Finanse firmowe

Aromma.pl - Świece sojowe tworzone z pasją

Bez stresu i papierologii: elastyczny zakup auta dla przedsiębiorców jest możliwy

Firmy coraz częściej oczekują prostych, cyfrowych i elastycznych form finansowania samochodów. Jak wynika z badań[1], osoby ubiegające się o kredyt lub leasing najczęściej wskazują trzy bariery. Jakie elementy procesu finansowania Klienci oceniają jako najbardziej frustrujące?

Biurokracja hamuje mobilność

Z badania Deloitte wynika, że aż 37% respondentów wskazuje na konieczność wypełnienia zbyt wielu formularzy, 36% – na długie oczekiwanie na decyzję, a 33% – na niezrozumiały język finansowy.

Wielu przedsiębiorców deklaruje, że czas poświęcony na analizę umów czy kontakt z instytucjami finansowymi to czas stracony dla ich biznesu. Szukają rozwiązań, które pozwolą im działać szybciej i bez ryzyka formalnych błędów – mówi Seweryn Mazurek, dyrektor ds. Kluczowych Klientów Rynku Samochodowego w Banku BNP Paribas.

W kontekście cyfryzacji procesów biznesowych coraz więcej firm zaczyna postrzegać mobilność jako usługę, którą można elastycznie dopasować do zmieniających się potrzeb i finansować w prosty, przewidywalny sposób. Coraz częściej decydują o wyborze produktu finansowego nie tylko parametry cenowe, lecz także komfort korzystania z usługi i ograniczenie formalności.

Wynajem zamiast własności

Jak pokazują dane rynkowe, model wynajmu długoterminowego zdobywa coraz większą popularność także wśród mikro i małych przedsiębiorstw. Według analiz[2] odsetek firm zainteresowanych takim rozwiązaniem stale rośnie.

Stała miesięczna rata obejmująca samochód, serwis, ubezpieczenie i assistance pozwala łatwiej planować wydatki, ograniczając ryzyko nieprzewidzianych kosztów. W czasach podwyższonych stóp procentowych i niepewnej koniunktury to argument, który trudno podważyć.

Dla przedsiębiorców kluczowa staje się przewidywalność – nie tylko finansowa, ale też operacyjna. Mobilność w modelu subskrypcyjnym pozwala lepiej zarządzać płynnością i uniknąć obciążeń, które wiążą się z klasycznym leasingiem czy kredytem – podkreśla Seweryn Mazurek.

Cyfrowa prostota zamiast zawiłych procedur

Zmienia się również sposób, w jaki firmy pozyskują samochody. Rozwój platform cyfrowych umożliwia przejście przez proces w kilku kliknięciach.

Odpowiedzią rynku na oczekiwanie prostoty jest cyfryzacja procesów finansowania pojazdów. Nowe platformy, takie jak mamGO rozwijana przez Bank BNP Paribas, pokazują, że można połączyć w jednym miejscu auta dostępne od ręki ze sprawnym procesem symulacji i finansowania. Różne modele finansowania – od leasingu i kredytu po elastyczny wynajem dostępne są w jednym zintegrowanym intuicyjnym narzędziu.

Cyfryzacja finansowania nie jest już trendem, ale koniecznością. Firmy oczekują prostoty i zrozumiałego języka – a nie skomplikowanych procedur. Jeśli można wybrać pojazd, zarezerwować go, dopełnić formalności i  podpisać umowę w kilka minut. To jest to nowy standard działania – dodaje Krzysztof Wojciechowski, dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji w Banku BNP Paribas.  

Mobilność jako element nowego stylu prowadzenia biznesu

Rosnąca popularność modeli subskrypcyjnych i elastycznych form użytkowania samochodów pokazuje, że zmienia się nie tylko sposób finansowania, ale też filozofia mobilności. Coraz więcej firm postrzega samochód nie jako zobowiązanie na lata, ale jako narzędzie pracy – dostępne dokładnie wtedy, kiedy jest potrzebne.

