Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją

Volkswagen Financial Services Polska przeprowadza kolejną emisję obligacji sekurytyzacyjnych

Volkswagen Financial Services Polska, największa w Polsce spółka leasingowa z grupy automotive oraz lider w zakresie finansowania samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony, z sukcesem przeprowadziła kolejną emisję obligacji sekurytyzacyjnych. Spółka pozyskała 240 mln zł od renomowanych, międzynarodowych inwestorów.

 

Dzięki transakcji łączna wartość obligacji wyemitowanych przez firmę w ramach programu ABS (asset-backed securities) wzrosła do 1,74 mld zł. Program emisji obligacji sekurytyzacyjnych pozwala spółce zebrać nawet do 3,3 mld zł i służy skutecznemu pozyskiwaniu średnioterminowego finansowania od inwestorów spoza Grupy Volkswagen.

To kolejna udana emisja obligacji, ale po raz pierwszy w Polsce Volkswagen Financial Services przeprowadził tzw. tap-up, czyli zwiększenie wartości wcześniejszej emisji. Transakcja została uznana za bezpieczną, przejrzystą i zgodną z europejskimi standardami STS (simple, transparent, standardised). Emisja została zrealizowana w formule niepublicznej (private placement) i spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony renomowanych, międzynarodowych instytucji finansowych. Transakcja wpisuje się w strategię VW FS Polska dotyczącą wykorzystywania rynku kapitałowego w refinansowaniu spółki.

To nie tylko kolejna emisja, to wyraźny sygnał dla rynku, że Volkswagen Financial Services Polska potrafi skutecznie sięgać po kapitał, budując zaufanie globalnych instytucji. Zrealizowany tap-up to nasz milowy krok w wykorzystywaniu możliwości rynku kapitałowego – mówi Piotr Pyrć, Dyrektor Departamentu Administracji Treasury w Volkswagen Bank GmbH Oddział w Polsce.

Pozyskane środki zostaną wykorzystane przez Volkswagen Financial Services Polska na wsparcie oferowanym polskim przedsiębiorcom warunków leasingowych samochodów z Grupy Volkswagen – takich jak Volkswagen, Audi, Škoda, SEAT czy CUPRA.

 

 

 

Więcej informacji:

 

Piotr Żabowski

dfusion communication

Volkswagen Financial Services

e-mail: piotr.zabowski@dfusion.pl

 

 

 

 

 

Dostaliście prezent ślubny? Sprawdź, czy musicie zapłacić podatek

 

Dla nowożeńców – prezent, dla Urzędu Skarbowego – podstawa opodatkowania. Fiskus przewidział dla darowizn konkretne przepisy prawa podatkowego i lepiej je znać, zanim wpędzimy się w kłopoty, zostawiając grube rysy na pięknych ślubnych wspomnieniach. Szczególnie kłopotliwa może być gotówka. Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl i fillup.pl tłumaczy, co zrobić z weselnymi kopertami i kosztownymi podarunkami.

 

 

Otrzymane prezenty lub też środki pieniężne traktujemy jak darowizny. Ustawa o podatku od spadku i darowizn wskazuje, że przekazane nam od innych środki – o ile nie przekroczą wyznaczonych progów – nie muszą być zgłaszane organom podatkowym. Uwaga jednak na dwie rzeczy – po pierwsze, kwota wolna od podatku jest różna w zależności od tego, w jakim stopniu jesteśmy spokrewnieni z darczyńcą; po drugie, kwoty te są przewidziane za okres 5 lat. To znaczy, że jeśli od kogoś otrzymujemy darowizny co jakiś czas, to musimy zsumować ich wartość i sprawdzić, czy na przestrzeni 5 lat nie przekroczyliśmy limitu. Jeśli próg został przekroczony, trzeba darowiznę zgłosić skarbówce – mówi Monika Piątkowska.

Zatem w praktyce każdego gościa weselnego rozpatrujemy oddzielnie i weryfikujemy, czy w ciągu ostatnich 5 lat nie otrzymaliśmy od niego darowizn wyższych niż kwota wolna wskazana w ustawie.

Trzy grupy – trzy limity

Przy kontroli ślubnych prezentów warto znać limity dla każdej grupy podatkowej.

