global Finance. W tym globalnym rankingu doceniane są osiągnięcia w zakresie zrównoważonego finansowania, jak finansowanie inicjatyw mających na celu łagodzenie negatywnych skutków zmian klimatycznych i wsparcie w budowaniu bardziej zrównoważonej przyszłości.

 Jesteśmy zaszczyceni nagrodą od Global Finance. Świadczy ona o naszym zaangażowaniu i wiedzy naszych ekspertów. To także dowód skuteczności z jaką zwiększamy nasze zaangażowanie w zrównoważone finansowanie i wsparcie naszych klientów na drodze transformacji w stronę bardziej przyjaznego dla środowiska modelu biznesu, zgodnie z założeniami naszej strategii ESG – mówi Jerzy Kwieciński, wiceprezes Banku Pekao, nadzorujący Pion Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej.

Zielona transformacja jest jednym z kluczowych globalnych wyzwań. Rosną potrzeby finansowania ambitnych, zielonych projektów. Bank Pekao śmiało odpowiada na to zapotrzebowanie, dążąc do pozycji lidera zielonej zmiany w Polsce. Cieszymy się, że nasze działania na rzecz zrównoważonego rozwoju: finansowanie farm wiatrowych, instalacji fotowoltaicznych, niskoemisyjnego transportu, czy ekologicznego budownictwa, zostały po raz kolejny dostrzeżone i docenione na arenie międzynarodowej – dodaje Mariusz Bartosewicz, dyrektor Biura Rozwoju Produktów ESG Bankowości Korporacyjnej i Internacjonalizacji Banku Pekao.

Global Finance to magazyn skierowany do menedżerów odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji inwestycyjnych i strategicznych. Nagrody są przyznawane przy udziale analityków, dyrektorów korporacji oraz ekspertów technologicznych. Redakcja bierze pod uwagę również komentarze nadesłane przez dostawców usług finansowych, a także niezależne badania.

Bank Pekao w strategii na lata 2021-2024 założył, że zorganizuje finansowanie dla nowych projektów zrównoważonych na kwotę co najmniej 30 mld zł. Na tę liczbę złoży się co najmniej 8 mld zł nowego finansowania projektów zrównoważonych obejmujących projekty zielone i społeczne oraz wsparcie emisji obligacji ESG klientów banku w kwocie co najmniej 22 mld zł. Udział zielonego finansowania – obejmującego m.in. takie przedsięwzięcia jak farmy wiatrowe, instalacje fotowoltaiczne, niskoemisyjny transport czy ekologiczne budownictwo – zwiększy się do ponad 4 proc. portfela bilansowego Pekao.

Źródło: Pekao

2 mln klientów kantoru PKO Banku Polskiego

  • 2-milionowy klient zawarł właśnie umowę na korzystanie z kantoru internetowego PKO Banku Polskiego.

  • Od początku istnienia kantoru klienci wykonali w nim ponad 47 mln transakcji.
  • Najpopularniejsze pary walut to euro/złoty i dolar/złoty - stanowiły odpowiednio 70 proc. i 12 proc. transakcji w kantorze w 2023 roku.

2 mln klientów wykonało ponad 47 mln transakcji w kantorze internetowym PKO Banku Polskiego. Prawie 9 na 10 z tych transakcji (88 proc.) w 2023 roku miało miejsce w aplikacji mobilnej IKO. Najpopularniejsze pary walut w ubiegłym roku to euro/złoty i dolar/złoty - stanowiły odpowiednio 70 proc. i 12 proc. transakcji.

