Polecamy

Przed Mikołajkami Bank Pekao przygotował prezenty – 200 zł i 6,5% na koncie oszczędnościowym dziecka oraz bonus dla rodziców

Wcielanie się w rolę Świętego Mikołaja to nie lada wyzwanie. Na pomoc rodzicom rusza Bank Pekao, podpowiadając, jak sprawić dzieciom radość, która rośnie razem z dzieckiem i będzie procentować przez kolejne miesiące. Pakiet PeoPay KIDS z aplikacją do edukacji finansowej i oszczędzania to innowacyjne i finansowo korzystne narzędzie dla dzieci w wieku 6-12 lat. Bankowe rozwiązanie doceniło już 137 tys. dzieci. Teraz Pekao przygotowało jeszcze więcej możliwości personalizacji wyglądu aplikacji i dodatkową promocję, korzystną zarówno dla dzieci, jak i ich rodziców.

Mikołajki tuż, tuż, a okres świąteczny zbliża się wielkimi krokami. Warto więc już teraz wybrać mądry prezent dla najmłodszych. Może nim być na przykład pierwsze własne konto bankowe.

Z myślą o dzieciach, tych młodszych i starszych, w wieku poniżej 18 lat Bank Pekao przygotował promocję pod nazwą „Rodzice polecają Konto Przekorzystne dzieciom”, w ramach której dziecko może zdobyć kieszonkowe na start w wysokości 200 zł. Promocja trwa tylko do 10 grudnia 2023 r., więc warto się pospieszyć.

Oprócz kieszonkowego na start Bank Pekao proponuje także bonus na koncie oszczędnościowym dziecka Mój Skarb. Oferta promocyjna to oprocentowanie aż 6,5% w skali roku do 5000 zł przez 5 miesięcy (152 dni) od dnia otwarcia konta. Do promocji można przystąpić do 8 stycznia 2024 r. Szczegółowe informacje o promocjach są dostępne na stronie www.pekao.com.pl/promocje-dla-dzieci.

Rodzic może wygodnie założyć swojemu dziecku produkty z obiema promocjami przez Internet – w bankowości internetowej Pekao24 lub aplikacji PeoPay w Panelu rodzica oraz w dowolnym oddziale banku.

Aby skorzystać z promocji i otrzymać na start 200 zł kieszonkowego na koncie dziecka wystarczy spełnić kilka warunków, uzależnionych od wieku dziecka w dniu otwarcia konta:

  • najmłodszym poniżej 6 lat – założyć Konto Przekorzystne i zapisać do promocji oraz zapewnić ponad 200 zł na koncie dziecka na dzień 31 grudnia 2023 r.;
  • dzieciom w wieku 6-12 lat – założyć produkty wchodzące w skład Pakietu PeoPay KIDS (Konto Przekorzystne, rachunek oszczędnościowy Mój Skarb, kartę Mastercard PeoPay KIDS i aplikację PeoPay KIDS) i zapisać dziecko do promocji. Dziecko ma zalogować się do aplikacji PeoPay KIDS i zapłacić minimum 3 razy kartą lub BLIK do 31 grudnia 2023 r.;
  • nastolatkom w wieku 13-17 lat – założyć Konto Przekorzystne, kartę do konta Mastercard Debit FX oraz aplikację PeoPay i zapisać się do promocji. Dziecko ma zalogować się do aplikacji PeoPay i zapłacić minimum 3 razy kartą lub BLIK do 31 grudnia 2023 r.

 

Nowe tła z motywem gier w aplikacji PeoPay KIDS

Pekao wciąż rozwija aplikację mobilną PeoPay KIDS i dostosowuje ją do potrzeb dzieci w wieku 6-12 lat. Młodzi użytkownicy mają teraz jeszcze większą możliwość personalizacji swojej aplikacji – zmiany tła, ikony oraz finansowego trenera. Bank zdecydował się rozszerzyć serię teł w aplikacji PeoPay KIDS o te z motywem gier. Nowe tła z wizerunkami gier nie są przypadkiem. Pekao chce wspierać pasję wśród dzieci i młodzieży. Możliwość personalizacji produktów bankowych podoba się dzieciom i chętnie z tego korzystają – 40% dzieci zmienia tło w aplikacji na wybrane przez siebie, przy czym zdecydowana większość, bo aż 80% z nich wybiera właśnie tematykę gamingową. Jeszcze chętniej własnych wyborów dokonują przy kartach płatniczych – aż 75% wydawanych kart jest wybieranych ze specjalnym wizerunkiem, a tylko 25% dzieci korzysta z sześciu podstawowych propozycji.

