InPost będzie dostarczał przesyłki Vinted w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii, Włoszech, Portugalii i Hiszpanii
Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie oraz Vinted – europejski lider w sprzedaży rzeczy z drugiej ręki – podpisały nowy, wieloletni, europejski kontrakt. Zgodnie z umową InPost, wykorzystując swoją sieć maszyn Paczkomat® i punktów PUDO, będzie obsługiwał dostawy paczek Vinted w ośmiu krajach do końca 2027 roku.
W ramach współpracy InPost oferuje swoją gęstą sieć ponad 82 000 punktów out-of-home, z szybką i ekonomiczną opcją dostaw. Vinted zapewnia zaś znaczny wolumen przesyłek od milionów swoich klientów.
– Szeroka, europejska sieć logistyczna Grupy InPost wspiera rozwój największych platform i sprzedawców w całej Europie. Strategiczne partnerstwo z Vinted jest dowodem, że oferujemy najbardziej niezawodne i wysokiej jakości usługi logistyczne, dlatego cieszę się, że InPost przyczynia się do sukcesu Vinted. Dla Grupy InPost to partnerstwo jest kolejnym krokiem w dążeniu do pozycji lidera w europejskiej logistyce. Umowy takie, jak z Vinted, są kluczowe dla strategii InPost i wzmacniają międzynarodową pozycję Grupy – w tym w Wielkiej Brytanii, gdzie niedawno przejęliśmy firmę Yodel – skomentował Rafał Brzoska, założyciel i CEO Grupy InPost.
– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Grupą InPost na wielu europejskich rynkach. To partnerstwo doskonale wpisuje się w nasze zobowiązanie do zapewnienia naszym użytkownikom najbardziej efektywnych i przystępnych cenowo rozwiązań logistycznych – mówi Vytautas Atkočaitis, wiceprezes Vinted Go.
W ubiegłym tygodniu Grupa InPost ogłosiła przejęcie spółki Yodel, co pozwoli InPost przyspieszyć ekspansję w Wielkiej Brytanii – transakcja ta wzmacnia pozycję InPost jako trzeciego niezależnego operatora logistycznego w Wielkiej Brytanii i znacząco przyspiesza tempo rozwoju Grupy. Zakup Yodel nastąpił po udanym przejęciu Menzies Distribution w październiku 2024 roku, co dało InPost pełną kontrolę nad procesem logistycznym w Wielkiej Brytanii. W ramach swojej ogólnoeuropejskiej ekspansji InPost planuje zainwestować prawie 600 milionów funtów w Wielkiej Brytanii do 2029 roku. Łączna wartość inwestycji w tym kraju wyniesie 1 miliard funtów.
W 2024 roku Grupa InPost odnotowała rekordowy rok pod względem przychodów, które wzrosły o 23,5% r/r do 10,9 mld zł, a skorygowana EBITDA, osiągnęła poziom 3,6 mld zł po wzroście o 33,5% r/r. Wolumen przesyłek za rok 2024 wyniósł 1,1 mld (+22% r/r).
O InPost
InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.
Grupa InPost na koniec 2024 roku dysponowała ponad 82 000 punktami out-of-home, w tym prawie 47 000 nowoczesnych urządzeń Paczkomat i ponad 35 000 punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2024 roku firma obsłużyła ponad miliard przesyłek.
Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost przystąpił do inicjatywy SBTi i jako jeden z pierwszych na polskim rynku, zamierza osiągnąć NET-ZERO do 2040 roku.
Więcej informacji na: www.inpost.pl
mBank umacnia pozycję na rynku finansowym. Wszystkie trzy globalne agencje ratingowe - S&P Global Ratings, Moody’s Ratings i Fitch Ratings - w ciągu niespełna dwóch miesięcy podwyższyły ratingi banku. Doceniły znaczące postępy w redukcji ryzyka kredytów frankowych, poprawę rentowności oraz silną kapitalizację. To wyjątkowe zdarzenie potwierdza stabilność mBanku i jego zdolność do dalszego wzrostu.
mBank się rozpędza. Decyzje agencji ratingowych są dla nas istotne z trzech powodów. Po pierwsze, wyższy rating kredytowy oznacza mniejsze ryzyko i w konsekwencji niższe koszty finansowania. Po drugie, ratingi potwierdzają pozycję mBanku jako stabilnego i godnego zaufania partnera w biznesie. I po trzecie, pokazują, że wysiłki, które podejmowaliśmy w ostatnim czasie, zwłaszcza na rzecz zmniejszenia ryzyka związanego z portfelem kredytów we frankach szwajcarskich oraz odbudowy kapitału, były bardzo skuteczne. Podniesienie wszystkich kluczowych dla nas ratingów kredytowych w okresie niecałych dwóch miesięcy jest potwierdzeniem, że tuż przed ogłoszeniem nowej strategii, bank jest gotowy na oczekiwany wzrost. Mam w związku z tym pełne przekonanie, że działania, które podjęliśmy pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość.
