Finanse firmowe

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Polskie MŚP ze sprzedażowymi sukcesami i coraz większym apetytem  na eksport

Polskie MŚP ze sprzedażowymi sukcesami i coraz większym apetytem na eksport

W 2023 r. na zagraniczną ekspansję zdecydowało się ponad 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się Dom i kuchnia, Uroda oraz Odzież, a najpopularniejszymi kierunkami eksportu były m.in. Niemcy, Francja i Włochy. Łączna wartość sprzedaży zagranicznej rodzimych MŚP na Amazon przekroczyła 4,7 mld złotych.

·         W 2023 r. produkty eksportowało aż 90 proc. polskich MŚP sprzedających na Amazon.

·         Wartość sprzedaży eksportowej polskich MŚP na Amazon wyniosła ponad 4,7 mld zł.

·         W ubiegłym roku do rąk klientów Amazon trafiło ponad 30 mln produktów od polskich MŚP.

·         98 proc. badanych MŚP potwierdza, że dostęp do jednolitego rynku europejskiego przyniósł im korzyści.

·         MŚP odpowiadają za 34 proc. całkowitego polskiego handlu zagranicznego, a 77 proc. eksportu polskich MŚP trafia na jednolity rynek UE.

 

Warszawa, 19 września 2024 – W ciągu 20 lat od wejścia Polski do Unii Europejskiej krajowy eksport towarów i usług wzrósł prawie sześciokrotnie, z 60 mld euro do 350 mld euro[1]. Z badań Amazon[2] – zrealizowanych przez Implement Consulting Group we współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą (KIG), firmą GONITO oraz Ipsos – wynika, że mali i średni przedsiębiorcy odpowiadają za ponad 1/3 polskiego handlu zagranicznego (34 proc.). Aż 98 proc. z nich potwierdza ponadto, że możliwości międzynarodowej sprzedaży, jakie otwiera jednolity rynek europejski, przynoszą im korzyści – 77 proc. eksportu MŚP odbywa się w jego ramach. Przedsiębiorcy coraz śmielej podążają zatem w stronę zagranicznej ekspansji, optymalizując procesy i skupiając się na rozwoju oferty dzięki wsparciu partnerów z międzynarodowym doświadczeniem w handlu.

Zaawansowane narzędzia sprzedażowe oraz dostęp do globalnego know-how marketplace pozwala przedsiębiorcom szybko reagować i odpowiednio dostosowywać swoje strategie rozwoju do zmieniających się potrzeb klientów. Chcemy zapewniać sprzedawcom narzędzia oraz usługi, które pomogą im zbudować silny biznes, nie tylko w kraju, ale również poza jego granicami. Przedsiębiorcy mogą liczyć na nasze wsparcie w praktycznie każdej sferze działalności handlowej – wyjaśnia Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl.

„Bezgraniczny” rozwój polskich przedsiębiorców

W 2023 r. na handel międzynarodowy postawiło aż 90 proc. rodzimych przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na Amazon, co daje wzrost na poziomie 15 punktów procentowych więcej niż w 2022 roku. Ok. 70 proc. z nich eksportowało produkty do krajów Unii Europejskiej, generując sprzedaż o wartości ponad 4,3 mld zł. Wśród kategorii produktowych z najwyższymi wynikami znalazły się Dom i kuchnia, Uroda, Odzież oraz Biznes, przemysł i nauka. Najpopularniejszymi kierunkami, podobnie jak rok wcześniej, pozostały Niemcy, Francja, Włochy, Austria oraz Hiszpania. Ponad 55 proc. polskich sprzedawców eksportowało także poza granice EU – najchętniej do Stanów Zjednoczonych. Łączna wartość zagranicznej sprzedaży polskich MŚP na Amazon przekroczyła w 2023 r. poziom 4,7 mld zł.

Najwyższy przychód z międzynarodowej sprzedaży na Amazon osiągnęli w 2023 r. mali i średni przedsiębiorcy z woj. mazowieckiego (ponad 800 mln zł), woj. małopolskiego (ponad 610 mln zł) i woj. wielkopolskiego (ponad 575 mln zł). Dla wielu z nich cross-border e-commerce okazał się punktem zwrotnym, prowadzącym ich biznes do sukcesu.

