Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Diverse wprowadza biometryczne płatności PayEye i terminale eyepos

Diverse wprowadza biometryczne płatności PayEye i terminale eyepos

PayEye, innowacyjna firma technologiczna, która rozwija system płatności biometrycznych oraz udostępniła autorskie terminale eyepos rozpoczęła współpracę z marką Diverse, jednym z liderów branży modowej w Polsce. Dzięki tej kooperacji w wybranych sklepach Diverse pojawiły się nowoczesne, multifunkcyjne terminale płatnicze eyepos, które otwierają nową erę w obsłudze klienta.

Terminale eyepos to przełomowe urządzenia, które umożliwiają dokonywanie płatności w sposób szybki, bezpieczny i wygodny. Dzięki zastosowaniu technologii biometrycznej, klienci mogą płacić jednym spojrzeniem, a dodatkowe możliwości terminala pozwalają również na standardowe płatności z wykorzystaniem kart płatniczych, telefonów czy zegarków.

„Cieszymy się, że możemy współpracować z tak rozpoznawalną marką jak Diverse, która podobnie jak my stawia na innowacje i najwyższą jakość obsługi klienta. Nasze terminale eyepos wprowadzą do sklepów nową jakość, umożliwiając szybsze i bardziej komfortowe dokonywanie płatności bezgotówkowych” – mówi Krystian Kulczycki, CEO PayEye

Wprowadzenie terminali eyepos do sieci Diverse to także krok w stronę promowania bezpiecznych płatności bezgotówkowych i uproszczenia procesów transakcyjnych. PayEye kładzie nacisk na najwyższe bezpieczeństwo i wygodę transakcji, które stają się coraz bardziej istotne zarówno dla klientów, jak i przedsiębiorców.

„W Diverse zawsze dążymy do tego, aby wyprzedzać oczekiwania naszych klientów. Współpraca z PayEye i wdrożenie terminali eyepos pozwoli nam zaoferować unikalne doświadczenia zakupowe, a także podkreślić naszą otwartość na nowe technologie” – dodaje Malwina Wasilewska, Dyrektor Sprzedaży Diverse.

Terminale eyepos są obecnie dostępne w 10 sklepach stacjonarnych Diverse w największych miastach w Polsce, a obie firmy otwarte są na dalszy rozwój współpracy w przyszłości.

 

o PayEye

PayEye to innowacyjna firma technologiczna, który zrewolucjonizowała rynek płatności bezgotówkowych, wprowadzając usługę płatności za pomocą rozpoznawania biometrii tęczówki oka oraz twarzy. Firma skupia się na zwiększeniu bezpieczeństwa i szybkości transakcji, minimalizując potrzebę korzystania z tradycyjnych metod płatności, takich jak karty czy gotówka. Aktualnie eyepos to pierwszy na świecie multifunkcyjny terminal obsługujący płatności biometryczne z wykorzystaniem fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy oraz klasyczne transakcje kartowe, zbliżeniowe i mobilne (NFC), uzupełnione o weryfikację wieku i check-in. Jest to innowacyjne rozwiązanie skierowane zarówno do rynku detalicznego, jak i indywidualnych konsumentów, oferujące bezpieczeństwo, szybkość i wygodę w obszarze transakcji bezgotówkowych. Poza obszarem płatności, PayEye rozwija usługi oparte o identyfikację użytkownika. Więcej informacji o technologii PayEye i terminalu eyepos można znaleźć na stronie internetowej PayEye: www.payeye.com.

o Diverse

Diverse to jedna z najbardziej rozpoznawalnych i dynamicznie rozwijających się marek odzieżowych w Polsce. Powstała w 1993 roku i jest częścią spółki ETOS S.A. z siedzibą w Gdańsku. Firma konsekwentnie dostosowuje się do zmieniających się realiów – zarówno globalnych trendów, jak i oczekiwań klientów. Współprace i inwestycje podejmowane przez spółkę to zawsze dokładnie przemyślany, poparty analizami i prognozami proces. Wieloletnia obecność w branży mody pozwoliła firmie dogłębnie poznać potrzeby klientów i skutecznie na nie odpowiadać. Podczas gdy dla wielu marek masowa produkcja odzieży stała się standardem, Diverse promuje świadome zakupy. Marka kładzie nacisk na dopracowane produkty, które zapewniają trwałość i długotrwałą satysfakcję użytkownika. Idea „generation to generation” odzwierciedla filozofię marki, która oferuje ponadczasową odzież, akcesoria i obuwie zaprojektowane tak, aby służyć przez lata. Produkty Diverse wyróżniają się jakością, funkcjonalnością i innowacyjnymi rozwiązaniami – od starannego wyboru materiałów, po zastosowanie nowoczesnych technologii.

