Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją
Edukacja finansowa, strategia i rywalizacja – teraz można zagrać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite

Edukacja finansowa, strategia i rywalizacja – teraz można zagrać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite

  • “Cash Empire Tycoon” to edukacyjna gra PKO Banku Polskiego stworzona w Fortnite.

  • Gra ma charakter strategiczny. Nie ma w niej przemocy polegającej na eliminacji innych graczy. Grający zdobywa fundusze, zarządza budżetem i buduje bazę.

  • Sezon będzie trwał 2 miesiące. Mapa PKO Banku Polskiego jest na stronie pkobp.pl/o-mapie. Można też ją znaleźć bezpośrednio w Fortnite, wystarczy wpisać w wyszukiwarce: Cash Empire Tycoon lub kod gry 0752-2353-9132.

Strategiczne planowanie, dobre zarządzanie zasobami i pieniędzmi, mądra rywalizacja – to znajdą gracze na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite. Bank numer 1 na polskim rynku, wykorzystuje rozrywkę do edukacji finansowej w jednej z najpopularniejszych gier na świecie.

Nauka zarządzania finansami poprzez zabawę to jedna z najlepszych metod budowania umiejętności gospodarowania pieniędzmi i cennymi zasobami przez młode pokolenie Polaków. Z takim przekonaniem stworzyliśmy edukacyjną grę "Cash Empire Tycoon" w środowisku Fortnite. Gra nie tylko zapewnia rozrywkę, ale przede wszystkim uczy strategicznego planowania, przedsiębiorczości i odpowiedzialnego zarządzania budżetem. Dzięki temu młodzi ludzie mogą zdobywać cenną wiedzę w swoim naturalnym, cyfrowym środowisku.
W grze PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite gracze rozwiną umiejętność strategicznego myślenia, nauczą się podejmowania decyzji i zaradności. Kluczowym miejscem mapy jest PKO Rotunda, w której gracz zaczyna rozgrywkę i zdobywa pierwsze pieniądze. Następnie otrzymuje działkę, na której rozpoczyna rozwój swojej bazy. Gracze mogą korzystać z produktów finansowych dostępnych w PKO Rotundzie: pożyczek, kont oszczędnościowych i lokat, aby szybciej ulepszyć bazę. Dodatkowo na mapie są zadania poboczne, za wykonanie których gracz otrzymuje specjalne bonusy. Dzięki nim szybciej rozbuduje swoje imperium. Na mapie znajdują się również sklepy z ubraniami, pojazdami i ulepszeniami.
 

– Gaming to rozrywka, ale także przestrzeń wartościowych doświadczeń i edukacji. Nasza obecność w Fortnite to strategiczny krok w stronę młodego pokolenia. Kluczowym elementem tego projektu jest współtworzenie i współdziałanie – angażujemy graczy, influencerów oraz pracowników banku w rozwój rozgrywki, aby finalna wersja była interesująca i wartościowa. Budujemy nie tylko wciągającą mechanikę gry, ale także uczymy się współpracować, by doświadczenia graczy były jak najlepsze. Wierzymy, że przyjazna bankowość musi istnieć w codziennych kontekstach ludzi - wejście do świata Fortnite to kolejny krok w tę stronę

– podkreśla Piotr Kostrzewa-Zalewski, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

Edukacja i rozrywka w grze

Gra PKO Banku Polskiego jest stworzona w trybie kreatywnym Fortnite, co oznacza, że jest to strategiczna gra finansowa (edukacja ekonomiczna) w modelu tycoon. Nie ma w niej eliminacji innych graczy - rozgrywka opiera się na zdobywaniu funduszy, zarządzaniu budżetem i rozbudowie bazy. Jedyna forma „walki” jest w jednej z misji pobocznych, w której gracze eliminują zombie atakujące budynek.
Bank nie sprzedaje też w grze żadnych produktów finansowych. Stawia na edukację graczy, poprzez pokazywanie mechanizmów zarządzania pieniędzmi oraz efektów korzystania z pożyczek, lokat czy kont oszczędnościowych. Uczy też zachowań społecznych. W misjach pobocznych gracz może zyskać, jeśli komuś pomoże, np. odnajdzie lub dostarczy przedmioty (gaśnicę dla strażaka, sprzęt medyczny dla lekarza).
FORTNITE_FB_CoverPhoto_2.jpg
Gra, obok elementu edukacyjnego, pozwala budować świadomość marki największego polskiego banku wśród najmłodszych oraz umacniać jego wizerunek jako lidera innowacji, finansów i technologii w Polsce i na świecie.

Jak grać na mapie PKO Banku Polskiego stworzonej w Fortnite?