Wejście na Amazon było znaczącym krokiem dla rozwoju Retoo. Nasze produkty są już dostępne w 8 europejskich sklepach: w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Belgii, Holandii, Szwecji, Włoszech i oczywiście w Polsce, a wszystkie te lokalizacje odpowiadają za ponad 30 proc. sprzedaży Retoo. W 2023 roku zrealizowaliśmy wspólnie ponad 519 tys. zamówień. W najbliższych tygodniach planujemy też poszerzenie działalności o Wielką Brytanię – komentuje Mateusz Kacprzak z Retoo, firmy oferującej elektronikę, małe ADG i akcesoria do domu.

By wspierać sprzedawców w rozwijaniu sprzedaży zagranicznej, Amazon implementuje w poszczególnych krajach europejskie programy rozwojowe, dostosowując je do potrzeb lokalnych przedsiębiorców. Inicjatywy takie jak cross-border.pl, projekt stworzony i uruchomiony w 2023 r. przez Krajową Izbę Gospodarczą w partnerstwie z Amazon, odgrywają kluczową rolę w ułatwianiu i promowaniu ekspansji zagranicznej wśród polskich MŚP. Dostarczają know-how, narzędzia i szkolenia, które pomagają przedsiębiorcom rozpocząć i rozwijać międzynarodową e-sprzedaż.

Rezultaty, jakie uzyskaliśmy w pierwszym roku działalności cross-border.pl, są bardzo obiecujące. Przeszkoliliśmy setki przedsiębiorców i stworzyliśmy kompleksową bazę wiedzy – podsumowała Anna Zacharjasz, zastępca Dyrektora w Biurze Komunikacji i Rozwoju Biznesu Krajowej Izby Gospodarczej podczas Global Check-in, konferencji o ekspansji zagranicznej. Coraz większe zainteresowanie międzynarodowym e-handlem wśród MŚP jest dobrą prognozą dla dalszego rozwoju cross-border e-commerce, który staje się motorem gospodarczego wzrostu kraju.

Logistyka jako katalizator wzrostu

Praktyczne rozwiązania technologiczne i skuteczna logistyka są niezbędne do szybkiego skalowania biznesu. Po 10 latach obecności Amazon w Polsce, w kraju działa dziś 11 nowoczesnych centrów logistycznych światowego lidera e-commerce. To m.in. dzięki nim tysiące małych i średnich przedsiębiorców otrzymało możliwość dotarcia do setek milionów klientów na całym świecie.

Z produktami marki OCHNIK pojawiliśmy się na Amazon pod koniec 2021 roku i już w pierwszych 12 miesiącach wyniki znacząco przekroczyły założenia i oczekiwania, a oferowaliśmy wówczas jedynie produkty z kategorii bagaż i torebki. Aktualnie skupiamy się głównie na rozwoju w Polsce i w Niemczech, ale jesteśmy obecni również we Francji i z dużą nadzieją przyglądamy się kolejnym krajom – Belgii i Holandii – mówi Artur Langier, Key Account Manager w firmie OCHNIK. Pracujemy nad poszerzeniem asortymentu i dalszą ekspansją w kierunku Włoch i Hiszpanii. Korzystamy z usług FBA, ale prowadzimy także część sprzedaży w modelu FBM, czyli Fulfilment by Merchant. Dzięki dostępnym rozwiązaniom logistycznym realizacja zamówień i zwrotów na terenie całej Europy stała się znacznie bardziej efektywna, zwłaszcza biorąc pod uwagę takie kryteria jak szybkość, terminowość i jakość obsługi klienta – dodaje.

Na Amazon sprzedawcy mogą realizować obsługę zamówień samodzielnie lub korzystać z międzynarodowej sieci dystrybucji. Program Fulfilment by Amazon (FBA) umożliwia im odbiór, outsourcing przechowywania, pakowanie i dostarczanie produktów, jak również obsługę klientów oraz zwrotów, pozwalając przedsiębiorcom skupić się na swojej głównej działalności i rozwoju oferty.

Dzięki FBA sprzedawcy mogą skoncentrować się na przygotowaniu atrakcyjnej oferty i wystawieniu jej w serwisie, ponieważ kwestie operacyjne i obsługa klienta pozostają po stronie Amazon. Usługa umożliwia im też obniżenie kosztów logistyki średnio o 70 proc. w porównaniu z samodzielną organizacją procesów. W 2023 r. skorzystało z niej 47 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorców komentuje Janina Rampp, Head of Marketplace Amazon.pl.

