Comarch Finance Connect umożliwił swoim klientom, korzystającym z usług online świadczonych na platformie Comarch Apfino, zdalne potwierdzanie tożsamości
z wykorzystaniem usługi mojeID dostarczanej i obsługiwanej przez KIR.
Spółka Comarch Finance Connect to dostawca i operator platformy Apfino, zapewniającej łatwy dostęp online do szerokiej oferty usług finansowych. mojeID będzie wykorzystywane w ramach procesów uwierzytelnienia klienta na potrzeby usług i procesów udostępnianych i obsługiwanych w ramach platformy Apfino.
– Niemal każdy kolejny kwartał przynosi nową usługę lub narzędzie dostępne na naszej platformie. Cieszę się, że do szerokiej gamy innowacyjnych rozwiązań Apfino dołącza kolejny produkt KIR – naszego renomowanego partnera. Większość usług Apfino skupia się na finansach przedsiębiorstwa, dlatego bezpieczeństwo i wygoda korzystania są dla nas kluczowymi wartościami. mojeID idealnie wpisuje się w nasze postrzeganie biznesu. Jesteśmy przekonani, że to ważny krok w rozwoju cyfrowych usług finansowych, w końcu integracja mojeID z Apfino zapewnia klientom łatwy dostęp do usług finansowych, jednocześnie zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych – podkreśla Łukasz Rozlach, Prezes Comarch Finance Connect
Usługa mojeID to wygodna, szybka i bezpieczna metoda zdalnego potwierdzenia tożsamości w oparciu o bankowość elektroniczną – bez konieczności osobistej wizyty w punkcie obsługi klienta czy urzędzie. Wykorzystywana jest obecnie przez usługodawców komercyjnych z wielu branż, m.in. usług finansowych, ubezpieczeń, telekomunikacji, ochrony zdrowia, nieruchomości czy energetyki.
– Współpraca z Comarch Finance Connect i wdrożenie mojeID na platformie usług finansowych Comarch Apfino potwierdza jak ważnym elementem rozwoju nowoczesnych usług cyfrowych jest zapewnienie klientom bezpiecznego i wygodnego sposobu potwierdzenia tożsamości. Wspieramy rozwój usług cyfrowych dostarczając nowoczesne i bezpieczne rozwiązania w zakresie identyfikacji elektronicznej – wyjaśnia Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.
Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych, ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS i SGB-Bankiem, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka. To jedyne na rynku rozwiązanie, które umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki. Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl
Apfino to platforma pod adresem www.apfino.pl, która skupia się na rozwoju usług cyfrowych dla klientów biznesowych – szczególnie użytkowników systemów ERP. Wspiera przedsiębiorców m.in.
w weryfikacji partnerów biznesowych, obsłudze faktur, e-płatności, procesach windykacji oraz faktoringu. Z usług Apfino chętnie korzystają też biura rachunkowe, które dzięki platformie spełniają wymogi ustawy AML.
****
KIR został powołany w 1991 r. w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Pełni także funkcję technologicznego integratora rozwiązań wspierających budowę cyfrowej gospodarki. Tworzy rozwiązania z zakresu bezpiecznej wymiany informacji oraz otwartej bankowości, nowoczesne narzędzia z zakresu identyfikacji elektronicznej oraz usług zaufania: zdalne potwierdzanie tożsamości – mojeID oraz kwalifikowany podpis elektroniczny w wersji mobilnej – mSzafir. Wykorzystuje zaawansowane narzędzia kryptograficzne, algorytmy big data i rozwiązania chmurowe. Dostarcza usługę trwałego nośnika i udostępnia możliwość bezpłatnego rozwijania i testowania pomysłów biznesowych w piaskownicy technologicznej – Sandbox Blockchain.
Wykorzystując najnowsze technologie firma projektuje i dostarcza rozwiązania, które skutecznie pomagają partnerom biznesowym w uwalnianiu potencjału ich projektów i wdrażaniu innowacji. KIR wspiera digitalizację gospodarki, dbając o jakość, niezawodność i bezpieczeństwo usług cyfrowych.
Więcej informacji: www.kir.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail:
Apfino jest platformą, należącą do spółki Comarch Finance Connect z Grupy Kapitałowej Comarch. Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów w projekty innowacyjne. W 2022 roku nakłady na prace R&D wyniosły prawie 400 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 7 000 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.
Więcej informacji: www.apfino.pl oraz www.comarch.pl