Polecamy

Mastercard inwestuje w fintech Verestro

 

 

 

• Spółka, działająca wcześniej pod nazwą uPaid, jest wieloletnim partnerem technologicznym Mastercard

• Transakcja wesprze Verestro w międzynarodowej ekspansji

Warszawa, 6 lipca 2020 r. – Mastercard poinformował o inwestycji w polski fintech Verestro S.A. (do niedawna uPaid Sp. z o.o.). Firma, mająca siedzibę główną w Warszawie oraz biura w Sofii, Nowym Jorku i Sao Paulo, od 10 lat dostarcza rozwiązania płatnicze bankom i partnerom na 4 kontynentach. Inwestycja ta stanowi element strategii Mastercard związanej ze wspieraniem dynamicznej branży fintech i rozwiązań, które pomagają klientom optymalizować technologie płatnicze.


Verestro specjalizuje się w rozwijaniu, integracji i zarzadzaniu API dla banków i partnerów fintech, np.: płatności NFC, HCE, QR i person-to-person, rozwiązań lojalnościowych, czy kart wirtualnych i zarządzania kartami i wydatkami. Rozwiązania spółki obecne są już na ponad 20 rynkach, a 85% jej przychodów generowanych jest z działań na rynkach zagranicznych, takich jak: Europa Środkowo-Wschodnia, Bałkany, Bliski Wschód, USA, Azja Południowo-Wschodnia.


Mastercard współpracę z Verestro rozpoczął już w 2011 r. Verestro jest wieloletnim partnerem programu Mastercard Engage. Oprócz finansowania, Mastercard wesprze spółkę dostępem do rozległej, globalnej sieci partnerów finansowych i handlowych. Dzięki temu Verestro będzie mogło znacznie szybciej skalować swoją działalność na rynkach zagranicznych.


Polska jest rynkiem zaawansowanym, jeśli chodzi o rozwój płatności bezgotówkowych, szczególnie zbliżeniowych. To czyni nasz kraj doskonałym kandydatem na regionalny hub fintech, w którym rozwijają się obiecujące spółki z obszaru płatności, z potencjałem międzynarodowego sukcesu. W Mastercard w ten sukces głęboko wierzymy, dlatego wspieramy spółki, takie jak operator BLIK-a, czyli Polski Standard Płatności, czy Verestro. Rozwój Verestro w ostatnich latach miałem okazję obserwować z bliska. Tym bardziej jestem przekonany, że przed nią kolejne, spektakularne projekty biznesowe. Cieszę się, że możemy wesprzeć jej dalszy, międzynarodowy rozwój” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.


To dla nas duże wyróżnienie, ale i szansa, na którą ciężko pracowaliśmy przez ostatnich 5 lat. Wiele zawdzięczamy Mastercard; pierwszy projekt, światowej klasy technologię i globalną obecność, która pozwala nam nawiązywać współprace od Sao Paulo, przez Warszawę, po Singapur” – mówi Krzysztof Drzyzga, CEO Verestro. – „Zmiana nazwy to element rozwoju firmy. „Verestro” (Epo: vere estro; „true leader”) zaczerpnęliśmy z Esperanto, najbardziej rozpowszechnionego na świecie międzynarodowego języka pomocniczego, opracowanego przez Polaka, Ludwika Zamenhofa. Ta nazwa idealnie wpisuje się w nasze myślenie o korzeniach i przyszłości firmy; jesteśmy pochodzącym z Polski liderem i dostarczamy rozwiązania, które sprawdzają się na całym świecie” – dodaje Drzyzga.


Inwestując w ówczesny uPaid i angażując się osobiście w spółkę zakładałem jej rozwój międzynarodowy i przyciągnięcie znaczącego inwestora z sektora finansowego. Dzisiaj mówimy o silnym organicznym rozwoju w kolejnych 20 krajach na świecie i, w perspektywie roku, IPO na rynkach zagranicznych” - powiedział Cezary Smorszczewski, inwestor i Przewodniczący Rady Nadzorczej Verestro.


Poza Europą silnie stawiamy na zdobywanie nowych klientów w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i Azji Południowo-Wschodniej. Już teraz prowadzimy tam projekty i cieszymy się bardzo dobrą reputacją. Wszystko to skłania nas do poszukiwania nowych miejsc do rozwijania działalności. Chcemy być bliżej naszych klientów i partnerów, dlatego planujemy otwarcie biur w Dubaju i Singapurze” – dodaje Tomasz Kupka, Szef Sprzedaży Verestro.


Mastercard jest partnerem pierwszego wyboru dla fintechów i tylko w Polsce firma zaangażowała się we współpracę z takimi spółkami jak BLIK, ZEN, Twisto, Aion, DiPocket czy Trevica (obecnie Mastercard Payment Transaction Services). Mastercard jest też jednym z założycieli The Heart, platformy współpracy biznesowej z siedzibą w Warszawie, ułatwiającej start-upom nawiązanie partnerstw z korporacjami. W ramach The Heart Ventures startupy są budowane „od zera”, w odpowiedzi na zapotrzebowanie dużych graczy. W ramach platformy Accelerate, Mastercard daje fintechom możliwość zdobycia finansowania, korzystania ze swoich licencji produktowych czy nawiązywania kontaktów z zaufanymi partnerami technologicznymi.


Kontakt dla mediów


Mastercard
Anna Marciniak, Communications Director
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. +48 (22) 526 12 60
Agencja Solski Communications
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. +48 (22) 242 86 29, -26, -35


Verestro
Tomasz Kupka, Head of Business Development
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., +1 646 20 99 757


O Verestro
Verestro SA, wcześniej funkcjonujące pod nazwą uPaid, to polski fin-tech z siedzibą główną w Warszawie, który od 2011 roku rozwija i wdraża rozwiązania płatnicze bankom i partnerom na ponad 20 rynkach. Verestro to dzisiaj partner takich międzynarodowych klientów jak m.in: Mastercard, Austriacard, Tutuka, CSOB na Słowacji, Fidor Bank w Niemczech, MBK na Węgrzech, OTP Banka w Serbii, Komercijalna Banka w Macedonii i in. W maju 2020 Verestro przekształciło się ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną, co wiąże się planami pierwszej oferty publicznej (IPO).


O Mastercard
Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Wprowadzamy innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze, prostsze i bardziej inteligentne. W efekcie włączamy się w rozwój cyfrowej gospodarki, która wyrównuje szanse i przynosi korzyści wszystkim. Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom naszej sieci, usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać w pełni swój potencjał. Łącząc siecią Mastercard ponad 210 krajów i terytoriów, realizujemy wizję zrównoważonego świata, który otwiera przed każdym wyjątkowe, bezcenne możliwości. Dowiedz się więcej o tym, jak nasze innowacje wpływają na świat, i włącz się do rozmowy na Twitterze @MastercardPL, na profilu firmy na LinkedIn oraz w Centrum Prasowym Mastercard.