Adyen Uplift – rozwiązanie płatnicze optymalizujące transakcje z wykorzystaniem AI

 

Przetestowane przez 60 firm, w tym: Patagonia, On, Indeed, NordSecurity i Fubo

§ Zwiększenie wskaźnika konwersji płatności nawet o 6 proc. w porównaniu do tradycyjnych wdrożeń, dzięki sztucznej inteligencji

Adyen, globalna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów, ogłasza uruchomienie Adyen Uplift. To zestaw narzędzi do optymalizacji płatności oparty na sztucznej inteligencji, który pomaga firmom zwiększać konwersję płatności, upraszczać zarządzanie oszustwami oraz obniżać koszty płatności. Ponadto, w celu maksymalizacji wyników, klienci Adyen mogą korzystać z opartych na danych oraz dostosowanych do ich potrzeb rekomendacji, a także testować różne konfiguracje płatności.

Oszczędności dla firm: koniec kompromisów na linii konwersja-bezpieczeństwo-koszty

Złożoność procesu zarządzania płatnościami wciąż utrudnia przedsiębiorstwom realizację ich celów. Muszą stale balansować pomiędzy zwiększaniem konwersji, minimalizowaniem oszustw oraz kontrolowaniem kosztów. Dzięki Adyen Uplift firmy mogą optymalizować cały proces płatności za pomocą sztucznej inteligencji (AI). Optymalizacje płatności oparte na algorytmach AI, zebrane w jednym pakiecie produktów, zostały wytrenowane na globalnym zbiorze danych transakcyjnych Adyen. Zamiast poruszać się w skomplikowanym świecie płatności, podzielonym na różne obszary operacyjne, podejście oparte na AI wykorzystuje inteligencję opartą na ryzyku i automatyczną optymalizację konwersji, aby pomóc firmom uzyskać lepsze wyniki z procesowania płatności. Program pilotażowy wykazał znaczący wpływ na zyski przedsiębiorstw, które odnotowały wzrost współczynnika konwersji płatności nawet o 6 proc.

Chęć zrównoważenia zarządzania ryzykiem, zwiększania konwersji i minimalizowania kosztów aż do teraz wiązała się z koniecznością godzenia się na nieefektywne kompromisy. Adyen Uplift zmienia zasady gry, uwalniając pełną moc sztucznej inteligencji do optymalizacji płatności w czasie rzeczywistym. Nasze rozwiązanie zrewolucjonizuje obszary oszczędności oraz wydajności, redefiniując efektywność biznesową w 2025 roku oraz w przyszłości – komentuje Carlo Bruno, VP of Product w Adyen.

 

 

$1 bilion danych płatniczych

Firmy i inne podmioty polegają na ograniczonych zestawach danych, co utrudnia im rozpoznawanie zachowań zakupowych klientów oraz ich płatności. Dzięki Adyen Uplift firmy korzystają z algorytmów AI wytrenowanych na danych płatniczych o wartości przekraczającej bilion dolarów, pochodzących z platformy Adyen.

Adyen przetworzył płatności dla ponad 1 mld konsumentów na całym świecie, co stanowi solidną bazę dla jego rozwiązań AI, pozwalając odróżnić klientów od oszustów. Kiedy klient Adyen spotyka nowego użytkownika, istnieje ponad 90 proc. szans, że Adyen już wcześniej rozpoznał go na swojej platformie. Gdy klient zostaje zidentyfikowany, optymalizacje AI pozwalają mu szybko przejść przez proces zakupu. Jednocześnie, zarówno klient jak i sprzedawca, mogą liczyć na precyzyjną ochronę przed oszustwami płatniczymi.

Dzięki wykorzystaniu technologii AI w Adyen, która optymalizuje cały proces płatności, zwiększyliśmy nasz wskaźnik konwersji transakcji inicjowanych przez klientów o 10 proc. zachowując jednocześnie kontrolę nad bezpieczeństwem oraz kosztami – dodaje Kes Saulis, Head of Payments w Nord Security.

