PKO Bank Polski finansuje rozwój otwartych sieci światłowodowych w Polsce
Platforma usług dodatkowych PKO Banku Polskiego ma już rok. Dzięki niej bank może rozwijać ofertę usług pozabankowych.
- Rozwiązanie pozwala na integrację usług od różnych dostawców i oferowanie ich klientom w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO.
W oparciu o platformę, PKO Bank Polski buduje marketplace usług dodatkowych. W 2024 r. planuje podwoić ich ofertę.
Platforma usług dodatkowych PKO Banku Polskiego została uruchomiona w marcu ubiegłego roku. Dzięki niej, zewnętrzni dostawcy mogą udostępniać usługi w kanałach cyfrowych banku, a klienci za pośrednictwem IKO i iPKO korzystać z oferty wykraczającej poza świat bankowości. Już teraz umówią e-wizytę lekarską, kupią ochronę wyświetlacza swojego smartfona, kody do e-booków i audiobooków, bilety do kina czy dostęp do serwisu VOD. W oparciu o platformę, PKO Bank Polski rozbudowuje ofertę usług dodatkowych i w 2024 r. planuje podwoić ich liczbę.
Usługi dodatkowe, tzw. VAS (ang. Value Added Services) to usługi, które wykraczają poza podstawową działalność banku. Klienci znajdą je w aplikacji IKO i w serwisie iPKO w zakładce Usługi i zakupy. Z danych PKO Banku Polskiego wynika, że już teraz kupują miesięcznie średnio 3,5 mln wszystkich tego rodzaju usług.
- Usługi dodatkowe w aplikacji IKO i serwisie iPKO są ważnym elementem budowania trwałych relacji z klientami i sposobem na wyróżnienie się oferty PKO Banku Polskiego. Dzięki naszemu zaawansowaniu technologicznemu i dostępowi do dużej ilości danych, możemy oferować klientom szereg potrzebnych produktów w jednym miejscu, szybko, wygodnie i w atrakcyjnej cenie. Dążymy do zbudowania marketplace’u usług dodatkowych, by oferować ich szeroki wachlarz w wielu dziedzinach życia. W tym roku planujemy podwoić nasze portfolio usług dodatkowych, zgodnie z potrzebami naszych klientów
– mówi Michał Kalinowski, Dyrektor Biura Rozwoju Usług Dodanych i E-Commerce PKO Banku Polskiego.
Rok platformy usług dodatkowych PKO
- Zastosowaliśmy nowatorskie rozwiązanie technologiczne, które ułatwia i przyspiesza procesy integracji oraz wdrażanie nowych produktów przez dostawców. Pozwala w powtarzalny sposób dodawać kolejne usługi. Zapewnia różne modele płatności, w tym opłatę jednorazową i subskrypcyjną oraz sposoby sprzedaży – pojedynczo lub w pakiecie. Platforma umożliwia lepszą skalowalność, a podłączenie nowej usługi wiąże się tylko z wykonaniem konfiguracji i realizacją niezbędnych formalności. Skala działalności PKO Banku Polskiego i dostęp do prawie 12 mln potencjalnych klientów sprawia, że jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla firm i startupów oferujących nowoczesne usługi z różnych branż
– mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO Banku Polskiego.