Aby sprostać potrzebom MŚP i ułatwić im start działalności na marketplace, od sierpnia 2024 r. Amazon zaoferował sprzedawcom do 50 proc. zniżki na usługę FBA. Dla przedsiębiorców rozpoczynających współpracę wprowadził także zwolnienie z prowizji i opłaty abonamentowej przez pierwsze 6 miesięcy od uruchomienia sprzedaży. Skuteczną zachętą do skorzystania z możliwości rozwoju na marketplace są również oferty specjalne i liczne okazje sprzedażowe. To także dzięki nim MŚP rokrocznie notują wzrosty wyników na Amazon – w 2023 r. mali i średni przedsiębiorcy z Polski sprzedali za pośrednictwem serwisu ponad 30 mln produktów – aż o 5 mln więcej niż w roku 2022.



[1] Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, 2024: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze-2021-2027/aktualnosci/minister-pelczynska-nalecz-o-20-latach-polski-w-ue-zadne-inne-panstwo-regionu-nie-wykorzystalo-tak-jak-my-obecnosci-w-unii-europejskiej-to-sukces-polek-i-polakow/

[2] Raport „Jednolity rynek — sposób na wzrost gospodarczy”, marzec 2024 r., zrealizowany przez Implement Consulting Group we współpracy z Krajową Izbą Gospodarczą (KIG), firmą GONITO oraz Ipsos, na zlecenie Amazon

Źródło: Amazon

Otwórz firmę w Apfino. W pełni online!

Każdy biznes zaczyna się od tego samego: rejestracji firmy w CEIDG. Od teraz w wygodny sposób możesz to zrobić dzięki platformie Apfino. Bez wychodzenia z domu, całkowicie zdalnie, wewnątrz jednego portalu i od razu z programem do prowadzenia firmy w prezencie, w którym wszystkie rachunki bankowe firmy masz pod ręką.

 

- Jesteśmy pierwszą, nie bankową instytucją w Polsce, dzięki której można założyć działalność gospodarczą w pełni online. Nasza nowa usługa to rozwiązanie dla tych, którzy chcą otworzyć firmę na własnych zasadach i bez dodatkowych zobowiązań związanych chociażby z firmowym kontem – tłumaczy Łukasz Rozlach, prezes Comarch Finance Connect, spółki która tworzy Apfino.

 

Od teraz, aby dołączyć do grona właścicieli firm wystarczy wejść na stronę www.apfino.pl i kliknąć w przycisk Załóż firmę online. W następnym oknie pokaże się prosty wniosek o rejestrację w CEIDG. Po wypełnieniu formularza należy zdalnie potwierdzić swoją tożsamość na jeden z kilku dostępnych sposobów i podpisać wniosek. Po wysłaniu go online, użytkownik otrzyma Urzędowe Poświadczenie Odbioru i NIP, który pozwoli zacząć działać w biznesie.

 

Priorytetem bezpieczeństwo

To wyjątkowy i bardzo bezpieczny sposób na otwieranie firmy. Cały proces został przygotowany we współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, a wspierają go rozwiązania technologiczne udostępnione przez najbardziej uznanych polskich partnerów zarówno z sektora publicznego jak i prywatnego. Rozwiązanie to przyda się też biurom rachunkowym, które dzięki opracowanemu procesowi w jednym miejscu przyspieszą pozyskiwanie i obsługę przyszłych klientów.

 

Wszystko pod ręką

Warto podkreślić, że otwierając firmę w Apfino przedsiębiorca zyskuje bezpłatny dostęp do platformy, która pomaga zarządzać firmą. Od tej pory w jednym miejscu może mieć wszystko, co potrzebne do prowadzenia biznesu. Może w wygodny i bezpieczny sposób:

- weryfikować kontrahentów

- umieszczać na fakturach pieczęć prewencyjną i link do szybkiej płatności

- finansować faktury za pomocą faktoringu

- odzyskiwać należności dzięki windykacji polubownej

- sprawdzać bieżące salda kont z wielu banków

- wygodnie pobierać wyciągi i podglądać historie transakcji

- utworzyć Podpis kwalifikowany

 

Do tego pakietu rozwiązań niemal co kwartał dochodzą kolejne usługi. Pełną gamę możliwości Apfino można znaleźć na www.apfino.pl

Źródło: Comarch

Elektryfikacja flot transportowych - czy przedsiębiorcy są na to gotowi?

Elektryfikacja flot transportowych - czy przedsiębiorcy są na to gotowi?

