Polecamy

Globalna platforma płatnicza Adyen rozszerza swoją obecność na Polskę

Warszawa (25.06.2020) - Adyen, globalna platforma płatnicza o rocznym obrocie 239,6 mld euro, ogłosiła dziś, że poszerza swoją działalność i tym samym wchodzi na polski rynek. Wśród jej klientów w Polsce znajduje się m.in. Booksy, e-obuwie, Bolt oraz platforma wymiany walut Cinkciarz. Firma została założona w 2006 roku, posiada ponad 22 biura na całym świecie i umożliwia firmom zarządzanie płatnościami globalnie oraz oferowanie klientom najlepszych wrażeń z zakupów. Adyen zawarło również niedawno strategiczne partnerstwo z firmą BLIK.


Decyzja o utworzeniu polskiego oddziału w Warszawie jest odpowiedzią na rosnący potencjał rynku e-commerce w Polsce. Według ostatnich badań, lokalny rynek usług elektronicznych może być wart w tym roku nawet 70 mld euro. Drugim ważnym czynnikiem w tej decyzji jest filozofia firmy: chęć bycia partnerem dla swoich klientów na każdym kroku i pomaganie im w rozwoju także w nowych regionach.


„Rozwój obecności lokalnej w Warszawie jest bardzo ważnym krokiem w naszej strategii upraszczania i przyspieszania globalnych płatności w tej części Europy” - mówi Pieter van der Does, współzałożyciel i CEO Adyen. „Polska ma niezwykle dynamiczny rynek handlu i usług cyfrowych, o czym świadczy popularność platform i technologii, z którymi już współpracujemy i to, jak dobrze są one odbierane przez klientów” - mówi Pieter van der Does, współzałożyciel i prezes zarządu Adyen.


Adyen zostało stworzone, aby sprostać szybko zmieniającym się potrzebom dzisiejszych dynamicznie rozwijających się globalnych przedsiębiorstw. W Polsce konsumenci są bardzo otwarci na nowe technologie, szczególnie jeśli chodzi o płatności. Obecnie proces zakupowy może wiązać się z pewnym dyskomfortem, którym łatwo rozczarować klienta i tym samym przekreślić swoje szanse na przychód. Dzięki unikalnej ofercie Adyen Unified Commerce i jej globalnemu zasięgowi, przedsiębiorstwa mogą reagować na zmieniające się zachowania i potrzeby współczesnych klientów. Wspieranie firm poprzez możliwie najlepsze narzędzia budujące doświadczenie zakupowe, takie jak szybka finalizacja płatności, brak kolejek czy usługa „kliknij i odbierz”, pomoże im wygrać wyścig o lojalność klienta.


„Stale poszerzamy zakres naszej działalności i wiemy, że transformacja procesów wewnętrznych nabiera coraz większego znaczenia, szczególnie w kontekście transakcji międzynarodowych. Aby sprawnie obsługiwać transgraniczne płatności kartami kredytowymi, e-obuwie wybrało Adyen jako jednego z naszych partnerów. Mamy dobrą konwersję kart zakupowych i świetne customer experience. W najbliższych tygodniach planujemy wdrożenie rozwiązań Adyen w kolejnych krajach” - mówi Mikołaj Wezdecki, Dyrektor E-commerce w eobuwie.pl SA.


„Doskonalenie doświadczenia klientów to jeden z naszych priorytetów działania. Stale rozwijamy oferowane usługi i staramy się odpowiadać na potrzeby naszych konsumentów na całym świecie. Dzięki partnerstwu z Adyen, znacznie łatwiej jest nam zrozumieć charakter i potrzeby naszych klientów w zakresie rozwiązań płatniczych. Dzięki temu możemy budować wspólnie rozwiązania, które adresują najbardziej istotne potrzeby. Cieszymy się, że Adyen pomaga zarówno nam, jak i naszym klientom w optymalizacji, wygodzie i stabilności prowadzenia biznesu" - mówi Marcin Borowiecki, Dyrektor Generalny w Booksy.


„Korzystając z bogatych zasobów danych dostępnych na platformie płatniczej Adyen, firmy mogą realizować prawdziwe scenariusze Unified Commerce, a my widzimy w tym wielki potencjał na polskim rynku. Lokalne firmy z globalnymi ambicjami mogą teraz podążać śladami tytanów, takich jak eBay, McDonald's, Zalando i Spotify, i w mgnieniu oka otwierać nowe rynki”, podsumowuje Jakub Czerwiński, wiceprezes ds. sprzedaży w Adyen CEE. „Cieszymy się, że możemy pomóc handlowcom w Polsce i
regionie CEE w rozwoju, niezależnie od tego, czy będzie to miało charakter międzynarodowy, czy też będzie polegało na ekspansji w nowych kanałach sprzedaży”.


#
O Adyen
Adyen (AMS: ADYEN) jest platformą płatniczą z wyboru dla wielu wiodących firm na świecie, zapewniającą nowoczesną, kompleksową infrastrukturę łączącą się bezpośrednio z Visa, Mastercard oraz z globalnie preferowanymi przez konsumentów metodami płatności. Adyen dostarcza płatności bez tarcia w kanałach internetowych, mobilnych i sklepowych. Posiadając biura na całym świecie, Adyen obsługuje klientów takich jak Facebook, Uber, Spotify, Microsoft, Casper, Bonobos i L'Oréal.