Polecamy

Moje ING bardziej moje

ING Bank Śląski wprowadza zmiany w bankowości internetowej i mobilnej Moje ING. Treści i funkcje będą bardziej personalizowane, a system nabierze nowego, przejrzystego wyglądu. Bank chce dzięki temu wzmocnić relacje z klientami i jeszcze bardziej ułatwić im korzystanie z bankowości.

Personalizacja jest dla nas kluczowa w budowania trwałych relacji z naszymi klientami. Chcemy, aby na co dzień czuli, że ktoś się o nich troszczy, a to, co im proponujemy było dokładnie tym, czego potrzebują. Dzięki zmianom, które wprowadzamy, Moje ING jest jeszcze bardziej „moje”. Staje się coraz bardziej intuicyjnym asystentem, który działa na rzecz klienta – powiedział Marcin Giżycki, Wiceprezes Zarządu ING Banku Śląskiego.

Technologia ułatwia życie, z czym zgadza się 93% Polaków. 52% badanych chciałoby, żeby aplikacje bankowe podpowiadały im z jakich produktów warto skorzystać. Równocześnie dla 72% ważne jest aby nowe technologie oferowały im wybór*. Projektując nowe rozwiązania warto pamiętać o tym, że klienci potrzebują nie tylko usprawnień, ale również chcą zachować poczucie kontroli.

Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że Polacy są otwarci na technologie i aplikacje, w których mogą załatwić wiele spraw, ale chcą mieć jednocześnie kontrolę nad nowymi rozwiązaniami. Właśnie te wskazania przyświecały nam przy aktualizacji naszej aplikacji. To co proponujemy to możliwość ustawienia aplikacji przez klienta jak najbardziej według siebie z jednoczesnym zachowaniem kontroli nad aplikacją i wykorzystaniem jej możliwości asystenckich – dodała Katarzyna Stawecka, Dyrektor Banku odpowiedzialna za Retail Digital Experience w ING Banku Śląskim.

Zmiany w Moim ING będą widoczne od 12 listopada br.:

Strona logowania w przeglądarce

  • Lepiej widoczne komunikaty bezpieczeństwa
  • Rozwinięta sekcja pomocy w logowaniu i aktywacji bankowości
  • Klawiatura ekranowa teraz także dla pola loginu (a nie tylko hasła)

Ekran przed zalogowaniem do aplikacji

  • Szybsze logowanie dzięki lepszemu umiejscowieniu przycisku Zaloguj
  • Lepsze dostosowanie funkcji przez klienta do swoich preferencji
  • Aktywne bilety parkingowe i na komunikację miejską widoczne bez logowania

Strona główna bankowości

  • Podzielona na 3 intuicyjne główne sekcje: 
    - Moje finanse, w których widać wszystkie produkty finansowe klienta 
    - Skróty, dzięki nim można szybko dotrzeć do najpotrzebniejszych funkcji
    - Wybrane dla Ciebie: sekcja, w której klient zobaczy spersonalizowane podpowiedzi i oferty
  • W wersji przeglądarkowej widoczna będzie dodatkowo sekcja Analiza wydatków – to odświeżone podsumowanie budżetu klienta; klient firmowy zobaczy tutaj sekcję Analiza wpływów i wydatków; klient zamożny samodzielnie ją spersonalizuje
  • Możliwość ustawienia przez klienta Skrótów do wybranych usług i dodatków
  • Dodatkowe wejście do widoku tabelarycznego bezpośrednio ze strony głównej 
  • Łatwiejsze przełączanie się między kontem firmowym, indywidualnym, a kontem maklerskim

Więcej tu: https://www.ing.pl/indywidualni/aplikacja-mobilna/bankowosc-w-nowej-odslonie

*Badanie przeprowadzone przez agencję Minds & Roses na zlecenie ING Banku Śląskiego w dniach 21-25 sierpnia 2023 roku metodą CAWI. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1000 osób w wieku 18-65 lat, korzystających z internetu oraz usług banków.