Polska flota ciężarowa musi się zelektryfikować – taki obowiązek na cały sektor transportu drogowego nakłada unijny pakiet Fit for 55. Jego założenia zakładają obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku oraz zakończenie produkcji pojazdów napędzanych paliwami konwencjonalnymi w roku 2035. To oznacza, że na przestrzeni kolejnej dekady polską branżę TSL czeka przymusowa, bezemisyjna rewolucja, która na dobre odmieni oblicze rynku. Stan przygotowania sektora i infrastruktury na tę zmianę jak dotąd budzi jednak głównie wątpliwości i obawy.

Samochody elektryczne na polskich drogach

Zgodnie z danymi Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności, w 2023 roku liczba zarejestrowanych samochodów elektrycznych w Polsce przekroczyła 52 tysiące. To imponujący wynik biorąc pod uwagę fakt, iż wzrost w stosunku do 2022 roku wyniósł aż 70%. „Elektryki” zyskują popularność nie tylko wśród prywatnych użytkowników, ale również firm korzystających z aut dostawczych. W minionym roku w użyciu było ponad 5700 niskoemisyjnych pojazdów tego typu, o 86% więcej niż w 2022 roku.

Źródło zdjęcia – Freepik.com

- Na tym tle pojazdy eHDV, czyli ciężarowe samochody elektryczne, to kropla w morzu. W naszym kraju do końca 2023 roku zarejestrowano ich nieco ponad 100, przy czym przyrost rok do roku wyniósł aż 85 sztuk. Tempo wzrostu w tym zakresie jest więc imponujące, ale w liczbach bezwzględnych pozostajemy w ogonie Europy. Tylko do września 2023 roku na Starym Kontynencie zarejestrowano 3900 nowych ciężarówek elektrycznych, w tym niemal połowę w Niemczech, będących niekwestionowanym liderem elektryfikacji w naszym rejonie świata – mówi Jakub Gwiazdowski, Head of Partnership & Relations w Transcash.eu.

W sumie liczba pojazdów eHDV na europejskich drogach do końca ubiegłego roku sięgnęła 80 tysięcy. To oznacza, że w 2023 roku ciężarówki elektryczne stanowiły zaledwie 0,6% wszystkich aut tego typu będących w posiadaniu europejskich firm transportowych (za ACEA). Warto dodać, że polska flota ciężarowa pod względem wielkości jest w ścisłej czołówce kontynentu i liczy blisko 1,3 mln pojazdów. Przodujemy również pod względem emisji zanieczyszczeń. Zgodnie z badaniem międzynarodowej firmy konsultingowej Oliver Wyman i Uniwersytet St Gallen, współczynnik emisji w polskim transporcie drogowym jest dwukrotnie wyższy od średniej europejskiej.

Ile kosztuje ciężarowy „elektryk”?

Podstawowy problem związany z elektryfikacją to oczywiście koszty – ciężarówki eHDV są nawet kilkakrotnie droższe od tych zasilanych standardowym paliwem. Na stronie z ofertami sprzedaży Europa-ciezarowki.pl ceny używanych pojazdów eHDV wahają się od ok. 120 do ponad 700 tys. zł, w zależności od kondycji i zasięgu. W przypadku nowych ceny przekraczają nawet milion złotych. Z danych z rynku holenderskiego, na który powołuje się serwis 40ton.pl wynika natomiast, że w 2022 roku średnia cena nowej ciężarówki elektrycznej zakupionej w tym kraju wyniosła blisko 300 tys. euro.

Zdaniem Jakuba Gwiazdowskiego, dla większości polskich firm transportowych takie kwoty są poza zasięgiem:

- Zgodnie z informacjami Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, większość pojazdów ciężarowych w Polsce jest własnością osób indywidualnych lub małych firm, a tylko 48% należy do średnich lub dużych przedsiębiorstw. Elektryfikacja doprowadzi więc do pogłębienia polaryzacji rynku i zwiększenia konkurencji, a w praktyce do wypchnięcia z niego podmiotów, które nie udźwigną kosztów przekształceń – komentuje ekspert.

Bez dopłat nie będzie zmiany

By doszło do elektryfikacji polskich flot ciężarowych, konieczne jest rządowe wsparcie. W wielu krajach Europy, w tym we wspomnianej Holandii i Niemczech, stosowne programy dopłat do zakupu ciężarówek elektrycznych funkcjonują lub funkcjonowały przez wiele lat. W Polsce na pomoc w tym zakresie do tej pory liczyć mogli wyłącznie chętni do zakupu osobowych lub dostawczych aut elektrycznych za sprawą programu dopłat „Mój Elektryk”, który zainicjowano w 2021 roku.

