Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Autopay przejmuje serwisy winietowe Mamalu i poszerza swój udział w rynku

Autopay przejmuje serwisy winietowe Mamalu i poszerza swój udział w rynku

Autopay Mobility przejmuje serwisy internetowe do sprzedaży winiet cyfrowych, prowadzone przez spółkę Mamalu: między innymi winiety-online.pl, kup-winiety.pl, flotomat.pl. Z rozwiązań Autopay dla kierowców korzysta już 2,5 mln osób. Dzięki sfinalizowanej transakcji Autopay umacnia pozycję najbardziej kompleksowego rozwiązania do zakupu winiet cyfrowych w naszej części Europy.

Autopay od 2019 r. rozwija system do szybkich i automatycznych płatności za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad, przeznaczony zarówno dla klientów indywidualnych, jak i flotowych. Autopay umożliwia wygodny zakup winiet cyfrowych do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii oraz automatyczne płatności za przejazdy polskimi autostradami.

- Jako Autopay oferujemy najbardziej kompleksowe rozwiązanie umożliwiające automatyczne płatności za przejazd autostradami w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki transakcji zyskujemy nowe grono odbiorców, którym możemy zaoferować naszą technologię. Przejęcie serwisów jest też zgodne z naszą strategią wzrostu i ekspansji w obszarze opłat za winiety na rynki europejskie. Skorzystamy także z know-how winiety-online.pl do przyspieszenia rozwoju działalności międzynarodowej - mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Od 1 kwietnia Autopay stanie się właścicielem głównych serwisów Mamalu oraz serwisów informacyjnych, które stanowią zaplecze działalności firmy. Przejęcie umożliwi znaczne rozszerzenie grupy klientów.

- Ostatnie działania to kolejny etap rozszerzania oferty Autopay w tym roku. Od połowy stycznia - dzięki współpracy z Autostradą Wielkopolską - użytkownicy Autopay mogą korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem. Oprócz ułatwień w podróżowaniu autostradą A2, umożliwiamy też opłacanie w sposób automatyczny przejazdów przez autostrady A1 (Gdańsk-Toruń) i A4 (Katowice-Kraków). Klienci firmowi mogą także korzystać z automatycznych płatności za parkowanie oraz tankowanie. Wkrótce udostępnimy te opcje również dla użytkowników indywidualnych - komentuje Miłosz Kurzawski z Autopay.

Polacy chętnie podróżują samochodami za granicą

 

Jak wynika z raportu Autopay “Podróże samochodowe Polaków” z 2024 roku, niemal co trzecia badana osoba (31 proc.) podróżowała samochodem za granicę w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Zdecydowana większość osób z tej grupy korzystała w tym czasie z zagranicznych autostrad (85 proc.). Na zakup z wyprzedzeniem winiet na zagraniczne autostrady decyduje się jedna trzecia - najczęściej przez internet.

Źródło: Autopay

W Nest Banku otworzysz konto za pomocą mObywatela

W Nest Banku otworzysz konto za pomocą mObywatela

Nest Bank wprowadza nowe rozwiązanie dla klientów indywidualnych  i biznesowych – możliwość składania wniosków o otwarcie konta przy pomocy aplikacji mObywatel poprzez stronę internetową. To szybki i wygodny proces, który zachowuje  najwyższe standardy bezpieczeństwa. Bank już wcześniej udostępnił możliwość otwierania konta poprzez mObywatela w aplikacji mobilnej. 

Od 22 stycznia 2025 Nest Bank umożliwia składanie wniosków o otwarcie konta zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych przy użyciu aplikacji mObywatel poprzez stronę internetową  W procesie otwierania konta dane klienta są automatycznie uzupełniane do wniosku w kilka sekund. Efekt? Szybszy i prostszy proces, bez potrzeby ręcznego wpisywania danych z dokumentu tożsamości.  Po skorzystaniu z aplikacji mObywatela na stronie www, klient musi przejść przez dodatkową weryfikację. Może to zrobić na trzy sposoby: poprzez przelew weryfikacyjny, wideoweryfikację lub wizytę w oddziale banku. Dzięki temu każdy może wybrać najwygodniejszą dla siebie metodę. Bezpieczeństwo danych klienta jest gwarantowane przez aplikację Ministerstwa Cyfryzacji. 
 