Nowe sezony w grze w aplikacji PeoPay KIDS

Ostatnia aktualizacja aplikacji mobilnej PeoPay KIDS przyniosła zmiany nie tylko w zakresie teł z wizerunkami gamingowymi, ale również nowe sezony w grze edukacyjnej dla dzieci. Gra w angażujący i atrakcyjny sposób wprowadza najmłodszych w świat finansów. Aby skorzystać z nowości, dotychczasowi posiadacze aplikacji PeoPay KIDS powinni jedynie zaktualizować swoją aplikację.

Korzyści dla dziecka

Aplikacja mobilna PeoPay KIDS, Konto Przekorzystne, konto oszczędnościowe Mój Skarb oraz karta Mastercard PeoPay KIDS, które tworzą Pakiet PeoPay KIDS to produkty bankowe udostępnione dzieciom przez Bank Pekao w 2020 r. Dzieci chętnie oszczędzają w wirtualnych skarbonkach i korzystają ze swojego konta w aplikacji bankowej – logowali się do niej już prawie 15 mln razy.

Poprzez udostępnianie atrakcyjnych rozwiązań do edukacji finansowej dzieci, Pekao zachęca rodziców do jak najwcześniejszego założenia konta dziecku. Samodzielne zarządzanie własnymi środkami w praktyce przy jednoczesnej kontroli rodziców, sprawia, że młodsze pokolenie ma bezpieczny dostęp do pieniędzy, uczy się gospodarowania własnym budżetem i korzystania z nowoczesnych technologii. Bank chce także uczyć dzieci oszczędzania, dlatego przygotował dla nich atrakcyjną promocję.

Korzyści dla rodziców

Dzięki Pakietowi PeoPay KIDS zyskują nie tylko najmłodsi, ale także dorośli. Otrzymują oni narzędzia i pomoc w edukacji finansowej swoich dzieci i sami mogą też skorzystać z dodatkowych bonusów. Rodzic, który założy dziecku konto i kartę z wizerunkiem gamingowym, może otrzymać 8000 punktów w programie Bezcenne Chwile, co jest równoznaczne z nagrodą o wartości 100 zł.

Aby rodzic zdobył nagrodę wystarczy, że do 15 stycznia 2024 r. spełni dwa proste warunki.

Pierwszy warunek uzależniony od wieku dziecka:

  • rodzic założy dziecku w wieku 6-12 lat Pakiet PeoPay KIDS, w skład którego wchodzą Konto Przekorzystne, konto oszczędnościowe Mój Skarb, karta Mastercard PeoPay KIDS z wizerunkiem gamingowym oraz aplikacja PeoPay KIDS;
  • rodzic otworzy nastolatkowi w wieku 13-17 lat Konto Przekorzystne oraz kartę debetową Mastercard Debit FX z wizerunkiem gamingowym lub muzycznym.

Drugim warunkiem jest, aby rodzic w okresie 30 dni od zawarcia umowy, zapłacił min. 5 razy swoją kartą Mastercard zapisaną do programu Bezcenne Chwile.

Funkcjonalność i innowacyjność PeoPay KIDS doceniają eksperci rynku finansowego, czego wyrazem są liczne nagrody. Aplikacja otrzymała już m.in. nagrodę EFMA – międzynarodowej organizacji non-profit skupiającej  ekspertów z sektora bankowego i ubezpieczeniowego oraz tytuł najlepszej implementacji w sektorze bankowych usług cyfrowych, przyznawany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Konto Przekorzystne i Konto Przekorzystne dla dziecka zostały także uznane w 2023 roku za najlepsze rachunki w Polsce w ramach rankingu Złoty Bankier. Docenione zostały warunki cenowe oraz szeroka oferta usług dodatkowych, dostępna również w aplikacjach bankowych.

