Polecamy

Strona Santander Bank Polska w nowej odsłonie

Santander Bank Polska wdroży 1 czerwca br. nową wersję strony santander.pl. Zmieniony serwis będzie wyróżniał się nowoczesną, minimalistyczną szatą graficzną oraz przejrzystą strukturą, umożliwiającą użytkownikom łatwe przeglądanie treści oraz porównywanie produktów. Adres www oraz sposób logowania do bankowości internetowej nie zmienią się.

– Nowa strona santander.pl została przygotowana zgodnie z koncepcją user-centered design – czyli użytkownik w centrum uwagi. Punktem wyjścia do prac projektowych, zarówno w warstwie użytecznościowej, jak i graficznej, była dokładna analiza potrzeb różnych grup klientów. Na tej podstawie przygotowaliśmy kilka koncepcji, które następnie poddaliśmy ocenie przyszłych użytkowników. Finalny kształt nowego serwisu to efekt dialogu i współpracy, które realizujemy również w innych obszarach, zgodnie z hasłem „Bank Jaki Chcesz” – mówi Tomasz Niewiedział, dyrektor departamentu omnichanel w Santander Bank Polska.

Minimalistyczny design ułatwia poruszanie się po stronie, poprzez ekspozycję najważniejszych elementów oraz wyeliminowanie zbędnych ozdobników, mogących rozpraszać użytkowników.

Poza zmianami wizualnymi, w tym charakterystycznymi ilustracjami dla każdej z zakładek, serwis santander.pl będzie zawierał nowe funkcje, takie jak filtry pozwalające na łatwe porównywanie i dopasowanie produktów do indywidualnych potrzeb oraz interaktywne narzędzia, m.in. konfigurator dodatkowych usług do Konta Jakie Chcę czy kalkulator oferty kredytowej dostępnej w bankowości internetowej i mobilnej.

Klienci znajdą tam również sekcję „bank porad”, obejmującą materiały edukacyjne i poradnikowe, przybliżające w przystępny sposób świat bankowości. Prosta i intuicyjna struktura sprawia, że poruszanie się po stronie będzie łatwe dla każdego użytkownika, bez względu na stopień zaawansowania i wiedzy o cyfrowym świecie, a także niezależnie od urządzenia, z którego korzysta – komputera, smartfona czy tabletu. Ponadto strona banku została dostosowana do potrzeb osób niedowidzących i niewidomych.

– Już ponad 30% osób odwiedzających nasze strony robi to na urządzeniu mobilnym, dlatego zaprojektowaliśmy je tak, aby były tak samo wygodne, przyjazne i funkcjonalne dla użytkowników smartfonów, jak i komputerów. Strona jest w pełni responsywna, to znaczy, że automatycznie dopasowuje się do wielkości i rozdzielczości ekranu, nie tracąc nic ze swoich funkcji. Pasek nawigacyjny w wersji mobile oferuje takie same menu jak w przypadku strony desktopowej, co jest rzadkością. Wierzymy, że dzięki temu przeszło 3 mln użytkowników odwiedzających nasze strony będzie z łatwością się po nim poruszać – mówi Bartosz Kaźmierczak, product owner zespołu zajmującego się portalem informacyjnym banku.

Adres strony santander.pl oraz sposób logowania do bankowości internetowej nie zmienią się.

Inauguracja nowej wersji strony internetowej Santander Bank Polska, która odbędzie się 1 czerwca br., zbiegnie się z datą innego ważnego dla banku wydarzenia – finału piłkarskiej Ligi Mistrzów UEFA, której Santander jest oficjalnym sponsorem.

W związku z wdrożeniem nowego serwisu 31 maja br. bank wyłączy nocą dotychczasową stronę, pozostawiając informację o planowanych zmianach i kafel logowania do usług bankowości internetowej.

ZAKRES ZMIAN NA NOWEJ STRONIE SANTANDER.PL

PRZEJRZYSTY WYGLĄD

·        nowoczesny i minimalistyczny projekt;

·        pełna responsywność - m.in. główna nawigacja na mobile taka sama jak na desktopie;

JAKOŚĆ

·        przejrzysta prezentacja oferty banku;

·        uproszczony układ prezentowania treści – nowe i spójne elementy dla każdego produktu z danej kategorii;

·        łatwość porównania produktów i wyboru rozwiązań dopasowanych do potrzeb klientów;

FUNKCJONALNOŚĆ

·        intuicyjna nawigacja;

·        interaktywne narzędzia, np. konfigurator Konta Jaki Chcę i kalkulator kredytowy;

·        system filtrów ułatwiających przeglądanie treści;

DOSTĘPNOŚĆ

·        serwis stworzony z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku w duchu programu „Obsługa bez barier”;