Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją

Płatności Autopay za przejazdy odcinkiem Autostrady Wolności już w aplikacji SGB Mobile

Banki Spółdzielcze SGB wprowadziły do swojej aplikacji usługę Autopay już w połowie 2021 roku. System automatycznych opłat za przejazdy autostradami z wykorzystaniem aplikacji mobilnej SGB Mobile to dla kierowców bardzo wygodne rozwiązanie. Dzięki niemu klienci banków mogą płacić za przejazdy bezpośrednio ze swojego konta bankowego i nie stoją w korkach przy autostradowych bramkach.

– Można powiedzieć, że to drobny krok w rozwoju naszej aplikacji, ale to jednocześnie kolejny ważny dowód, że nie spoczęliśmy na laurach – zauważa Artur Józefowski, dyrektor bankowości mobilnej i internetowej w SGB-Banku. – Aplikacja służy klientowi, a my zawsze wsłuchujemy się w jego potrzeby. Szukamy dobrych rozwiązań, chcemy ułatwiać życie użytkownikom i wybieramy takie funkcje, które w realny sposób czynią je łatwiejszym. Autopay to właśnie jedno z takich uzupełnień aplikacji. Uwalnia naszych klientów od korków na intensywnie uczęszczanej trasie i upraszcza rozliczenia.

– Zależy nam, by płatności za przejazdy autostradami były maksymalnie proste i wygodne. Już teraz z rozwiązań Autopay dla kierowców korzysta ponad 2,5 mln użytkowników. Od połowy stycznia na odcinku Poznań-Konin kierowcy mogą płacić automatycznie za przejazdy w aplikacji Autopay, a od teraz z tej możliwości mogą korzystać także klienci SGB, z poziomu bankowej aplikacji mobilnej – mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Klient, który chce się zarejestrować do usługi Autopay, aktywuje ją w aplikacji SGB Mobile, dodaje dane pojazdu oraz wskazuje konto, z którego będą pobierane opłaty za przejazdy. W aplikacji bankowej można na bieżąco śledzić historię wszystkich przejazdów i faktury.

Kierowcy korzystający z aplikacji Autopay mogą przejeżdżać bez zatrzymywania się na bramkach autostrady A2 między Poznaniem, a Koninem już od połowy stycznia. A od kwietnia dostępna jest w aplikacji SGB Mobile. Banki Spółdzielcze SGB jako pierwsze wprowadziły tę usługę w aplikacji SGB Mobile. To duże ułatwienie: ten wielkopolski odcinek autostrady przejeżdża średnio ponad 37 tysięcy pojazdów dziennie.

Zgodnie z ostatnim Generalnym Pomiarem Ruchu – prowadzonym przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad – liczba pojazdów poruszających się całą Autostradą Wolności, w zależności od miejsca i pory, waha się od ponad 50 do blisko 100 tysięcy dziennie. Jak wynika z raportu  Autopay „Podróże samochodowe Polek i Polaków”, w minionym roku aż 56% kierowców korzystało z polskich autostrad kilka-kilkanaście razy.

Źródło: SGB

Bank Pekao najlepszy w usługach finansowania handlu w rankingu magazynu Euromoney

Bank Pekao S.A. po raz czwarty z rzędu znalazł się w gronie laureatów prestiżowego rankingu „Best Trade Finance Survey” przygotowanego przez magazyn Euromoney. Bank zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji ogólnej w obszarze usług finansowania handlu, a także wygrał w podkategorii technologia, utwierdzając swoją pozycję lidera tego segmentu rynku w Polsce.

Coroczny ranking Euromoney jest wynikiem ankiety przeprowadzonej wśród 13,5 tys. firm z ponad 100 krajów, której celem jest zbadanie jakości usług, oferty produktów i technologii banków na poziomie krajowym, regionalnym i globalnym.

To niejedyne tegoroczne laury Banku Pekao w dziedzinie finansowania handlu. W styczniu bank został uhonorowany nagrodą „The Best Trade Finance Provider in Poland 2025” przez magazyn Global Finance.

– Dziękujemy naszym klientom za zaufanie. Naszym priorytetem jest ciągłe rozszerzanie  oferty, innowacje technologiczne i efektywna obsługa, by wspierać klientów na wszystkich rynkach bez względu na gospodarcze wyzwania – mówi Piotr Stolarczyk, dyrektor Departamentu Bankowości Międzynarodowej i Finansowania Handlu w Banku Pekao.

