Finanse firmowe

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko

A gdyby tak do polskich przedsiębiorców przyszedł Mikołaj i sprezentował im 100 tys. zł? EFL zapytał szefów mikro, małych i średnich biznesów, na co przeznaczyliby taki bonus finansowy. Priorytetową potrzebą okazuje się podniesienie komfortu życia. Tak wskazało 44 proc. przedstawicieli firm w Polsce. Kolejne na liście są podróże (15 proc.) i rozwój pasji (14 proc.). Niewiele osób wydałoby dodatkowe pieniądze na rozwój obecnego biznesu (9 proc.). Eksperci wskazują, że przedsiębiorcy zdecydowanie chętniej „niezaplanowane przychody” wydaliby
na przyjemności niż konkretne inwestycje jak nieruchomości, instrumenty finansowe
czy przyszłość dzieci.

– Nie mieszkanie, akcje czy złoto. Na szczycie hierarchii potrzeb, które w pierwszej kolejności zaspokoiliby przedsiębiorcy, gdyby Mikołaj, Gwiazdor czy Śnieżynka byli tak hojni i sprezentowali
100 tys. zł w gotówce, znajduje się zadbanie o „strefę prywatną”. To może wskazywać na dwie ważne rzeczy. Po pierwsze, szefowie firm starają się jak najbardziej oddzielać tematy biznesowo-inwestycyjne od życia prywatnego. Po drugie, potrzeba zadbania najpierw o siebie tu i teraz jest zdecydowanie ważniejsza niż inwestowanie w biznes i przyszłość. To jest swego rodzaju przedsiębiorczy business-life balance. Jeśli przedsiębiorca w pierwszej kolejności nie zadba o siebie i swój dobrostan psychiczno-fizyczny, nie będzie w stanie efektywnie zarządzać swoim biznesem. W końcu bardzo często „ryba psuje się od głowy”
– mówi Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.

Najpierw przyjemności

EFL w najnowszym badaniu zapytał przedsiębiorców MŚP o to, na co przeznaczyliby 100 tys. zł, gdyby otrzymali taki prezent finansowy. Pierwszym wyborem okazało się podniesienie komfortu życia,
na co wskazało 44 proc. zapytanych. Ten cel dominuje niezależnie do wielkości prowadzonej organizacji. Podium domykają podróże (15 proc.) i realizacja pasji (14 proc.).

Co ciekawe, cele biznesowe nie są tak popularne. 9 proc. przedsiębiorców zainwestowałoby w rozwój prowadzonej firmy, a 8 proc. w nowy biznes. Tylko 4 proc. przeznaczyłoby bonusowe środki
na zabezpieczenie przyszłości dzieci, a jeszcze mniej, bo 2 proc., zainwestowałoby w inwestycje.

Wielkość ma znaczenie

Warto zwrócić uwagę na różnice w celach biorąc pod uwagę wielkość przedsiębiorstwa. Po pierwsze, zarządzający największymi organizacjami (średnie firmy od 50 do 249 pracowników) rzadziej potrzebują pieniędzy na podniesienie komfortu życia (38 proc.) niż ich mniejsi „koledzy” – po 47 proc. wskazań wśród mikro i małych firm. Szefowie średnich biznesów częściej natomiast przeznaczyliby dodatkowe środki finansowe na podróże (21 proc. vs. 10 proc. mikro i 15 proc. małych firm) i pasje (18 proc. vs. 13 proc. mikro i 12 proc. małych firm).

Z kolei zarządzający mikro i małymi organizacjami częściej zainwestowaliby w obecny (odpowiednio 11 proc. i 9 proc.) lub nowy biznes (odpowiednio 10 proc. i 8 proc.). Oba cele wskazało tylko 4 proc. przedstawicieli średnich firm.

***

Badanie „Bonus dla przedsiębiorcy” zostało zrealizowane przez ICAN Institute na zlecenie EFL S.A. z właścicielami, współwłaścicielami i osobami odpowiedzialnymi za finanse w segmencie firm MŚP z całego kraju. W sumie zrealizowano 600 wywiadów: 263 rozmowy z przedstawicielami mikro firm, 169 rozmów z przedstawicielami małych firm oraz 169 rozmów z przedstawicielami średnich firm. Przebadane firmy reprezentowały cztery branże: budownictwo, handel, produkcję, rolnictwo, transport i usługi. Badanie wykonano metodą telefonicznych ankiet (CATI) w czerwcu i lipcu 2024 roku.

Źródło: EFL

Bramka płatnicza Axepta BNP Paribas dostępna dla klientów Shopera – to nowe możliwości dla e-commerce!

