

-
Wiodące w swoich branżach firmy, będą wspólnie tworzyć i wdrażać innowacyjne rozwiązania w handlu elektronicznym, rozwijać ekosystemy technologiczne oraz tworzyć nowe procesy cyfrowe.
-
To element realizacji strategii polskiego banku numer 1 - tworzenia ekosystemów, które odpowiedzą na codzienne potrzeby klientów, wykraczając poza tradycyjną bankowość.
-
List intencyjny został zawarty na 48 miesięcy z możliwością przedłużenia.
List intencyjny PKO Banku Polskiego i Samsung Electronics Polska to początek rozszerzonej współpracy obu firm, które są liderami w swoich branżach. Dostarczą klientom nowoczesne rozwiązania cyfrowe i interesujące oferty, dostosowane do ich oczekiwań i potrzeb. Współpraca zaplanowana jest na 4 lata z możliwością przedłużenia.
– Zarówno dla PKO Banku Polskiego jak i Samsunga priorytetem jest zaspokojenie potrzeb klientów w ich codziennym życiu. Liczy się ich komfort i dostarczenie im użytecznych i praktycznych cyfrowych rozwiązań. Chcą załatwiać sprawy tanio, wygodnie i u wiarygodnych partnerów. I to wspólnie właśnie zaoferujemy. Efektem naszej współpracy będą udogodnienia i produkty, z których skorzystają klienci obu firm. Dobre partnerstwo i budowanie koalicji oraz innowacyjność i tworzenie nowych standardów obsługi klienta to podstawy sukcesów w ciągle zmieniającej się rzeczywistości rynkowej ery cyfrowej. Nasza współpraca będzie z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych
– podkreślił Szymon Midera, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
– Jesteśmy przekonani, że ta współpraca pozwoli nam stworzyć nowatorskie rozwiązania, które nie tylko usprawnią procesy biznesowe, ale przede wszystkim dostarczą realną wartość naszym klientom. Dzięki połączeniu naszych doświadczeń i zasobów technologicznych możemy wspólnie kształtować przyszłość branży cyfrowej Zarówno PKO Bank Polski, jak i Samsung to marki pierwszego wyboru dla milionów Polaków – dlatego nasza współpraca to naturalny krok w kierunku innowacji, które będą miały realny wpływ na codzienne życie użytkowników
– skomentował Conor Pierce, prezes zarządu Samsung Electronics Polska.
Bank BNP Paribas wspólnie z Planet Cash z końcem stycznia br. udostępnił Klientom możliwość otrzymania elektronicznego pokwitowania transakcji przy każdej wypłacie i wpłacie z urządzeń znajdujących się w Centrach Klienta Banku. Obecnie żadna inna instytucja na polskim rynku nie oferuje e-pokwitowań. Jako Bank Dobrych Decyzji, Bank BNP Paribas zachęca Klientów do podejmowania eko-wyborów – takich jak oszczędność papieru – nawet w małych, codziennych sprawach.
Zastąpienie tradycyjnego pokwitowania przez e-pokwitowanie jest bardzo proste. Potrzeba jedynie telefonu komórkowego z wbudowanym aparatem. Po zbliżeniu aparatu do kodu QR na ekranie bankomatu otworzy się link z możliwością pobrania potwierdzenia transakcji, identycznego jak papierowe i posiadające taką samą moc prawną.
Bank BNP Paribas od lat wprowadza w życie podejście paperless. Dzięki współpracy z Autenti udało nam się przenieść do świata cyfrowego znaczną część obiegu dokumentów. Teraz, razem z Planet Cash, ograniczymy zużycie papieru w bankomatach i wpłatomatach w naszych Centrach Klienta. To kolejny krok w kierunku redukcji naszego wpływu środowisko naturalne m.in. na ograniczenie zanieczyszczenia powietrza – mówi Maciej Chlebowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Sieci w Banku BNP Paribas.
Oprócz walorów proekologicznych, e-pokwitowania dla wielu Klientów będą po prostu wygodniejsze. Elektronicznego dokumentu nie da się tak łatwo zgubić czy zniszczyć. O wiele łatwiej też utrzymać porządek i mieć cyfrowe pokwitowania w jednym miejscu, zawsze pod ręką.
Bank BNP Paribas liczy na popularyzację nowego rozwiązania – z pożytkiem dla środowiska i samych Klientów. Pomimo wprowadzenia zmian, dla osób preferujących tradycyjne pokwitowania będą one wciąż dostępne.

W 2024 roku mBank przeznaczył ponad 7,6 mld zł na finansowanie zrównoważonych inwestycji. Kolejne ponad 8,5 mld zmobilizował w ramach organizacji emisji zielonych obligacji i w ramach konsorcjów. Łączna kwota 16,1 mld zł to konkretny wyraz zaangażowania banku w działania na rzecz zielonej transformacji i zrównoważonego rozwoju.

Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej
- Nasze zaangażowanie w finansowanie zielonej transformacji to dowód, że zrównoważony rozwój jest jednym z kluczowych filarów strategii mBanku. Dzięki odpowiedniemu wsparciu finansowemu pomagamy naszym klientom wdrażać innowacyjne rozwiązania i realizować cele środowiskowe. Każda zainwestowana złotówka to krok w stronę nowoczesnej, niskoemisyjnej gospodarki, która będzie przyjazna dla przyszłych pokoleń, odporna na zmiany klimatyczne i konkurencyjna na globalnym rynku – powiedział Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej.
Według wskaźnika emisji dla odbiorców końcowych energii elektrycznej opublikowanego przez KOBIZE w grudniu 2024.

ING Lease (Polska) udostępnia polecenia zapłaty online oraz mobilnie bez wypełniania papierowej zgody. Rozwiązanie te jest przeznaczone dla przedsiębiorców, którzy mają leasing w ING Lease (Polska) oraz są klientami ING Banku Śląskiego.
Do uruchomienia tej bezpiecznej i wygodnej formy regularnych płatności rat leasingowych wystarczy wyrażenie zgody i uzupełnienie niezbędnych danych poprzez system bankowości internetowej lub w aplikacji Moje ING oraz ING Business.
To kolejny element współpracy w Grupie Kapitałowej ING Banku Śląskiego S.A., w ramach digitalizacji procesów i budowania synergii bankowości z usługami finansowania ruchomości i nieruchomości. Formularz papierowej zgody na polecenie zapłaty został całkowicie wyeliminowany z korzyścią dla klientów. Teraz to tylko kilka kliknięć zdalnie i w dowolnym momencie. Dotyczy to nie tylko nowych umów, ale także tych już aktywnych.
Dla leasingobiorców polecenie zapłaty to oszczędność czasu i wyeliminowanie ryzyka spóźnienia się z płatnością. Faktury zostaną automatycznie opłacone w terminie wymagalności dokumentów księgowych. Warunkiem realizacji polecenia zapłaty jest zapewnienie odpowiedniej ilość środków na rachunku w określonym w dniu płatności. W przypadku braku wystarczających środków klient otrzyma powiadomienie o nieudanej próbie płatności. Zostaną one powtórzone w dwóch kolejnych dniach roboczych.
Skorzystanie z tej formy przelewu to również wyeliminowanie możliwości popełnienia błędu w każdorazowym uzupełnianiu danych.
Szczegółowe informacje jak uruchomić usługę Polecenie zapłaty w aplikacji Moje ING oraz ING Business w linku: https://www.inglease.pl/obsluga-klienta/pytania-i-odpowiedzi#polecenie