To kierunek, który dobrze wpisuje się w trend tzw. „wiser wallets” – przedsiębiorcy coraz częściej inwestują nie tylko w produkty, lecz w rozwiązania, które pozwalają oszczędzać czas, redukować stres i zwiększać efektywność działania.

Takie podejście sprawia też, że firmy mogą częściej wymieniać pojazdy na nowsze, bardziej ekonomiczne i niskoemisyjne, bez konieczności angażowania kapitału.

Mobilność bez barier

Rynek mobilności w Polsce dojrzewa, a elastyczny wynajem – pozbawiony stresu i zbędnej papierologii – staje się standardem nowoczesnego biznesu. Przedsiębiorcy, którzy mogą działać szybciej i bardziej przewidywalnie, zyskują realną przewagę konkurencyjną.

Cyfryzacja procesów, redukcja formalności i większa elastyczność definiują dziś kierunek rozwoju mobilności w sektorze przedsiębiorstw.

Więcej o trendach w mobilności i nowych modelach finansowania na: www.mamgo.pl.

[1] Raport: Deloitte Global Automotive Consumer Study 2024

[2] Ogólnopolskie badanie IBRiS na zlecenie PZWLP, przeprowadzone wśród firm jednoosobowych, mikro i małych przedsiębiorstw, listopad 2022 i lipiec 2023

Źródło: BNP Paribas

Nowe źródło energii dla polskiego biznesu – PKO Bank Polski wprowadza Kredyt ProEnergy

  • PKO Bank Polski wprowadził do oferty Kredyt ProEnergy - to finansowanie dla przedsiębiorców, którzy chcą realizować działania poprawiające efektywność energetyczną, obniżyć koszty i zwiększyć swoją konkurencyjność.

  • Kredyt ProEnergy jest dostępny w formie kredytu obrotowego, co zapewnia elastyczność w finansowaniu działań efektywnych energetycznie.

  • PKO Bank Polski konsekwentnie wspiera polskich przedsiębiorców, dostarczając im nowoczesne i wygodne rozwiązania finansowe.

     

    PKO Bank Polski oferuje klientom biznesowym Kredyt ProEnergy, który można przeznaczyć na sfinansowanie transformacji energetycznej. To rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą obniżyć koszty energii, zwiększyć efektywność operacyjną i wzmocnić swoją pozycję konkurencyjną.

    Rosnące koszty energii, wymogi regulacyjne i oczekiwania klientów sprawiają, że działania związane z poprawą efektywności energetycznej stają się jednym z kluczowych kierunków rozwoju firm.

    - Inwestycje w efektywność energetyczną to nie tylko obowiązek regulacyjny, ale przede wszystkim realna szansa na rozwój i budowanie przewagi konkurencyjnej. Nasza nowa oferta – Kredyt ProEnergy – powstała z myślą o przedsiębiorstwach, które chcą łączyć cele biznesowe z odpowiedzialnością środowiskową. Kredyt ProEnergy wspiera przedsiębiorstwa w realizacji działań, które obniżają koszty operacyjne oraz zwiększają ich wiarygodność ekologiczną i wzmacniają pozycję konkurencyjną na rynku. Dzięki temu rozwiązaniu firmy mogą skutecznie odpowiadać na rosnące oczekiwania klientów, inwestorów i regulatorów w zakresie zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie budować odporność na zmiany cen energii i wyzwania związane z transformacją energetyczną – mówi Anna Nikodemska-Minota z Departamentu Programów Publicznych ESG w PKO Banku Polskim.

    Korzyści dla przedsiębiorców:

    • niższa marża kredytu – dla firm, które realizują działania poprawiające efektywność energetyczną,
    • niższe koszty operacyjne – dzięki działaniom ograniczającym zużycie i straty energii,
    • większa wiarygodność środowiskowa i biznesowa – poprzez realne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.

