Polecamy

Citi Handlowy wdrożył biometryczny proces kredytowy

Citi Handlowy jako pierwszy bank w Polsce uruchomił całkowicie zdalny i zautomatyzowany
proces aplikowania o kartę kredytową, oparty o rozwiązania biometryczne. Dzięki temu czas przyznania klientowi decyzji kredytowej może skrócić się nawet do 30 minut.

- W Citi Handlowy konsekwentnie realizowana jest strategia digitalizacji, w ramach której bank
dąży m.in. do wprowadzenia intuicyjnych procesów samoobsługowych oraz do maksymalnego ułatwienia nowym klientom dostępu do produktów bankowych. W tym celu bank przygotował całkowicie cyfrowe rozwiązanie, dzięki któremu klient może wnioskować o kartę kredytową  
bez wychodzenia z domu, w dowolnie wybranym czasie i bez konieczności umawiania wizyty
kuriera
– mówi Sabina Zielińska, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Optymalizacji Biznesu.
Nowy proces to wygodne dostarczenia dokumentacji online, efektywna analiza danych
kredytowych oraz zdalne potwierdzenie tożsamości klienta oparte o biometrię twarzy
.
 
Nowy proces aplikowania o kredyt w Citi Handlowy składa się z 3 etapów:
 
  • wypełnienie wniosku - na dowolnym urządzeniu i bez konieczności instalowania aplikacji klient może wypełnić formularz kredytowy, wnioskując o przyznanie produktu;
     
  •  biometryczne potwierdzenie tożsamości - kolejny krok obejmuje zdalne potwierdzenie tożsamości klienta. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu biometrii twarzy i tzw. selfie. Klient, podczas aplikowania, zostanie poproszony o zrobienie zdjęcia swojego dowodu osobistego oraz zdjęcia swojej twarzy (selfie). Rozwiązanie biometryczne umożliwi potwierdzenie nie tylko zgodności selfie ze zdjęciem z dokumentu, ale też autentyczności dowodu, jak i samego selfie.
     
  •  automatyczna weryfikacja dochodu - to ostatni etap procesu - klient załącza dokumenty dochodowe w wymaganym formacie pdf, dzięki czemu ich automatyczna weryfikacja zajmuje nie więcej niż kilka sekund.
Citi Handlowy wdrożył biometryczny proces kredytowy  we współpracy z dwoma podmiotami z branży fintech, których rozwiązania umożliwiają automatyczną weryfikację dochodu oraz zdalne potwierdzanie tożsamości.

Innowacyjne technologie dostarczane przez naszych partnerów, oparte o algorytmy i uczenie maszynowe umożliwiają nam niezwykle sprawną i automatyczną obsługę klienta.  Rozwiązanie jest dostępne dla naszych klientów na każdym urządzeniu, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji. To „mała rewolucja” w bankowości  – mówi Sabina Zielińska.
Biometryczny proces kredytowy można rozpocząć na stronie Citi Handlowy, w kolejnym etapie zostanie wdrożony na stronach zewnętrznych, które umożliwią aplikowanie o kartę kredytową Banku.