Szczegóły oferty dla dzieci dostępne są na stronach:

Źródło: Pekao

PKO Bank Polski z najlepszą cyfrową pożyczką dla firm z sektora MSP w regionie CEE

  • PKO Bank Polski wśród nagrodzonych w tegorocznej edycji konkursu CEE 23 SME Banking Awards.

  • Bank zajął 1. miejsce w kategorii cyfrowej pożyczki dla małych i średnich przedsiębiorstw, oraz 3. miejsce w kategorii bankowości internetowej.

  • Nagrody przyznaje stowarzyszenie SME Banking Club.

PKO Bank Polski znalazł się wśród nagrodzonych w tegorocznej edycji konkursu CEE 23 SME Banking Awards. Zajął 1. miejsce w kategorii cyfrowej pożyczki dla małych i średnich przedsiębiorstw i 3. miejsce w kategorii bankowości internetowej dla MSP. Nagrody przyznaje stowarzyszenie SME Banking Club.

 

– PKO Bank Polski to nie tylko instytucja finansowa, ale stabilny partner w rozwoju dla firm z każdego segmentu. Dzięki kompleksowej gamie usług i produktów wspieramy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, umożliwiając im dynamiczny rozwój. Jesteśmy bankiem uniwersalnym, który kształtuje przyszłość biznesu oferując innowacyjne rozwiązania i indywidualne podejście do potrzeb klientów. Chcemy, by dzięki naszemu wsparciu, przedsiębiorcy mogli skupić się na tym, co dla nich najważniejsze, czyli prowadzeniu codziennej działalności

– mówi Anna Podgórska, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Korporacyjnej i Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski oferuje pożyczkę dla firm, które są na rynku dłużej niż 18 miesięcy. Jest ona dostępna dla osób fizycznych, które prowadzą działalność gospodarczą, spółek i rolników. Pożyczkę dla firm można wziąć online w serwisie internetowym iPKO (do 500 tys. zł) lub w aplikacji mobilnej IKO (do 100 tys. zł).
Małe i średnie firmy mogą w serwisie iPKO skorzystać z wielu funkcji przydatnych w zarządzaniu firmowymi finansami jak np. przelewów, kart debetowych i kredytowych, kredytów i pożyczek czy podglądu kont w innych bankach. Mają też dostęp do usług dodatkowych jak zamawianie terminali płatniczych, e-Księgowości, finansowania faktur, wymiany walut w kantorze iPKO dealer czy pobierania raportów MT940.
Wprowadzony został także wieloosobowy dostęp do serwisu internetowego iPKO, który umożliwia zarządzanie finansami firmy zgodnie z ustalonym przez nią sposobem reprezentacji.
PKO Bank Polski, we współpracy z PKO Leasing, oferuje swoim klientom, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą, uproszczony leasing na nowe i używane samochody osobowe i ciężarowe do 3,5 tony, o wartości nawet do 300 tys. zł netto. Z oferty można skorzystać całkowicie online w serwisie iPKO – bez wychodzenia z biura i bez zbędnych formalności.
SME Banking Club to stowarzyszenie bankowców, którego celem jest informowanie na temat oferty banków i firm finansowych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Banki i fintechy nagradzane są za najlepsze rozwiązania cyfrowe dla klientów z sektora MSP w czterech kategoriach: bankowość internetowa, bankowość mobilna, pożyczka cyfrowa i faktoring cyfrowy w regionie CEE.
 
Źródło: PKO BP

Sztuczna inteligencja w małych firmach – ponad 40% badanych ocenia, że to szansa

  • 16% małych firm deklaruje, że korzysta już z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji - wynika z badania PKO Banku Polskiego.

  • Najczęściej ten typ rozwiązań wykorzystywany jest w branży usług (22%), najrzadziej natomiast w branży budowlanej (9%).

