Polecamy

Mobilna autoryzacja transakcji w Banku Millennium

Bank Millennium wprowadził Autoryzację Mobilną czyli nowy sposób zatwierdzania operacji realizowanych w serwisie bankowości internetowej Millenet. Dzięki nowemu rozwiązaniu operacje można potwierdzać wygodniej w aplikacji mobilnej Banku Millennium, bez potrzeby przepisywania haseł SMS. Autoryzacja Mobilna jest udostępniana przez bank stopniowo, pierwsi klienci mogą już korzystać z usługi.

Mobilna autoryzacja transakcji w Banku Millennium- Zmiana trybu zatwierdzania operacji z H@seł SMS na Autoryzację Mobilną wymaga od większości klientów minimalnego wysiłku, ogranicza się bowiem do jednego kliknięcia. W niektórych przypadkach może zaistnieć potrzebna dodatkowej weryfikacji podczas procesu aktywacji. Jednak także w tym wypadku staraliśmy się go jak najbardziej uprościć. Jednym z elementów dodatkowej weryfikacji, zamiast stosowanych na rynku kodów do zapamiętania, jest wskazanie w aplikacji obrazka, który odpowiada słowu usłyszanemu podczas procesu aktywacji usługi. Tym samym udało nam się ten konieczny proces nieco uatrakcyjnić, a przede wszystkim uczynić jak najbardziej przyjaznym dla użytkownika - mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Zatwierdzenie operacji za pomocą Autoryzacji Mobilnej jest bardzo proste. Klient loguje się do aplikacji mobilnej (PIN-em, odciskiem palca lub za pomocą FaceID), po czym na ekranie ze szczegółami operacji jednym kliknięciem zatwierdza operację. Przed autoryzacją widzi wszystkie szczegóły transakcji, a więc dużo więcej informacji niż w przypadku H@seł SMS, ograniczonych strukturą wiadomości SMS.

Dodatkowo, klient ma możliwość kontroli wszystkich operacji autoryzowanych na swoim urządzeniu. W aplikacji mobilnej w sekcji Ustawienia > Autoryzacja Mobilna prezentowana jest historia wszystkich autoryzacji mobilnych z ich statusem oraz czasem wykonania.

Aby korzystać z Autoryzacji Mobilnej, wystarczy posiadać:

  • dostęp do Millenetu ze zdefiniowanym numerem do H@seł SMS;
  • aktywną najnowszą wersję aplikacji mobilnej Banku Millennium na platformie Android lub iOS, która służy jako narzędzie do Autoryzacji Mobilnej.