Euromoney to brytyjski miesięcznik poświęcony biznesowi i finansom. Ukazuje się od 1969 roku. Porusza tematy gospodarcze, finansowe i giełdowe z całego świata. Główny nacisk położony jest na branżę bankową.

InPost dokonuje strategicznego przejęcia Yodel, zyskując przewagę na rynku brytyjskim

InPost dokonuje strategicznego przejęcia Yodel, zyskując przewagę na rynku brytyjskim

InPost na trzecim miejscu wśród niezależnych operatorów logistycznych w UK

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, wykonuje zdecydowany krok w kierunku osiągnięcia dominacji na brytyjskim rynku, przejmując firmę Yodel – jednego z największych dostawców przesyłek w Wielkiej Brytanii. Dzięki tej transakcji InPost umacnia pozycję trzeciego[1] niezależnego operatora logistycznego w Zjednoczony Królestwie i znacząco przyspiesza swoje tempo wzrostu. To przełomowy moment dla całej branży – gdyż powstaje firma, która pod jedną marką będzie dostarczała przesyłki zarówno do maszyn Paczkomat®, jak i pod drzwi klienta.

Przejęcie firmy Yodel jest kluczowym momentem rozwojowym na drodze do zrewolucjonizowania brytyjskiego rynku dostaw oraz obecności Grupy InPost w całej Europie. Dzięki tej inwestycji przyspieszamy nasz rozwój w UK, który w sposób organiczny mógłby nam zająć nawet 5 lat! Ta strategia odzwierciedla nasz długoterminowy plan zaangażowania na rynku brytyjskim, który ma największy potencjał w całej Europie. Model logistyczny InPost już zmienił rynek dostaw w Polsce, a także na innych rynkach europejskich. Teraz, dzięki przejęciu Yodel, jesteśmy gotowi zrobić to samo na Wyspach Brytyjskich – skomentował Rafał Brzoska, Założyciel i CEO Grupy InPost.

Zakup firmy Yodel pozwoli InPost przyspieszyć ekspansję w Wielkiej Brytanii – Grupa szacuje wzrost wolumenu do około 300 mln przesyłek rocznie, natychmiastowe rozszerzenie bazy sprzedawców do ponad 700 e-sklepów oraz około 8% udziału w rynku. Ponadto, InPost zaoferuje w segmencie B2C unikalną na rynku brytyjskim dostawę w reżimie D+1. Przejęcie brytyjskiej spółki stanowi strategiczną decyzję, która umożliwia długoterminowy wzrost InPost i umocnienie pozycji na rynku brytyjskim, gdzie Grupa posiada ponad 18 000 punktów OOH, w tym 10 000 maszyn Paczkomat.

Zgodnie z warunkami transakcji, InPost nabył 95,5% kapitału zakładowego Judge Logistics Ltd (‘JLL’) – macierzystej spółki Yodel Delivery Network, pozostawiając PayPoint mniejszościowy udział w wysokości 4,5%.

Przejęcie JLL zostało zrealizowane jako konwersja długu na kapitał, przy czym InPost przekształcił istniejący kredyt dla JLL na kapitał własny. Do daty transakcji, InPost zapewnił JLL finansowanie w wysokości 106 milionów funtów w formie obligacji zamiennych. Przejęcie opiera się na partnerstwie nawiązanym między InPost a Yodel w październiku 2024 roku, kiedy Yodel zaczęło świadczyć usługi dostaw do domu z automatów paczkowych InPost, tzw „locker-to-door”.

Przejęcie Yodel nastąpiło po udanym przejęciu Menzies Distribution w październiku 2024 roku, co dało InPost pełną kontrolę nad procesem logistycznym w Wielkiej Brytanii.

Grupa InPost w 2024 roku odnotowała rekordowe wyniki pod względem przychodów – wzrosły o 23,5% r/r do 10,9 mld zł, a skorygowana EBITDA osiągnęła poziom 3,6 mld zł po wzroście o 33,5% r/r. Wolumen przesyłek za ubiegły rok wyniósł 1,1 mld (+22% r/r). InPost prawie podwoił wynik EPS i osiągnął znaczący postęp w rozbudowie sieci OOH – w całej Europie zainstalowano ponad 11 500 nowych maszyn Paczkomat, zwiększając liczbę urządzeń o rekordowe 32% w porównaniu do 2023 roku.