Kantor internetowy dla klientów indywidualnych PKO Banku Polskiego działa od początku 2018 roku w serwisie internetowym iPKO. Od lipca 2019 roku klienci mogą zawierać transakcje również w aplikacji mobilnej IKO. W ubiegłym roku ponad 61 proc. transakcji wykonali w kantorze Polacy, a prawie 39 proc. - obcokrajowcy.
Z 9 walut, które można wymienić w kantorze (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK, SEK, CZK i HUF) zdecydowanie dominuje zakup i sprzedaż pary euro/złoty – to 70 proc. transakcji wykonanych w 2023 roku. Druga najpopularniejsza para to dolar/złoty (12 proc.), a trzecie miejsce na podium zajmują waluty skandynawskie (9 proc.).
Najwięcej transakcji w kantorze klienci realizują oczywiście w miesiącach wakacyjnych (lipiec i sierpień) - obrót w tym czasie stanowił 16,9 proc. rocznego obrotu klientów w całym 2023 roku.
 

– Niezmiernie cieszy nas tak duże zainteresowanie klientów kantorem internetowym PKO Banku Polskiego. Jest już ich ponad 2 miliony i to dowód na to, że doceniają nowoczesne i wygodne funkcje dostarczane przez największy polski bank w IKO i iPKO. W połączeniu z produktami, takimi jak konto walutowe i karta wielowalutowa, kantor pozwala szybko obsługiwać codzienne płatności w walutach obcych po atrakcyjnych kursach, na przykład teraz podczas zagranicznych wyjazdów na ferie. Te 2 miliony klientów motywuje nas do dalszego rozwoju kantoru i dostarczania naszym klientom kolejnych, bardzo interesujących rozwiązań w zakresie wymiany walut 

– podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Analizując klientów według regionów Polski, z których pochodzą, z kantoru PKO Banku Polskiego w ubiegłym roku najchętniej korzystali mieszkańcy Mazowsza (8,48 proc. klientów), Śląska (7,36 proc.) i Wielkopolski (7,33 proc.), zaś najmniej jest mieszkańców województw: opolskiego (4,90 proc.), lubuskiego (4,88 proc.) i świętokrzyskiego (4,61 proc.).
Kantor dla klientów indywidualnych PKO Banku Polskiego jest dostępny w IKO i iPKO 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Umożliwia wymianę 9 walut po atrakcyjnych kursach. Można w nim m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony przez klienta poziom. Klient zleci także automatyczną wymianę waluty, gdy jej kurs osiągnie wymaganą wartość oraz ustawi stałe zlecenie, dzięki czemu bank wymieni waluty we wskazanym dniu. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat. Za zakup waluty można zapłacić BLIKIEM z konta w innym banku; w aplikacji IKO kantor jest dostępny m.in. w angielskiej i ukraińskiej wersji językowej. Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 PKO Banku Polskiego. Oprócz niego w skład pakietu wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa.
Więcej szczegółów znajduje się na stronie: https://www.pkobp.pl/klient-indywidualny/aplikacja-iko-ipko/kantor-internetowy-mobilny-24h
 
Źródło: PKO BP

Startują pożyczki na rozwój turystyki w Polsce Wschodniej

Atrakcje turystyczne, unikalna przyroda, różnorodność krajobrazowa i kulturowa - to atuty Polski Wschodniej, które odpowiednio wykorzystane mogą stać się jednym z motorów rozwoju regionu. Do rozwinięcia branży turystycznej potrzebny jest kapitał. Można go otrzymać dzięki pożyczkom z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Wsparcia udzielą regionalni partnerzy finansujący. Dzisiaj Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) – menadżer funduszu powierniczego – podpisał umowy w tej sprawie. W wydarzeniu  wzięła udział Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, minister funduszy i polityki regionalnej oraz Tomasz Robaczyński, członek zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego. 