Źródło: ING Bank Śląski

Pożyczka ekspresowa i kredyt w rachunku bieżącym z marżą nawet 2 proc. dla przedsiębiorców w Banku Pekao S.A. – wniosek złożysz przez Internet

Bank Pekao S.A. wprowadził atrakcyjną promocję pożyczki ekspresowej SMEX i kredytu w rachunku bieżącym dla klientów firmowych zarejestrowanych w KRS. Każdy przedsiębiorca, który podpisze z bankiem umowę do 15 grudnia może uzyskać finansowanie do 300 tys. złotych z marżą banku wynoszącą nawet 2 proc. Proces wnioskowania jest niezwykle prosty, można go przeprowadzić za pomocą specjalnej platformy.

Propozycja finansowania online skierowana jest do nowych i obecnych klientów banku, którzy prowadzą firmę dłużej niż 18 miesięcy, rozliczają się na pełnej księgowości i działają w formie spółki prawa handlowego. Jeśli klient spełnia te warunki, może ubiegać się zdalnie o pożyczkę na czas od roku do pięciu lat oraz kredyt w rachunku bieżącym na okres jednego roku, w kwocie nawet do 300 tysięcy złotych na dowolny cel związany z bieżącą działalnością gospodarczą. Platforma, za pomocą której można ubiegać się o finansowanie jest dostępna pod linkiem: https://finansowanie.pekao.com.pl.

W ramach nowej promocji klient, który zdecyduje się na pożyczkę ekspresową SMEX lub kredyt w rachunku bieżącym może uzyskać oprocentowanie, na które składa się stopa bazowa WIBOR1M oraz marża banku, która wynosi:

  • 2 proc. dla finansowania powyżej 200 tys. zł;
  • 2,5 proc. dla finansowania w przedziale powyżej 100 tys. do 200 tys. zł (włącznie);
  • 2,95 proc. dla finansowania do 100 tys. zł (włącznie).

 

- Nowa promocja to ukłon w stronę klientów, którzy potrzebują szybkiego finansowania na dobrych warunkach. Co ważne, cały proces kredytowy odbywa się online, przez co nie angażuje wiele czasu po stronie klienta, a wnioskujący o pożyczkę lub kredyt w rachunku bieżącym otrzymuje powiadomienia e-mail o każdym kolejnym kroku podejmowanym przez bank – od zapisania wniosku po uruchomienie finansowania. To prosta i wygodna forma kontaktu z bankiem, z której korzysta wielu naszych klientów – mówi Dominika Byrska, dyrektor Biura Produktów i Procesów Kredytowych w Banku Pekao S.A.

Proces jest dostępny całą dobę i składa się z kilku prostych kroków, w ramach których klient uzupełnia podstawowe informacje o firmie, dane finansowe oraz elektronicznie podpisuje wniosek. Po kilku minutach od rozpoczęcia procesu otrzymuje wstępną symulację z maksymalną kwotą i czasem trwania kredytu - dzięki temu firma może elastycznie dostosować parametry finansowania. Po złożeniu wniosku, bank potwierdza zdolność kredytową i w ciągu dwóch dni roboczych uruchamia środki na rachunku bieżącym przedsiębiorstwa.

Znaczna część informacji wykorzystywanych do oceny zdolności kredytowej pobierana jest z ogólnodostępnych rejestrów (KRS, BIK Przedsiębiorca, KRD). Taka metoda pozwala skrócić czas podjęcia decyzji do niezbędnego minimum, jednocześnie chroniąc bezpieczeństwo danych.

Źródło: Pekao

Raport Banku Pekao o aktywności fizycznej dzieci z klas 4-8: w aktywnej rodzinie aktywne dziecko

Jak wynika z najnowszego raportu Banku Pekao S.A., dotyczącego aktywności fizycznej dzieci z klas 4-8 szkół podstawowych aż 85% dzieci deklaruje, że lubi ćwiczenia i sport. Jednocześnie dla aż 32% uczniów najczęstszym sposobem spędzania wolnego czasu jest granie w gry komputerowe na konsoli. Zdaniem 74% rodziców to od dorosłych zależy, czy dziecko jest aktywne fizycznie. Zarówno rodzicie, jak i dzieci są zgodni, że spoiwem łączącym oba pokolenia, jeśli chodzi o formę spędzania czasu wolnego, jest rower.

Co w czasie wolnym wybierze dziecko XXI wieku: piłkę nożną czy TikTok; rower czy YouTube; spotkanie z rówieśnikami na placu zabaw lub w parku czy kolejny poziom gry na konsoli? Na te i wiele innych pytań odpowiada raport Banku Pekao dotyczący aktywności dzieci z klas 4-8 szkół podstawowych.