  • Prawie połowa badanych firm (42%) uważa sztuczną inteligencję za szansę, przy czym jedna trzecia przedsiębiorstw (32%) nie potrafi jeszcze ocenić jej potencjału w swojej działalności.

Diagnozuje i wspomaga leczenie, robotyzuje procesy w przemyśle, samodzielnie prowadzi pojazdy, wykrywa cyberzagrożenia. Pomogła nawet w ukończeniu piosenki The Beatles z lat 70., która swoją premierę miała na początku listopada 2023 r. To tylko przykłady możliwości sztucznej inteligencji, której obszary zastosowania są coraz liczniejsze. AI jest uznawana obecnie za kluczową technologię dla budowania przewagi konkurencyjnej w biznesie. Według prognoz IDC globalne wydatki na AI w cztery lata mają wzrosnąć z 188 mld USD w 2022 r. do 300 mld USD w 2026 r. Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji w prowadzeniu i rozwoju małej firmy? To szansa, zagrożenie, a może konieczność? PKO Bank Polski sprawdził, jak małe firmy postrzegają AI.

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PKO Banku Polskiego, 16% małych i średnich firm na polskim rynku korzysta już ze sztucznej inteligencji. Najczęściej rozwiązania oparte na AI wykorzystują firmy z branży usługowej (22%), a najrzadziej z budowlanej (9%). W handlu AI wykorzystywana jest przez 15% firm. Stosowanie sztucznej inteligencji deklaruje podobny odsetek firm produkcyjnych – 12%.
wykres 1_AI.png
Ten i pozostałe wykresy (png), do pobrania w pliku zip, kliknij tutaj
Co ciekawe, wielu respondentów zapytanych o konkretne narzędzia, które stosują w swojej działalności, wskazało ogólne odpowiedzi – programy, systemy, oprogramowanie (20%). Taki sam odsetek wybrał komunikatory, nieco mniej ChatGPT (15%), aplikacje graficzne (8%), aplikacje tekstowe (8%). Tak duży udział ogólnych odpowiedzi może świadczyć o braku świadomości respondentów, z jakich konkretnie narzędzi korzysta ich firma.
wykres 2_AI.png
Aż 79% firm, która nie używa obecnie rozwiązań opartych na AI, nie planuje z nich skorzystać także w przyszłości. Najbardziej sceptyczne z tym zakresie są firmy z branży budowlanej (89%).
wykres 3_AI.png

Po co małej firmie AI?

Firmy, które jednak rozważają stosowanie AI w swojej działalności, najczęściej planują ją wykorzystać w obszarze komunikacji (18%), marketingu, reklamy i e-commerce (15%) oraz produkcji i usług (11%). Jak wynika z badania, respondenci w bardzo niewielkim stopniu dostrzegają jej potencjał w tworzeniu tekstów i grafik (4%) czy optymalizacji stron internetowych (1%), aby skuteczniej pozyskiwać nowych klientów.
wykres_AI_4.png
 

- Sztuczna inteligencja nie jest już technologią zarezerwowaną dla największych graczy. AI może pomóc małym przedsiębiorstwom zwiększyć efektywność, obniżyć koszty oraz poprawić jakość obsługi klienta. Zastosowań jest wiele, a firma powinna wybrać rozwiązania dopasowane do jej potrzeb. Warto skorzystać m.in. z generatywnej sztucznej inteligencji (ChatGPT, DALL-E i inne), bo ta technologia jest stosunkowo łatwa w użyciu, a może dawać ciekawe efekty w różnych obszarach 

– mówi Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.

AI pomoże małym firmom m.in. w zadaniach takich jak:
  • obsługa klienta – czasami wystarczy prosty czatbot, który odpowie na najczęściej zadawane pytania, pomoże umówić wizytę i opowie więcej o naszych produktach i usługach. Generatywna AI może pomóc firmie w obsłudze wiadomości od klientów, np. poprzez generowanie treści maili, co przyspieszy proces.
  • marketing – „ChatGPT” pomoże tworzyć treści marketingowe, np. posty na social media i stronę, opisy produktów oraz grafiki i teksty promocyjne. Firma może oszczędzać czas i zasoby potrzebne do tworzenia treści oraz zwiększyć kreatywność swojego przekazu.
  • analiza i podejmowanie decyzji biznesowych – wsparcie w analizach rynkowych i opracowywaniu strategii biznesowych na podstawie dostarczonych danych, analiza danych i wyciąganie wniosków.
 

