Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją

KSeF odroczony, ale nieunikniony - jak przygotować firmę i biuro rachunkowe na zmiany w 2025 roku?

Wraz z nadejściem 2025 roku powraca temat Krajowego Systemu e-Faktur, który zacznie obowiązywać przedsiębiorców już w 2026 roku. Reforma wprowadza obowiązek rejestracji faktur w centralnej bazie Ministerstwa Finansów. Przedsiębiorcy i biura rachunkowe mają coraz mniej czasu na analizę procesów oraz poznanie wymogów systemu. Sprawdzamy, jakie największe korzyści i wyzwania wiążą się z planowanymi zmianami.

 

 

Harmonogram reformy KSeF

 Źródło: www.corepr.pl

Pierwotnie reformę planowano wdrożyć już 1 lipca 2024 roku, jednak audyt przeprowadzony przez Ministerstwo Finansów po zmianie władzy wykazał liczne nieprawidłowości i błędy techniczne, które mogłyby zakłócać płynnie działanie systemu. Ostatecznie w maju 2024 roku rząd zadecydował o wprowadzeniu KSeF w 2026 roku. Obecny harmonogram przedstawia się następująco:

 

      Od 1 lutego 2026 roku KSeF będzie obowiązywał przedsiębiorców, których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczy w 2025 roku 200 mln zł.

     Od 1 kwietnia 2026 roku KSeF będzie obowiązywał pozostałych przedsiębiorców.

  

Wyzwania związane z wprowadzeniem KSeF dla przedsiębiorców

Nawet najlepiej przygotowane firmy powinny nastawić się na możliwe trudności związane z wdrożeniem nowych rozwiązań. Problematyczna może okazać się nie tylko konieczność rejestrowania każdej faktury, ale także potencjalne awarie systemu KSeF, powodujące trudności związane z terminową wysyłką faktur.

Krajowy System e-Faktur wiąże się także z brakiem możliwości anulowania faktury, ponieważ każda przesłana do KSeF faktura natychmiast trafi do odbiorcy. Aby naprawić ewentualny błąd, konieczne będzie wystawienie faktury korygującej.

 

Obawy ekspertów dotyczą głównie wprowadzenia KSeF w małych firmach.

Jak podkreśla Danuta Grabińska-Chłopaś z DGC Biuro Rachunkowe Sp. z o.o. zrzeszonego w ramach Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych:

 

Właściciele niewielkich biznesów niechętnie zmieniają stare przyzwyczajenia i trudniej nabywają nowe umiejętności. Dotyczy to np. branży budowlanej, gdzie nadal przeważają faktury papierowe. Nierzadko zdarza się, że to my - księgowi - wystawiamy faktury w imieniu przedsiębiorców. Wprowadzenie KSeF znacznie to utrudni i z pewnością nie wszystkie biura rachunkowe podejmą się dodatkowych obowiązków.

Co do zasady KSeF nakłada nowy obowiązek na przedsiębiorców, nie na ich biura rachunkowe. Z pewnością jednak odpowiedzialni księgowi będą musieli zadbać o uświadomienie swoich klientów, być może nawet zorganizować dla nich dodatkowe szkolenia, aby czuli się bezpieczni i dobrze przygotowani, a współpraca układała się płynnie.

 

Konieczne zmiany w funkcjonowaniu firm

 

Po wprowadzeniu KSeF, a najlepiej jeszcze przed jego wdrożeniem, przedsiębiorcy powinni opanować obsługę systemu, by pierwsze logowanie nie było dla nich zaskoczeniem. Ponadto warto korzystać z programu do fakturowania dostosowanego do wymogów reformy i wyznaczyć oraz przeszkolić osoby odpowiedzialne za jego obsługę.  

Firmy będą musiały zmierzyć się z możliwymi opóźnieniami, np. niewystawieniem przez kontrahenta faktury ostatniego dnia miesiąca i brakiem możliwości rozliczenia kosztów i VAT na bieżąco.

Eksperci dostrzegają także pozytywne skutki reformy. Dzięki automatyzacji przesyłania faktur do systemu KSeF przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić czas. Nowe przepisy wpłyną także na usprawnienie procesów wewnętrznych w firmach.

 

KSeF a automatyzacja procesów księgowych

 

Wejście w życie reformy przyczyni się do usprawnienia procesów księgowych w firmie, ale wymaga odpowiedniego przygotowania. Konieczna jest wcześniejsza analiza obecnego procesu fakturowania i obiegu dokumentów w danej organizacji.