Aż 90% rodziców zgadza się ze stwierdzeniem, że dzieci za dużo czasu spędzają w Internecie i mediach społecznościowych. Jak można to zmienić?

Jak pokazuje raport Pekao wspólnie spędzany czas rodziców z dziećmi skutecznie konkuruje z „ekranami”. Jednak tylko w co piątym domu (22%) najczęściej spędza się go razem. W rodzinach, w których wiele rzeczy robi się wspólnie, czas spędzony przed ekranem skraca się, co jednocześnie stanowi doskonałą furtkę dla aktywności fizycznej. Co trzeci uczeń klas 4-8 deklaruje, że codziennie lub często wspólnie z rodziną uprawiają sport lub inne ćwiczenia. Ponad połowa rodziców najczęściej spędzających czas wolny razem z dziećmi jest aktywna (53%). Wskazywane aktywności sportowe praktykowane przez rodziców to spacery (42%), jazda na rowerze (43%), bieganie (13%).

Od dłuższego czasu Bank Pekao S.A. jest sponsorem polskiej koszykówki. Nasze zaangażowanie obejmuje nie tylko finansowe wsparcie dla drużyn rywalizujących na najwyższym poziomie, takich jak reprezentacja Polski w koszykówce mężczyzn i kobiet czy uczestnictwo w Basket Lidze, ale także inicjatywy skierowane do młodszych adeptów tej dyscypliny. W naszym raporcie skupiamy się na temacie aktywności fizycznej dzieci, podkreślając istotną rolę rodziców w kształtowaniu właściwych postaw wśród najmłodszych. Warto zachęcać dzieci do odkrywania uroków aktywności fizycznej, co nie tylko przyniesie im radość, ale również przyczyni się do budowania zdrowych nawyków na przyszłość – powiedział Piotr Zborowski, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Rodzice podkreślają, że spośród wszystkich aktywności fizycznych dzieci rower zajmuje pierwszą pozycję, na kolejnym miejscu są deski i hulajnogi, a za nimi pływanie – odpowiednio 36%, 27%, 19%. Jazda na rowerze jest dla 43% dorosłych najczęściej wskazywaną formą spędzania wolnego czasu (obok spacerów i gier). Dla jednej czwartej dzieci rower jest w czołówce ulubionych form spędzania wolnego czasu, i jednocześnie jest na pierwszym miejscu wśród aktywności fizycznych.

Jak zaznaczają autorzy raportu z zebranych danych wynika, że spoiwem łączącym oba pokolenia, jeśli chodzi o formę spędzania czasu wolnego, jest rower. Rodzic, który regularnie wychodzi na spacer lub rower, stanowi właściwy wzór i zachęca dziecko do podjęcia innych aktywności fizycznych.

Pasja rodzi pasję – w aktywnej rodzinie aktywne dziecko

– Wspólne wyjście rodziców z dziećmi, wycieczka rowerowa to wspaniały czas do nawiązywania więzi, pogłębiania relacji, redukcji nadmiernego stresu, dobrej zabawy czy wreszcie do budowania pozytywnych skojarzeń z aktywnością fizyczną. Systematyczność jest najlepszym budulcem do kształtowania nawyków. Benefity aktywnego dziecka, to nie tylko wyższy poziom zdrowia, także tego psychicznego; lepsze wyniki w nauce, lepsze więzi z rodzicami czy rówieśnikami, ale również rozwój kompetencji miękkich, takich jak współpraca, komunikacja. Warto pamiętać, że kompetencje miękkie dziś określane są mianem kompetencji przyszłości mówi dr Marcin Kochanowski, nauczyciel akademicki i praktyk psychologii sportu.

Raport ujawnił również, że elementy zachęcające dzieci do zwiększenia aktywności fizycznej są odmienne od motywacji rodziców. Dorosłych najczęściej mobilizują: korzyści zdrowotne (63%), możliwość odreagowania stresu (50%), wygląd (44%). A dzieci zwracają uwagę na możliwość spędzenia czasu z rówieśnikami (38%) oraz zabawę (35%).

