Polecamy

Superbrands dla UNIQA Polska

  • UNIQA znalazła się wśród najsilniejszych marek na polskim rynku

  • Marka została wyróżniona tytułem Superbrands 2020

  • Organizacja Superbrands od 25 lat wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – działa już w prawie 90 krajach

 

Zdobywając tytuł Superbrands 2020 marka UNIQA znalazła się w gronie najsilniejszych marek w kategorii ubezpieczenia i inwestycje, i jest laureatem polskiej edycji projektu.

Marka UNIQA została wyłoniona jako laureat Superbrands 2020 na podstawie badań konsumenckich przeprowadzonych przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na grupie 10 000 respondentów w lipcu ubiegłego roku. W ankiecie badawczej ocenie podlegają cztery główne aspekty marki tj. znajomość, korzystanie, polecanie i odradzanie. Szczególne miejsce w procesie certyfikacji zajmuje także Rada Marek, czyli specjaliści z dziedziny mediów, marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR-u. Głosy ekspertów w połączeniu z opiniami konsumentów wpłynęły na końcową ocenę.  

- Z roku na rok rośnie znajomość marki UNIQA, choć nie przeznaczamy dużego budżetu na promocję. Tym bardziej cieszy nas uzyskanie tytułu Superbrands, także dzięki opiniom klientów – mówi Katarzyna Ostrowska, dyrektorka komunikacji marketingowej i PR w UNIQA Polska.

I jak dodaje, w tym roku minie równo 20 lat odkąd austriacki koncern UNIQA wszedł na polski rynek, przejmując zakład ubezpieczeń Polonia. W Austrii UNIQA jest silną i powszechnie znaną marką.

- Do tytułu Superbrands 2020 świetnie pasuje odznaka Customers’ Friend – Przyjaciel Klientów, którą otrzymaliśmy kilka miesięcy wcześniej. To wyróżnienie przyznawane instytucjom, które budują najlepsze relacje ze swoimi klientami i zapewniają im usługi najlepszej jakości. Silna marka, która kojarzy się ze wsparciem dla klienta to nasze założenie strategiczne – mówi Katarzyna Ostrowska.

Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Podstawą do przyznania tytułu Superbrands jest Indeks Siły Marki. Tytuł Superbrands otrzymują marki konsumenckie, które uzyskały indeks większy niż 70 proc. ze średniej dla TOP 3 w danej kategorii i zostały pozytywnie ocenione przez Radę Marek oraz marki biznesowe, które zostały wyróżnione przez grono ekspertów.

Organizacja Superbrands od 25 lat wyłania najsilniejsze marki na danym rynku – dzisiaj działa już w blisko 90 krajach. Do Polski projekt zawitał 2004 r. Od tego czasu proces certyfikacji, czyli wyłaniania laureatów, stopniowo ewoluował. Początkowo marki oceniane były wyłącznie przez ekspertów z dziedziny marketingu. Z czasem, w proces oceny zostali włączeni także konsumenci, jako faktyczni odbiorcy marek. Początkowa lista marek współtworzona jest przez konsumentów i kształtuje się w ramach badania  pilotażowego.