Przedsiębiorcy już teraz mogą wystawiać faktury na platformie połączonej z KSeF, celem uproszczenia tego procesu i przyzwyczajenia się do przyszłych obowiązków. Tego typu system powinien posiadać możliwość importowania faktur kosztowych w czasie rzeczywistym, umożliwiając bieżące księgowanie. Należy przy tym uważać na dokumenty niezwiązane z prowadzoną działalnością. Podatnicy będą musieli zatwierdzać takie faktury oddzielnie.

 

Danuta Grabińska-Chłopaś z DGC Biuro Rachunkowe Sp. z o.o. zrzeszonego w ramach OSCBR zwraca uwagę na inne narzędzia technologiczne, z których już teraz mogą korzystać przedsiębiorcy:

 

Przykładem rozwiązania, które uwzględnia procesy wynikające z reformy KseF, jest mOrganizer finansów, zintegrowany z kontem firmowym w mBanku. Jego użytkownicy mogą wystawiać faktury ustrukturyzowane (spełniające warunki KSeF), które następnie trafiają bezpośrednio do systemu Ministerstwa. Wykonywanie płatności odbywa się automatycznie. Co ważne, funkcja umożliwiająca obsługę KSeF jest w mOrganizerze bezpłatna. Program posiada także inne, przydatne w prowadzeniu przedsiębiorstwa funkcje - np. księgowy generuje w systemie gotowe przelewy ZUS i podatków dla klienta, a przedsiębiorca jedynie je zatwierdza i opłaca jednym kliknięciem.

 

Dodatkowe wsparcie dla klientów i biur rachunkowych

 

Biura rachunkowe zrzeszone w sieci OSCBR oraz przedsiębiorcy korzystający z ich usług otrzymają bezpłatne wsparcie w zakresie wdrożenia KSeF. Takie działania podejmowano jeszcze przed odroczeniem terminu wejścia w życie reformy. Szkolenia przybliżające główne założenia nowych przepisów odbyły się w różnych regionach Polski oraz online w ramach programu szkoleniowo – edukacyjnego “Bądź gotowy na KSeF”.

 

OSCBR od początku wspiera biura rachunkowe w adaptacji do zmieniających się przepisów. Patronat Ministerstwa Finansów, który w 2023 uzyskał projekt “Bądź gotowy na KSeF”, pozwolił na bieżące monitorowanie postępów wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur oraz udział w licznych konsultacjach w Ministerstwie. Poprzez organizowane szkolenia przygotowujemy naszych partnerów oraz ich klientów na wyzwania związane z wdrożeniem KSeF. W czasie trwania programu ponad 2800 przedsiębiorców oraz 3400 księgowych zdobyło wiedzę i narzędzia pozwalające na efektywne funkcjonowanie w zmieniającym się środowisku prawnym i technologicznym - mówi Przemysław Naklicki - Dyrektor Zarządzający siecią OSCBR. Cały czas obserwujemy działania rządu, monitorujemy sytuację i jesteśmy gotowi na dostosowanie naszej strategii do ewentualnych zmian w funkcjonowaniu KSeF, aby dalej wspierać księgowych i przedsiębiorców w płynnym zaadaptowaniu się do wymogów. Chcemy, aby każde biuro zrzeszone w sieci mogło nie tylko sprostać nowym wymogom, ale też wykorzystać je jako szansę na rozwój - dodaje.

 

Wpływ reformy na pracę biur rachunkowych

Branża księgowa pozytywnie ocenia pomysł digitalizacji faktur. Danuta Grabińska-Chłopaś podkreśla strategiczne korzyści wynikające z wprowadzenia KSeF:

Do najważniejszych korzyści należy skrócenie procesu księgowania przez biura rachunkowe i uproszczenie obiegu dokumentów. Dodatkowo skorzystają klienci - mniejsze firmy zyskają bieżący wgląd do prognozowanych zobowiązań.

Reforma ograniczy także biurokrację oraz zmniejszy ryzyko oszustw podatkowych. Ponadto nie będzie już konieczności wydawania duplikatów dokumentów, ponieważ faktury będą dostępne online.

Jako największe wyzwanie księgowi wskazują konieczność uzyskania informacji od klientów czy wszystkie faktury, które wpłynęły z bazy MF, mają związek z prowadzoną działalnością. Niekiedy zdarzają się sytuacje, że klient podaje numer NIP, aby uzyskać np. rabat, a tak naprawdę chodzi o zakup osobisty.