Cezary Kocik, prezes mBanku
Agencje ratingowe zwróciły szczególną uwagę na:
-
Redukcję ryzyka kredytów frankowych: Wszystkie agencje podkreślają znaczące postępy mBanku w redukcji ryzyka związanego z kredytami hipotecznymi we franku szwajcarskim. Moody’s zauważa, że od 2018 roku do końca 2024 roku mBank przeznaczył ponad 16,5 miliarda złotych na rezerwy na ryzyko prawne, z czego około 12 miliardów złotych w ciągu ostatnich trzech lat. S&P Global Ratings ocenia, że mBank "w znacznym stopniu zredukował ryzyko prawne" związane z tymi kredytami. Według agencji Fitch nastąpiło „znaczne i trwałe obniżenie ryzyka związanego z kredytami hipotecznymi w walucie obcej" i w konsekwencji ryzyko to przestało już negatywnie wpływać na ocenę profilu kredytowego mBanku. Systematycznie spada liczba aktywnych kredytów we franku szwajcarskim. Na koniec 2024 roku pozostało 16,4 tys. aktywnych umów z 85,5 tys. umów które zawarliśmy z klientami. Do dziś bank podpisał już ponad 26,8 tys. ugód z kredytobiorcami.
-
Poprawa rentowności: S&P Global Ratings wskazuje na rentowność mBanku, który w 2024 roku zanotował 2,2 miliarda złotych zysku netto. Moody’s Ratings przewiduje, że poprawa wyników banku będzie kontynuowana wraz ze spodziewanym spadkiem kosztów związanych z ryzykiem prawnym. Fitch oczekuje, że w związku ze znacznym ograniczeniem kosztu ryzyka prawnego, zyski mBanku staną się mniej zmienne.
-
Wzmocnienie pozycji kapitałowej: Agencje pozytywnie oceniają wzmocnienie kapitałów mBanku. Moody’s Ratings zwraca uwagę na udaną emisję instrumentu Additional Tier 1 o wartości 1,5 miliarda złotych, która przyczyniła się do zwiększenia współczynnika kapitału Tier 1 Grupy do 14,5% na koniec 2024 roku.
Czym są ratingi i dlaczego są ważne dla banku?
Binance liderem rynku CEX w I kwartale 2025 roku z wolumenem spot
na poziomie 2,2 biliona dolarów i 40,7% udziałem w rynku
Pomimo burzliwego pierwszego kwartału w branży kryptowalut, Binance – wiodący na świecie ekosystem blockchain i giełda kryptowalut – nadal umacnia swoją pozycję światowego lidera wśród scentralizowanych giełd.
Zgodnie z raportem CoinGecko o branży kryptowalut w I kwartale 2025 roku Binance osiągnęło imponujący 40,7% udział w rynku w marcu, w porównaniu do 38% w styczniu, mimo że całkowity wolumen obrotu spot wśród 10 największych giełd CEX spadł o 16,3% w ujęciu kwartalnym, osiągając wartość 5,4 biliona dolarów. Binance samodzielnie przetworzył wolumen spot na poziomie 2,2 biliona dolarów w I kwartale, co potwierdza jego ugruntowaną pozycję jako wiodącego dostawcy płynności dla globalnych traderów i instytucji.
W obliczu niepewności rynkowej i spadających wolumenów u konkurencji konsekwentnie poprawiane wyniki Binance i rosnący udział w rynku podkreślają odporność operacyjną firmy oraz zaangażowanie w dostarczanie bezpiecznego i wydajnego środowiska do handlu.
Szeroko pojęta branża kryptowalut doświadczyła spadku całkowitej kapitalizacji rynkowej o 18,6% – z poziomu 3,8 biliona dolarów w styczniu do 2,8 biliona dolarów na koniec kwartału. Średnie dzienne wolumeny obrotu również spadły o 27,3% kwartał do kwartału, do poziomu 146,0 mld dolarów.
Mimo spadków, pozycja Binance nadal rosła czego dowodzą:
- 2,2 biliona dolarów wolumenu obrotu spot w I kwartale
- Wzrost udziału w rynku z 38% do 40,7% między styczniem a marcem
- Utrzymanie pozycji lidera wśród globalnych giełd CEX, wyprzedzając wszystkich konkurentów
- Odporność na zmienność rynku przy jednoczesnym zapewnianiu silnej płynności.
- Choć pierwszy kwartał przyniósł poważne wyzwania makroekonomiczne i rynkowe w przestrzeni kryptowalut Binance pozostało niezawodnym filarem zarówno dla użytkowników, jak i instytucji – podkreśla Łukasz Pierwienis, Country Manager Binance Polska. – Nasz rosnący udział w rynku i utrzymanie pozycji lidera odzwierciedlają siłę naszej platformy, ciągłe zaufanie globalnej społeczności oraz nasze konsekwentne skupienie na wydajności, bezpieczeństwie i długoterminowej innowacyjności – podkreśla Pierwienis.