 

Z radością informuję, że dzisiaj uruchomiliśmy fundusz preferencyjnych pożyczek na wsparcie małych przedsiębiorstw z branży turystycznej z sześciu województw Polski Wschodniej. Nasz fundusz z ponad 430 mln zł to pierwszy taki fundusz z pieniędzy europejskich. Zarządzanie tymi środkami powierzyliśmy Bankowi Gospodarstwa Krajowego we współpracy z regionalnymi podmiotami samorządowymi z województw: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz mazowieckiego. To jest element strategicznego planu rozwojowego dla Polski. Jednym z jego celów jest spowodowanie, żeby niezależnie od kodu pocztowego, gdzie znajduje się dana firma, gdzie prowadzona jest działalność, te szanse na dobry rozwój i dobrą pracę były takie same. Te regiony tego wsparcia potrzebują

powiedziała minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

 

Bank Gospodarstwa Krajowego wdraża pożyczki dla przedsiębiorców z branży turystycznej w Polsce Wschodniej już po raz trzeci – w kolejnej perspektywie UE. Dzięki realizowanym z pożyczek inwestycjom zwiększa się atrakcyjność turystyczna regionu. Rozwinięta turystyka napędza gospodarkę, dlatego są to inwestycje, które mają bezpośredni wpływ na sytuację ekonomiczną Polski Wschodniej. Teraz skala inwestycji może być jeszcze większa, ponieważ w nowej perspektywie wzrasta nie tylko maksymalna kwota pożyczki do 1 mln zł, ale także łączny budżet projektu, który wynosi 532 mln zł, z czego 452,35 mln zł to środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 

mówi Tomasz Robaczyński, członek zarządu BGK.

 

Oferowane pożyczki z Funduszy Europejskich będą stanowić doskonałe uzupełnienie oferty instytucji finansowych w trudnym okresie wychodzenia polskich przedsiębiorstw po pandemii COVID 19 i wzrostu ryzyka inwestycyjnego, będącego pośrednio wynikiem rosyjskiej agresji na Ukrainę. Zaangażowanie instrumentów finansowych do wsparcia przedsiębiorstw z branży turystycznej jest doskonałym przykładem na to w jaki sposób Fundusze Europejskie można wykorzystać w sposób niezwykle efektywny, dzięki ich odnawialności i możliwości zaoferowania kolejnym podmiotom. W przeciwieństwie do standardowych dotacji z Unii Europejskiej, zastosowanie instrumentów zwrotnych, w tym pożyczek, oznacza, że po ich spłacie przez przedsiębiorców, unijne fundusze będą mogły być ponownie wykorzystane na podobne lub inne cele wspierające rozwój gospodarczy. Wierzymy, że ten model wsparcia, który cechuje konkurencyjność w zakresie oprocentowania i kosztów obsługi oraz ich ukierunkowanie na nowe podmioty gospodarcze przyczyni się do dalszego dynamicznego rozwoju regionów Polski Wschodniej, co bezpośrednio przełoży się na poprawę jakości życia ich mieszkańców

podkreśliła Angela Martinez Sarasola, kierownik wydziału ds. Polski w Dyrekcji Polityki Regionalnej i Miejskiej w Komisji Europejskiej.

Pożyczki na rozwój turystyki to pieniądze unijne z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej. Budżet zarezerwowany na ten cel w programie to 100 mln euro. Z uwagi na odnawialny charakter (spłaty pożyczek), suma ta może wzrosnąć do 2029 r.

Pożyczki na rozwój turystyki – dla kogo i na co

Z pożyczek mogą skorzystać mikro, mali i średni przedsiębiorcy działający w branży turystycznej lub okołoturystycznej. Warunkiem otrzymania wsparcia jest ulokowanie inwestycji na terenie Polski Wschodniej, tj. województw warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, podkarpackiego lub regionalnego mazowieckiego (bez Warszawy i 9 otaczających ją powiatów).
Wnioskujący mogą ubiegać się o wparcie w wysokości do 1 mln zł. Maksymalny okres spłaty to 7 lat (84 miesiące). Wysokość oraz terminy spłat rat mogą uwzględniać sezonowy charakter działalności w branży turystycznej. Przedsiębiorcy mogą też liczyć na korzystniejsze niż rynkowe oprocentowanie pożyczki, które jest stałe w całym okresie jej obowiązywania, a także na brak opłat i prowizji za jej udzielenie i obsługę. Co istotne, jeden przedsiębiorca może zawnioskować nawet o dwie pożyczki.
Dodatkowe preferencje będą dotyczyć inwestycji młodych firm – prowadzących działalność nie dłużej niż trzy lata oraz inwestycji komplementarnych do szlaków turystycznych, jakie powstaną w ramach priorytetu V programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.
Pieniądze będzie można przeznaczyć np. na rozbudowę pensjonatu, restauracji, parku linowego, wypożyczalni kajaków i wielu innych przedsięwzięć wpisujących się w szeroko rozumianą branżę turystyczną. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie BGK.