    W ramach oferty ProEnergy przedsiębiorcy mogą skorzystać z kredytu obrotowego, również w ramach limitu kredytowego wielocelowego, co zapewnia elastyczność w finansowaniu działań związanych z modernizacją systemów oświetleniowych po działania związane z termomodernizacją.

    Warunki finansowania:

    • okres kredytowania: 24–48 miesięcy
    • waluty: PLN, EUR, USD
    • kwota: ustalana indywidualnie, w zależności od potrzeb i zdolności kredytowej
    • dostępny dla firm o rocznych przychodach powyżej 60 mln zł netto.

    PKO Bank Polski konsekwentnie rozwija ofertę finansowania wspierającego transformację energetyczną i zrównoważone inwestycje.

Źródło: PKO BP

PKO Bank Polski udostępnia wniosek o konto firmowe z wykorzystaniem aplikacji mObywatel

  • PKO Bank Polski udostępnił klientom w pełni zdalny wniosek o otwarcie rachunku firmowego. Klienci mogą teraz potwierdzić swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel – bez konieczności wizyty w oddziale, bez kuriera, bez dodatkowych formalności.

  • To jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań w polskiej bankowości, które odpowiada na potrzeby nowoczesnych przedsiębiorców, ceniących czas i wygodę.

  • PKO Bank Polski jest partnerem numer 1 dla biznesu i chce wspierać firmy dopasowaną ofertą.

Przedsiębiorca może teraz założyć konto firmowe w PKO Banku Polskim w ciągu kilku minut – w 100% online, bez wychodzenia z domu czy biura. Jest to możliwe dzięki potwierdzeniu tożsamości za pomocą aplikacji mObywatel. Proces został zaprojektowany tak, aby był intuicyjny, szybki i bezpieczny. Nie wymaga też drukowania dokumentów. PKO Bank Polski systematycznie wprowadza nowe rozwiązania, które mają na celu cyfryzację usług bankowych dla firm.

Założenie konta firmowego w PKO Banku Polskim trwa dziś chwilę i odbywa się w 100% online dzięki aplikacji mObywatel. To wygoda, bezpieczeństwo i realne wsparcie dla przedsiębiorców, którym chcemy ułatwiać codzienne prowadzenie firmy. Dla osób, które planują rozpoczęcie działalności gospodarczej wygodnym rozwiązaniem jest natomiast otwarcie konta wraz z równoczesną rejestracją firmy w CEIDG – wystarczy złożyć jeden wniosek w serwisie internetowym iPKO lub aplikacji mobilnej IKO. PKO Bank Polski, jako partner numer 1 dla biznesu, konsekwentnie rozwija nowoczesne i bezpieczne rozwiązania cyfrowe, wspierając mikro, małe i średnie firmy w ich rozwoju.

– podkreśla Mariusz Dymowski, dyrektor Pionu Produktów Detalicznych i Firm w PKO Banku Polskim.

Konta firmowe skrojone na miarę potrzeb przedsiębiorców

Rachunki firmowe PKO Banku Polskiego zapewniają przedsiębiorcom kompleksową obsługę finansową – od codziennych operacji, po finansowanie rozwoju i inwestycji.

PKO Konto Firmowe przeznaczone jest dla firm działających w mniejszej skali, w tym dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą. Dla osób, które planują rozpoczęcie działalności gospodarczej wygodnym rozwiązaniem jest otwarcie konta wraz z równoczesną rejestracją firmy w CEIDG – wystarczy złożyć jeden wniosek w serwisie internetowym iPKO lub aplikacji mobilnej IKO.

Natomiast PKO Konto Firmowe Premium jest przydatne dla małych i średnich firmach, które mają większe potrzeby rozliczeniowe oraz potrzebują bardziej zaawansowanych usług.