Jeśli plany rządu się powiodą, z podobnego wsparcia już niedługo skorzystają również przedsiębiorcy z branży transportu ciężkiego. Mowa o programie zakupu lub leasingu bezemisyjnych ciężarówek, którego projekt przedstawił Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Pozwoli on uzyskać nawet 750 tys. zł dopłaty do zakupu pojazdu eHDV, a jej wielkość będzie uzależniona między innymi od jego wielkości oraz typu firmy. Dopłaty do dużych modeli będą wyższe, a większe szanse na dofinansowanie mają mieć mniejsze firmy. Na realizację programu w perspektywie najbliższych kilku lat przeznaczono 1 mld zł, jednak termin jego wejścia w życie nie jest znany. Obecnie projekt znajduje się w fazie konsultacji społecznych.

Szanse na rozwój infrastruktury ładowania

Sukces programu dopłat do pojazdów eHDV jest ściśle związany z poprawą infrastruktury ładowania. Przejście na elektryczne ciężarówki nie ma sensu bez stacji i punktów ładowania na miarę ich potrzeb, a pod tym względem Polska jest pustynią. Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w latach 2021-2023 w Polsce nie było nawet jednej stacji ładowania pojazdów eHDV, które wymagają ładowarek o najwyższej mocy. W marcu 2024 roku polski licznik elektromobilności (Polish EV Outlook Index) wskazywał natomiast 161 punktów ładowania o mocy ponad 150kW, co absolutnie nie wyczerpuje potrzeb kraju, w którym sektor TSL stanowi jedną z kluczowych gałęzi gospodarki. Dla porównania, pod koniec 2023 roku sieć ładowania aut elektrycznych w Polsce liczyła niemal 10 tys. punktów, jednak zdecydowana większość to stacje i punkty typu AC, nieprzystosowane do ładowania ciężarówek.

Również w tym wypadku z pomocą przyjść ma rząd. Wspomniany wcześniej program dopłat NFOŚiGW obejmuje również dotacje na rozwój infrastruktury ładowania ciężarówek elektrycznych. Na ten cel przewidziano aż 2 mld zł, a chętni do podjęcia się budowy punktu lub stacji mogą liczyć na pokrycie nawet 100% kosztów przeznaczonych na ten cel. Jednym z warunków uzyskania dofinansowania, poza zapewnieniem odpowiedniej mocy ładowania, jest lokalizacja punktu wzdłuż sieci bazowej TEN-T, czyli transeuropejskiej sieci transportowej.

Program ma się rozpocząć jeszcze w tym roku i potrwać do 2029. Jednak biorąc pod uwagę realia, realizacja jego założeń może potrwać znacznie dłużej. Polska sieć przyłączy jest przestarzała, a infrastruktura energetyczna przy drogach szybkiego ruchu również pozostawia wiele do życzenia. Po uwzględnieniu formalności, uruchomienie punktu szybkiego ładowania zajmuje nawet kilka lat. Usprawnienia w tym zakresie są więc niezbędne, by polscy przedsiębiorcy mieli realną szansę na elektryfikację flot i ich efektywne użytkowanie w naszym kraju – mówi Jakub Gwiazdowski.

Źródło: GUTPr

Pakiety medyczne dla klientów firmowych ING

Pakiety medyczne dla klientów firmowych ING

ING Usługi dla Biznesu udostępnia wszystkim klientom biznesowym ING Banku Śląskiego dostęp do pakietów medycznych i opieki medycznej realizowanych w placówkach Grupy LUX MED w specjalnej ofercie cenowej.

Klienci firmowi ING mogą objąć prywatną opieką medyczną siebie, rodzinę, bliskich i pracowników. Specjalna oferta 4 pakietów na preferencyjnych warunkach jest dostępna w bankowości Moje ING oraz ING Business.

Oferta pakietów medycznych od ING Usługi dla Biznesu:

PODSTAWOWY, od 69 zł / miesiąc:                                 

- opieka lekarzy 7 specjalizacji,

- podstawowe zabiegi pielęgniarskie,

- podstawowe badania i diagnostyka laboratoryjna. 

ROZSZERZONY, od 99 zł / miesiąc:

- opieka lekarzy 15 specjalizacji,

- rozszerzony pakiet badań i zabiegów,

- infolinia medyczna 24h,

- rabaty na pozostałe usługi LUX MED.