 

Odroczenie obowiązku KSeF dla małych firm

 

Stopniowe wdrażanie KSeF wzbudza niepokój księgowych, ponieważ włożyli wiele wysiłku w przygotowania do wdrożenia systemu. Z kolei właściciele małych firm, którzy nie podjęli żadnych działań w kierunku cyfryzacji faktur, liczą na kolejne przesunięcie terminu.
Eksperci uważają, że etapowe wprowadzanie reformy to zły pomysł, ponieważ wywoła to zamieszanie w obiegu dokumentacji. Skorzystać mogą wyłącznie firmy produkujące oprogramowanie oraz MF, które będzie w stanie przetestować środowisko na mniejszej liczbie firm. Tymczasem zmiany są konieczne i nieuniknione.

 

Poprawa bezpieczeństwa podatkowego

 

Za sprawnym wprowadzeniem reformy przemawiają istotne czynniki. Powszechny obowiązek KSeF pozwoli na zmniejszenie ryzyka błędów i niezgodności w deklaracjach VAT. Umożliwi także wczesne wykrywanie błędów w fakturach, które mogłyby prowadzić do sankcji lub problemów podatkowych. Ułatwi również śledzenie transakcji i dokumentacji podatkowej, co zmniejszy ryzyko ewentualnych problemów podczas kontroli skarbowych.

Wśród zalet warto także wymienić brak konieczności udowadniania daty wpływu dokumentów i daty wystawienia. Dzięki elektronicznej archiwizacji faktur w KSeF, podatnicy i organy skarbowe zyskają dostęp do pełnej dokumentacji, co przyspieszy proces wyjaśniania niejasności.

 

 

Jak podkreśla Przemysław Naklicki - Dyrektor Zarządzający OSCBR:

Ważne jest, aby zarówno firmy, jak i biura rachunkowe już teraz zaczęły dostosowywać swoje procesy, wprowadzając narzędzia ułatwiające dostosowanie się do KSeF. Księgowi biur rachunkowych zrzeszonych w OSCBR mogą mieć pewność, że otrzymają kompleksowe wsparcie i niezbędne narzędzia informatyczne, aby mogły stać się liderami w procesie digitalizacji procesów księgowych w obliczu cyfrowej rewolucji.

 

Reforma KSeF wprowadza istotne zmiany w funkcjonowaniu firm i biur rachunkowych, otwierając nowe możliwości, ale także stawiając przed nimi wyzwania. Automatyzacja procesów księgowych, poprawa bezpieczeństwa podatkowego i ułatwienie weryfikacji danych to korzyści, które mogą przyspieszyć codzienną pracę i zmniejszyć ryzyko błędów. KSeF to jednocześnie ważny krok w kierunku cyfryzacji polskich firm.

Jakich kompetencji miękkich oczekuje się od księgowych? Cierpliwość dużo ważniejsza niż umiejętność zarządzania czasem

Najnowsze badanie SW Research przeprowadzone na zlecenie fillup k24 jasno pokazało, że w pracy księgowego znajomość twardych reguł prawnych i podatkowych nie wystarcza. Potrzebne są kompetencje miękkie, które – po pierwsze – ułatwiają efektywną współpracę z klientem czy pracodawcą, po drugie – okazują się mocnym atutem w wyścigu z AI.

Przedsiębiorcy szukają u księgowych przede wszystkim: cierpliwości i komunikatywności (po 45% wskazań), zaangażowania w pracę na rzecz klienta/firmy (39%), empatii (35%). Co ciekawe, zarządzanie ryzykiem oraz zarządzanie czasem uplasowały się na samym końcu, zyskując uznanie odpowiednio 23% i 21% badanych. Przedsiębiorcy dobrze czują, że księgowi mają monopol na dostęp do „tajemnej wiedzy”, która – bez sprawnej komunikacji – pozostanie dla nich… tajemna. 

Bez księgowych kierownik byłby jak kapitan okrętu dryfującego we mgle. Księgowy jest nawigatorem i tłumaczem. Informuje o tym, w jaki sposób należy czytać liczby oraz jakie są finansowe i prawne konsekwencje podejmowanych decyzji – mówi w raporcie fillup k24 dr hab. Stanisław Hońko, prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Czy perspektywa przedsiębiorców i księgowych jest spójna?