Czym jest aplikacja mObywatel ?
 To darmowa aplikacja stworzona przez Ministerstwo Cyfryzacji, dostępna w sklepach Google Play oraz App Store. Ułatwia załatwianie spraw urzędowych i oferuje takie funkcje jak zastrzeżenie numeru PESEL, mDowód (elektroniczny dokument tożsamości), mPrawo jazdy oraz Kartę Dużej Rodziny. 
 
Więcej informacji znajdziesz na www.nestbank.pl 
VeloBank najlepiej ocenianym bankiem w ogólnopolskim rankingu satysfakcji klientów

VeloBank najlepiej ocenianym bankiem w ogólnopolskim rankingu satysfakcji klientów

VeloBank zajął pierwsze miejsce w rankingu satysfakcji klientów detalicznych w najnowszej edycji badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów banków 2024”. Bank odnotował największy wzrost ocen w porównaniu z ubiegłoroczną edycją rankingu, zdobywając uznanie klientów m. in. za konkurencyjne opłaty i prowizje oraz wygodny i profesjonalny kontakt.

VeloBank zdobył najwyższą ocenę w tegorocznym badaniu – 79 punktów, co zapewniło mu miejsce na podium rankingu. Bank poprawił swój wynik o 4 punkty w porównaniu do poprzedniego roku, wyprzedzając ING Bank Śląski. Klienci szczególnie wysoko ocenili konkurencyjność opłat i prowizji, przejrzyste zasady korzystania z produktów oraz wysoką jakość obsługi w oddziałach.

- Dostarczanie najwyższej jakości obsługi klienta to fundament sukcesu naszego banku. Zdobycie pozycji lidera w niezależnym, prowadzonym od 2016 roku rankingu, w którym to oni mają decydujący głos, jest dla nas potwierdzeniem, że przyjęliśmy właściwą strategię. Łączymy innowacje z profesjonalną obsługą, co klienci wyraźnie doceniają. Wspólnie z naszymi międzynarodowymi właścicielami, którzy inspirują nas w zakresie podejścia do jakości obsługi klienta, oraz z zespołem 3500 pracowników, konsekwentnie podnosimy standardy usług bankowych. A obsługujemy już ponad milion klientów – mówi Adam Marciniak, Prezes Zarządu VeloBanku.

O badaniu

- Bardzo duża konkurencja na rynku bankowym w Polsce wymusza starania banków o jak najwyższą satysfakcję klientów. W minionym roku, liderem w rankingu satysfakcji, który monitorujemy już od 9 lat, okazał się VeloBank. VeloBank zajął pierwsze miejsce nie tylko w głównym rankingu satysfakcji, ale należy również do ścisłej czołówki banków, które klienci polecają sobie nawzajem najchętniej (wskaźnik rekomendacji). Na uwagę zasługuje również analiza wyników w poszczególnych grupach klientów wyróżnionych ze względu na cechy demograficzne. Okazuje się bowiem, że VeloBank osiągnął najlepsze wyniki wśród klientów najmłodszych, do 29. roku życia. Utrzymanie takich notowań z pewnością utrwali wysoką pozycję banku w rankingach satysfakcji mówi Grzegorz Sygnowski, Kierownik Zespołu Badawczego ARC Rynek i Opinia.

ARC Rynek i Opinia realizuje ranking od 2016 roku. Tegoroczne badanie zostało zrealizowane techniką wywiadów internetowych CAWI (ankiety przeprowadzone na ePanel.pl). Łącznie zrealizowano N=2443 wywiadów. Grupa dla VeloBank = 172. Respondentami w badaniu były osoby w wieku 18-65 lat, które posiadają konto w banku. Termin realizacji: listopad-grudzień 2024. Badaniem objętych zostało 10 banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP, Santander Bank Polska, VeloBank.

Ranking opublikowany w styczniu 2025 r.