Rachunek w PKO Banku Polskim daje firmie wiele korzyści:

  • bezpłatne przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego
  • pakiet bezpłatnych przelewów krajowych (przelewy na rachunki prowadzone w PKO Banku Polskim są zawsze bez opłat)
  • bezpłatny rachunek pomocniczy złotowy i walutowy - przy wpływach minimum 2 tys. złotych miesięcznie
  • możliwość prowadzenia kont w 19 obcych walutach
  • minimalny koszt przelewów zagranicznych - jedne z najniższych stawek na rynku
  • wydawana do kont karta debetowa Visa jest kartą wielowalutową, co oznacza że jedna karta może być wspólna do rachunku w złotym i w walutach obcych
  • służbowa karta debetowa wielowalutowa jest bezpłatna (jeśli klient zrobi min. 5 transakcji miesięcznie). Kartą można zarządzać online w serwisie iPKO i aplikacji IKO, płacić za jej pomocą i wypłacać gotówkę w kraju i za granicą bez przewalutowania oraz bezpłatnie wypłacać gotówkę z bankomatów PKO Banku Polskiego
  • brak opłat za wpłaty kartą debetową na konto firmowe we wpłatomatach własnych banku - do kwoty 50 tys. zł miesięcznie.

Więcej szczegółów na stronie https://www.pkobp.pl/firmy/konta/konto-firmowe.

Bank Millennium rozszerzył ofertę dla klientów bankowości przedsiębiorstw, wprowadzając funkcję wielowalutową do karty VISA Executive debit. Umożliwia ona realizację płatności bezpośrednio z rachunków walutowych, bez konieczności przewalutowania. To odpow

Bank Millennium rozszerzył ofertę dla klientów bankowości przedsiębiorstw, wprowadzając funkcję wielowalutową do karty VISA Executive debit. Umożliwia ona realizację płatności bezpośrednio z rachunków walutowych, bez konieczności przewalutowania. To odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców prowadzących działalność międzynarodową i realizujących transakcje w różnych walutach, którzy oczekują wygodnych i elastycznych narzędzi płatniczych.

- Jednym z kluczowych elementów naszej strategii w obszarze bankowości dla firm jest dostarczanie przedsiębiorcom rozwiązań, które wspierają ich codzienną działalność, zwiększają efektywność operacyjną i odpowiadają na realne potrzeby związane z prowadzeniem biznesu w międzynarodowym środowisku. Nowa funkcja wielowalutowa to kolejny krok w kierunku kompleksowej, cyfrowej obsługi firm – mówi Magdalena Zmitrowicz, członkini zarządu Banku Millennium.

Firmy mogą przypisać do jednej karty po jednym rachunku prowadzonym w każdej z 14 walut oferowanych przez Bank Millennium. Transakcja dokonana w walucie zostanie automatycznie rozliczona z powiązanego z kartą rachunku w tej walucie, bez przewalutowania. 

- Wdrożenie karty wielowalutowej to efekt intensywnej pracy zespołów produktowych, technologicznych i operacyjnych. Zależało nam, by rozwiązanie było nie tylko funkcjonalne, ale też intuicyjne i bardzo przydatne w codziennej obsłudze. To przykład, jak łączymy innowacyjność z praktycznym podejściem do bankowości transakcyjnej – mówi Marta Postek, dyrektorka Departamentu Bankowości Transakcyjnej w Banku Millennium. 

W przypadku, gdy transakcja zostanie zrealizowana w walucie, dla której nie przypisano rachunku do karty, lub w walucie, dla której przypisany rachunek nie posiada wystarczających środków w momencie autoryzacji, transakcja zostanie rozliczona z rachunku podstawowego w PLN, zgodnie z dotychczasowymi zasadami przewalutowania.

Źródło: Millennium

Ustawa o KSeF z podpisem Prezydenta RP – nowy obowiązek dla przedsiębiorców nieodwołalnie od 1 lutego 2026 r.