POMARAŃCZOWY, od 169 zł / miesiąc:

- opieka lekarzy 19 specjalizacji dla dorosłych,

- wizyty domowe,

- bardzo szeroki pakiet badań i zabiegów,

- rabaty na pozostałe usługi LUX MED.

PREMIUM, od 269 zł / miesiąc:

- opieka lekarzy 25 specjalizacji oraz 5 specjalizacji z ograniczoną liczbą wizyt do 3 łącznie do całej grupy,

- wizyty domowe,

- bardzo szeroki pakiet badań i zabiegów m.in.: dostęp do badań rezonansem magnetycznym i tomografii,

- testy alergiczne,

- fizjoterapia.

Okres trwania umowy pakietu to 12 miesięcy

Każdy z pakietów dostępny jest w wariancie:

- indywidualnym – dla jednej osoby dorosłej,

- partnerskim – dla dwóch osób dorosłych (lub jednej osoby dorosłej i dziecka),

- rodzinnym – dla rodziców i dzieci (2 dzieci w cenie, więcej z dopłatą).

Jak skorzystać z oferty pakietów medycznych?

Aby skorzystać z preferencyjnych warunków należy:

- zalogować się do bankowości Moje ING lub ING Business,

- wypełnić wniosek o pakiet medyczny i opiekę medyczną realizowanych w placówkach Grupy LUX MED – wybrać pakiet oraz jego wariant,

- skopiować kod oferty (dodatkowo klient otrzyma kod wiadomością w bankowości oraz na adres e-mail użytkownika),

- za pomocą wskazanego linku przejść do strony rejestracyjnej MedicCentre i skorzystać z kodu do rozpoczęcia rejestracji,

- po udanej rejestracji i opłaceniu usługi pakiet zostanie aktywowany.

Więcej informacji o poszczególnych pakietach można znaleźć tu: https://www.ing.pl/spolki/uslugi-dla-firm/pakiety-luxmed

Źródło: ING Bank Śląski

Bank Millenium rozszerzył współpracę z BGK i wkrótce udostępni firmom kredyty zabezpieczone gwarancją Investmax

Bank Millenium rozszerzył współpracę z BGK i wkrótce udostępni firmom kredyty zabezpieczone gwarancją Investmax

Bank Millenium zawarł z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK) umowę portfelowej linii gwarancyjnej w ramach Programu InvestEU. Dzięki temu, klienci banku z segmentu małych i średnich firm będą mogli skorzystać z nowej gwarancji Investmax. Ułatwi ona przedsiębiorcom dostęp do kredytów obrotowych i inwestycyjnych.

- Rozszerzając zakres współpracy z BGK, umożliwiamy naszym klientom biznesowym skorzystanie z większości gwarancji oferowanych ze środków publicznych - gwarancji de minimis, BizesmaxPlus i Ekomax, a wkrótce także Investmax. Ułatwiamy w ten sposób firmom, które nie są w stanie zaproponować odpowiednich zabezpieczeń, dostęp do finansowania nowych inwestycji, a tym samym rozwój biznesu. Dzięki gwarancjom możemy proponować m.in. dłuższy okres finasowania czy mniejszy wkład własny. Wspieramy też firmy w zielonej zmianie, nie pobierając prowizji przygotowawczej w przypadku zielonego finansowania - mówi Antonio Pinto, członek zarządu Banku Millennium.

Gwarancja Investmax jest przeznaczona dla przedsiębiorców z sektora MŚP, ze szczególnym uwzględnieniem mikroprzedsiębiorców. Dla nich gwarancja w formule mikrofinansowania będzie udzielona bezpłatnie. W pozostałych przypadkach prowizja za udzielenie gwarancji jest niska i wynosi 0,3%. Gwarancją Investmax będzie można zabezpieczyć 80% kwoty kapitału kredytu – obrotowego lub inwestycyjnego.

Gwarancja Investmax powstała dzięki wykorzystaniu krajowych środków oraz środków z Programu InvestEU, w formie regwarancji Europejskiego Funduszu Inwestycyjnego (EFI). Program InvestEU, poprzez gwarancję budżetową, wspiera cele polityki Unii Europejskiej, ułatwiając dostęp do źródeł finansowania innowacji, rozwoju przedsiębiorstw i tworzenia nowych miejsc pracy.

Bank Millenium planuje udostępnić ofertę kredytów z gwarancją Investmax na preferencyjnych warunkach w IV kwartale br.

Źródło: Bank Millennium

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.