Podejście oparte na AI w walce z oszustwami

Obecnie proces kontroli nad bezpieczeństwem transakcji jest bardzo skomplikowany, a firmy muszą wdrażać rozbudowane ręczne procedury, aby walczyć z technikami stosowanymi przez oszustów. Dzięki Adyen Uplift, firmy mogą zautomatyzować proces wykrywania oszustw, eliminując obciążenie operacyjne z zespołów zajmujących się ich zarządzaniem. Rozwiązanie automatycznie i precyzyjnie zarządza ryzykiem, bez konieczności polegania na ręcznych procedurach. Dzięki temu firmy mogą zminimalizować liczbę oszustw oraz zredukować liczbę fałszywie pozytywnych klientów w zależności od swojej indywidualnej tolerancji na ryzyko.

O bezpośrednim wpływie rozwiązania na proces zarządzania ryzykiem, jako pierwsze przekonały się przedsiębiorstwa biorące udział w pilotażu. Pilotażowi klienci Adyen zredukowali swoje ręczne procedury związane z oceną ryzyka średnio o 86 proc, a 35 proc. z nich całkowicie zrezygnowało z tych procedur, oszczędzając czas i zasoby.

Indeed, wiodąca platforma do wyszukiwania ofert pracy i zatrudniania pracowników, a zarazem klient Adyen, przeprowadziła próby optymalizacyjne oparte na AI, dostosowane do unikalnych cech swojej działalności. Dzięki automatyzacji procesów poprawie uległa efektywność, a to z kolei przełożyło się na redukcję obciążenia operacyjnego.

Redukcja kosztów przetwarzania płatności nawet o 5 proc.

Dziś firmy są bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowane na bilansie końcowym, a mimo tego wiele z nich wciąż traktuje płatności jako niezbędną usługę, a nie jako efektywne narzędzie do redukcji kosztów.

Adyen Uplift pozwolił klientom z USA, biorącym udział w pilotażu, obniżyć koszty płatności nawet o 5 proc. Sztuczna inteligencja Adyen wybiera najlepsze ścieżki z najkorzystniejszymi stawkami dla transakcji, aby pomóc zminimalizować całkowite koszty płatności. Klienci pilotażowi doświadczyli również redukcji kosztów dzięki optymalizacjom, które dostosowały checkout do potrzeb klienta.

 

Więcej o rozwiązaniu płatniczym Adyen Uplift znajduje się na stronie internetowej Adyen.

 

O Adyen

Adyen to nowoczesna platforma technologii finansowych wybierana przez rynkowych liderów. Dzięki kompleksowym usługom płatniczym, analityce opartej na danych oraz produktom finansowym oferowanym w ramach jednego globalnego rozwiązania, Adyen pomaga firmom szybciej osiągać założone cele. Posiadając biura na całym świecie, Adyen współpracuje z takimi firmami jak Facebook, Uber, H&M, eBay i Microsoft. W ramach bieżącej działalności Adyen nieustannie ulepsza i rozszerza swoją ofertę produktową. Nowe produkty oraz funkcje są ogłaszane za pomocą komunikatów prasowych oraz aktualizacji produktów na stronie internetowej firmy.

Co będzie ważne dla leasingu samochodów w 2025 roku?

 

• Wzrost finansowania w segmencie samochodów osobowych sprawia, że rynek leasingu wchodzi w nowy rok w dobrych nastrojach – przekonują eksperci PKO Leasing.

• Na wyniki rynku w 2025 r. duży wpływ będą miały m.in. unijne dyrektywy, które mogą doprowadzić do podwyżek cen aut osobowych.

• Branża spodziewa się utrzymania popytu na samochody premium oraz rosnącego znaczenia chińskich producentów.

• W związku z nieoczekiwanymi zmianami w drugiej odsłonie programu „Mój Elektryk” pod znakiem zapytania stoi dalsze tempo rozwoju elektromobilności w Polsce.

• Zainteresowanie klientów elastycznymi i przejrzystymi rozwiązaniami leasingowymi sprawia, że firmy leasingowe stawiają na rozwój samoobsługowych narzędzi, jasne warunki umów oraz możliwość dostosowania ofert do indywidualnych potrzeb.