W UK InPost dostarczył w 2024 roku 93,2 mln paczek, podwajając wolumeny z 2023 roku. Głównymi motorami wzrostu były sektory C2C oraz zwroty B2C. W 2024 roku przychody w Wielkiej Brytanii zwiększyły się do ponad 1,2 mld zł (+164% r/r). Obecnie InPost posiada sieć niemal 12 800 punktów OOH w tym 10 000 APM, tworząc największą sieć punktów dostaw w UK.

 

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.

Więcej informacji na: www.inpost.pl



[1] InPost i Yodel połączyły siły jako trzeci niezależny gracz logistyczny na brytyjskim rynku e-commerce, za Royal Mail i Evri, wyłączając Amazon. Te kalkulacje opierają się na szacunkach, wspieranych danymi od Effigy Consulting.

All in One, czyli kuchenne rewolucje w systemach dla gastronomii

All in One, czyli kuchenne rewolucje w systemach dla gastronomii

Prowadzenie dobrze zarządzanej i cenionej przez klientów restauracji, kawiarni czy nawet baru staje się wyzwaniem, które z powodu rosnących oczekiwań konsumentów coraz częściej wykracza poza sztukę kulinarną. Silna konkurencja o klienta sprawia, że codzienna logistyka, zarządzanie personelem oraz optymalizacja procesów sprzedażowych i obsługi klientów zajmuje równie ważne miejsce, co doskonały smak potraw, bogate menu czy dobra lokalizacja punktu gastronomicznego. Jak w natłoku codziennych zadań radzić sobie z takimi wyzwaniami, kiedy czas i sprawność działania mają bezpośredni wpływ na efektywność obsługi i zadowolenie klientów? Jak wyeliminować czynniki będące utrudnieniem i zamienić je na rozwiązania, które wydatnie przyspieszą obsługę, a przy tym zoptymalizują koszty? Z pomocą przychodzą innowacyjne rozwiązania i technologie, które powstają w Polsce.

 

„Jedzenie było bardzo smaczne, ale za długo musieliśmy czekać na obsługę”

Takie informacje widuje chyba każdy, kto sprawdza opinie o lokalu, do którego chce się wybrać. Zdarzają się nawet najlepszym restauratorom. Tego rodzaju zarzuty, obok tych dotyczących pomyłek przy zamówieniach czy rozliczenia rachunku, należą do najczęstszych, jakie można znaleźć w serwisach konsumenckich czy na wizytówkach Google. Nawet jeśli wszystko inne było na najwyższym poziomie, niepochlebna opinia wynikająca ze zbyt długiego czasu oczekiwania na obsługę może zniweczyć starania o dobre oceny lokalu. Jak tego uniknąć, a w zamian zbierać same pochwały?

Dobra kuchnia to nie wszystko

Typowym obrazkiem, jaki widzimy w wielu nowocześnie urządzonych lokalach gastronomicznych, jest usytuowane gdzieś w rogu sali stanowisko obsługi kelnerskiej. Można na nim zazwyczaj znaleźć ekran systemu sprzedaży i obsługi zamówień, drukarkę fiskalną oraz jeden lub kilka terminali płatniczych. Wszystkie te urządzenia mają za zadanie usprawnić obsługę przy jednoczesnym spełnieniu wymagań fiskalnych. Teoretycznie wszystko jest zgodne z założeniem, ale… Kiedy przyjrzeć się takiemu zestawowi urządzeń, okaże się, że jego elementy często ze sobą nie współpracują, przez co obsługa każdego zamówienia wymaga od kelnera wykonania kilku różnych operacji na każdym z nich. Osobno wprowadzenie i rozliczenie zamówienia w systemie, osobno „nabicie” rachunku i wydruk paragonu na kasie fiskalnej, w końcu – również osobno - przyjęcie płatności od klienta przy stoliku czy barze.
Nawet jeśli po drodze nie doszło do pomyłki przy wpisywaniu kwoty należności, efektem końcowym i tak jest strata cennego czasu, a przy okazji także energii do zasilania tak wielu urządzeń oraz uszczuplenie miejsca w lokalu.