  • Od przedstawiciela grupy III (najdalsi członkowie rodziny i osoby niespokrewnione) możemy maksymalnie dostać 5 733 zł w ciągu 5 lat.
  • Od przedstawiciela grupy II (np. rodzeństwo naszych rodziców, dzieci siostry, wnuki brata) – możemy maksymalnie dostać 27 090 zł w ciągu 5 lat.
  • Od przedstawiciela grupy I (np. małżonka, dzieci, rodziców, pasierba, zięcia, synowej, rodzeństwa, ojczyma, macochy czy teściów) możemy maksymalnie dostać 36 120 zł w ciągu 5 lat.

Na szczęście nie sumujemy darowizn otrzymanych od kliku osób z tej samej grupy podatkowej. Maksymalny próg jest ustalony dla jednej osoby – podkreśla Monika Piątkowska z e-pity.pl.

Wyjątek dla najbliższej rodziny? Tak, ale nie zawsze

Prezent od przedstawiciela tzw. grupy 0 – czyli szczególnej części grupy I – np. dzieci, rodziców, dziadków, może być w niektórych sytuacjach zwolniony z podatku po przekroczeniu progu (36 120 zł na 5 lat).

Pamiętajmy jednak, że jest to zwolnienie warunkowe. Po pierwsze, darowizna musi mieć formę środków pieniężnych przekazanych albo przelewem na konto, albo przekazem pocztowym na adres obdarowywanego (gotówka przekazana w kopercie nie może więc być zwolniona z podatku). Po drugie, obdarowany w ciągu 6 miesięcy od dnia otrzymania prezentu musi złożyć we właściwym urzędzie skarbowym deklarację o otrzymaniu darowizny. Jeśli któryś z tych warunków nie zostanie spełniony, to zwolnienie niestety nie obowiązuje – zaznacza Monika Piątkowska.

Źródło: Instytut.com.pl

Oczekiwania pracowników w zmieniającym się świecie

Z perspektywy historii 35 lat to niemal wiek – co oznacza kompletną zmianę epoki. Kiedy Polska wchodziła w wolny rynek, demokrację i niepodległość Polski, pracownicy dopiero uczyli się, że osoby po drugiej stronie nie są przedstawicielami partii politycznej – lecz pracodawcami, z którymi można dyskutować o warunkach pracy i płacy. To wszystko działo się w latach 90. i później. Dziś sytuacja się zmienia, a wielu pracowników, nawet w małych firmach, nie zawsze zna swojego szefa. Pracownicy mogą być zatrudniani elektronicznie, wypełniać kontrakty online i otrzymywać polecenia przez internet – co znacząco zmienia interakcje międzyludzkie. Obecnie pracownicy mają znacznie większą świadomość swoich praw – lecz nie zawsze wiedzą, jak z nich korzystać.

– Po 1989 roku Polacy dopiero odkrywali, że mają prawa, co było wynikiem działalności „Solidarności” – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Michał Boni, Uniwersytet SWPS, były Minister Pracy oraz były Minister Cyfryzacji. – Dziś, w obliczu zmieniającej się gospodarki, zadania przemysłowe i usługowe wyglądają zupełnie inaczej. Sposób produkcji i świadczenia usług ewoluował, a pandemia COVID-19 przyspieszyła proces przenoszenia pracy do domów. To, co było istotne kiedyś, to walka o pensje – które nie byłyby niszczone przez inflację. Na początku lat 90. borykaliśmy się z kilkusetprocentową inflacją. Dziś zależy nam na wynagrodzeniach, które będą wystarczające nie tylko na podstawowe potrzeby, ale także na poprawę jakości życia. Zmienia się nasza struktura wydatków — dziś wydajemy mniej na jedzenie, a więcej na inne dobra, ponieważ ceny żywności spadły w relacji do innych wydatków. Każda generacja ma swój czas i musi wypracować swój własny modus działania. Nasze pokolenie również przechodziło przez różne doświadczenia – jak wydarzenia marcowe czy grudzień 1970 roku, które kształtowały naszą drogę. Oby nie było to doświadczenie ograniczone jedynie do życia wirtualnego. Chciałbym, aby młodsze pokolenia dostrzegały również wartość kontaktów międzyludzkich, które mają miejsce w rzeczywistości – wskazuje Michał Boni.