 

Polska branża leasingowa ma powody do zadowolenia, bo 2024 r. potwierdził popularność finansowania samochodów osobowych leasingiem. W pierwszych trzech kwartałach segment „osobówek” osiągnął wartość 42,7 mld zł finansowania, czyli w ujęciu r/r urósł o 26 proc. – wynika z danych Związku Polskiego Leasingu (ZPL). Pojazdy lekkie wyraźnie wyprzedziły pod tym względem transport ciężki, który urósł o 13,5 proc. r/r. W dobry nastrój wprawiają rynek nie tylko cząstkowe podsumowania, ale także prognozy.
Dane branży za IV kw. 2024 r. poznamy na początku tego roku, ale już teraz wiadomo, że końcówka ubiegłego roku była intensywna. W samym grudniu PKO Leasing zanotował wysokie zainteresowanie w obszarze pojazdów lekkich, co przełożyło się na wzrost finansowania w tym segmencie o 23,7 proc. r/r.

 

- Pojazdy odpowiadają za prawie trzy czwarte wartości finansowanych przez firmy leasingowe przedmiotów, a samochody osobowe to sztandarowy segment naszego rynku. Klienci dostrzegają korzyści, które przynosi im leasing. Mam na myśli zarówno argumenty podatkowe, jak i te związane z dostępnością do aut bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów początkowych czy jednorazowego wydatku. A także elastyczność, czyli możliwość wykupu lub wymiany pojazdu na koniec kontraktu – w zależności od potrzeb. Jestem pewien, że w 2025 r. układ sił popularności poszczególnych form finansowania pozostanie taki sam. Leasing nadal będzie najczęstszym wyborem klientów, zwłaszcza firm – mówi Maciej Matelski, Dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych w PKO Leasing.

 

Eksperci PKO Leasing wskazują kilka trendów, które będą miały duże znaczenie dla finansowania samochodów osobowych w 2025 r.

 

• Unijne dyrektywy z dużym wpływem na ceny samochodów

Od lipca 2024 roku producentów obowiązuje dyrektywa GSR2, a w styczniu 2025 r. dołącza do niej CAFE. Obie będą miały duże znaczenie dla rynku motoryzacyjnego w Polsce. GSR2 wymusza stosowanie w nowych pojazdach większej ilości zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. To oznacza droższą produkcję aut i pretekst do podniesienia cen. Zdaniem ekspertów należącej do PKO Leasing platformy Automarket.pl podwyżki mogą sięgnąć 10-15%. Z kolei CAFE wyśrubuje i tak rygorystyczne normy emisji CO2, czym skieruje producentów w stronę promocji aut elektrycznych. Również z tego powodu ceny aut spalinowych mogą pójść w górę.

 

• Drugie rozdanie w „Moim Elektryku”

Program „Mój Elektryk 2.0” ma ruszyć na początku 2025 r. i napędzić elektromobilność w Polsce. Na rynku leasingowym panuje zgoda – druga odsłona programu wymaga modyfikacji. . Branża chwali wyższy budżet (1,6 mld zł) i przypisanie go w całości do najpopularniejszej ścieżki leasingowej, ale wiele innych zmian stawia pod znakiem zapytania skuteczność przyszłych dopłat. Nowe zasady m.in. zawężają grupę beneficjentów do osób fizycznych i jednoosobowych działalności gospodarczych, co wyłącza z dotacji do tej pory najbardziej przychylne elektrykom firmy (odpowiadały one za 50-60 proc. popytu w „Moim Elektryku”). Poza tym z dopłat „wypadają” samochody dostawcze (kat. N1), a ustalenie maksymalnej wartości dofinansowywanego pojazdu na poziomie 225 tys. zł brutto – zamiast netto, jak do tej pory – ogranicza klientom wybór.

 

- Zaproponowany pod koniec 2024 r. kształt kolejnej edycji programu „Mój elektryk” nie jest satysfakcjonujący i mam nadzieję, że pomimo krótkiego czasu, pozostałego do uruchomienia dopłat, głos firm leasingowych zostanie wysłuchany. Dotychczas przez nasze ręce przeszło najwięcej wniosków i największa pula dotacji. W całości wykorzystaliśmy budżet przypisany do najmu i leasingu aut elektrycznych. Dysponujemy najlepszym obrazem funkcjonowania programu z perspektywy potrzeb i oczekiwań klientów – dodaje Maciej Matelski z PKO Leasing.