27 sierpnia 2025 r. Prezydent RP podpisał nowelizację ustawy, która oficjalnie wprowadza obowiązek korzystania z KSeF. Nowe terminy wdrożenia są już częścią prawa, kolejne przesunięcie NIE nastąpi. Przedsiębiorcy i biura rachunkowe muszą działać szybko i sprawnie, aby przygotować się do obowiązku KSeF, uniknąć chaosu, kar i przerw w działalności.

Przygotowania do KSeF – wsparcie Ministerstwa Finansów i OSCBR dla przedsiębiorców i biur rachunkowych

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur to jedno z największych wdrożeń technologicznych w sektorze publicznym ostatnich lat. Dla firm i biur rachunkowych oznacza to drugą – i ostatnią – szansę na świadome i uporządkowane przygotowanie się do zmian. Według szacunków Ministerstwa Finansów obowiązek e-fakturowania obejmie ponad dwa miliony firm w Polsce, a w szczycie działania system będzie obsługiwać kilkanaście milionów faktur dziennie.

Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR), zrzeszająca kilka tysięcy biur i obsługująca dziesiątki tysięcy przedsiębiorców, prowadzi szeroko zakrojone działania edukacyjne w porozumieniu z Ministerstwem Finansów. To kontynuacja programu “Bądź Gotowy na KSeF”, który otrzymał patronat MF.

 

Nowe terminy i zmiany techniczne

Obowiązek KSeF jest już wpisany do ustawy – Prezydent podpisał ją 27 sierpnia 2025 r. Nowelizacja potwierdza nowe daty wejścia w życie systemu:

     1 lutego 2026 – dla dużych przedsiębiorstw,

     1 kwietnia 2026 – dla pozostałych podatników VAT,

     1 stycznia 2027 – dla najmniejszych podmiotów zwolnionych z VAT.

 

Tak jak wcześniej Ministerstwo Finansów zapowiedziało, KSeF 2.0 zostanie wdrożony w bardziej przemyślanym kształcie. Podstawowe założenia pozostają niezmienne – centralne wystawianie i odbiór faktur ustrukturyzowanych – jednak wiele elementów technicznych i organizacyjnych zostanie przebudowanych. System oferuje uproszczone formaty i struktury danych, tryb awaryjny z możliwością wystawiania faktur offline, nowe mechanizmy autoryzacji i API zwiększające bezpieczeństwo oraz możliwość pobierania dokumentów w różnych formatach, w tym PDF.

 

KSeF przyniesie zmianę w sposobie wystawiania, przesyłania, odbierania i przechowywania faktur. Integracja z systemem przyspieszy obieg dokumentów, usprawni komunikację z administracją oraz pozwoli na bezpłatne przechowywanie dokumentów. Dzięki tej zmianie korzystanie z dotychczasowych form fakturowania, takich jak PDF czy papier, będzie wydawać się niepraktyczne. – ocenia Krzysztof Rogowski, dyrektor Departamentu Analiz Krajowej Administracji Skarbowej w Ministerstwie Finansów.

 

Biura rachunkowe jako partnerzy technologiczni

Nowa wersja KSeF zmienia sposób pracy biur rachunkowych. Faktury trafiają bezpośrednio do systemu, co wymaga aktualizacji procesów księgowania i obiegu dokumentów, nowego modelu komunikacji z klientami, nadzoru nad kompletnością i terminowością danych oraz integracji z systemami księgowymi i bankowymi. Dla wielu małych biur obsługujących mikrofirmy przejście na KSeF bez wsparcia technologicznego może oznaczać ręczne monitorowanie setek faktur, co będzie czasochłonne i ryzykowne. Biura stają się więc nie tylko rozliczającymi, ale także partnerami technologicznymi i przewodnikami po nowym systemie.