- To tylko kilka wybranych zastosowań, ale jest ich wiele, więc prawie każda firma znajdzie coś dla siebie. Możliwe, że pracownicy firm, które brały udział w badaniu, już teraz korzystają z generatywnej AI do poprawy swojej efektywności, bo ta technologia stała się bardzo popularna. Warto jednak podkreślić, że ChatGPT nie jest nieomylny, więc w kwestiach istotnych dla działania firmy należy weryfikować jego wyniki - tzn. powinien stać się wsparciem dla człowieka 

– podkreśla Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.

Szansa czy zagrożenie

Przedsiębiorcy zapytani o ocenę ryzyka wykorzystania AI w ich firmie w większości postrzegają ją jako szansę (42%). Co czwarty przedsiębiorca (26%) widzi w niej zagrożenie ale jedna trzecia firm (32%) nie potrafi się do takiego pytania odnieść. W świetle pozostałych wyników badania, nie jest zaskoczeniem, że branżą, która najrzadziej dostrzega potencjał AI, jest budownictwo.
wykres_AI_5.png
 

- Małe firmy zastanawiają się, jak przy wsparciu AI zoptymalizować swoje działanie, a jednocześnie nie narazić się na niepotrzebne koszty i mieć zwrot z inwestycji. Głównymi barierami ograniczającymi wdrożenie rozwiązań opartych na AI jest zapewne brak zdiagnozowanej potrzeby, a także kwestie finansowe. Myślę, że z czasem, gdy wiedza na temat zastosowania AI będzie coraz większa, więcej przedsiębiorców będzie się do niej przekonywać. Naszą rolą jako banku jest pomoc biznesowi w sfinansowaniu rozwoju i inwestycji, które budują przewagę konkurencyjną 

– mówi Radosław Hutnik, dyrektor Pionu Transformacji Bankowości Korporacyjnej i Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim.

O badaniu

Badanie zostało zrealizowane techniką CATI (wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo) w sierpniu 2023 r. przez agencję badawczą PBS Sp. z o.o. na zlecenie PKO Banku Polskiego, n=1005 wywiadów z firmami zatrudniającymi do 9 pracowników. Próba kwotowana ze względu na branżę: usługi, n=402, handel, n=201, produkcja, n=201, branża budowlana, n=201. Próba opatrzona wagą analityczną pozwalającą na interpretację wyniku ogółem jako reprezentatywnej populacji firm zatrudniających do 9 pracowników.
Wyniki badania - wykresy, w plikach png - plik zip, kliknij tutaj
 
Źródło: PKO BP

Ponad 150 tys. osób korzysta już z „PKO Płacę później”!

  • Ponad 150 tys. klientów PKO Banku Polskiego ma aktywną usługę „PKO Płacę później” – mija właśnie rok po od jej uruchomienia w banku.

  • Łączna kwota przyznanych limitów to 123 mln zł, średni aktywny limit to 782 zł na osobę.

  • W ciągu 12 miesięcy klienci wykonali 1,5 mln transakcji na kwotę 209 mln zł.

  • „PKO Płacę później” to usługa z zakresu płatności odroczonych, która umożliwia zakupy w ramach określonego limitu i spłacenie ich w ciągu 30 dni.

Świetne wyniki „PKO Płacę później” po roku działania! Ponad 150 tys. osób ma obecnie aktywną tę usługę z zakresu płatności odroczonych - została uruchomiona w PKO Banku Polskim, dla pierwszej grupy klientów, 28 listopada ubiegłego roku. Łączna kwota przyznanych limitów to 123 mln zł, średni aktywny limit to 782 zł na osobę. W trakcie 12 miesięcy klienci wykonali 1,5 mln transakcji na kwotę 209 mln zł. Klient korzystający z „PKO Płacę później” może zrobić zakupy w ramach określonego przez bank limitu i spłacić je w ciągu 30 dni - pieniądze automatycznie zostaną pobrane z konta w PKO Banku Polskim. To pierwsza taka usługa wprowadzana samodzielnie przez bank w Polsce.