Do kogo po pożyczkę

Pożyczek będą udzielać partnerzy finansujący wybrani przez BGK w drodze konkurencyjnej procedury. Pożyczki będą udzielane przez:
  • woj. lubelskie: Konsorcjum: Lubelska Fundacja Rozwoju (LFR) i Biłgorajska Agencja Rozwoju Regionalnego (BARR S.A.)
  • woj. podkarpackie: Agencja Rozwoju Regionalnego MARR S.A.
  • woj. podlaskie: Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego
  • woj. świętokrzyskie: Świętokrzyski Fundusz Rozwoju sp. z o.o.
  • woj. warmińsko-mazurskie: Konsorcjum: SCREP, DAR S.A., FRR Łukta, FWPR, NFR Nida
  • woj. mazowieckie (bez W-wy i otaczających ją powiatów): Fundacja na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa

Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej

Program Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej (FEPW) to kontynuacja wsparcia rozwoju wschodnich województw naszego kraju: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego oraz regionalnej części województwa mazowieckiego (bez Warszawy i 9 otaczających ją powiatów). Program jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i służy utrwaleniu warunków sprzyjających konkurencyjności gospodarki oraz wyższej jakości życia w Polsce Wschodniej.
Z programu dofinansowywane są inwestycje w małych i średnich firmach, projekty związane z adaptacją miast do zmian klimatu, rozwojem zeroemisyjnej mobilności miejskiej, ochroną bioróżnorodności, rozwojem inteligentnych sieci dystrybucji energii, zwiększaniem dostępności kolejowej i drogowej oraz rozwojem zrównoważonej turystyki. Budżet programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej na lata 2021-2027 wynosi 12 mld 428 mln zł.
 
Źródło: BGK

Zastosowanie bramki SMS w komunikacji z klientami banków

Dla banków bezpieczeństwo i szybkość transakcji są na wagę złota. Dlatego też, by sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, sięgają po nowoczesne technologie. Jednym z takich rozwiązań, które zyskało ogromną popularność jest bramka SMS. Ta forma komunikacji stała się istotnym narzędziem w bankowości, oferując wiele korzyści zarówno dla instytucji finansowych, jak i ich klientów.

Cokolwiek sprzedajesz, Autopay jest dla Ciebie!
 

 

Poniżej przedstawiamy, jak bramki SMS ułatwiają kontakt banków z klientami, podnosząc poziom bezpieczeństwa i komfortu usług.

Bezpieczeństwo to podstawa

 

Bramka SMS może podwyższyć stopień bezpieczeństwa w trakcie korzystania z usług banku.

    • Dwustopniowa weryfikacja: jednym z najważniejszych zastosowań bramek SMS w bankowości jest weryfikacja dwuetapowa. Podnosi ona znacząco poziom bezpieczeństwa dostępu do konta online. Wysyłanie jednorazowych haseł lub kodów przez SMS pozwala na dodatkowe potwierdzenie tożsamości użytkownika. To przekłada się na minimalizowanie ryzyka nieuprawnionego dostępu.

 

    • Powiadomienia o transakcjach na koncie: powiadomienia SMS mogą być także przesyłane po każdorazowej transakcji przeprowadzonej na koncie bankowym czy dokonaniu płatności kartą. To również pozwala zachować klientom kontrolę nad wydatkami i szybko zweryfikować ewentualne wątpliwości.