Źródło: VeloBank

Faktoring ponownie nabiera rozpędu

Faktoring ponownie nabiera rozpędu

Rynek faktoringu w Polsce zanotował w 2024 r. wzrost obrotów o 4,7 proc. Firmy zrzeszone w Polskim Związku Faktorów skupiły w tym okresie wierzytelności na łączną kwotę 471 mld zł. Rok wcześniej ich wartość sięgała 450 mld zł. Członkowie PZF udzielili finansowania 27 tys. przedsiębiorstw (o 3 proc. więcej niż rok wcześniej), które przedstawiły do wykupu 28,7 mln faktur (o 7,3 proc. więcej niż przed rokiem).

 

Polski Związek Faktorów (PZF) skupia obecnie większość podmiotów świadczących usługi faktoringowe w Polsce. Należą do niego 4 banki komercyjne, 20 wyspecjalizowanych firm udzielających finansowania, a także 6 podmiotów o statusie partnera.

 

– Rynek faktoringu w 2024 r. powrócił na drogę wzrostu obrotów. Sam czwarty kwartał okazał się pod tym względem lepszy aż o 9,1 proc. w porównaniu z ostatnimi trzema miesiącami roku 2023 r.  Dało to wzrost rynku w całym 2024 roku o 4,7 proc. Ujemną dynamikę obrotów odnotowaliśmy jedynie w I kwartale. Następne kwartały były już dodatnie, a w każdym kolejnym odnotowywaliśmy coraz szybszy rozwój (w samym II kwartale o 4 proc., a w III 7 proc.). Udało się to osiągnąć pomimo niekorzystnych zjawisk w otoczeniu makroekonomicznym. Nadal bowiem utrzymują się wysokie koszty pracy i wysokie koszty finansowe, a przy tym niepokojąco rośnie liczba niewypłacalności firm. Także w otoczeniu międzynarodowym obserwujemy dużą niepewność. Wciąż trwa wyniszczająca wojna na Ukrainie. Jesteśmy świadkami pierwszych decyzji nowego prezydenta USA, Donalda Trupma i jego gabinetu. Niestabilna sytuacje panuje na Biskim Wschodzie. Pomimo tych wszystkich uwarunkowań nasza branża radzi sobie dobrze. To dowodzi, że faktoring sprawdza się w różnorodnych warunkach ekonomicznych i geopolitycznych. Przedsiębiorcy są tego świadomi i sięgają po tę formę finansowania zarówno w czasie ożywienia, jak i spowolnienia gospodarczego –
– mówi Konrad Klimek, Przewodniczący Komitetu Wykonawczego PZF.

 

Z usług firm należących do PZF korzysta obecnie 27,1 tys. przedsiębiorstw. Przekazały one do sfinansowania 28,7 mln faktur o łącznej wartości 471 mld zł.

 

– Na rynku faktoringowym obserwujemy szereg pozytywnych zjawisk. Przede wszystkim, oprócz obrotów, rośnie także liczba klientów korzystających z finansowania, a także liczba przekazywanych faktur. Gdyby nie ich malejąca średnia wartość, nasz sektor rósłby jeszcze szybciej. Tym niemniej wszechstronność i elastyczność oferty firm faktoringowych sprawia, że popyt na nią od lat się zwiększa. Dopasowujemy produkty do zmieniających się potrzeb i oczekiwań przedsiębiorców. Sprawnie neutralizujemy ryzyko, dopasowując limity finansowania i poziomy zaliczek.
Najbardziej pilnym wyzwaniem dla naszego sektora jest natomiast zachęcenie przedsiębiorców do szerszego wykorzystywania faktoringu pełnego. Oferta ta stanowi dla podmiotów gospodarczych ważne dopełnienie finansowania, dzięki zabezpieczaniu transakcji w formie ubezpieczenia należności. Zapewnia ono klientom ochronę na wypadek braku zapłaty za dostarczony towar lub wykonaną usługę. W warunkach rosnącej liczby niewypłacalności firm w Polsce ma to kluczowe znaczenie dla ich bezpieczeństwa finansowego –
– mówi Konrad Klimek, Przewodniczący Komitetu Wykonawczego PZF.