Klienci mogą aktywować „PKO Płacę później” w serwisie internetowym, aplikacji mobilnej , podczas rozmowy z konsultantem na infolinii lub w dowolnym oddziale banku. Obsługa jest prosta i przyjazna. W serwisie internetowym i aplikacji mobilnej przy aktywacji tej usługi wszystkie pola z danymi wypełniane są automatycznie, klient powinien tylko zaakceptować niezbędne zgody, złożyć wniosek i potwierdzić aktywację. Rozwiązanie jest dostępne we wszystkich sklepach akceptujących BLIKA (internetowych i stacjonarnych) oraz w sklepach internetowych przy wyborze metody płatności „Płacę z iPKO” (pay-by-link). Aktywacja usługi jest bezpłatna, a z dodatkowego limitu klient może korzystać za 0 zł – wystarczy, że spłaci transakcje w ciągu 30 dni.
 

– Rok działania „PKO Płacę później” utwierdził nas w przekonaniu, że to znakomity produkt dla klientów PKO Banku Polskiego. Liczby też pokazują, że doceniają oni ten szybki, wygodny i bezpieczny sposób na finansowanie zakupów bez natychmiastowego obciążania domowego budżetu. To prosta i wygodna funkcja w naszej bankowości mobilnej i internetowej, która nadal będzie rozwijana - planujemy podwyższyć limit maksymalny i udostępnić możliwość rozkładania transakcji na raty. Jesteśmy zadowoleni z wyników po tych 12 miesiącach i dziękujemy naszym klientom za zaufanie i aktywne używanie „PKO Płace później”, jednocześnie motywuje to nas do rozbudowy cyfrowej oferty największego polskiego banku o kolejne innowacyjne i użyteczne produkty i usług bankowe oraz pozabankowe

– podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim. 

51 proc. wydatków dokonywanych przy pomocy „PKO Płacę później” to transakcje na kwotę do 100 zł, 40 proc. mieści się w przedziale 100-300 zł, a pozostałe są za ponad 300 zł.
Wśród ponad 150 tys. klientów najbardziej aktywnie z usługi korzystali ci z grupy wiekowej 25-35 lat – średnio na każdą osobę przypada tu 14 wykonanych transakcji, tuż za nimi uplasowali się najmłodsi - z grupy 18-25 lat, dla których ten wskaźnik to 12 oraz ci nieco dojrzalsi klienci w wieku 36-45 lat – średnio wykonali po 11 transakcji. 59 proc. użytkowników korzysta z „PKO Płacę później” do zakupów w internecie, a 41 proc. robi zakupy stacjonarnie używając „PKO Płacę później” w terminalach POS.
„PKO Płacę później” jest doceniane nie tylko przez klientów, ale też przez branżowych ekspertów. Usługa zdobyła niedawno „Nagrodę Społeczności” w konkursie Digital Excellence Awards za innowacyjne na polskim rynku rozwiązanie w bankowości cyfrowej. Wcześniej ta usługa zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Najciekawszy projekt płatniczy 2022” w plebiscycie Cashless Pay.
Minimalna kwota zakupu przy tego typu płatności to 50 zł. Natomiast przyznany limit zależy od zdolności kredytowej danego klienta, maksymalnie jest to 1000 zł. W pierwszej kolejności klienci mają możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni – bezpłatnie i bez żadnych kosztów (jeżeli dokonają spłaty w ciągu tych 30 dni).
Klient ma 30 dni na spłatę – może to zrobić samodzielnie lub poczekać na automatyczne rozliczenie. Transakcja niespłacona po 30 dniach, staje się tzw. zadłużeniem przeterminowanym – od tego momentu klient nie może korzystać z „PKO Płacę później”, gdy spłata zostanie dokonana usługa znów zacznie automatycznie działać. Od zadłużenia przeterminowanego bank nalicza i pobiera odsetki ustawowe za opóźnienie. Jednocześnie w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO klient może sprawdzić: kwotę do wykorzystania i do spłaty w ramach przyznanego limitu, listę transakcji spłaconych i do spłaty oraz datę najbliższej spłaty, może też pobrać potwierdzenie transakcji, gdy jej kwota się zaksięguje.
 