Źródło: Enewsroom.pl

Fast foody słabo wystartowały przed wakacjami. Na razie są na lekkim minusie [ANALIZA]

Sezon wakacyjny nie zaczął się dobrze. Fast foody czekają na lepszą pogodę. Inaczej znowu będą na minusie

 

Rynek fast foodów przed wakacjami. Na razie słabo to wygląda. Przedsiębiorcy czekają na lepszą pogodę

 

Słaby start fast foodów przed wakacjami. Tylko dobra pogoda może uratować sytuację

 

Sieci fast foodów na minusie przed sezonem wakacyjnym. Za to klienci mogą spodziewać się więcej promocji

 

Fast foody zaczynają sezon na minusie. W tym roku walka o klienta skupi się na promocjach i pogodzie

 

Ostatnio sieci fast foodów zaliczają spadki. W maju w pizzeriach rdr. zmniejszył się ruch o 0,1%, a w lokalach z kanapkami i daniami z kurczaka – o 2,9%. Ubyło też klientów – odpowiednio 4,3% i 4,9%. Kwiecień również był ujemny. Co więcej, od czerwca do sierpnia ub.r. przeważały spadki rdr. Według ekspertów, w te wakacje na korzyść branży mogą zadziałać prognozowane fale upałów, zachęcające Polaków do jadania poza domem. Jednak dobra pogoda nie wystarczy. Znawcy rynku ostrzegają, że tego typu lokale nie nadążają za sklepami convenience z usługami gastronomicznymi. Nie zapewniają też takich doświadczeń, jak eleganckie restauracje z ofertami lunchowymi. Muszą więc sprawniej zarządzać ceną i kusić klientów sezonowymi nowościami.

W maju br. ruch spadł rdr. w sieciach fast food – w pizzeriach o 0,1%, a w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka – o 2,9%. Z kolei w kwietniu spadki rdr. wyniosły odpowiednio 4,2% i 2,8%. Tak wynika z cyklicznie realizowanego badania firmy technologicznej Proxi.cloud. Raport powstał w oparciu o dane z lat 2023-2025. Przeanalizowano zachowania 1,5 mln konsumentów odwiedzających restauracje typu fast food z kwietnia i maja br. i ub.r. oraz z czerwca, lipca i sierpnia 2024 r. i 2023 r. Dane podzielono na dwa formaty, tj. pizzerie oraz lokale z kanapkami i daniami z kurczaka. Zbadano ruch w ponad 1,9 tys. tego typu placówek.

– Chłodniejszy niż rok wcześniej kwiecień oraz delikatnie zimniejszy i opadowy maj mogły zniechęcać klientów do odwiedzin sieci fast food. Pogoda, jako jeden z decydujących czynników sezonowych, mogła więc ograniczyć ruch w restauracjach, zwłaszcza w lokalach nastawionych na konsumpcję na miejscu. W wakacje sytuację całego sektora mogą poprawić zapowiadane fale upałów, które prawdopodobnie zachęcą konsumentów do stołowania się poza domem. Zyskać mogą szczególnie przydrożne restauracje szybkiej obsługi, nastawione na ruch turystyczny – komentuje Weronika Piekarska z Proxi.cloud.

Natomiast jak stwierdza dr Maria Andrzej Faliński, były dyrektor generalny POHID-u, sama pogoda nie zapewni klientów, choć to ważny czynnik. Rynek stał się mocno dynamiczny. Tego typu lokale muszą szybko stać się bardziej konkurencyjne wobec sklepów convenience, które oferują usługi gastronomiczne i przyciągają klientów cenami oraz korzyściami wynikającymi z posiadania aplikacji. Z obserwacji eksperta wynika, że typowe fast foody nie nadążają za retailem. Nie zapewniają też takich doświadczeń, jak eleganckie restauracje z ofertami lunchowymi w cenie ok. 30 zł.

– Od dłuższego czasu widać malejącą, a często praktycznie nieistniejącą, przewagę cenową restauracji szybkiej obsługi nad pozostałą częścią rynku gastronomicznego. Nadchodzący sezon na pewno wymusi na sieciach fast food jeszcze sprawniejsze zarządzanie ceną – zwraca uwagę Mateusz Chołuj z Proxi.cloud.

W ub.r. w okresie od czerwca do sierpnia przeważały spadki rdr. W pizzeriach stwierdzono je w każdym z analizowanych miesięcy, w czerwcu – o 4,2%, w lipcu – o 10,9%, a w sierpniu – o 15,6%. Z kolei w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka sytuacja wyglądała inaczej. W czerwcu nastąpił wzrost rdr. o 2,1%. W następnych miesiącach odnotowano spadki rdr. – odpowiednio o 1,3% i 10%. Dr Faliński uważa, że powtórka zeszłorocznego scenariusza dla rynku fast foodów oznaczałaby przede wszystkim ograniczenie przychodów. Wtedy już nastałaby konieczność sięgnięcia po nowe potrawy, które wyróżniałyby się niższą ceną.