 

• Wzrost znaczenia sprzedaży aut online

Spodziewany wzrost cen samochodów może negatywnie wpłynąć na rotację stanów magazynowych u dealerów. To otwiera firmom leasingowym przestrzeń do zacieśnienia z nimi sprzedażowej współpracy. Z pomocą przychodzi technologia – w 2025 r. na znaczeniu zyskają internetowe platformy, które w jednym miejscu agregują samochody różnych dostawców i zapewniają dostęp do finansowania.

 

- Od kilku lat obserwujemy rosnące znaczenie marketplace’ów online. Na przykład na platformie Automarket.pl oferujemy nowe i używane samochody – m.in. w leasingu i najmie długoterminowym. Na portalu dostępne są własne samochody ze stocków Grupy PKO Banku Polskiego, ale też auta naszych partnerów, którzy dzięki nam poszerzają zasięg terytorialny swojego działania. W ciągu czterech pierwszych lat działania serwisu sprzedaliśmy ponad 15 tys. aut o łącznej wartości ponad 1,1 mld złotych. Tylko w I poł. 2024 r. sprzedaż sięgnęła 3 tys. pojazdów – zauważa Maciej Matelski.

 

• Stabilny segment premium, więcej aut z Chin

Kategoria samochodów luksusowych ma olbrzymie znaczenie dla rynku. Jest odporna na wahania popytu, który w tym obszarze jest jednocześnie wysoki i stały. Potwierdzają to dane PKO Leasing: średnia wartość finansowanych przez firmę nowych aut wynosi 181,5 tys. zł, a w pierwszej trójce najczęściej wybieranych w 2024 r. marek znajdują się marki luksusowe. Kierunek premium oddaje też jeden z kluczowych projektów firmy – partnerstwo finansowe z Inchcape JLR Poland. W 2025 r. na znaczeniu będą zyskiwały w Polsce również chińskie marki i ich modele we wszystkich segmentach. Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem krajowych premier producentów z Chin, którzy oferują bogato wyposażone i konkurencyjne cenowo samochody.

 

• Leasing w 2025 r. - wygoda i elastyczność w centrum uwagi klientów

 

Coraz większe oczekiwania klientów dotyczące procesu zakupowego oraz wszechobecna technologia sprawiają, że firmy leasingowe stawiają na rozwój samoobsługowych rozwiązań online. Intuicyjne platformy, które umożliwiają samodzielne porównywanie ofert, kalkulację rat leasingowych i składanie wniosków, zyskują na znaczeniu. Klienci cenią sobie transparentność – od jasnych zasad finansowania po możliwość dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb. Taki model działania pozwala nie tylko budować zaufanie, ale też znacząco ułatwia i przyspiesza podjęcie decyzji zakupowej. W efekcie leasing staje się bardziej dostępny i przyjazny użytkownikowi.

***

Kilka opisanych powyżej zjawisk pokazuje, że najbliższych 12 miesięcy zapowiada się na pewno ciekawie, choć przed naszym rynkiem stoi kilka niewiadomych. Zobaczymy, jak klienci odniosą się do prawdopodobnych podwyżek cen aut, zmian w „Moim Elektryku 2.0” czy mocnego wejścia chińskich samochodów. Myślę, że rynek leasingowy może z optymizmem patrzeć w przyszłość. Ostatnie lata pokazały, że nawet w trudnych, niepewnych momentach nasza branża zachowuje spokój i radzi sobie dobrze - podsumowuje Maciej Matelski z PKO Leasing.

Źródło: PKO Leasing

EFL z międzynarodowym certyfikatem zarządzania bezpieczeństwem informacji

Europejski Fundusz Leasingowy otrzymał międzynarodowy certyfikat ISO 27001:2022, jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji. To dowód na to, że EFL spełnia najważniejsze kryteria w zakresie systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji i świadczenia usług na najwyższym poziomie.

Bezpieczeństwo informacji w przypadku naszej organizacji ma wiele wymiarów. Dotyczy naszych klientów, partnerów, dostawców, pracowników czy oferowanych przez nas usług i wdrażanych rozwiązań. W każdym z tych obszarów musimy zachowywać najwyższe standardy, aby utrzymać zaufanie naszych interesariuszy. Zdobycie certyfikatu ISO 27001:2022 pokazuje, że działamy zgodnie z międzynarodowymi normami i zapewniamy najlepsze doświadczenia w zakresie ochrony danych
i bezpieczeństwa informacji. Ale na tym się nie zatrzymujemy i już pracujemy nad kolejnymi działaniami, aby potwierdzić nasze zaangażowanie w utrzymanie bezpieczeństwa informacji w hiperpołączonym świecie
– powiedział Bartosz Lewszuk, Kierownik Zespołu Bezpieczeństwa Informacji w Grupie EFL.

