Polecamy

Innowacyjna Platforma Usług Dodatkowych PKO Banku Polskiego powstała we współpracy z Accenture w oparciu o technologię Google Cloud

 
  • Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego stworzyła integracyjne rozwiązanie zapewniające bezpieczne i niezawodne połączenie między systemami banku a zewnętrznymi dostawcami usług.

  • Bankowa platforma usług dodatkowych wykorzystuje technologię Google Cloud, co zapewnia jej skalowalność i wydajność.
  • Kompleksowe wsparcie na wszystkich etapach wdrożenia platformy zapewniło Accenture.

PKO Bank Polski stworzył Platformę usług dodatkowych, by jeszcze szybciej i efektywniej rozwijać usługi VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO. Zastosowanie technologii chmurowej sprawia, że dostawcy usług cyfrowych i startupy mogą w łatwy sposób podłączyć się do systemów banku i oferować swoje usługi jego klientom. Projekt to efekt współpracy z firmą Accenture, która jest partnerem technologicznym Grupy PKO.  Platforma jest rozwiązaniem integracyjnym opartym o Google Cloud. Ważnym jej elementem jest obszar API, który służy do komunikacji z dostawcami przy obsłudze procesów sprzedażowych i posprzedażowych.

- Technologie chmurowe to obok sztucznej inteligencji i wykorzystania danych trzon rozwoju technologicznego naszego banku. Wykorzystujemy chmurę wszędzie tam, gdzie pozwala nam ona poprawiać doświadczenie klienta i tworzyć dla niego nową wartość. Platforma usług dodatkowych PKO to kolejny projekt w ramach naszej strategii Road to Cloud. To rozwiązanie, które zmieni nasz model współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług cyfrowych i pozwoli na jeszcze szybszy oraz efektywniejszy rozwój usług VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO 

– mówi Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za obszar technologii.

Platforma usług dodatkowych PKO Banku Polskiego to rozwiązanie integracyjne zapewniające bezpieczne i niezawodne połączenie między systemami banku a zewnętrznymi dostawcami usług. Przy jej budowie zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania architektoniczne, które ograniczają koszty jej utrzymania i umożliwiają dalszy rozwój. Dzięki wykorzystaniu podejścia opartego o skonteneryzowane mikroserwisy oraz lokalizację przetwarzania w publicznej chmurze obliczeniowej Google Cloud Platform osiągnięto bardzo dobre wyniki skalowalności systemu, co potwierdziły testy wydajnościowe.

- Zapewniliśmy PKO Bankowi Polskiemu kompleksowe wsparcie na każdym etapie wdrożenia, począwszy od analizy i przygotowania projektu funkcjonalnego rozwiązania, poprzez opracowanie architektury i prace implementacyjne, po utrzymanie systemu w okresie stabilizacji. Cieszę się, że kolejny raz mieliśmy możliwość zrealizować dla PKO Banku Polskiego zaawansowany projekt technologiczny, który otwiera przed klientami banku nowe możliwości i podnosi komfort korzystania z usług. Realne korzyści odczują także partnerzy banku – nowa platforma zapewni im przede wszystkim łatwość i elastyczność integracji 

– mówi Grzegorz Chudek, Managing Director, Cloud First Lead, Accenture w Polsce.

Ważnym elementem platformy integracyjnej jest obszar API. Służy do komunikacji z dostawcami przy obsłudze procesów sprzedażowych i posprzedażowych. Dzięki zastosowaniu ujednoliconego zestawu usług oraz elastycznej parametryzacji produktów i interfejsów, podłączenie nowych dostawców i rozszerzanie oferty usług dodanych nie wymaga zmian programistycznych po stronie Grupy PKO i może być realizowane w warstwie konfiguracyjnej. Automatyzacja rozliczeń z dostawcami oraz dynamiczne skalowanie infrastruktury chmurowej pozwalają na znaczące skrócenie time to market, obniżenie kosztów operacyjnych i zminimalizowanie nakładów na infrastrukturę, niezbędnych do utrzymania systemu.
Platforma usług dodatkowych PKO to nie pierwsza inicjatywa banku powstała we współpracy z Accenture. W ostatnich latach PKO Bank Polski realizował szereg innowacyjnych projektów przy wsparciu Accenture m.in. wdrożenie platformy SAP Success Factors, do nowoczesnej obsługi procesów kadrowo – płacowych dla 23 tys. pracowników czy wdrożenie MS Teams na 10 tys. komputerach oraz 3 tys. telefonów, co umożliwiło pracownikom banku pracę zdalną.
 
O PKO Banku Polskim
 
PKO Bank Polski jest liderem sektora bankowego w Polsce, pionierem wdrażania innowacyjnych technologii i rozwiązań, które umożliwiają klientom łatwy i wygodny dostęp do usług bankowych. Jego misją jest kształtowanie przyszłości bankowości cyfrowej, dostarczanie najwyższej jakości usług i produktów, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania współczesnych klientów.
 
O Accenture
 
Accenture to wiodąca, globalna firma świadcząca profesjonalne usługi na rzecz przedsiębiorstw, będących światowymi liderami, a także organizacji rządowych i pozarządowych. Accenture wspiera ich w zakresie cyfryzacji, optymalizacji operacji, zwiększania rentowności, a także działań o charakterze prospołecznym, dostarczając skalowalnych, szybkich i wymiernych rezultatów. Firma opiera się o talenty i innowacje, zatrudniając 738 tys. pracowników obsługujących klientów w ponad 120 krajach. W świecie, gdzie technologia jest nieodzownym elementem wprowadzania zmian, Accenture - znając doskonale zależności ekosystemów - jest jednym ze światowych liderów w obszarze ich implementacji. Łączy szerokie kompetencje technologiczne z gruntownym doświadczeniem z różnych branż, specjalistyczną wiedzą oraz globalnym zasięgiem. Dzięki unikalnemu połączeniu szerokiej gamy usług, rozwiązań i aktywów w ramach Strategy & Consulting, Technology, Operations, Industry X oraz Accenture Song, dostarcza wymiernych korzyści. Ten potencjał wraz z kulturą współdzielenia osiągnięć i tworzenia wartości w obszarze 360° pozwalają wspierać klientów w drodze do ich celu oraz budowaniu długotrwałych relacji biznesowych opartych na zaufaniu. To właśnie wartość w obszarze 360°, którą tworzymy dla klientów, naszej organizacji, akcjonariuszy, partnerów i społeczności jest miarą naszego sukcesu. Odwiedź nas na www.accenture.com.
 
Źródło: PKO BP