– Gdyby powtórzył się ubiegłoroczny scenariusz spadków, szczególnie dotkliwy dla pizzerii, sieci mogłyby stanąć przed wyzwaniem utrzymania ruchu. W takiej sytuacji kluczowe mogłoby być aktywne przyciąganie klientów, np. poprzez promocje i oferty sezonowe. Wakacje to czas wzmożonej rywalizacji o konsumenta, dlatego odpowiednio dopasowane działania marketingowe pomogą złagodzić ewentualne spadki. W sezonie letnim, w czasach wszechobecnej drożyzny, kluczowe będzie pokazanie klientowi, że odwiedzanie danej restauracji jest bardziej opłacalne niż konkurencyjnego lokalu – stwierdza Piekarska.

W maju br. ubyło też rok do roku unikalnych klientów w obu rodzajach restauracji – w pizzeriach o 4,3%, a w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka – o 4,9%. To mniejsze spadki rdr. niż w kwietniu, wówczas wyniosły one odpowiednio 7,7% i 8,5%.

– Wyższy spadek liczby unikalnych klientów niż ruchu świadczy o rezygnacji części konsumentów z korzystania z tego typu placówek. Spowodowane to może być zmianą przyzwyczajeń kulinarnych, wzrostem cen czy inną strukturą promocyjną oferowaną przez poszczególne sieci. Znaczenie może mieć również wzrost popularności zamawiania jedzenia na dowóz. Widoczne jest też zróżnicowanie spadków tzw. unique users w kwietniu, kiedy były one wyższe niż w maju – dodaje Mateusz Nowak z Proxi.cloud.

Patrząc na dane z tego zakresu, obejmujące okres od czerwca do sierpnia 2024 roku, widać, że wówczas przeważały spadki rdr. W pizzeriach odnotowano je w każdym z analizowanych miesięcy, w czerwcu – o 7,5%, w lipcu – o 12,1%, a w sierpniu – o 14,3%. Natomiast w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka sytuacja wyglądała inaczej. W pierwszym z ww. miesięcy nastąpił wzrost rdr. o 0,04%. W kolejnych stwierdzono spadki – odpowiednio o 1,4% i 3,7% rdr.

– Dane z ub.r. pokazują wyraźny spadek liczby klientów w wakacje, szczególnie w pizzeriach. To może być sygnałem ostrożności także w tym sezonie. Jeśli taki scenariusz się powtórzy, sieci powinny przygotować się na niższy ruch rdr. Może być to widoczne zwłaszcza w lipcu i sierpniu. Mimo wszystko, mniejsze spadki w maju br. mogą sugerować, że sytuacja zaczyna się stabilizować, co daje nadzieję na lepszy wynik w nadchodzące wakacje niż rok wcześniej – analizuje Weronika Piekarska.

Jak podsumowuje dr Maria Andrzej Faliński, sieci fast food wyciągną wnioski z ww. wyników i w tym roku bardziej postarają się o zwiększenie ruchu oraz liczby klientów. Ekspert prognozuje, że zastosują zróżnicowanie cen. Dostosują je do różnych grup klientów. Do tego dosyć szybko wprowadzą sezonowe nowości. Zaciekawią nimi konsumentów i skłonią do spróbowania ich. Być może będą podobne do dotychczasowych dań i deserów, ale zmiany w menu zadziałają pozytywnie na klientów.

Źródło: MondayNews.pl

Nowy Styl – odświeżone showroomy w Dubaju i Austrii, nowe w Niemczech i Szwajcarii

Planowany showroom w Holandii i w Manchester w Wielkiej Brytanii

Nowe lokalizacje, świeże aranżacje i jeszcze więcej inspirujących przestrzeni – showroomy Nowego Stylu nieustannie się zmieniają, odpowiadając na dynamiczne potrzeby rynku i oczekiwania klientów. W ostatnich miesiącach nowe oblicze zyskały showroomy w Dubaju i Dornbirn w Austrii, a nowe lokalizacje zyskały Frankfurt w Niemczech i Nyon w Szwajcarii. W lipcu do tej mapy dołączy Manchester, a w planie jest także nowa lokalizacja w Amersfoort w Holandii. Nowy Styl – lider kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych i miejsc użyteczności publicznej – ma na całym świecie 28 showroomów, w tym 6 w Polsce – Krakowie (Office Inspiration Centre), Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Lublinie.