Więcej szczegółów na stronie internetowej: www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/pko-place-pozniej/
"PKO Płacę później" - infografika w pliku png, żeby pobrać - kliknij tutaj
 
Źródło: PKO BP

Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska. Niemal miliard złotych na pożyczki dla przedsiębiorców

We wtorek przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego oraz Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) podpisali umowę dot. realizacji projektów w programie Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska. Dzięki temu już wiosną przyszłego roku przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o atrakcyjne pożyczki. 

 

Operatorem pożyczek, które chcemy uruchomić będzie Bank Gospodarstwa Krajowego. To prawie miliard złotych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Zależy nam na tym aby Dolny Śląsk rozwijał się równie dynamicznie jak do tej pory. Te pożyczki przeznaczone będą gównie na rozwój i poprawę efektywności energetycznej

– wyjaśnia marszałek Cezary Przybylski.

Instrumenty finansowe w obecnej perspektywie unijnej na lata 2021-2027 są ważnym elementem wsparcia przedsiębiorców, a rozwój regionalnej przedsiębiorczości to jeden z priorytetów samorządu województwa. Dzięki podpisanej dziś umowie z BGK odbiorcy zrealizują projekty o łącznej wartości ok. 990 mln zł, z czego ponad 693 mln pochodzi ze środków UE. Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska to program realizowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
 

Trzy pożyczki, które trafią do przedsiębiorców to nowy impuls rozwojowy dla Dolnego Śląska. Mamy nadzieję, że te pieniądze, pochodzące z puli funduszy europejskich, pozwolą na dalszy dynamiczny rozwój regionu, za co trzymamy kciuki i życzymy wszystkim powodzenia

– dodaje Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa.

Pieniądze łatwiej pozyskać poprzez pożyczkę niż dotacje dzięki prostym zasadom wnioskowania i rozliczania. Dodatkowym atutem pożyczek jest to, że stale zasilają one gospodarkę regionu, ponieważ można korzystać z nich wielokrotnie – pieniądze zwrócone do operatora są ponownie dostępne dla kolejnych chętnych.
 

Dziękujemy za zaufanie, na które pracujemy już od 2009 roku. Od tego czasu udało się wdrożyć na Dolnym Śląsku instrumenty finansowe na ponad 1,38 miliarda złotych. Te pieniądze służą przede wszystkim dolnośląskim przedsiębiorcom. Dzięki dobrej współpracy BGK i Samorządu Województwa udaje się te instrumenty dostosowywać do zmiennych warunków gospodarczych takich jak COVID-19 czy wojna w Ukrainie  

– mówi Tomasz Robaczyński - członek zarządu BGK

BGK zarządza produktami finansowymi już od pierwszej perspektywy finansowej UE, m.in. wdraża instrumenty finansowe na Dolnym Śląsku.
Dzięki podpisanej dzisiaj umowie, Dolny Śląsk uruchomi mechanizm wsparcia finansowego w formie pożyczek w 3 projektach:
  • Pożyczka rozwojowa - zwiększy efektywność innowacji oraz konkurencyjności w sektorze MŚP.
  • Pożyczka na poprawę efektywności energetycznej - zwiększy efektywność energetyczną w sektorze mieszkaniowym, budynkach publicznych oraz w mikro i małych firmach. Dodatkowo wesprze modernizację oświetlenia ulicznego.
  • Pożyczka OZE - zwiększy produkcję energii elektrycznej i cieplnej z odnawialnych źródeł energii, wesprze budowę i rozbudowę instalacji Odnawialnych Źródeł Energii. Uzupełniająco sfinansuje stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
     
     
    Źródło: BGK