Bramka płatnicza Axepta BNP Paribas od teraz dostępna jest także dla Klientów Shopera, który wspiera obsługę procesu zakupowego sklepów internetowych. Dzięki tej integracji Klienci biznesowi zyskują nowoczesne rozwiązanie, które wspiera rozwój ich działalności i jednocześnie zapewnia konsumentom wygodne oraz szybkie płatności online.     

Shoper to jeden z najpopularniejszych dostawców rozwiązań e-commerce w Polsce. Firma dostarcza niezbędną infrastrukturę dla handlu internetowego. Oprócz oprogramowania do prowadzenia sklepu internetowego oferuje również usługi wspierające sprzedaż. Bank BNP Paribas połączył siły z Shoperem, integrując bramkę płatniczą Axepta, aby umożliwić przedsiębiorcom jeszcze łatwiejsze i szybsze transakcje online. Celem tej współpracy jest również dotarcie do większej liczby Klientów. Bramka udostępnia szeroki wybór płatności, takich jak szybkie przelewy, BLIK, karty płatnicze oraz portfele elektroniczne (Apple Pay, Google Pay), zapewniając Klientom wygodę i elastyczność przy finalizowaniu zakupów. Środki z transakcji są przekazywane na konto sprzedawcy nawet tego samego dnia, co zwiększa efektywność i komfort prowadzenia działalności e-commerce.

"Zawsze staramy się wsłuchiwać w głos naszych przedsiębiorców, którzy poszukują rozwiązań zapewniających im szybkie, wygodne i bezpieczne płatności. Nasza bramka płatnicza Axepta BNP Paribas to odpowiedź na te poszukiwania – oferując elastyczne płatności, niezawodność działania oraz inne nowoczesne funkcje, wspieramy firmy w ich codziennym biznesie, pomagając przy tym budować zaufanie i satysfakcję wśród ich Klientów" - mówi Wioletta Zięba, ekspertka Banku BNP Paribas, odpowiedzialna za współpracę z Shoperem.

Unikalne funkcje i przejrzysty cennik

Warto zwrócić uwagę na unikalną funkcjonalność bramki płatniczej, która umożliwia kupującym podział płatności na dwie metody. Bank BNP Paribas, jako jedyny na rynku, oferuje rozwiązanie pozwalające na opłacenie jednego koszyka za pomocą dwóch różnych form płatności, takich jak np. karta płatnicza i BLIK lub dwie karty płatnicze (minimalna kwota dzielonej płatności wynosi 200 zł).

Użytkownicy mają dostęp do panelu administracyjnego, który pozwala na zarządzanie bramką płatniczą oraz monitorowanie transakcji. Bank zapewnia przejrzysty cennik, w którym prowizja naliczana jest tylko od transakcji, a aktywacja bramki i zwroty są bezpłatne, co zwiększa konkurencyjność firmy i zaufanie wśród Klientów.

W Shoperze konsekwentnie realizujemy strategię, która zakłada szeroki wybór usług finansowych i płatniczych, wspierając właścicieli sklepów internetowych w rozwijaniu ich biznesów i zapewniając im szeroki dostęp do bezpiecznych, zaawansowanych, a zarazem prostych w konfiguracji narzędzi. Bank BNP Paribas to jeden z kluczowych banków w Polsce, dlatego bardzo cieszy nas, że bramka Axepta dołącza do grona oficjalnych integracji w Shoper App Store” — mówi Łukasz Piechowiak, Head of Financial Services Shopera”    

Jak aktywować Axepta BNP Paribas w sklepie internetowym Shoper?

Właściciel sklepu internetowego Shoper pobiera wtyczkę bramki płatniczej Axepta BNP Paribas bezpośrednio z App Store Shoper i integruje ją ze swoim sklepem. Jednocześnie, jako Klient biznesowy Banku BNP Paribas, podpisuje umowę z bankiem, następnie bramka jest aktywowana, a właściciel sklepu uzyskuje dostęp do jej pełnej funkcjonalności.