Jeden system zamiast wielu urządzeń

Niezależnie od tego, czy do zarządzania lokalem podchodzimy tradycyjne czy stawiamy na nowoczesność, zapewnienie szybkiej i sprawnej obsługi nie oznacza już konieczności inwestowania w liczne skomplikowane urządzenia oraz systemy, które często nie są ze sobą kompatybilne, a przy tym wymagają przeszkolenia pracowników w zakresie obsługi każdego z nich.

Doskonałą alternatywą, która pojawiła się niedawno, jest nowoczesny system integrujący kluczowe funkcjonalności typowe dla lokali gastronomicznych, niezależnie od ich wielkości czy standardu. To innowacyjne rozwiązanie opracowane przez krakowską firmę GoPOS, która opracowała i wprowadziła na rynek system o nazwie All in One.

Czym jest All in One?

To nowoczesne rozwiązanie, które łączy funkcje systemu POS, wirtualnej kasy fiskalnej oraz terminala płatniczego zapewniającego możliwość bezpiecznego przyjmowania płatności. Jest obsługiwane za pomocą jednego, łatwego w obsłudze, kompaktowego urządzenia z rodziny Sunmi V3, które w zależności od potrzeb może współpracować z innymi systemami obsługi – np. systemem „KDS”, czy aplikacją do zarządzania zamówieniami. Dużą zaletą systemu All in One jest możliwość jego użytkowania także na urządzeniach, w które jest już wyposażony lokal. Wystarczy, że spełniają one podstawowe wymagania sprzętowe.

W skład All in One wchodzi:

        System sprzedażowy GoPOS - oferujący kompleksowe rozwiązania opracowane specjalnie dla branży gastronomicznej – ułatwiające zarządzanie sprzedażą oraz operacjami biznesowymi.

        Wirtualna kasa fiskalna z wbudowaną drukarką – zastosowana aplikacja w pełni zastępuje kasę lub drukarkę fiskalną, umożliwiając drukowanie paragonów fiskalnych na drukarce bonowej wbudowanej w urządzenie All in One.

        Wbudowany terminal płatniczy – korzystający z certyfikowanej aplikacji SoftPOS dostarczanej przez największego polskiego agenta rozliczeniowego – eService. Jej zastosowanie pozwala na w pełni bezpieczne przyjmowanie i szybką obsługę płatności zbliżeniowych np. kartą, telefonem czy zegarkiem.

Z All in One oszczędza się więcej

Oprócz oczywistych oszczędności wynikających z usprawnienia i skrócenia czasu obsługi klientów, warto zwrócić też uwagę na koszt zakupu urządzeń niezbędnych do prowadzenia legalnej sprzedaży rejestrowanej - drukowania paragonów fiskalnych i przyjmowania płatności. W przypadku standardowego zestawu POS szacunkowa wysokość nakładów na ich zakup oscyluje w okolicach pięciu tysięcy złotych. Wdrożenie All in One pozwala zaoszczędzić co najmniej 60 proc. tej sumy, ponieważ koszt kompletnego zestawu z dużym ekranem wynosi zaledwie 1 899 zł. Do wyboru są również jeszcze tańsze urządzenia mobilne. Z racji ich kompaktowych rozmiarów i możliwości użytkowania wszędzie, gdzie jest zasięg mobilnego internetu, z pewnością są atrakcyjną alternatywą dla food trucków, ogródków sezonowych czy mniejszych punktów gastronomicznych.

Bezpieczeństwo, zgodność z przepisami i niższe koszty eksploatacji

Mówiąc o oszczędnościach warto też wziąć pod uwagę te, które wynikają z wykorzystania wirtualnej kasy fiskalnej. To rozwiązanie ma praktycznie same zalety. Jest w pełni zgodne z przepisami i zwalnia z wielu czasochłonnych formalności. Pozwala na natychmiastową legalizację kasy i rozpoczęcie sprzedaży w ciągu zaledwie 10 minut od pierwszego włączenia urządzenia. Nie bez znaczenia jest też to, że wszystkie transakcje przechowywane w chmurze, co zapewnia bezpieczeństwo danych i eliminuje ryzyko ich utraty, ale przede wszystkim eliminuje konieczność serwisowania i kosztownej wymiany sprzętu po zapełnieniu pamięci fiskalnej.