 

Dla biur rachunkowych KSeF to nie tylko zmiana technologiczna, ale przede wszystkim złożony proces organizacyjny, który wymaga przygotowania zespołu i klientów. Dlatego zachęcamy do startu działań już teraz – wcześniejsze przygotowanie pozwala uniknąć chaosu i stresu przy wdrożeniu systemu – mówi Natalia Abramczyk Dyrektor Obsługi Sieci OSCBR.

 

OSTATECZNE ODLICZANIE: ZACZNIJ PRZYGOTOWANIA PRZED 1 PAŹDZIERNIKA 2025

 

Dlaczego ten termin? Bo po nim zostaną już tylko 4 miesiące dla największych firm. Kto nie zacznie przygotowań do 1 października, ryzykuje spóźnienie się z wdrożeniem, karami, błędami systemowymi i frustracją klientów.

OSCBR opracowało sprawdzony proces wdrożeniowy – wystarczy go uruchomić. Od gotowych materiałów edukacyjnych po konsultacje i testy systemowe – wszystko jest przygotowane, byś mógł przejść ten proces sprawnie i bez zbędnych nerwów.

 

 

Dotychczasowe działania OSCBR

OSCBR od momentu publikacji pierwszy założeń projektu KSeF prowadzi działania edukacyjne wspierające biura rachunkowe i przedsiębiorców w przygotowaniach. Na stronie programu “Bądź Gotowy na KSeF” (https://lp.oscbr.pl/ksef) dostępne są wszystkie podstawowe informacje. Tylko w tym roku zorganizowane zostały konferencja online z udziałem Krzysztofa Rogowskiego z Ministerstwa Finansów oraz webinary praktyczne dla biur rachunkowych i przedsiębiorców, w których wzięło udział ponad 800 uczestników. Tematyka obejmowała zmiany w KSeF, pokaz działania systemu mOrganizer finansów w praktyce (https://www.mbank.pl/firmy/ksiegowosc/morganizer-finansow/), wdrożenie KSeF u klientów oraz łączenie kont firmowych z systemem. Kolejne spotkania online dla biur rachunkowych i klientów są już zaplanowane.

 

We wsparciu merytorycznym kluczową rolę odgrywają eksperci OSCBR:

     Luiza Pieprzyk, specjalistka w zakresie VAT z ponad 15-letnim doświadczeniem w administracji i Ministerstwie Finansów, prowadzi wysoko oceniane szkolenia dla doradców i księgowych.

     Samir Kayyali, doradca podatkowy i pionier szkoleń online, wspiera przedsiębiorców w obszarze VAT, KSeF i podatków dochodowych.

     Kajetan Kubicz, adwokat i ekspert VAT, partner w kancelarii LTCA, pomaga przedsiębiorcom w praktycznym stosowaniu przepisów VAT i JPK. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu biura rachunkowe mogą skutecznie przygotować się do wdrożenia systemu i pełnić rolę partnerów technologicznych dla swoich klientów.

Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu biura rachunkowe mogą skutecznie przygotować się do wdrożenia systemu i pełnić rolę partnerów technologicznych dla swoich klientów, którzy również otrzymają bezpłatne wsparcie merytoryczne i technologiczne.

 

Współpraca z Ministerstwem Finansów

Ministerstwo Finansów planuje współpracę z lokalnymi urzędami skarbowymi, a OSCBR będzie współpracować ze specjalistami oddelegowanymi do tych urzędów. Dzięki temu możliwe będzie organizowanie lokalnych spotkań dla przedsiębiorców z udziałem przedstawicieli MF, co pozwoli jeszcze skuteczniej przygotować firmy do nadchodzących zmian.

