Polecamy

Milion autoryzacji transakcji smsKodem w oddziałach Santander Bank Polska

Już milion razy klienci Santander Bank Polska potwierdzali smsKodem transakcje w oddziałach. W ten sposób Bank nie tylko przyspiesza obsługę, ale także przyczynia się do ochrony środowiska. Oszczędności to ponad 1,5 mln kartek, czyli 127 dorodnych drzew.

Autoryzację smsKodem wybranych transakcji w oddziałach Santander Bank Polska zaoferował swoim klientom w lutym. Od tego czasu klienci skorzystali z tego rozwiązania 1 milion razy, oszczędzając w ten sposób ponad 1,5 mln kartek czyli 7,5 ton papieru. Co ważne, wyprodukowanie takiej ilości papieru wymagałoby wycięcia 127 drzew i zużycia niemal 200 tysięcy litrów wody. Jak ważne są takie oszczędności pokazują globalne dane – aż 40% drzew wycinanych komercyjnie na świecie jest wykorzystywanych do produkcji papieru – jest to ponad 30 milionów akrów lasów rocznie[1].

Do akceptacji transakcji smsKodem potrzebny jest jedynie telefon, którego numer jest zapisany w systemie banku. Klienci korzystający z tej funkcjonalności,  nie składają podpisu na dokumencie. Dodatkowo, jeśli adres e-mail klienta jest zapisany w systemie banku, może on otrzymać́ potwierdzenie wykonania transakcji elektronicznie.

To rozwiązanie nie tylko usprawnia obsługę, ale doskonale sprawdzi się podczas epidemii jako rozwiązanie contactless. Obecnie już prawie połowa transakcji w placówkach jest autoryzowana w ten sposób. Widząc, że klienci chętnie korzystają z smsKodów, zwiększyliśmy do 20 tys. kwotę pojedynczej transakcji, która może by w ten sposób zatwierdzana. Jako Bank odpowiedzialny społecznie jesteśmy także dumni, że to rozwiązanie pozwala nam zaoszczędzić tony papieru rocznie – mówi Marcin Jaroch, dyrektor Biura Doskonalenia Regulacji w Santander Bank Polska.

Autoryzacja smsKodem jest usługą dla klientów indywidualnych. Dotyczy transakcji do kwoty 20 tys. zł, pojedynczej wpłaty własnej gotówki na rachunek, pojedynczej wypłaty gotówki z rachunku oraz przelewu w złotówkach – wewnętrznego i krajowego Elixir.

***

Słowniczek pojęć i definicji dotyczących usług reprezentatywnych, wynikających z rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie wykazu usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, dostępny jest na stronie santander.pl/PAD oraz w placówkach banku. smsKod to powiadomienie sms, przelew to polecenie przelewu albo polecenie przelewu wewnętrznego. Szczegóły oferty, informacje o opłatach, prowizjach i oprocentowaniu oraz regulamin promocji dostępne są na stronie santander.pl oraz pod numerem 1 9999 (opłata zgodna z taryfą danego operatora). Stan na 29.10.2020.

 [1] https://www.theworldcounts.com/stories/environmental-impact-of-paper-production