Cyfryzacja przy kawiarnianym stoliku

Nowoczesne technologie zaczynają odgrywać kluczową rolę w optymalizacji kosztów prowadzenia biznesu i konkurencji o klientów również w gastronomii. Systemy takie jak All in One dostarczają funkcjonalności dostosowanych do potrzeb różnych modeli biznesowych – od restauracji i kawiarni, przez food trucki, po sezonowe punkty gastronomiczne. Zastosowanie szybkich i łatwych w obsłudze mobilnych terminali oraz urządzeń fiskalnych pozwala im zapewnić sprawną obsługę lokalu i jego gości, praktycznie w każdej lokalizacji. W połączeniu z niższymi kosztami zakupu i eksploatacji niezbędnych do tego urządzeń, bez wątpienia przekłada się też na wymierne korzyści ekonomiczne dla właścicieli. Jesteśmy świadkami technologicznej rewolucji, która zmieni oblicze wielu lokali gastronomicznych i zwiększy liczbę pięciogwiazdkowych opinii o obsłudze, jakiej można w nich doświadczyć.

Paweł Bujarski

Dyrektor Biura ISV
i Partnerstw Biznesowych
eService

European Energy pozyskuje 118 mln PLN refinansowania od mBanku na projekty OZE w Polsce.

 

Spółki celowe z grupy European Energy zawarły umowy kredytowe z mBank S.A. na łączną kwotę 118 mln zł w celu refinansowania trzech projektów odnawialnych źródeł energii zrealizowanych na terenie Polski. Finansowanie udzielone zostało w formule project finance i obejmuje farmę wiatrową Dębsko o mocy 8 MW oraz dwie farmy fotowoltaiczne: Sulimierz (15 MW) i Krzęcin (10 MW).

Wszystkie trzy inwestycje zostały pierwotnie sfinansowane ze środków własnych European Energy, co podkreśla zaangażowanie Grupy w długofalowy rozwój zielonej energii w Polsce. Dwa z trzech projektów objęte są systemem wsparcia aukcyjnego (CfD), co zwiększa przewidywalność ich przychodów i stabilność finansową.

  • Pozyskanie finansowania od mBanku potwierdza atrakcyjność naszych projektów OZE oraz zaufanie sektora finansowego do inwestycji realizowanych przez European Energy. Środki te umożliwią nam uwolnienie kapitału na dalszy rozwój projektów odnawialnych źródeł energii w Polsce, które mamy już na zaawansowanym etapie rozwoju – mówi Olga Sypuła, Country Manager European Energy Polska.

mBank konsekwentnie wspiera rozwój zielonych inwestycji, realizując strategię finansowania projektów mających realny wpływ na redukcję emisji CO₂ oraz transformację energetyczną Polski.

  • Jako mBank aktywnie angażujemy się w finansowanie transformacji energetycznej, koncentrując się na projektach o wysokiej jakości i pozytywnym wpływie środowiskowym. Refinansowanie portfela projektów European Energy jest dla nas naturalnym krokiem w budowaniu zrównoważonego portfela kredytowego i wspieraniu dekarbonizacji polskiej gospodarki – powiedział Michał Popiołek, dyrektor zarządzający ds. bankowości globalnej i inwestycyjnej, mBank S.A.

European Energy to duński deweloper i inwestor działający w sektorze energii odnawialnej. Firma obecna jest na ponad 25 rynkach, realizując pełny cykl inwestycyjny w zakresie energii wiatrowej i słonecznej – od rozwoju projektów, przez budowę i sprzedaż energii, po zarządzanie aktywami oraz wdrażanie zaawansowanych technologii Power-to-X, takich jak zielony wodór, zielony e-metanol oraz produkcja zielonego ciepła.

mBank S.A. to jeden z liderów bankowości korporacyjnej w Polsce, aktywnie zaangażowany w finansowanie projektów z zakresu odnawialnych źródeł energii. W ramach swojej strategii ESG mBank koncentruje się na wspieraniu transformacji energetycznej, oferując wyspecjalizowane produkty finansowe dla sektora energetyki odnawialnej, infrastruktury i zrównoważonego rozwoju.

Źródło: Kava Studio Sp. z. o.o. s.k. 

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.