Gracz ukończy rozgrywkę, gdy:
- wybuduje bazę w 100 proc.,
- zrealizuje wszystkie misje poboczne,
- znajdzie wszystkie gadżety,
- skorzysta ze wszystkich produktów finansowych w PKO Rotundzie.
Gracze mogą wielokrotnie rywalizować między sobą, dzięki mechanice gry, która pozwala na rozpoczęcie rozgrywki od nowa. Pozwala im to wypróbować różne, nowe strategie działania i efektywniej zwiększać swoje fundusze w grze, co jednocześnie zachęca do mądrego zarządzania finansami. Gra jest stworzona tak, że gracze poruszają się w niej intuicyjnie i od początku wiedzą, co robić i jakie mają cele. Mają też dużą swobodę w swoich decyzjach i działaniach. Rozgrywka jest otwarta i angażująca.
Grę PKO Banku Polskiego stworzoną w Fortnite będą promować influencerzy gamingowi: Jacob, SzamanFN, Matek, Smarte, Bezni i Setty. Przy jej tworzeniu bank współpracował z inStreamly - agencją, która odpowiada za development gry, promocję i współpracę z influencerami, pracującą w podejściu gaming 360 wraz ze swoimi partnerami Creative Minds oraz a41.gg.

Gdzie znaleźć grę?

Gra PKO Banku Polskiego jest dostępna na stronie pkobp.pl/o-mapie. Mapę można znaleźć również w wyszukiwarce gry, po wpisaniu: Cash Empire Tycoon lub kodu 0752-2353-9132. Zagrać można bezpłatnie, wystarczy mieć zainstalowaną grę Fortnite.
 
Źródło: PKO BP

PKO Bank Polski współorganizował emisję obligacji Play o wartości 700 mln zł

PKO Bank Polski był współorganizatorem i dealerem emisji 5-letnich zielonych obligacji, które wyemitował P4, operator sieci komórkowej Play. Środki z emisji zostaną przeznaczone na projekty, których celem jest zwiększenie efektywności energetycznej i dekarbonizacji w sektorze telekomunikacyjnym. PKO Bank Polski zgodnie ze swoją strategią „Numer 1 i kropka” chce być partnerem nr 1 dla biznesu, wspierając firmy w rozwoju oraz wzmacniając ich konkurencyjność na rynku.

 

- Dziękujemy za zaufanie emitentowi. Cieszymy się, że mieliśmy okazję współorganizować tak dużą emisję spółki na naszym rynku. Tym bardziej, że pozyskane w ten sposób środki emitent przeznaczy na cele związane ze zrównoważonym rozwojem w sektorze telekomunikacyjnym. Z punktu widzenia konkurencyjności firm kluczowe są obecnie inwestycje właśnie w obszarze transformacji energetycznej. Jako partner numer 1 dla biznesu chcemy wspierać firmy w budowaniu przewagi konkurencyjnej w wymagającym otoczeniu rynkowym 

- mówi Ilona Wołyniec, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Strategicznymi i Finansowania Projektów w PKO Banku Polskim.

Papiery zostały zaoferowane w ramach oferty publicznej skierowanej do inwestorów instytucjonalnych na rynku polskim. Emisja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem. Inwestorzy złożyli zapisy na kwotę przekraczającą 1,3 mld zł, co w konsekwencji pozwoliło na obniżenie marży w stosunku do pierwotnie komunikowanego poziomu, przy jednoczesnym zwiększeniu kwoty emisji z 500 mln zł do 700 mln zł.
Obligacje są niezabezpieczone, o zmiennym kuponie oprocentowania w wysokości WIBOR 6M powiększonym o marżę 1,80 proc. w skali roku. Obligacje przydzielono łącznie 43 inwestorom instytucjonalnym. Zostaną one zarejestrowane w depozycie papierów wartościowych prowadzonym przez Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych i zostaną wprowadzone do obrotu w Alternatywnym Systemie Obrotu Catalyst.
Play przeznaczy środki pozyskane z emisji obligacji na cele zgodne z Green Financing Framework. Jest to dokument przyjęty dla Grupy Iliad (której częścią jest Play) i opracowany zgodnie z międzynarodowym standardem ICMA (International Capital Market Association). Będą to projekty, które przyczynią się do zwiększenia efektywności energetycznej i dekarbonizacji w sektorze telekomunikacyjnym.
PKO Bank Polski pełni przy tej emisji także rolę agenta dokumentacyjnego oraz agenta kalkulacyjnego.
W 2024 r. PKO Bank Polski wziął udział bilateralnie lub w ramach konsorcjum w 17 emisjach obligacji dla klientów korporacyjnych. W ten sposób bank pomógł uzyskać klientom 4,45 mld zł na rozwój i inwestycje. Bank jest także liderem rynku w zakresie emisji obligacji komunalnych – podpisał 126 umów na łączną kwotę 2,94 mld zł.
Play to największy na rynku polskim operator sieci komórkowej, którego udział rynkowy sięga ponad 28 proc. Play obsługuje 13 mln klientów komórkowych i 2 mln abonentów usług dla domu, w tym internetu stacjonarnego i telewizji. Rozwija też jedną z największych i najnowocześniejszych sieci telekomunikacyjnych w Polsce. Play świadczy usługi na ponad 12 tys. stacji bazowych i obejmuje zasięgiem komórkowym niemal 100 proc. populacji Polski, a dzięki współpracy ze spółką Polski Światłowód Otwarty, w której posiada 50% udziałów, dociera z ofertą internetu światłowodowego i HFC do ponad 4 mln gospodarstw domowych w kraju, a docelowo obejmie swoim zasięgiem ponad 7 mln. Play jest częścią francuskiej grupy Iliad, jednej z największych w Europie grup działających w sektorze telekomunikacyjnym.
 