Źródło: Pekao

PayPro SA sfinalizowało proces integracji

Zakończyła się konsolidacja Przelewy24 i Dotpay – od 26 października 2023 r. cała obsługa transakcyjna realizowana jest przez serwis Przelewy24. Na ostatnim etapie zmigrowane zostały konta największych Partnerów, korzystających wcześniej z usług Dotpay.

Integracja Przelewy24 i Dotpay rozpoczęła się w 2020 roku w następstwie włączenia Przelewy24, Dotpay i eCard w struktury duńskiej grupy Nets (obecnie należącej do Grupy Nexi, z siedzibą w Mediolanie). W kwietniu 2021 r. zakończył się pierwszy etap połączenia Przelewy24 i Dotpay, który obejmował kwestie formalne związane z procesem konsolidacji. Od tego momentu Partnerzy Dotpay obsługiwani byli przez spółkę PayPro SA.

Na ostatnim etapie całego procesu konta Sprzedających zostały zmigrowane z platformy Dotpay do Przelewy24. – Zmiana operatora płatności standardowo wiąże się z koniecznością przeprowadzenia reintegracji po stronie Sprzedającego. W przypadku integracji Dotpay z Przelewy24 zaprojektowaliśmy migrację w taki sposób, aby jak najbardziej odciążyć naszych Partnerów. Ze względu na liczbę przeniesionych kont oraz indywidualne rozwiązania, które dostarczamy, proces był wyzwaniem, a skala tego przedsięwzięcia unikalna – mówi Michał Bzowy, wiceprezes zarządu PayPro SA, Chief Information Officer Przelewy24.

Celem przeprowadzanej integracji było zapewnienie najwyższego standardu obsługi dla wszystkich Partnerów PayPro SA oraz ujednolicenie oferowanych usług. Zakończenie procesu integracji oznacza również, że powstała w 2001 roku marka Dotpay znika z rynku - mówi Jacek Kinecki, prezes zarządu PayPro SA, CEO Przelewy24.

PayPro przypomina Partnerom o konieczności zaktualizowania informacji o operatorze płatności na swoich stronach i we wszelkich materiałach skierowanych do konsumentów.

Przelewy24 to wiodący polski dostawca usług płatniczych dla branży e-commerce, oferujący partnerom kompleksowe rozwiązania płatnicze, dopasowane do najbardziej wymagających biznesów. Jako instytucja płatnicza, Przelewy24 obsługuje już ponad 200,000 partnerów. Siedziba spółki znajduje się w Poznaniu.

Obecnie PayPro SA zatrudnia 250 specjalistów w trzech biurach: w Poznaniu, Krakowie i Warszawie. Jako część europejskiego dostawcy usług płatniczych Nexi Group, PayPro odpowiada na potrzeby polskich i zagranicznych klientów e-commerce działających na rynku cross-border.  

Źródło: Przelewy24

Barometr EFL na IV kwartał: najwyższa wartość głównego indeksu od dwóch lat

Barometr EFL na IV kwartał br. wskazuje na lekką poprawę nastrojów wśród przedstawicieli sektora MŚP. Główny indeks wyniósł 50,4 pkt., o 2,3 pkt. więcej niż kwartał wcześniej. Wartość powyżej progu ograniczanego rozwoju wynoszącego 50 pkt. oznacza, że w odczuciu przedsiębiorców sytuacja w kontekście prowadzenia działalności w najbliższych miesiącach ulegnie poprawie. Eksperci EFL zwracają uwagę, że odczyt przekroczył próg OR po raz pierwszy od dwóch lat (w IV kwartale 2021 roku wyniósł 50,3 pkt.). Do tego pozytywnym prognostykiem może być rosnąca od kilku kwartałów skłonność do nowych inwestycji. Na początku roku tylko 0,5% przedsiębiorców wskazywało na większe plany inwestycyjne, w obecnym pomiarze 8%.