Badanie pokazuje momentami bardzo duże rozbieżności. Tak niedoceniane przez przedsiębiorców zarządzanie czasem uchodzi w oczach księgowych za najważniejszą z kompetencji miękkich (wskazało na nią 57% księgowych). Istotne różnice widzimy też przy: umiejętności pracy w zespole (ważna dla 47% księgowych i 25% przedsiębiorców) oraz empatii (ważna tylko dla 13% księgowych i aż 35% przedsiębiorców). Firmy prawdopodobnie nie zawsze do końca czują specyfikę pracy księgowego.

Częste zmiany regulacji prawnych oraz potrzeba adaptacji wpływają na rytm pracy. W tym kontekście czas można uznać za jeden z kluczowych zasobów w pracy księgowego, wręcz za swego rodzaju walutę, a oprogramowanie, które przyśpiesza procesy (np. narzędzie k24), pozwala wygospodarować go na aktualizację wiedzy czy rozwój kompetencji. Choć presja czasu jest jednocześnie nieodłącznym elementem zawodu, wielu księgowych uważa, że można nią zarządzać i przygotować się. To buduje odporność oraz poczucie kontroli, co –  przy odpowiednich kompetencjach – przekłada się na większe zaufanie do siebie i poczucie sensu wykonywanej pracy – zauważa w raporcie Wojciech Jagodziński, ekspert ds. badań e-file.

Kompetencje miękkie twardym graczem w dobie AI

Zdaniem obu badanych grup sztuczna inteligencja nie ma szans z ludzkim ekspertem w: budowaniu relacji z klientem (obszar księgowości zarezerwowany dla człowieka wg 50% ankietowanych), kreatywności przy rozwiązywaniu problemów (obszar księgowości zarezerwowany dla człowieka wg 39% ankietowanych), negocjacjach (obszar księgowości zarezerwowany dla człowieka wg 31% ankietowanych).

To ważne sygnały. Oznaczają, że każdy księgowy powinien inwestować w rozwój kompetencji miękkich, bo wkrótce mogą okazać się jego asem w rękawie. Sfery, w których ludzki ekspert pozostanie niezastąpiony, wymagają bardzo wyrafinowanych operacji intelektualnych wykorzystujących typowo ludzkie przymioty: intuicję, inteligencję emocjonalną, empatię, znajomość specyficznych społeczno-ekonomicznych kontekstów wymykających się algorytmom. Wszelkie negocjacje i strategie są w biznesie nie tylko pracą na liczbach, ale w dużej mierze właśnie na relacjach. A to oznacza konieczność wnikliwego czytania między wierszami surowych danych oraz umiejętność stosownego, klarownego zakomunikowania wniosków – podsumowuje Artur Kaczmarek, dyrektor ds. komunikacji w e-file.

******

fillup k24 to nowoczesne narzędzie, które umożliwia biurom rachunkowym współpracę z klientami biura i kompleksowy wgląd w aktualne statusy dotyczące etapów ich rozliczeń, doskonale wpisując się w trend automatyzacji i cyfryzacji procesów księgowych. Jako zaawansowane rozwiązanie technologiczne, fillup k24 wspiera księgowych w ich ewoluującej roli strategicznych doradców biznesowych. System oferuje zintegrowane funkcje, które znacząco usprawniają codzienne operacje księgowe, wspierając zarówno małe firmy, średnie przedsiębiorstwa (MŚP), jak i duże biura rachunkowe.

PIT kasowy już obowiązuje

Od 1 stycznia 2025 roku przedsiębiorcy mogą skorzystać z nowej metody rozliczeń, jaką jest PIT kasowy. Do polskiego porządku prawnego wprowadziła go Ustawa z dnia 27 września 2024 roku o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw. Zgodnie z tymi przepisami zapłata podatku dochodowego może zostać odroczona nawet na 2 lata. Czy metoda kasowa uchroni firmy przed utratą płynności finansowej i stanie się skutecznym narzędziem do walki z zatorami płatniczymi?

 

Na czym polega pit kasowy?

 

PIT kasowy to forma rozliczeń podatku, która uzależnia powstanie obowiązku podatkowego od faktycznej zapłaty należności przez kontrahenta. Datą wiążącą przedsiębiorcę będzie więc dzień, w którym otrzyma należną kwotę. Do tej pory w powszechnie stosowanej metodzie memoriałowej liczyła się data wystawienia faktury i nie miało znaczenia to, czy opłata została rzeczywiście uregulowana.