 

I Konferencja Księgowa online

26 czerwca 2025 roku OSCBR zorganizowało również I Konferencję Księgową online pod hasłem „Bezpieczeństwo, odpowiedzialność i rozwój biura”. Jej program objął przegląd najważniejszych zmian podatkowych, praktyczne narzędzia do rozwoju osobistego i biznesowego, social media w branży księgowej, a także nowoczesne strategie ochrony danych i budowania zaufania klientów. Podczas panelu “KseF Q&A” uczestnicy mogli zadawać pytania Krzysztofowi Rogowskiemu, a sesję poprowadził Łukasz Krasowski - doradca podatkowy kancelarii LTCA. Konferencja umożliwiła udział zainteresowanym z całej Polski, a zarejestrowani otrzymali dostęp do nagrań i materiałów.

 

Przygotowanie dziś, spokój jutro

Wdrożenie KSeF to nie tylko obowiązek prawny, ale przede wszystkim szansa na usprawnienie pracy biur rachunkowych i firm. Dzięki zaangażowaniu OSCBR, wsparciu ekspertów oraz współpracy z Ministerstwem Finansów, przedsiębiorcy i księgowi mogą przygotować się do zmian w sposób świadomy i uporządkowany.

 

Jak podkreśla Natalia Abramczyk, ekspertka OSCBR i kierownik projektu KSeF: Warto rozpocząć przygotowania już teraz. Systematyczne podejście do wdrożenia KSeF pozwala lepiej zrozumieć jego działanie, zminimalizować ryzyko błędów i sprawnie wdrożyć nowe procesy w biurze i u klientów. Jako sieć zrzeszająca ponad 3000 lokalnych biur rachunkowych czujemy się w obowiązku umożliwić im uporządkowane i proste wdrożenie zmiany technologicznej - zarówno w biurach jak i u klientów, co często stanowi największe wyzwanie - wciąż wielu przedsiębiorców w Polsce wystawia bowiem faktury papierowe, z których wkrótce będą musieli całkowicie zrezygnować. Zależy nam na tym, aby klienci biur rachunkowych nauczyli się obsługi KSeF i nie obciążali tym obowiązkiem swoich księgowych.

 

OSCBR kontynuuje działania edukacyjne, organizując webinary, konferencje oraz lokalne spotkania z przedstawicielami Ministerstwa, aby wspierać biura rachunkowe i przedsiębiorców na każdym etapie wdrożenia KSeF 2.0. Już dziś warto sprawdzić dostępne materiały, zaplanować szkolenia zespołu i rozpocząć testy systemu – w ten sposób zmiana będzie płynna, a nowe technologie od razu ułatwią codzienną pracę.

Najbliższe terminy bezpłatnych szkoleń, organizowanych przez OSCBR to:

3 września 2025 r - dla przedsiębiorców - link do bezpłatnej rejestracji

10 września 2025 r - dla biur rachunkowych - link do bezpłatnej rejestracji

 

Szkolenia obejmują merytoryczne i praktyczne aspekty funkcjonowania KSeF oraz prezentują bezpłatne narzędzia do obsługi KSeF, zintegrowane z systemem Ministerstwa, gwarantujące odpowiednie przygotowanie do nowego obowiązku.

 

O OSCBR

Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych (OSCBR) to największa w Polsce inicjatywa zrzeszająca biura rachunkowe, która łączy nowoczesną technologię, wiedzę ekspertów i praktyczne wsparcie dla biur i przedsiębiorców. Sieć skupia kilka tysięcy lokalnych biur w całym kraju i obsługuje kilkaset tysięcy firm. Jej celem jest profesjonalizacja rynku księgowego, rozwój usług biur rachunkowych oraz dostarczanie przedsiębiorcom narzędzi do bezpiecznego i skutecznego prowadzenia biznesu.

 

Finansovo.pl

Finansovo.pl - Nowocześnie o finansach.

Najnowsze informacje z zakresu finansów osobistych, finansów firmowych, dostępnych promocji, aktualnych dotacji, możliwości lokowania środków, podatków, ubezpieczeń, publikowanych raportów.

Napisz do nas: finansovo@finansovo.pl

Reklama

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.