 

Polski Związek Faktorów wraz ze Związkiem Banków Polskich rozpoczął prace nad uszczelnieniem przepływu danych związanych z procesem finansowania przedsiębiorstw. W tym celu branże faktoringu i bankowości budują System Wymiany Informacji Firm Faktoringowych. Umożliwi on wymianę danych na temat transakcji budzących wątpliwości, dzięki czemu znacząco ograniczone zostaną zagrożenia wynikające z aktywności cyberprzestępców. Wspólny system pozytywnie wpłynie także na ryzyko kredytowe, jak i operacyjne. Intencją PZF jest, aby z platformy SWIFF korzystali wszyscy zrzeszeni w nim faktorzy.

Źródło: PZF

Carefleet zwiększa udział w rynku najmu małych firm

160 procent wzrostu rok do roku w segmencie mikro i małych firm odnotował w 2024 roku Carefleet S.A., spółka z Grupy EFL oferująca najem pojazdów lekkich. Wyniki spółki odzwierciedlają nastroje rynkowe.

Carefleet zamknął 2024 rok z dobrymi wynikami. Prezesa zarządu, Daniela Trzaskowskiego, najbardziej cieszy wzrost sprzedaży dla małych firm, który jest efektem nie tylko organicznego rozwoju spółki, ale także przynależności do Grupy EFL. Carefleet buduje przewagę konkurencyjną wykorzystując synergię grupową
i skutecznie dostarcza know-how siłom sprzedażowym Grupy EFL, aby te mogły zapewnić klientom najlepszy sposób finansowana ich inwestycji.

 – Osiągnęliśmy większość celów, które przed sobą stawialiśmy. Jednym z kluczowych było utrzymanie i wzmocnienie czwartej pozycji w rankingu największych firm CFM w Polsce wg rankingu Samar. Osiągnęliśmy to m.in. dzięki bliskiej współpracy w ramach Grupy EFL. Efektem synergii z EFL jest na przykład nasz 160 proc. wzrost w segmencie mikro i małych firm. Jednocześnie wspólnie rozwijamy sieć sprzedaży EFL, oferując klientom leasing, pożyczkę leasingową i wynajem długoterminowy.- powiedział Daniel Trzaskowski, prezes zarządu Carefleet.

Z kolei poziom finansowania zakupów największych firm w 2024 roku w Carefleet był zbliżony do roku 2023. Odzwierciedla to nastroje rynkowe. Wzrost popytu na finansowanie pojazdów lekkich najmem w 2024 roku był widoczny zwłaszcza w segmencie klientów indywidualnych i mikroprzedsiębiorców. Wśród dużych podmiotów panowała stagnacja.

Perspektywy na 2025

Pomimo zawirowań makroekonomicznych, które będą nam towarzyszyć w 2025 roku, perspektywy dla rynku najmu w Polsce są pozytywne. Rynek czeka zastrzyk inwestycji finansowanych ze środków z KPO, co powinno przełożyć się również na branżę motoryzacyjną i – pośrednio – na poziom finansowania leasingiem i wynajmem.

- Należy mieć na uwadze także ew. obniżki stóp procentowych, które mogą przełożyć się na decyzje zakupowe klientów indywidualnych oraz inwestycyjne firm. Konsumenci często są odbiorcami końcowymi samochodów poleasingowych lub po kontraktach najmu, natomiast przedsiębiorcy mogą częściej sięgać po zewnętrzne finansowanie inwestycji, w tym te flotowe. – mówi Daniel Trzaskowski, prezes zarządu Carefleet.

Edukacja to klucz

W ubiegłym roku ukazała się pierwsza w Polsce tematyczna publikacja dla menedżerów flot „Flota samochodowa. Finansowanie i zarządzanie”, pod redakcją naukową Daniela Trzaskowskiego. Książka może stanowić źródło wiedzy dla osób pracujących w branży flotowej i zarządców flot. W 2025 roku Carefleet również będzie rozwijać programy edukacyjne.

  • Odbiór publikacji jest bardzo pozytywny, co motywuje do dalszych działań w tym zakresie. W 2025 roku skupimy się przede wszystkim na rozwoju pracowników Grupy EFL pod kątem kompetencji flotowych oraz CFM, natomiast w przyszłym roku planujemy wdrożenie nowego programu szkoleniowego dla osób zarządzających flotą. – zapowiada prezes Carefleet.

Źródło: EFL

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.