 

Założeniem ustawodawcy jest ochrona małych firm przed negatywnymi konsekwencjami tradycyjnych rozliczeń. Często bowiem dochodziło do sytuacji, kiedy przedsiębiorcy płacili podatki za przychody, których w rzeczywistości jeszcze nie otrzymali.

 

Kto może skorzystać z PIT-u kasowego

 

Ustawodawca mocno ograniczył dostęp do nowej formy rozliczeń. Z wprowadzonych rozwiązań skorzystają jedynie przedsiębiorcy, których przychód za poprzedni rok podatkowy nie przekroczył 1 mln zł. PIT kasowy będzie również dostępny dla nowopowstałych firm.
Ważna jest także forma prawna prowadzonej działalności. Metodę kasową wybiorą firmy prowadzone w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, nawet jeśli zatrudniają pracowników. Jednocześnie ustawodawca wykluczył z tego grona wspólników spółek jawnych, komandytowych i cywilnych.

 

Z PIT-u kasowego skorzystają podatnicy, którzy opłacają podatek dochodowy według:

     skali podatkowej,

     IP BOX,

     podatku liniowego,

     ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Oznacza to, że przedsiębiorcy prowadzący pełną księgowość nie będą uprawnieni do skorzystania z metody kasowej.

 

Warunki przejścia na PIT kasowy

 

Wybór PIT-u kasowego jest dobrowolny i odbywa się na podstawie oświadczenia o wyborze metody kasowej rozliczania przychodów. Przedsiębiorcy składają je w Urzędzie Skarbowym. Pismo powinno trafić tam najpóźniej do 20 lutego. W przypadku nowopowstałych firm, termin mija 20 dnia w kolejnym miesiącu od rejestracji działalności. Firmy założone w grudniu mają czas do końca roku podatkowego.

W sytuacji, gdy przekroczony zostanie limit przychodów w danym roku, utrata prawa do stosowania kasowego PIT-u nastąpi dopiero od kolejnego roku.

 

Obowiązki związane z metodą kasową

 

Wielu przedsiębiorców dostrzega wyłącznie korzyści związane ze stosowaniem metody kasowej, bagatelizując wynikające z niej obowiązki. Jednym z nich jest konieczność prowadzenia dodatkowej ewidencji dokumentującej przychody rozliczane metodą kasową. Zestawienie będzie zawierało: datę wystawienia faktury, jej numer, kwotę należności oraz datę jej uregulowania. Jak podkreśla Arkadiusz Kacperek, Lider zespołu księgowego w CashDirector S.A.:

-       PIT kasowy zmusi przedsiębiorców do stałego monitorowania wpływów i łączenia ich z fakturami. W CashDirector jestesmy w stanie uprościć to zadanie. Nasz system księgowy jest zintegrowany z systemem transakcyjnym banku, dlatego klient nie będzie musiał przesyłać nam płatności dokonanych z firmowego konta. Dzięki temu przejmiemy obowiązek łączenia płatności z fakturami, a zaangażowanie klienta będzie zmniejszone do minimum.

Z metodą kasową wiąże się jeszcze jeden obowiązek. Prowadzący rozliczenia w tej formie muszą uważać na ważne terminy. Po upływie 2 lat od wystawienia faktury trzeba rozliczyć należny podatek. Przedsiębiorcy powinni go uregulować, nawet jeżeli nie otrzymają zapłaty od kontrahentów.

 

 

PIT kasowy a koszty

 

Kasowy PIT nie dotyczy wyłącznie przychodów, ale również kosztów. Oznacza to, że dopóki przedsiębiorca nie opłaci faktury zakupowej, nie będzie mógł ująć jej w kosztach.

Warto podkreślić, że wybór tej metody nie ma wpływu na drugą stronę transakcji, dlatego możliwa jest sytuacja, w której w wyniku tego samego zdarzenia sprzedawca skorzysta z rozliczenia kasowego, a nabywca z metody memoriałowej. Pierwszy wyliczy zaliczkę na podatek w momencie otrzymania zapłaty, z kolei kupujący zastosuje standardowe rozliczenie i zaksięguje swoje koszty zgodnie z datą otrzymanej faktury. 

 

Wady i zalety PIT-u kasowego

 

Przedsiębiorcy, którzy mają problemy z płynnością finansową, mogą ją poprawić dzięki możliwościom, jakie da im PIT kasowy. Rozliczanie tylko faktycznie otrzymanych przychodów to szansa dla takich branż jak np. budownictwo czy konsulting oraz dla podmiotów współpracujących z dużymi kontrahentami.