 

  • Powiadomienie o wypłacie z bankomatu: SMS może zostać przesłany również po wypłacie środków z bankomatu.

 

Łatwiejsze zarządzanie finansami

 

Bramka SMS wpływa korzystnie nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na wygodę klientów banków.

    • Informacje o zasileniu konta: drogą SMS-ową klient może szybko otrzymać potwierdzenie wpłynięcia środków na konto – np. wypłaty bądź płatności wynikającej z innej umowy.

 

    • Przypomnienie o racie kredytu: gdy klient ma wiele rzeczy na głowie, może zapomnieć o zbliżającym się terminie spłaty kredytu. Dlatego wiadomość SMS może w prosty sposób przypomnieć o terminie i kwocie do spłaty w danym miesiącu.

 

    • Informacja o zrealizowaniu przelewu stałego: jeśli klient ustawił comiesięczny, stały przelew na określony cel, może otrzymać SMS potwierdzający przekazanie środków na wskazane konto.

 

  • Przypomnienie o terminie ważności karty płatniczej: SMS-em można w łatwy sposób przypomnieć o upływającym terminie ważności karty płatniczej, należącej do klienta.

 

Wygodniejsza komunikacja z klientem

Wykorzystanie SMS-ów do informowania o nowych możliwościach dla użytkowników pozwala bankom na budowanie bliższych relacji z klientami. Taka forma komunikacji jest często bardziej skuteczna niż tradycyjny e-mail marketing, ponieważ wiadomości SMS są zazwyczaj otwierane i czytane niemal natychmiast po otrzymaniu.

    • SMS powitalny: drogą SMS-ową można potwierdzić otwarcie nowego konta bankowego.

 

    • Informacje o produktach, usługach i promocjach: wielu klientów docenia przesyłane oferty, szczególnie, jeśli są to oferty przygotowane specjalnie dla konkretnego odbiorcy. Bramka SMS daje możliwość szybkiego dotarcia do klienta i personalizację komunikatów.

 

  • Zmiany w regulaminie: bramka SMS to także dobry sposób, by powiadomić klientów o zbliżających się zmianach w regulaminach.

Bramka SMS przynosi bankom szereg korzyści i możliwości. Pozwala utrzymywać relacje poprzez dostarczanie spersonalizowanych informacji o nowych ofertach bankowych ograniczonych czasowo.

Analiza danych umożliwia tworzenie wiadomości dopasowanych do odbiorcy, a szybka ocena reakcji klientów na wysyłkę pozwala dostosować harmonogramy kampanii do preferencji odbiorców.

Masowa wysyłka SMS – wielu odbiorców w jednym momencie

Masowa wysyłka SMS za pomocą bramki to narzędzie umożliwiające dotarcie do dużej liczby odbiorców w jednym momencie. By można ją było przeprowadzić, konieczne jest zgromadzenie zgód od klientów na otrzymywanie wiadomości SMS. Zgoda musi być dobrowolna, świadoma i sformułowana w jasny sposób, informująca o celu komunikacji. Bardzo istotna jest również polityka prywatności. Jej celem jest informowanie klienta o sposobie gromadzenia oraz przechowywania i wykorzystywania danych osobowych.

O działaniu bramki SMS od Autopay możesz przeczytać więcej na podlinkowanej stronie. To sprawdzone narzędzie, z którego korzysta już 300 banków i instytucji finansowych. Rozwiązania spełniają wymogi branżowych regulatorów.

Podsumowanie

Wykorzystanie bramki SMS w komunikacji z klientami otwiera przed bankami liczne możliwości w zakresie zwiększania bezpieczeństwa, efektywności i personalizacji usług. W erze cyfrowej, gdzie coraz więcej osób porusza się po sieci i korzysta z usług online, bezpieczeństwo i skuteczne przekazanie informacji są kluczowe. SMS-y są nieodłącznym elementem strategii komunikacyjnej każdej nowoczesnej instytucji finansowej.

Źródło: Autopay