 

Nowy Styl dostarcza swoje produkty do ponad 70 krajów na świecie, a 84% sprzedaży jest realizowane poza Polską. Niemcy są największym rynkiem sprzedażowym dla firmy – gdzie realizowane jest 35% sprzedaży. Drugi rynek zagraniczny to Szwajcaria (12% sprzedaży), a trzeci to Francja – generująca 11% przychodów. Firma posiada w każdym z tych krajów własne struktury sprzedaży, sieć dystrybucji oraz showroomy. Ponadto Nowy Styl ma własne fabryki w Niemczech, Szwajcarii i Francji.

– Z radością obserwujemy zmiany i rozwój naszych showroomów — to dowód na to, że idziemy naprzód, odpowiadając na potrzeby rynku i naszych klientów. Zmiany i rozwój naszych showroomów napędzają nas do działania — każda nowa lub odświeżona przestrzeń to kolejny krok w przyszłość, którą tworzymy z entuzjazmem i odwagą powiedział Rafał Chwast, Wiceprezes Zarządu i Prezes Nowy Styl International.

Frankfurt, Niemcy

Na powierzchni 276 m² innowacyjne koncepcje przestrzeni biurowej i ergonomiczne rozwiązania dopasowane do współczesnego stylu pracy.

Nyon, Szwajcaria

Szwajcarski showroom Nowy Styl, SITAG by Nowy Styl oraz Kusch+Co w Nyon zajmuje około 500 m² i harmonijnie wpisuje się w białą estetykę budynku, w którym się znajduje. Większość przestrzeni pozostaje elastyczna i łatwa do aranżacji dzięki subtelnemu podziałowi stref, uzyskanemu poprzez zróżnicowane wykończenie podłóg. Wnętrze łączy bogactwo kolorów i tkanin, jednak to biel stanowi dyskretne tło całej kompozycji.

Dubaj, ZEA

Najwyżej położony showroom Nowego Stylu – przeszedł niedawno odświeżenie, które objęło zarówno wprowadzenie najnowszych produktów, jak i lepsze zagospodarowanie przestrzeni oraz wyeksponowanie spektakularnego widoku z 18. piętra. Showroom o powierzchni ponad 100 m² stanowi elegancką przestrzeń prezentującą bogatą ofertę mebli Nowego Stylu. Utrzymany w stonowanej palecie beżów, brązów i turkusów, zachęca do odkrywania różnorodnych aranżacji – od funkcjonalnych przestrzeni do pracy po przyjazne strefy spotkań nieformalnych.

Dornbirn, Austria

W sercu Dornbirn czeka przestrzeń, która redefiniuje sposób, w jaki myślimy o pracy. Showroom marek Nowy Styl, Kusch+Co oraz Sitag by Nowy Styl to 250 metrów kwadratowych pełnych inspiracji, w których różnorodne strefy pracy spotykają się z nowoczesnym stylem życia zawodowego. Z ogromnymi oknami wychodzącymi na tętniącą życiem Bahnhofstraße, oferuje nie tylko przestronną, ale też pełną inspirujących widoków przestrzeń.

Dusseldorf, Niemcy

Nowy showroom został zaprojektowany w formie otwartego planu, który łączy dwie główne strefy: wystawienniczą i pracowniczą. Przestrzeń reprezentacyjną urozmaica otwarta kuchnia, a jedynym wydzielonym pomieszczeniem jest sala konferencyjna. Całość utrzymana jest w eleganckiej palecie kolorystycznej – łączącej zielenie, bordo, szarości oraz odcienie brązu i rudości, tworząc przytulne, a zarazem nowoczesne wnętrze. Będzie gotowy na koniec września.

Nowy Styl został laureatem tytułu najlepiej zarządzanej firmy Deloitte w 2025 roku. Czwarta edycja programu Best Managed Companies wyłoniła 45 firm, które w wyjątkowy sposób łączą długofalową strategię z codzienną praktyką biznesową. Wyróżnienie przyznawane jest przedsiębiorstwom, które wykazują się dojrzałością operacyjną i strategiczną – ocenianą nie przez pryzmat wyników finansowych, lecz przez jakość zarządzania, efektywność operacyjną, spójną kulturę organizacyjną i umiejętność adaptacji. Program Deloitte, realizowany z udziałem ekspertów i niezależnych przedstawicieli świata biznesu i nauki, promuje firmy myślące długofalowo i budujące odpowiedzialną przewagę.

