Polecamy

Inicjowanie płatności z kont w innych bankach w bankowości elektronicznej Banku Millennium

Bank Millennium jako pierwszy bank w Polsce udostępnił usługę, w ramach której klienci banku mogą zlecać w serwisie internetowym Millenet przelewy ze swoich kont w innych bankach. To kolejne rozwiązanie udostępniane przez bank w oparciu o możliwości stworzone przez dyrektywę PSD2. Wcześniej Bank Millennium jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił klientom możliwość dodawania kont różnych banków do swojej bankowości elektronicznej.


W ramach nowej usługi pierwsza grupa klientów Banku Millennium, którzy mają dodane do swojej bankowości elektronicznej konta innych banków, może obecnie zlecić w Millenecie przelew krajowy ze swoich kont prowadzonych w PLN w PKO BP. Usługa będzie stopniowo udostępniana kolejnym grupom klientów i rozwijana o rachunki kolejnych banków oraz inne rodzaje transakcji. Planowane jest też udostępnienie funkcjonalności w aplikacji mobilnej.


- Wielokrotnie podkreślaliśmy, że dyrektywa PSD2 otwiera przed nami ogromne możliwości. Dzięki niej proponujemy usługi dotychczas niespotykane na rynku. Po udostępnieniu Finansów 360°, dzięki którym klient może zobaczyć w swojej bankowości elektronicznej stan środków i historię transakcji na swoich rachunkach w innych bankach, przyszedł czas na możliwość zainicjowania transakcji z tych rachunków. Zastosowane rozwiązania powodują, że przejście przez proces jest bardzo przyjazne dla klienta i nie budzi jego wątpliwości na żadnym etapie – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.


Zlecenie przelewu jest bardzo proste. Wystarczy wybrać konto z innego banku, które uprzednio zostało dodane w ramach usługi Finanse 360° i na odwrocie kafla z tym kontem wybrać opcję Przelew krajowy. Po jej wybraniu pojawi się formularz przelewu do wypełnienia, w której klient wyraża też odpowiednie zgody. Po kliknięciu opcji Dalej zostanie przeniesiony do strony logowania banku, z którego konta zleca przelew.
Po zalogowaniu się i potwierdzeniu operacji metodą autoryzacyjną używaną w danym banku, klient zostanie z powrotem przeniesiony do Millenetu. W Millenecie wszystkie zainicjowane w ten sposób transakcje będą widoczne w sekcji Płatności > Zainicjowane płatności.