Nowe przepisy to także okazja na poprawę kondycji i utrzymanie się na rynku firm o niskich przychodach, borykających się z nieterminowymi płatnościami. Zmniejszy się również ryzyko podatkowe związane z koniecznością zapłaty podatku “z góry”.

 

Pomimo tak licznych zalet, PIT kasowy ma także słabe strony. Za jego największe wady eksperci uznają potrzebę skrupulatnej ewidencji, ograniczenie uprawnionych do podatników o mniejszych przychodach oraz możliwość odliczenia kosztów dopiero po ich opłaceniu. Zdaniem Arkadiusza Kacperka:

-       Metoda kasowa może się sprawdzić u tych przedsiębiorców, którzy są dobrze zorganizowani, a skala ich działalności jest mała lub średnia. Przedsiębiorcy wystawiający dużą liczbę faktur mogą napotkać problemy z ich prawidłową ewidencją, dlatego decyzję o przejściu na PIT kasowy warto skonsultować ze swoim księgowym prowadzącym. Podpowie on, czy ta forma jest dla klienta korzystna, czy lepiej pozostać przy metodzie memoriałowej i wspierać się innymi rozwiązaniami, takimi jak np. ulga na złe długi.

 

PIT kasowy może być dobrym rozwiązaniem problemów małych firm, szczególnie w zakresie płynności finansowej. Przyszły rok pokaże, na ile przedsiębiorcy zdecydują się na korzystanie z tej metody i w jakim stopniu spełni ona ich oczekiwania. O jej skuteczności przekonamy się na podstawie doświadczeń tych firm, które już w 2025 roku wdrożą PIT kasowy w swoich rozliczeniach.

Źródło:  www.corepr.pl

ING Księgowość i platforma Shoper rozpoczęły współpracę

ING Księgowość i platforma Shoper rozpoczęły współpracę

ING Księgowość podjęło współpracę z Shoper, najchętniej wybieranym dostawcą usług e-commerce na abonament w Polsce. Przedsiębiorcy sprzedający produkty lub usługi online zyskają narzędzie do automatyzacji procesu fakturowania.

Wdrożona w lutym br. integracja stanowi ważny element w kierunku obsługi klientów korzystających z sektora e-commerce, który dynamicznie rozwija się na polskim rynku. Shoper, jako najpopularniejsza platforma w tej branży umożliwia szybką i łatwą konfigurację e-sklepu. Pozwala stworzyć nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale również łatwy w obsłudze i funkcjonalny sklep internetowy. Dodatkowo Shoper wspiera rozwój sprzedaży dzięki szeregowi dodatkowych rozwiązań, m.in. kampaniom reklamowym, finansowaniu biznesu czy dodatkom do e-sklepów. 

Połączenie sklepu Shoper z narzędziem ING Księgowość jest doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą produktów oraz usług w Internecie. Integracja  jest dostępna zarówno dla Klientów korzystających już z Fakturowania w ING Księgowość, jak i dla pozostałych Klientów platformy Shoper.

Głównym celem współpracy obu platform jest ułatwienie sprzedawcom automatyzacji wystawiania faktur i ich wysyłki do kupujących. Umożliwi to łatwiejsze w obsłudze prowadzenie rozliczeń. 

Po dokonaniu opłaty za zamówienie w sklepie internetowym działającym na platformie Shoper, dane zostają automatycznie przekazane do aplikacji ING Księgowość. Następnie system wystawia oraz wysyła fakturę na adres mailowy osoby dokonującej zakupu. Usprawnienie to niweluje konieczność własnoręcznej obsługi procesu.

Wdrożenie daje również możliwość powiązania usługi Fakturowania z magazynem. Po realizacji zamówienia stan magazynu zostaje automatycznie zaktualizowany. To znaczne ułatwienie prowadzenia sklepu internetowego oraz oszczędność czasu.

Integracja jest niezwykle prosta w obsłudze, a na jej aktywację potrzeba zaledwie kilka minut. Wystarczy zalogować się do panelu administracyjnego sklepu Shoper,  w zakładce „Dodatki i integracje” wyszukać aplikację ING Księgowość, a następnie skonfigurować integracje z ING Księgowość według instrukcji. Po utworzeniu konta i zalogowaniu się możliwa jest personalizacja usługi. 

Więcej informacji dotyczących integracji z platformami e-commerce na stronie: https://www.ingksiegowosc.pl/uslugi-dodatkowe/integracje-e-commerce

Źródło: ING Bank Śląski

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.