Nowy Styl w 2025 roku planuje wystawy podczas międzynarodowych imprez wystawienniczych m.in. we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Niemczech. Firma dostarcza swoje produkty do ponad 70 krajów na świecie, a 84% sprzedaży jest realizowane poza Polską. Niemcy są największym rynkiem sprzedażowym dla firmy – gdzie realizowane jest 35% sprzedaży. Drugi rynek zagraniczny to Szwajcaria (12% sprzedaży), a trzeci to Francja – generująca 11% przychodów. Firma posiada własne struktury w 11 krajach. Ponadto Nowy Styl ma własne fabryki w Niemczech, Szwajcarii i Francji.

Międzynarodowe imprezy targowe w 2025 roku, m.in.:

·         Workspace Expo 2025 Paris, 25-27.03

·         Londyn, Clerkenwell Design Week 20-22.05

·         Passenger Terminal Expo 2025, Madryt, 8-10.04

·          Wystawa 85-lecie Kusch+Co, Budapeszt, 8-30.05

·          Rohan Design District, Praga, 5-7.06.2025

·          MOW, Bad Salzuflen, 21-25.09.2025

·          Orgatec Saudi Arabia Riyadh, 17-19.09.2025

·          Inter Airport Europe (with Gate), Monachium, 7-10.10.2025

·          Design Nation, Berlin, 22-23.11.2025

·          ACI-NA, Toronto, 25-28.10.2025

·          Workspace Design Show Amsterdam, 5-6.11.2025

·          JTSE, Paryż, 26-27.11.2025

 

Nowy Styl opublikował raport Zrównoważonego Rozwoju i zadeklarował cele na 2025 rok. Należy do nich m.in. redukcja śladu węglowego o 50%, aby w perspektywie długoterminowej do 2050 roku osiągnąć zeroemisyjność. Ponadto firma będzie nadal inwestować w rozwiązania technologiczne i infrastrukturalne poprawiające efektywność energetyczną oraz zwiększy udział energii ze źródeł odnawialnych w miksie energetycznym. Już w 2025 roku pakiet zielonej energii będzie stanowić 100% zużywanej energii. Ponadto Nowy Styl przyłączy się do międzynarodowej akcji Tygodnia Lasów FSC®, aby propagować ochronę bioróżnorodności, wdroży globalny projekt eliminacji taśmy foliowej, zastępując ją papierową, będzie kontynuować działania zmierzające do redukcji zużycia opakowań w transporcie wewnętrznym i zewnętrznym produktów, a także zwiększy w produktach ilość materiałów pochodzących z recyklingu.

Dążąc do zwiększenia udziału energii ze źródeł odnawialnych, a tym samym obniżenia emisji CO2 w Scope 2, podjęto działania zmierzające do powstania w Jaśle farmy fotowoltaicznej. Aktualnie, po uzyskaniu decyzji środowiskowych Nowy Styl jest w trakcie uzyskania pozwolenia na budowę. Przewidywana moc farmy to ok. 7MWh.

Obecnie Nowy Styl coraz częściej angażuje się w projekty polegające nie tylko na dostarczeniu nowych produktów, ale również na wykorzystaniu tych, które są na miejscu. Za przykład może posłużyć chociażby Stadion Miejski w Rybniku, gdzie w ramach marki Forum by Nowy Styl stare plastikowe siedziska stadionowe będą zdemontowane, a następnie poddane rozdrobnieniu na granulat – który posłuży do wytworzenia innych, nowych plastikowych produktów. Polipropylen, z którego zostały wykonane zarówno stare, jak i nowe krzesełka jest materiałem w 100% odnawialnym i może służyć przez wiele lat w różnych formach. W ten sposób firma pracuje nad dostarczeniem 6000 nowych siedzisk Omega powstałych z materiału pochodzącego z recyklingu.

Pilotażowy projekt dla Rządu Holenderskiego (kooperacja z firmą Alvero)

Ø  Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej /Rijkswaterstaat (RWS): Projekt Rotterdam: remont 300 miejsc pracy, zarówno krzeseł, biurek, jak i mebli konferencyjnych.