Dodatkowo, bramka płatnicza Axepta BNP Paribas zapewnia różne opcje integracji dla Klientów korzystających z innych platform e-commerce. Dzięki dokumentacji API oraz gotowym wtyczkom, możliwe jest łatwe połączenie bramki z popularnymi innymi rozwiązaniami, takimi jak PrestaShop, WooCommerce, Magento, OpenCart, osCommerce czy QuickCards.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie:  https://www.bnpparibas.pl/axepta oraz na stronie Shoper: https://www.shoper.pl/aplikacje/axepta-bnp-paribas

Źródło: BNP Paribas

Nowa odsłona aplikacji mobilnej mBanku CompanyMobile dla korporacji

Nowa odsłona aplikacji mobilnej mBanku CompanyMobile dla korporacji

mBank wdrożył nową wersję aplikacji mobilnej CompanyMobile dla korporacji, która oferuje wiele atrakcyjnych funkcji, ułatwiających codzienne zarządzanie finansami firmy. Jedną z nich jest rozbudowa aplikacji o wcześniej niedostępne funkcje związane z obsługą kart, umożliwiające swobodnie zarządzanie nimi w telefonie.

Aplikacja oferuje dodawanie wszystkich lub wybranych kart użytkownika do widgetu kartowego. Dzięki wprowadzeniu przejrzystej listy korzystanie z nich w aplikacji jest bardziej intuicyjne i komfortowe. Jeśli użytkownik posiada więcej niż jedną kartę, wystarczy kliknąć „widget” kartowy, aby przejść do ekranu listy. Są tam prezentowane wszystkie karty przypisane do użytkownika, uporządkowane i pogrupowane według kontekstów, do których zostały przypisane. Dodatkowo aplikacja oferuje realistyczne odwzorowanie ich wyglądu – grafiki odzwierciedlają rzeczywisty wizerunek. Dzięki temu użytkownicy mogą szybko i łatwo identyfikować swoje karty w aplikacji. To kolejne usprawnienie, które czyni zarządzanie finansami jeszcze wygodniejszym i bardziej nowoczesnym.
Naszym celem jest tworzenie rozwiązań, które są nie tylko funkcjonalne, ale także intuicyjne dla użytkowników. Możliwość dodawania i zarządzania wieloma kartami bezpośrednio w aplikacji, z realistycznym odwzorowaniem ich wyglądu, to krok w stronę jeszcze większej wygody i przejrzystości. Chcemy, aby nasi klienci mieli pełną kontrolę nad swoimi finansami w sposób prosty i nowoczesny – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.
Wraz z nową odsłoną aplikacji, udostępniono szereg funkcji związanych z obsługą kart, takich jak: aktywacja karty, zmiana PIN-u, ustawianie limitów autoryzacyjnych, tymczasowa blokada czy jej stałe zastrzeżenie – np. w przypadku zagubienia lub kradzieży. Dotychczas takie działania wymagały kontaktu z bankiem, teraz można je wykonać bezpośrednio w aplikacji. Dodatkowo użytkownicy mogą w prosty sposób sprawdzać stan środków na swoich kartach, przeglądać historię transakcji oraz oznaczać wybraną kartę jako domyślną.
Poza zmianami dotyczącymi kart, wraz z najnowszą wersją, dostępne są takie funkcje, jak:
  1. Wyszukiwanie rachunków i filtrowanie historii operacji. Dzięki nowej funkcji użytkownicy mogą teraz wyszukiwać rachunki i filtrować historię operacji według konkretnych kont. To rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla klientów posiadających wiele rachunków bankowych, umożliwiając szybki dostęp do potrzebnych informacji i bardziej intuicyjne zarządzanie finansami.
  2. Zmiana PIN-u do aplikacji. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników wprowadzono możliwość zmiany PIN-u bezpośrednio w aplikacji.
  3. Zmiana języka aplikacji. Teraz użytkownicy mogą samodzielnie zmienić język aplikacji na polski, angielski lub niemiecki, niezależnie od ustawień językowych telefonu.
  4. Ulepszenia UX/UI. Nowa wersja aplikacji ma szereg usprawnień w zakresie użyteczności i interfejsu użytkownika, które poprawią komfort korzystania z aplikacji w kluczowych obszarach, takich jak proces aktywacji, obsługa powiadomień PUSH, moduł przelewów, czy podczas korzystania z mobilnej autoryzacji.
Aby korzystać z nowych funkcji, należy zaktualizować aplikację mBank CompanyMobile. Jeśli klient jeszcze nie ma aplikacji, może ją pobrać ze sklepu Google Play lub App Store. Aplikacja mBank CompanyMobile jest dostępna na telefony z systemami: Android w wersji 10 lub nowszej oraz iOS w wersji 15.0 lub nowszej.
 