- W dotychczasowych pomiarach, w „normalnym czasie”, pod koniec roku, między III a IV kwartałem nastroje wśród MŚP najczęściej „spadały” o kilka punktów. W tegorocznym pomiarze mamy do czynienia z odwrotną sytuacją, co stanowi pozytywne zaskoczenie. Na uwagę zasługują przede wszystkim dwa elementy. Po pierwsze, po raz pierwszy od 2 lat został przekroczony próg ograniczonego rozwoju, który wskazuje, że firmy widzą światełko w tunelu rozwojowym. Optymizmem napawa także wskaźnik inwestycyjny – jest najwyższy od kilkudziesięciu miesięcy. A jak już nie raz podkreślaliśmy odbicie w inwestycjach jest najlepszym prognostykiem odbicia się „od dna”. To one świadczą o tym, że firmy dobrze radzą sobie z prowadzeniem codziennego biznesu
i mogą pozwolić sobie na rozwój działalności. Z pewnością wpływ na lepsze nastroje ma spadająca od kilku miesięcy inflacja, odrobinę niższe stopy procentowe oraz nadchodzące wybory parlamentarne. Czy optymizm
z nami zostanie na dłużej przekonamy się w styczniu, w pierwszym przyszłorocznym pomiarze
– mówi Radosław Woźniak, prezes EFL.

Granica przekroczona

Próg OR to poziom ograniczonego rozwoju firm z sektora MŚP, który wynosi co najmniej 50 pkt. w Barometrze EFL. Stanowi algorytm stworzony na podstawie danych zgromadzonych w trakcie badania przedsiębiorców dotyczących 4 sfer: poziomu sprzedaży, planowanych inwestycji w środki trwałe, płynności finansowej i zapotrzebowania na zewnętrzne finansowanie. Przyjmuje wartości od 0 do 100, przy czym zagregowany wynik powyżej 50 pkt. oznacza, że występują sprzyjające warunki do rozwoju sektora MŚP, natomiast wynik niższy oznacza, że warunki te są niekorzystne.

Główny odczyt Barometru EFL na IV kwartał 2023 roku wyniósł 50,4 pkt., o 2,3 pkt. więcej niż we wcześniejszym kwartale. Osiągnięty poziom wartości przekroczył próg OR, co oznacza, że mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa widzą szanse na rozwój w najbliższych miesiącach.

Czas na inwestycje?

Analizując dane z poprzednich czterech pomiarów widać, że po miesiącach stagnacji w latach 2021-2022 widać lekkie odbicie inwestycyjne. W I kwartale tego roku tylko 0,5% planowało wzrost inwestycji, w II i III kwartale grupa takich osób wynosiła odpowiednio 2% i 5%, aby pod koniec roku wzrosnąć do 8%. Istotnie w ciągu kwartału zmniejszyła się także liczba przedsiębiorców spodziewających się mniejszych inwestycji – z 24% w III kwartale br. do 11% w IV kwartale br.

W ostatnim pomiarze tego roku istotnie wzrosło zapotrzebowanie na finansowanie zewnętrzne – z 13% w III kwartale br. do 25% w IV kwartale br. Dalej może to świadczyć o tym, że potrzeby mikro, małych i średnich firm w tym zakresie się zwiększają wraz z perspektywą trudnego otoczenia gospodarczo-społecznego. Jednak w przypadku firm, które myślą o inwestycjach, dodatkowe fundusze najpewniej przyczynią się do realizacji tychże planów inwestycyjnych.

Średniaki radzą sobie najlepiej

W przypadku prognoz dotyczących sprzedaży nie widać znaczących zmian w porównaniu do poprzedniego pomiaru. 12%. firm liczy na wzrost zamówień (w III kwartale br. było to 13%). 

Warto jednak zwrócić uwagę na prognozy sprzedażowe firm w zależności od ich wielkości. O ile w przypadku najmniejszych firm tylko co dziesiąta spodziewa się większych zamówień (po 9% mikro i małych firm), o tyle średnie przedsiębiorstwa patrzą w przyszłość z większym optymizmem. Niemal co czwarta organizacja zatrudniająca od 50 do 249 pracowników liczy na wzrost sprzedaży w ostatniej części tego roku (23%).

Nieco lepsze wyniki obserwujemy w kontekście przewidywanej płynności finansowej. 12% przedsiębiorców liczy na jej poprawę. To wzrost względem poprzedniego kwartału o 1 punkt procentowy. Podobnie jak w przypadku sprzedaży, tak i w przypadku płynności finansowej najbardziej optymistyczne prognozy wyrażają średnie przedsiębiorstwa. 21% takich firm spodziewa się lepszej kondycji finansowej (9% mikro i 10 małych firm).

Źródło: EFL