Ø  Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej / Rijkswaterstaat (RWS): krzesła 24/7 - 600 sztuk sprawdzonych, oczyszczonych lub jeśli to konieczne naprawionych w celu wydłużenia ich żywotności.

Ø  Centralne Biuro Poboru Należności Sądowych (CJIB): renowacja mebli w salach konferencyjnych.

Ø  Ministerstwo Spraw Wewnętrznych – odnowienie 200 krzeseł konferencyjnych.

Ø  Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej / Rijkswaterstaat (RWS): projekt Haarlem – odnowienie wszystkich mebli konferencyjnych.

 ramach wdrażania ekologicznych rozwiązań Nowy Styl wyprodukował ponad 40 tysięcy krzesełek na Stadion Eintracht Frankfurt pod marką Forum by Nowy Styl. Dzięki strategicznemu partnerstwu Forum by Nowy Styl z Grupą Azoty Compounding krzesła zostały wykonane z granulatu składającego się w 80% z odpadów poprodukcyjnych. Stadion Eintracht Frankfurt to obiekt, na którym rozegrane były mecze Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2024. Forum by Nowy Styl to jedna z marek Nowego Stylu wyposażająca miejsca użyteczności publicznej, m.in. stadiony. Łącznie marka wyposażyła ponad 40 stadionów na całym świecie – w tym 6 w Katarze (z 8 przeznaczonych na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022), na Węgrzech, Allianz Riviera we Francji, stadiony w Austrii, Słowacji, Rumunii, Serbii i ponad 20 w Polsce, m.in. PGE Narodowy, Arena Zabrze, Arena Lublin, Stadion Olimpijski we Wrocławiu, Stadion Miejski w Szczecinie, Stadion Gdańsk, GKS Bełchatów, Stadiony Miejskie Poznań, Białystok, Ostróda, Stadion Miejski Widzewa Łódź.

 Ponadto należąca do Nowego Stylu marka Kusch+Co wyposażyła ponad 260 lotnisk na całym świecie. W USA meble Kusch+Co znajdują się aż na 27 lotniskach, a w Europie pasażerowie mogą korzystać z produktów tej marki na ponad 100 lotniskach, w tym we wrocławskim Porcie Lotniczym im. Mikołaja Kopernika w Polsce.

Nowy Styl

Nowy Styl dostarcza swoje produkty do ponad 70 krajów na świecie, a 84% sprzedaży jest realizowane poza Polską. Nowy Styl wyposażył ponad 2500 przestrzeni w najlepsze rozwiązania meblowe, a przychody grupy w 2024 roku sięgnęły 306,7 mln euro. Firma realizuje kompleksowe wyposażenie na rzecz biur, ale także dużych obiektów użyteczności publicznej – jak lotniska, stadiony, kina, placówki medyczne, etc.

Nowy Styl jest właścicielem pięciu marek: Nowy Styl, Kusch+Co, SOHOS by Nowy Styl, Sitag by Nowy Styl oraz Forum by Nowy Styl. Firma współpracuje z wieloma znanymi designerami, m.in. z Karimem Rashidem, projektantem fotela Bound (marka Kusch+Co).

Firma jest laureatem wielu prestiżowych nagród dla produktów: German Design Award 2025 dla Brainy (Nowy Styl), German Design Award 2024 dla beWise i Genaya marki Kusch+Co, iF Design Award 2023 – WithME (Nowy Styl), Red Dot Design Award 2023 – Genaya (Kusch+Co).

Nowy Styl angażuje się w działania w kierunku zrównoważonego rozwoju  testuje i wprowadza nowe ekologiczne materiały do produkcji, obniża emisję CO2. W 2025 roku Nowy Styl po raz kolejny został wyróżniony Platynowym Medalem EcoVadis, zapewniając sobie miejsce w gronie 1% najlepszych firm w swojej branży, które mogą pochwalić się takim osiągnięciem. EcoVadis jest jedną z głównych platform ratingowych ESG – powszechnie rozpoznawalną i cenioną na całym świecie. Tysiące wiodących globalnych firm polega na EcoVadis.

https://www.nowystyl.com/pl/

https://www.nowystyl.com/pl/showrooms/

https://www.nowystyl.com/pl/zrownowazony-rozwoj/

https://www.nowystyl.com/pl/wiedza/redukcja-emisji-co2-w-nowym-stylu/

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.