Źródło: mBank
mBank, wspólnie z KUKE, wspiera przedsiębiorców w realizacji zielonych inwestycji

mBank, wspólnie z KUKE, wspiera przedsiębiorców w realizacji zielonych inwestycji

Nowy program gwarancji ubezpieczeniowych pozwala na uzyskanie atrakcyjnego finansowania na projekty związane z odnawialnymi źródłami energii i efektywnością energetyczną. Dzięki temu klienci mBanku mogą szybciej i łatwiej zrealizować swoje plany inwestycyjne, przyczyniając się do ochrony środowiska.

mBank, we współpracy z KUKE, wprowadza innowacyjny program gwarancji dla przedsiębiorców realizującym inwestycje w obszarze zielonej energii. Oferta umożliwia uzyskanie atrakcyjnego finansowania na projekty związane z odnawialnymi źródłami energii oraz poprawą efektywności energetycznej. Dzięki gwarancjom, przedsiębiorstwa mogą uzyskać kredyty na zielone inwestycje, które pokrywają nawet 80% potrzebnego finansowania. Okres spłaty takich kredytów może przekraczać 20 lat, a minimalna kwota to 10 milionów złotych.
- Grupa mBanku od lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju. W latach 2021-2025 przeznaczyliśmy aż 10 miliardów złotych na wsparcie inwestycji, które przyczynią się do ochrony środowiska i rozwoju zielonej gospodarki. Środki te kierujemy m.in. na transformację energetyczną, gospodarkę obiegu zamkniętego, elektromobilność oraz dekarbonizację naszych klientów. Szczególnie istotnym obszarem naszego działania jest finansowanie inwestycji w odnawialne źródła energii – mówi Adam Pers. – Gwarancje kredytowe KUKE pozwolą nam wspomóc kolejnych klientów w ich działaniach zmierzających do zmniejszenia ich śladu węglowego i przejścia na zieloną energię – dodaje.
Od lewej: Michał Popiołek, dyrektor zarządzający ds. bankowości globalnej i inwestycyjnej, Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej, Janusz Władyczak, prezes KUKE, Piotr Maciaszek, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń i Współpracy Międzynarodowej KUKE

Od lewej: Michał Popiołek, dyrektor zarządzający ds. bankowości globalnej i inwestycyjnej, Adam Pers, wiceprezes mBanku ds. bankowości korporacyjnej, Janusz Władyczak, prezes KUKE, Piotr Maciaszek, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń i Współpracy Międzynarodowej KUKE

- Z pełnym zaangażowaniem swoich zasobów i kompetencji KUKE włącza się w rozwiązanie kluczowej kwestii dla utrzymania konkurencyjności polskiej gospodarki najbliższych dekad, jaką jest transformacja klimatyczna. Nasze gwarancje są dla wszystkich firm, zarówno tych, które muszą dostosować działalność do nowych wymogów i ograniczyć negatywne oddziaływanie na klimat, by sprostać wymogom Fit for 55, jak i tych, które chcą realizować projekty, m.in. w segmencie energetycznym, kierujące nas w stronę bezemisyjnej gospodarki. Sprawdzony model współpracy z bankami w zakresie oferowania instrumentów gwarancyjnych pozwoli wesprzeć krajowe firmy na szeroką skalę w tym zakresie – mówi Janusz Władyczak, prezes KUKE.
mBank współpracuje z KUKE od czerwca 2023 roku, kiedy instytucje podpisały pierwszą umowę o współpracy. Umożliwiała ona firmom na korzystanie z atrakcyjnych kredytów inwestycyjnych zabezpieczonych gwarancjami płatniczymi z przeznaczeniem na rozwój potencjału eksportowego.
 
Źródło: mBank
Dodanie karty do Google Pay w aplikacji Moje ING

Dodanie karty do Google Pay w aplikacji Moje ING

Klienci indywidualni ING Banku Śląskiego mogą dodać swoje karty do Google Pay z poziomu aplikacji Moje ING.

Google Pay pozwala na bezpiecznee i wygodne płatności telefonem, zbliżeniowo i w internecie. ING Bank Śląski umożliwia klientom dodanie do niego kart bezpośrednio w aplikacji Moje ING. Dotychczas było to możliwe jedynie w aplikacji Portfel Google.

Aby dodać kartę do Google Pay, wystarczy wybrać kartę w aplikacji poprzez kliknięcie „Dodaj do Google Pay” w szczegółach karty i potwierdzić swoją tożsamość wprowadzając PIN do aplikacji.

Karta może być dodana do cyfrowego portfela bezpośrednio po zamówieniu, klient nie musi czekać na przesyłkę z kartą, aby nią płacić.

By korzystać z usługi trzeba mieć telefon z NFC z systemem Android™ 9.0 lub wyższym  oraz z aktywną aplikacją Moje ING w wersji 4.17.0 lub wyższej.

Więcej tu: Google Pay | ING Bank Śląski

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.