O Binance
Binance to czołowy globalny ekosystem blockchain, który stoi za największą na świecie giełdą kryptowalut pod względem wolumenu obrotu i liczby zarejestrowanych użytkowników. Binance cieszy się zaufaniem ponad 260 milionów użytkowników w ponad 100 krajach, oferując wiodące rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, transparentności, szybkości silnika transakcyjnego oraz ochrony inwestorów. Binance dostarcza kompleksowy ekosystem produktów i usług związanych z aktywami cyfrowymi – od tradingu i finansów, przez edukację i badania, po usługi instytucjonalne oraz innowacje Web3. Binance konsekwentnie buduje inkluzywny ekosystem kryptowalutowy, który zwiększa wolność finansową i dostęp do globalnych rynków poprzez krypto, jako fundamentalne narzędzie płatnicze.
Binance umacnia swoją pozycję lidera w segmencie handlu spotowego, zbliżając się do 50% udziału w dziennym wolumenie obrotu Bitcoinem. Zgodnie z danymi analitycznymi udostępnionymi przez CryptoQuant, w okresie od 3 lutego do końca pierwszego kwartału 2025 r., udział Binance w dziennym wolumenie spot dla Bitcoina wzrósł z 33% do 49%, przewyższając łącznie wszystkie pozostałe giełdy. Równolegle, udział Binance w handlu spot altcoinami zwiększył się z 38% do 44%.
Więcej informacji: https://www.binance.com
Banki Spółdzielcze SGB wprowadziły do swojej aplikacji usługę Autopay już w połowie 2021 roku. System automatycznych opłat za przejazdy autostradami z wykorzystaniem aplikacji mobilnej SGB Mobile to dla kierowców bardzo wygodne rozwiązanie. Dzięki niemu klienci banków mogą płacić za przejazdy bezpośrednio ze swojego konta bankowego i nie stoją w korkach przy autostradowych bramkach.
– Można powiedzieć, że to drobny krok w rozwoju naszej aplikacji, ale to jednocześnie kolejny ważny dowód, że nie spoczęliśmy na laurach – zauważa Artur Józefowski, dyrektor bankowości mobilnej i internetowej w SGB-Banku. – Aplikacja służy klientowi, a my zawsze wsłuchujemy się w jego potrzeby. Szukamy dobrych rozwiązań, chcemy ułatwiać życie użytkownikom i wybieramy takie funkcje, które w realny sposób czynią je łatwiejszym. Autopay to właśnie jedno z takich uzupełnień aplikacji. Uwalnia naszych klientów od korków na intensywnie uczęszczanej trasie i upraszcza rozliczenia.
– Zależy nam, by płatności za przejazdy autostradami były maksymalnie proste i wygodne. Już teraz z rozwiązań Autopay dla kierowców korzysta ponad 2,5 mln użytkowników. Od połowy stycznia na odcinku Poznań-Konin kierowcy mogą płacić automatycznie za przejazdy w aplikacji Autopay, a od teraz z tej możliwości mogą korzystać także klienci SGB, z poziomu bankowej aplikacji mobilnej – mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.
Klient, który chce się zarejestrować do usługi Autopay, aktywuje ją w aplikacji SGB Mobile, dodaje dane pojazdu oraz wskazuje konto, z którego będą pobierane opłaty za przejazdy. W aplikacji bankowej można na bieżąco śledzić historię wszystkich przejazdów i faktury.
Kierowcy korzystający z aplikacji Autopay mogą przejeżdżać bez zatrzymywania się na bramkach autostrady A2 między Poznaniem, a Koninem już od połowy stycznia. A od kwietnia dostępna jest w aplikacji SGB Mobile. Banki Spółdzielcze SGB jako pierwsze wprowadziły tę usługę w aplikacji SGB Mobile. To duże ułatwienie: ten wielkopolski odcinek autostrady przejeżdża średnio ponad 37 tysięcy pojazdów dziennie.
Zgodnie z ostatnim Generalnym Pomiarem Ruchu – prowadzonym przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad – liczba pojazdów poruszających się całą Autostradą Wolności, w zależności od miejsca i pory, waha się od ponad 50 do blisko 100 tysięcy dziennie. Jak wynika z raportu Autopay „Podróże samochodowe Polek i Polaków”, w minionym roku aż 56% kierowców korzystało z polskich autostrad kilka-kilkanaście razy.
- Bank Pekao najlepszy w usługach finansowania handlu w rankingu magazynu Euromoney
- InPost dokonuje strategicznego przejęcia Yodel, zyskując przewagę na rynku brytyjskim
- All in One, czyli kuchenne rewolucje w systemach dla gastronomii
- European Energy pozyskuje 118 mln PLN refinansowania od mBanku na projekty OZE w Polsce.