Norma ISO/IEC 27001:2022 to międzynarodowy standard zarządzania bezpieczeństwem informacji, który określa wymagania dla systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (ISMS). Został ustanowiony przez ISO (Międzynarodową Organizację Normalizacyjną) i zapewnia firmom wytyczne dotyczące systematycznego zarządzania ryzykiem w zasobach informacyjnych, jak i osiągania celów
w zakresie ich ochrony. Certyfikat jest wydawany przez akredytowane jednostki certyfikujące zrzeszone przy IAF (International Accreditation Forum). Aby uzyskać certyfikat, firma musi spełnić wymagania
tej normy w blisko 100 szczegółowych obszarach, w tym m.in. w zakresie zasad bezpieczeństwa informacji, kontroli dostępu do zasobów i reagowania na incydenty. Przyznane wyróżnienie świadczy
o tym, że organizacja skutecznie identyfikuje, ocenia i zarządza zagrożeniami w obszarze danych
oraz stosuje odpowiednie środki ochrony.

Dla EFL bezpieczeństwo informacji to jeden ze strategicznych obszarów działalności. W ostatnich latach spółka włączała się ze swoimi aktywnościami m.in.
w Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa, organizowała warsztaty dla pracowników i członków rodzin na tematy związane z cyberbezpieczeństwem. Eksperci EFL konsekwentnie prowadzą działania informacyjno-edukacyjne na temat powszechnego dziś problemu, jakim jest phishing, jak chronić się przed ransomware, w jaki sposób bezpiecznie robić zakupy on-line, jak dbać o bezpieczeństwo mediów społecznościowych i w mediach społecznościowych czy o bezpieczeństwie haseł, kont bankowości elektronicznej. Aktywności prowadzone przez EFL zostały docenione i uhonorowane tytułem Firmy Odpowiedzialnej Technologicznie w kategorii Dane.

Źródło: EFL

Bank Pekao wspiera Solaris Bus & Coach w dalszym rozwoju

Bank Pekao S.A. jest w konsorcjum banków, które udzieliło Solaris Bus & Coach 700 mln euro finansowania w formie linii kredytowych i gwarancyjnych na dalszy rozwój. Linie kredytowe finansowania konsorcjalnego powiązane zostały z celami zrównoważonego rozwoju w formule Sustainability-Linked Loan.

– W tego rodzaju transakcjach bierzemy udział ze szczególną przyjemnością. Doskonale wpisują się w naszą strategię ESG i plany banku w zakresie wspierania zielonych projektów. Jako Bank Pekao mamy możliwości i kompetencje, aby skutecznie i kompleksowo wspierać przedsiębiorstwa realizujące inwestycje o dużej skali. Jesteśmy i będziemy solidnym i wieloletnim partnerem dla naszych klientów – mówi Dieter Lobnig, dyrektor Departamentu Bankowości Inwestycyjnej i Finansowania Nieruchomości w Banku Pekao.

Solaris Bus & Coach jest jednym z największych europejskich producentów autobusów miejskich. Firma swoją działalność koncentruje zwłaszcza na rozwoju pojazdów zeroemisyjnych, wspierając rozwój zrównoważonego transportu. Ma pozycję numer 1 na europejskim rynku autobusów bezemisyjnych (bateryjnych i wodorowych). Marka jest obecna w 33 krajach i 850 miastach w całej Europie i poza nią. Solaris należy do hiszpańskiej Grupy CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) S.A która jest globalnym designerem i dostawcą kompleksowych systemów transportowych dla zrównoważonej mobilności.

Oprócz Banku Pekao, który jest Agentem Zabezpieczeń w skład finansującego Solaris konsorcjum wchodzą: PKO BP, BGK, Erste Group, HSBC Continental Europe, mBank, Société Générale SA Oddział w Polsce. Doradcą finansowym spółki w procesie refinansowania był PwC, doradztwo prawne świadczyli Clifford Chance – dla spółki i A&O Sherman dla banków finansujących.

Źródło: Pekao

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.