Polecamy

Mastercard i Angaza nawiązują współpracę, zwiększając dostęp konsumentów na rynkach wschodzących do kluczowych usług

  • Ważne dla jakości życia produkty, takie jak baterie słoneczne czy pompy wodne, trafią do konsumentów na rynkach wschodzących na korzystnych warunkach finansowych

  • Wdrożenie niedrogich opcji cyfrowych płatności nie tylko zwiększy wygodę użytkowników, ale też ich dostęp do finansowania, ponieważ pozwoli stworzyć ich profil kredytowy

  • Do tej pory technologie Angaza pomogły 5 milionom osób w Afryce, Ameryce Południowej i Azji w zakupie 1 miliona produktów

 

Barcelona/Warszawa, 28 lutego 2019 r. – Mastercard podpisał globalne porozumienie
o współpracy z Angaza, liderem w dziedzinie technologii dystrybucyjnych. Razem firmy te wdrożą nowe rozwiązanie w zakresie cyfrowych płatności, które zwiększy dostęp klientów na rynkach wschodzących na całym świecie do istotnych dla jakości życia produktów, takich jak baterie słoneczne czy pompy wodne. Będą one oferowane osobom prywatnym i przedsiębiorstwom na korzystnych warunkach finansowych.

Wspólna oferta obejmuje technologię Angaza do pomiaru i monitorowania zużycia pod nazwą PAYG (pay-as-you-go) oraz nowoczesne rozwiązania Mastercard w zakresie płatności cyfrowych wykorzystujące kody QR. Odbiorcom zapewni to nie tylko dostęp do podstawowych usług, ale też do pożyczek czy tradycyjnych usług bankowych, co zmniejszy ich wykluczenie finansowe.

Współpraca Mastercard i Angaza to kolejny przykład takiego wdrożenia – w zeszłym roku Mastercard wprowadził w Ugandzie interfejs programowania aplikacji PAYG. Rozwiązanie to łączy otwartą, kompatybilną i niedrogą technologię QR z funkcjami opartymi na koncepcji Internetu rzeczy (IoT), zwiększając bezpieczeństwo i wydajność płatności.

Na całym świecie rozwiązania takie jak PAYG pozwalają odbiorcom płacić tylko za to, z czego faktycznie korzystają. Dzięki modelowi przyjętemu przez Angaza kluczowe dla jakości życia produkty, takie jak baterie słoneczne, ekologiczne piece kuchenne czy pompy wodne, mogą być sprzedawane przy niskim koszcie początkowym. Konsumenci następnie spłacają ich koszt w ratach rozłożonych w czasie.

 

Obecnie większość płatności na platformie Angaza jest dokonywana gotówką lub pieniądzem mobilnym. Dzięki integracji interfejsu API Mastercard rozwiązanie zapewni nowy poziom elastyczności w  płatnościach oraz ich niskie koszty, wywierając pozytywny wpływ na życie milionów konsumentów na rynkach wschodzących.

Ponadto współpraca obu firm może utorować drogę innym usługom i narzędziom finansowym. Przechowując dokładne dane o dokonanych przez siebie płatnościach, użytkownik może stworzyć weryfikowalną cyfrową tożsamość oraz możliwą do prześledzenia historię kredytową, co wcześniej było niemożliwe. Dzięki tym danym dostawcy usług finansowych mogą wspierać osoby, które dawniej miały ograniczony dostęp do ich oferty, co pozwala na zmniejszenie problemu wykluczenia finansowego.

Technologie firmy Angaza pomogły już ponad pięciu milionom osób na rynkach wschodzących w Afryce, Ameryce Południowej i Azji w zakupie miliona produktów, które znacznie polepszyły warunki ich życia. W ślad za sukcesem programu pilotażowego w Nigerii Mastercard i Aganza zamierzają sukcesywnie wprowadzać te rozwiązania w kolejnych krajach Afryki i Ameryki Południowej.

###

Informacje o obecności Mastercard na Mobile World Congress

Badanie Mastercard Digital Payments Study zostało opublikowane w związku z obecnością Mastercard na Mobile World Congress w Barcelonie. Więcej informacji na temat inicjatyw firmy na tych targach można znaleźć śledząc wpisy z hashtagiem #MWC19 oraz informacje dla mediów na stronie https://newsroom.mastercard.com/digital-press-kits/mastercard-at-mobile-world-congress-2019/.

 

Informacje o Mastercard

Mastercard (NYSE:MA) jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Nasza sieć przetwarzania płatności łączy konsumentów, instytucje finansowe, sprzedawców, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach na całym świecie. Produkty i rozwiązania Mastercard sprawiają, że codzienne czynności związane z zakupami, podróżami, prowadzeniem firmy czy zarządzaniem finansami są dla każdego łatwiejsze, bezpieczniejsze i bardziej efektywne. Śledź nas na Twitterze @MastercardPL, przyłącz się do dyskusji na Beyond The Transaction Blog oraz zasubskrybuj najnowsze informacje z Centrum Prasowego Mastercard.

 

Informacje o firmie Angaza

Angaza tworzy technologie pozwalające przedsiębiorstwom oferować ludziom na całym świecie produkty, które zmieniają ich życie. Dzięki rozwiązaniu zaprojektowanemu specjalnie z myślą o rynkach wschodzących firma Angaza rewolucjonizuje dystrybucję na ostatniej mili poprzez usuwanie barier cenowych na drodze do zakupu produktów i umożliwia 1 miliardowi konsumentów na rynkach wschodzących płacenie za potrzebne im produkty w formie opłat, na które mogą sobie pozwolić.