Sektor insurtech rozwija się niezmiernie dynamicznie, dlatego naturalne jest pojawianie się coraz lepszych ofert od firm działających w tym obszarze rynku. PolisaOnline.pl to odpowiedź na oczekiwania konsumentów wymagających prawdziwie „smart” rozwiązań w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych. To jedyne na rynku miejsce zakupu OC, AC i NNW wykorzystujące połączenie dwóch kompatybilnych technologii: OpenAI i komunikatora Messenger. Wszystko odbywa się online na smartfonie – szybko, sprawnie i bezpiecznie, jak przystało na XXI wiek.
PolisaOnline.pl to przykład insurtecha, czyli firmy działającej w obszarze ubezpieczeń, która do przedstawiania swoim klientom produktów lub usług wykorzystuje nowoczesne technologie. Inteligentne systemy zarządzania polisami, automatyczne wyceny szkód, pomocne chatboty – to już nie wizja przyszłości, lecz rzeczywistość. W przypadku PolisaOnline.pl mamy do czynienia z połączeniem dwóch kompatybilnych rozwiązań – zaawansowanego bota opartego o OpenAI oraz narzędzia do konwersacji online od Meta.
Wiener na liście partnerów PolisaOnline.pl
z pełnym pakietem ubezpieczenia komunikacyjnego
Początkowo osoby zainteresowane elektroniczną formą zawarcia umowy poprzez PolisaOnline.pl mogły wybrać jedynie polisę OC, teraz natomiast klientom oferowane są także polisy autocasco (AC) i od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW). Ponadto do grona ubezpieczycieli dołączył Wiener. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w ramach formalnej fuzji właścicielem marki Wiener niedawno stała się Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group (VIG). Połączone spółki tworzą czwartą co do wielkości firmę ubezpieczeniową w Polsce oraz w Grupie VIG w Europie. Klienci PolisaOnline.pl mogą również korzystać z oferty Balcia Insurance i Benefia Ubezpieczenia.
Messenger w ubezpieczeniach
Ubezpieczenia oferowane przez Polisa Online, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, prezentuje Ola, Wirtualna Asystentka Ubezpieczeniowa. To czatbot wykorzystujący technologię sztucznej inteligencji od OpenAI. Ola jest w stanie w zaledwie 15 minut poznać wymagania klienta, dopasować skrojoną na miarę jego indywidualnych potrzeb ofertę i dokonać formalności związanych z jej nabyciem. Wszystko to odbywa się w oknie chatu Messengera, dzięki czemu usługa ta nie wymaga od użytkownika instalowania żadnych dodatkowych aplikacji.
W trakcie rozmowy, w celu opracowania oferty Ola poprosi również użytkownika o zrobienie zdjęcia kodu z prawa jazdy, co można wykonać bez wychodzenia z aplikacji Messenger. Dane zawarte w kodzie AZTEC są pobrane automatycznie, co eliminuje konieczność ich ręcznego wpisywania, a tym samym przyspiesza proces zakupu.
Po wyborze odpowiedniej polisy klient przechodzi przez intuicyjny proces płatności, a dokumenty przesyłane są e-mailem. To minimum formalności, uproszczony wywiad, bezpieczne dane oraz pewne płatności.
Opłatę składki klienci uiszczają online, poprzez sprawdzonego i bezpiecznego operatora płatności STRIPE. Po odnotowaniu wpłaty polisa automatycznie wysyłana jest na podany przez klienta adres e-mail.