Polecamy

Prosto i przejrzyście – koszty inwestowania przy zakupie funduszy w serwisie iPKO i aplikacji IKO

  • W iPKO i IKO można teraz w prosty sposób sprawdzić koszty inwestycji w fundusze.

  • Informacje o kosztach prezentowane są przed zakończeniem transakcji.

  • Prezentowany jest też wskaźnik referencyjny wykorzystywany przy kosztach dodatkowych.

Klienci PKO Banku Polskiego, którzy kupują fundusze inwestycyjne w serwisie transakcyjnym iPKO i aplikacji mobilnej IKO, mogą łatwo sprawdzić koszty inwestycji. Na ekranie zakupu tuż przed zakończeniem zlecenia prezentowane są spersonalizowane informacje o kosztach.

Zarówno w iPKO, jak i w IKO po wejściu do Oferty, wybraniu Funduszu inwestycyjnego za pomocą przycisku „Kup” i wpisaniu kwoty, można zapoznać się z kosztami (Sprawdź koszty dotyczące inwestycji).
Klient, który kupuje fundusz, może sprawdzać koszty podzielone na grupy oraz wskaźnik referencyjny wykorzystywany przy kalkulacji kosztów dodatkowych, tj. opłaty za sukces – pobieranej w przypadku osiągnięcia przez dany fundusz wyników lepszych niż wspomniany wskaźnik referencyjny.
Koszty inwestycji prezentowane są w 4 grupach: koszty zakupu, koszty bieżące, koszty sprzedaży i koszty dodatkowe. Pierwsze trzy kategorie wyrażone są w ujęciu kwotowym i procentowym. Są one liczone indywidualnie dla klienta na podstawie inwestowanej kwoty i wybranego funduszu. Czwarta informuje o opłacie dodatkowej podanej w procentach od wyniku z inwestycji powyżej wskaźnika referencyjnego – opłata za sukces.
 

– Uruchomienie prezentacji kosztów przy zakupie funduszy w aplikacji IKO i serwisie iPKO daje większą przejrzystość w zakresie kosztów inwestycji, które ponosi klient. To nie wszystko, bo przy prezentacji kosztów ("Więcej o kosztach") będzie mógł zobaczyć dodatkowe wyjaśnienie i przykład dla kosztów dodatkowych związanych z tzw. opłatą za sukces 

- mówi Michał Haupt, p.o. Dyrektora Departamentu Produktów Inwestycyjnych w PKO Banku Polskim.

Nowa funkcja jest kolejną zmianą prezentującą klientom informacje przydatne przy zakupie funduszy. Informacje pomagają im podjąć optymalną decyzję, jak ulokować swoje pieniądze. Niedawno bank udostępnił w procesie zakupu funduszy on-line, prezentację wyniku i stopy zwrotu funduszy, a wcześniej „Inwestycje tematyczne”. Te ostatnie pozwalają na inwestowanie według własnych preferencji lub inspirowanie się decyzjami innych inwestorów. Funkcją, o której też warto pamiętać, dostępną w kanałach zdalnych PKO Banku Polskiego są powiadomienia inwestycyjne. Są one dużym udogodnieniem dla osób, które chcą być informowane na bieżąco o wzrostach i spadkach swoich inwestycji. Wprowadzając nowe rozwiązania związane z alternatywnymi do lokat terminowych formami lokowania środków, bank promuje wśród klientów różnorodną ofertę i rozwija tym samym rynek usług finansowych w kraju.
Inwestowanie online jest coraz popularniejsze wśród klientów PKO Banku Polskiego. Według danych za sierpień br. w kanałach zdalnych inwestuje już niemal 100 tys. klientów. W ciągu roku – licząc od sierpnia 2022 r. do sierpnia 2023 r. bank odnotował wzrost o ponad 6,5 tys. klientów. Warto dodać, że największym zainteresowaniem w kanałach zdalnych nadal cieszą się fundusze obligacji, szczególnie w ramach Autolokacji III. To flagowe rozwiązanie, które łączy inwestowanie w fundusze i pomnażanie środków na dobrze oprocentowanej lokacie.
PKO Bank Polski dba o przejrzystość oferty, zwłaszcza w kontekście opłat. Bankowi zależy, żeby klienci wiedzieli co mają za darmo oraz żeby mogli łatwo sprawdzić co jest płatne oraz jak danej opłaty uniknąć. Takie informacje są dostępne w Taryfie Prowizji i Opłat na stronie internetowej banku, ale ta wiedza jest też dostarczana klientom w sposób bezpośredni i spersonalizowany – zgodnie z ich oczekiwaniami. Dlatego kilka milionów użytkowników serwisu internetowego iPKO od lutego 2023 roku ma możliwość przeglądania i wyszukiwania najważniejszych opłat i prowizji. To rozwiązanie dla klientów, którzy w największym polskim banku mają najbardziej popularne konta i karty w tym: PKO Konto za Zero, Konto Bez Granic, Konto dla Młodych.
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem ponad 100 funkcji. IKO została aktywowana przez ponad 7,6 mln klientów. Za jej pomocą można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Użytkownicy mają też możliwość uruchomienia płatności odroczonych – PKO Płacę później. Są też funkcje płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”. Za pomocą IKO klient może także zweryfikować tożsamość dzwoniącego do niego pracownika PKO Banku Polskiego. W aplikacji działa też Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń.**
 
Źródło: PKO BP