Źródło: PKO BP
Autopay przejmuje serwisy winietowe Mamalu i poszerza swój udział w rynku

Autopay przejmuje serwisy winietowe Mamalu i poszerza swój udział w rynku

Autopay Mobility przejmuje serwisy internetowe do sprzedaży winiet cyfrowych, prowadzone przez spółkę Mamalu: między innymi winiety-online.pl, kup-winiety.pl, flotomat.pl. Z rozwiązań Autopay dla kierowców korzysta już 2,5 mln osób. Dzięki sfinalizowanej transakcji Autopay umacnia pozycję najbardziej kompleksowego rozwiązania do zakupu winiet cyfrowych w naszej części Europy.

Autopay od 2019 r. rozwija system do szybkich i automatycznych płatności za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad, przeznaczony zarówno dla klientów indywidualnych, jak i flotowych. Autopay umożliwia wygodny zakup winiet cyfrowych do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii oraz automatyczne płatności za przejazdy polskimi autostradami.

- Jako Autopay oferujemy najbardziej kompleksowe rozwiązanie umożliwiające automatyczne płatności za przejazd autostradami w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki transakcji zyskujemy nowe grono odbiorców, którym możemy zaoferować naszą technologię. Przejęcie serwisów jest też zgodne z naszą strategią wzrostu i ekspansji w obszarze opłat za winiety na rynki europejskie. Skorzystamy także z know-how winiety-online.pl do przyspieszenia rozwoju działalności międzynarodowej - mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Od 1 kwietnia Autopay stanie się właścicielem głównych serwisów Mamalu oraz serwisów informacyjnych, które stanowią zaplecze działalności firmy. Przejęcie umożliwi znaczne rozszerzenie grupy klientów.

- Ostatnie działania to kolejny etap rozszerzania oferty Autopay w tym roku. Od połowy stycznia - dzięki współpracy z Autostradą Wielkopolską - użytkownicy Autopay mogą korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem. Oprócz ułatwień w podróżowaniu autostradą A2, umożliwiamy też opłacanie w sposób automatyczny przejazdów przez autostrady A1 (Gdańsk-Toruń) i A4 (Katowice-Kraków). Klienci firmowi mogą także korzystać z automatycznych płatności za parkowanie oraz tankowanie. Wkrótce udostępnimy te opcje również dla użytkowników indywidualnych - komentuje Miłosz Kurzawski z Autopay.

Polacy chętnie podróżują samochodami za granicą

 

Jak wynika z raportu Autopay “Podróże samochodowe Polaków” z 2024 roku, niemal co trzecia badana osoba (31 proc.) podróżowała samochodem za granicę w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Zdecydowana większość osób z tej grupy korzystała w tym czasie z zagranicznych autostrad (85 proc.). Na zakup z wyprzedzeniem winiet na zagraniczne autostrady decyduje się jedna trzecia - najczęściej przez internet.

Źródło: Autopay

W Nest Banku otworzysz konto za pomocą mObywatela

W Nest Banku otworzysz konto za pomocą mObywatela

Nest Bank wprowadza nowe rozwiązanie dla klientów indywidualnych  i biznesowych – możliwość składania wniosków o otwarcie konta przy pomocy aplikacji mObywatel poprzez stronę internetową. To szybki i wygodny proces, który zachowuje  najwyższe standardy bezpieczeństwa. Bank już wcześniej udostępnił możliwość otwierania konta poprzez mObywatela w aplikacji mobilnej. 

Od 22 stycznia 2025 Nest Bank umożliwia składanie wniosków o otwarcie konta zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych przy użyciu aplikacji mObywatel poprzez stronę internetową  W procesie otwierania konta dane klienta są automatycznie uzupełniane do wniosku w kilka sekund. Efekt? Szybszy i prostszy proces, bez potrzeby ręcznego wpisywania danych z dokumentu tożsamości.  Po skorzystaniu z aplikacji mObywatela na stronie www, klient musi przejść przez dodatkową weryfikację. Może to zrobić na trzy sposoby: poprzez przelew weryfikacyjny, wideoweryfikację lub wizytę w oddziale banku. Dzięki temu każdy może wybrać najwygodniejszą dla siebie metodę. Bezpieczeństwo danych klienta jest gwarantowane przez aplikację Ministerstwa Cyfryzacji. 
 
Czym jest aplikacja mObywatel ?
 To darmowa aplikacja stworzona przez Ministerstwo Cyfryzacji, dostępna w sklepach Google Play oraz App Store. Ułatwia załatwianie spraw urzędowych i oferuje takie funkcje jak zastrzeżenie numeru PESEL, mDowód (elektroniczny dokument tożsamości), mPrawo jazdy oraz Kartę Dużej Rodziny. 
 
Więcej informacji znajdziesz na www.nestbank.pl 
VeloBank najlepiej ocenianym bankiem w ogólnopolskim rankingu satysfakcji klientów

VeloBank najlepiej ocenianym bankiem w ogólnopolskim rankingu satysfakcji klientów

VeloBank zajął pierwsze miejsce w rankingu satysfakcji klientów detalicznych w najnowszej edycji badania ARC Rynek i Opinia „Monitor satysfakcji klientów banków 2024”. Bank odnotował największy wzrost ocen w porównaniu z ubiegłoroczną edycją rankingu, zdobywając uznanie klientów m. in. za konkurencyjne opłaty i prowizje oraz wygodny i profesjonalny kontakt.

VeloBank zdobył najwyższą ocenę w tegorocznym badaniu – 79 punktów, co zapewniło mu miejsce na podium rankingu. Bank poprawił swój wynik o 4 punkty w porównaniu do poprzedniego roku, wyprzedzając ING Bank Śląski. Klienci szczególnie wysoko ocenili konkurencyjność opłat i prowizji, przejrzyste zasady korzystania z produktów oraz wysoką jakość obsługi w oddziałach.

- Dostarczanie najwyższej jakości obsługi klienta to fundament sukcesu naszego banku. Zdobycie pozycji lidera w niezależnym, prowadzonym od 2016 roku rankingu, w którym to oni mają decydujący głos, jest dla nas potwierdzeniem, że przyjęliśmy właściwą strategię. Łączymy innowacje z profesjonalną obsługą, co klienci wyraźnie doceniają. Wspólnie z naszymi międzynarodowymi właścicielami, którzy inspirują nas w zakresie podejścia do jakości obsługi klienta, oraz z zespołem 3500 pracowników, konsekwentnie podnosimy standardy usług bankowych. A obsługujemy już ponad milion klientów – mówi Adam Marciniak, Prezes Zarządu VeloBanku.

O badaniu

- Bardzo duża konkurencja na rynku bankowym w Polsce wymusza starania banków o jak najwyższą satysfakcję klientów. W minionym roku, liderem w rankingu satysfakcji, który monitorujemy już od 9 lat, okazał się VeloBank. VeloBank zajął pierwsze miejsce nie tylko w głównym rankingu satysfakcji, ale należy również do ścisłej czołówki banków, które klienci polecają sobie nawzajem najchętniej (wskaźnik rekomendacji). Na uwagę zasługuje również analiza wyników w poszczególnych grupach klientów wyróżnionych ze względu na cechy demograficzne. Okazuje się bowiem, że VeloBank osiągnął najlepsze wyniki wśród klientów najmłodszych, do 29. roku życia. Utrzymanie takich notowań z pewnością utrwali wysoką pozycję banku w rankingach satysfakcji mówi Grzegorz Sygnowski, Kierownik Zespołu Badawczego ARC Rynek i Opinia.

ARC Rynek i Opinia realizuje ranking od 2016 roku. Tegoroczne badanie zostało zrealizowane techniką wywiadów internetowych CAWI (ankiety przeprowadzone na ePanel.pl). Łącznie zrealizowano N=2443 wywiadów. Grupa dla VeloBank = 172. Respondentami w badaniu były osoby w wieku 18-65 lat, które posiadają konto w banku. Termin realizacji: listopad-grudzień 2024. Badaniem objętych zostało 10 banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pekao, BNP Paribas, Credit Agricole, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP, Santander Bank Polska, VeloBank.

Ranking opublikowany w styczniu 2025 r.

Źródło: VeloBank

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.